Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2
 ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta
 Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 

Utilizare frana si modul P la o cutie automata

- - - - -
  • Please log in to reply
194 replies to this topic

#37
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,165
  • Înscris: 19.09.2005
Mie vara trecuta in doua saptamani mi s-au lipit placutele din cauza franei de mana.

#38
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,737
  • Înscris: 15.06.2007

 Hansolo, on 03 ianuarie 2018 - 19:16, said:

Eu iarna cand e inghet o las in viteza, daca uit frana de mana trasa ori rahatul de cablu ori franele raman blocate si trebuie sa fortez putin motorul/cutia sa o ia din loc.
Mecanicii de la reprezentanta Opel au ridicat din umeri...
Am patit si eu, stiam de problema. Se infiltreaza apa in conducta in care este cablul franei de mana si ingheata. Odata am tras si eu din reflex si am patit-o. Dar rar de tot se intampla.  O tin doar in viteza si gata. Frana de mana o folosesc doar cand schimb rotile de iarna cu vara, ba mai pun si o caramida la puntea din fata si o roata sub masina, in caz ca pica de pe cric- am patit si aia.

#39
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,863
  • Înscris: 26.02.2010
Deobicei trag frâna de mana, inclusiv în intersecții, iar iarna (când e ger) 1-2 dinți și e ok, și nu a înghețat în 4 ani de zile. Ne folosirea frânei de mana duce la ruginirea și blocarea saboților.

#40
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

 arg, on 03 ianuarie 2018 - 19:23, said:

Mie vara trecuta in doua saptamani mi s-au lipit placutele din cauza franei de mana.
Numai dacã ai spãlat mașina și apoi o parchezi pe termen mai lung .

#41
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,038
  • Înscris: 20.06.2005
Frana de parcare (mana/picior/electronica) este sfanta. De zece ani o folosesc indiferent de temperatura si nu am ramas blocat (bine citisem despre modelele detiunute ca nu ar fi probleme).
Acum am ceva automat si trece in P automat. Dar mereu actionez si frana de parcare (picior). Chiar citisem cu vre-o 2-3 saptamani ca poate juca feste acel P inclusiv forfecare, chestie generica. Asa ca intamplarea prezentata nu ma surprins.

#42
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Vazica asa, nefolosirea frânei de mana duce la ruginirea sabotilor..!!!, da frana de serviciu cu ce saboti frâneazã?, de curiozitate intreb.. 😁

#43
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007

 tfmercedez, on 03 ianuarie 2018 - 21:40, said:

Am patit si eu, stiam de problema. Se infiltreaza apa in conducta in care este cablul franei de mana si ingheata. Odata am tras si eu din reflex si am patit-o. Dar rar de tot se intampla.  O tin doar in viteza si gata. Frana de mana o folosesc doar cand schimb rotile de iarna cu vara, ba mai pun si o caramida la puntea din fata si o roata sub masina, in caz ca pica de pe cric- am patit si aia.
Asta era raspunsul pentru izometric. Cum mama naibii sa ceri activarea franei de mana la iesirea soferului cand unii nu sunt in stare sa proiecteze cum trebuie rahatul ala de cablu? La masina anterioara (Corolla) n-am avut problema asta, nici sa trebuiasca sa sterg bine chederele iarna ca sa nu intru pe scaunul soferului din spate, dar avea alte belele.
La BMW-ul ala ar trebui sa verifice daca au fost plangeri privind defecte, altfel se intampla si la case mai mari (gen moartea stupida a actorului Anton Yelchin).

Edited by Hansolo, 04 January 2018 - 09:17.


#44
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Hansolo, on 04 ianuarie 2018 - 09:16, said:

Asta era raspunsul pentru izometric. Cum mama naibii sa ceri activarea franei de mana la iesirea soferului cand unii nu sunt in stare sa proiecteze cum trebuie rahatul ala de cablu? La masina anterioara (Corolla) n-am avut problema asta, nici sa trebuiasca sa sterg bine chederele iarna ca sa nu intru pe scaunul soferului din spate, dar avea alte belele.
La BMW-ul ala ar trebui sa verifice daca au fost plangeri privind defecte, altfel se intampla si la case mai mari (gen moartea stupida a actorului Anton Yelchin).

Care este diferenta intre activarea franei de mana manual de catre sofer la fiecare parcare, sau automat de catre un actuator la fiecare parcare? Adica fizic, cablul ala, ce stres are in plus?

Suntem inconjurati de experti care stiu de ce nu se poate un lucru. Pe mine ma intereseaza sa discut cu aia care stiu de ce se poate.

#45
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Eu sunt sigur ca un asemenea sistem exista pe multe masini. Dar sunt la fel de sigur ca eu n-as fi dispus sa dau bani pe el, fiindca orice pret mi s-ar parea exagerat. Eu am reflexul gratuit de a trage de maneta aia cand opresc motorul :D
E clar ca orice componenta in plus mareste pretul unei masini. Vrei senzori de parcare, vrei navigatie, vrei recunoasterea semnelor, vrei franare de urgenta etc, platesti. Ei bine, eu sunt dispus sa platesc doar pentru ABS, aer conditionat si oglinzi electrice. Toate celelalte mi se par optiuni de care ma pot lipsi (inclusiv ESP).
De asemenea, orice componenta mecanica/electrica in plus inseamna un risc de defect. N-am cutie automata, dar inteleg ca o piesa care asigura blocarea masinii a cedat. Frana electromecanica nu se poate strica? Daca se rupe cablul cand tragi tu de maneta, simti. Dar daca se rupe tras de un sistem mecanic automat, nu mai simti.

#46
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Dar ce sa vezi, ESP-ul este obligatoriu prin lege, deci il platesti orice ar fi. La fel si catalizatorul, si filtrul de particule (asta e scump cu draci), etc.

Eu prevad ca si franele de stationare complet automate vor deveni dotari obligatorii. Si nu pentru siguranta si protectia proprietatii posesorului masinii, ci a tuturor celor din jur. O masina fara sofer in ea nu are absolut niciun motiv pentru care sa nu aiba minim doua roti blocate.

Edited by izometric, 04 January 2018 - 09:56.


#47
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Nu prea exista nici un cablu care se poate rupe la frana electronica, despre ce vobim aici ? Ne dam cu parerea dar nu am condus niciodata masina cu frana electronica. De cele mai multe ori la frana electronica mai repede pica butonul sau ansamblul din masina decat afara la frane.

#48
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Masinile mele cu frana electro-mecanica nu au cablu de frana ca la o frana clasica.
Actionarea este electronica direct pe etrier unde este un motoras care apasa un cilindru pe discul de frana.

Edited by Kroghy, 04 January 2018 - 10:02.


#49
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Kroghy, on 04 ianuarie 2018 - 09:58, said:

Masinile mele cu frana electro-mecanica nu au cablu de frana ca la o frana clasica.
Actionarea este electronica direct pe etrier unde ste un motoras care apasa un cilindru pe discul de frana.

Link?

Pana una-alta, uite aici un Video cu demontarea unui actuator + cablurile aferente de la un Renault Scenic III cu frana electronica de parcare.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ofjtk531yjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si uite si link catre cablul de frana: https://www.epiesa.r...prod-676001774/

Edited by izometric, 04 January 2018 - 10:05.


#50
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006

 izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:59, said:

Link?
Uite asa arata frana de mana de la Passat, A4, etc. Intra o mufa cu cablu pentru semnal electronic de actionare, verificare, diagnoza, etc.
Motorasul se monteaza direct pe etrier. In poza a doua se vede cum se monteaza si ca actioneaza direct pe cilidrul de frana.
De peste 10 ani s-a renuntat la cablul din otel.
[ https://img01-olxro.akamaized.net/img-olxro/182797815_1_644x461_motoras-frana-de-mana-etrier-audi-a4-b8-a5-campia-turzii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.pieseauto365.ro/img/1/1003884.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
poza a doua: http://www.pieseauto...g/1/1003884.jpg

Edited by Kroghy, 04 January 2018 - 10:10.


#51
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Kroghy, on 04 ianuarie 2018 - 10:05, said:

Uite asa arata frana de mana de la Passat, A4, etc. Intra o mufa cu cablu pentru semnal electronic de actionare, verificare, diagnoza, etc.
Motorasul se monteaza direct pe etrier.
De peste 10 ani s-a renuntat la cablul din otel.
[ https://img01-olxro.akamaized.net/img-olxro/182797815_1_644x461_motoras-frana-de-mana-etrier-audi-a4-b8-a5-campia-turzii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Perfect, deci gurile rele nu se mai pot lega de cablu si de inghetarea apei in el?

Edited by izometric, 04 January 2018 - 10:09.


#52
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006

 izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:59, said:

Pana una-alta, uite aici un Video cu demontarea unui actuator + cablurile aferente de la un Renault Scenic III cu frana electronica de parcare.
Ala e model vechi. La modelel noi de VW, din 2005 totul este capsulat, fara cablu de otel. Exista cablu dar electric, pentru comanda. Actionarea este direct pe cilidru fara cablu de otel.

 izometric, on 04 ianuarie 2018 - 10:09, said:

Perfect, deci gurile rele nu se mai pot lega de cablu si de inghetarea apei in el?
Nu, totul este capsulat, nu are unde si cum sa intre apa. Se vede clar in poza ca tot ansamblul este corp comun.

Attached Files


Edited by Kroghy, 04 January 2018 - 10:13.


#53
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Pai hai cu egalarea. Vrem frana de parcare electronica, automata, cu senzor de prezenta.

#54
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:55, said:

Dar ce sa vezi, ESP-ul este obligatoriu prin lege, deci il platesti orice ar fi. La fel si catalizatorul, si filtrul de particule (asta e scump cu draci), etc.
Prin care lege? Eu am o masina fara ESP (Opel Astra G 2004), circul ilegal?
Poate ca multi producatori l-au inclus in pachetul standard, dar e altceva. La Civic am o groaza de optiuni pe care le-as fi dat jos ca sa mai scad din pret, daca se putea. Dar nu se putea :D
Mi-e teama sa ma gandesc ce se intampla cand se strica motorasul ala de la VW pe pozitia "franat". Exista vreo varianta simpla de deblocare sau chemi platforma?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate