Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

Utilizare frana si modul P la o cutie automata

- - - - -
  • Please log in to reply
194 replies to this topic

#1
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Un prieten cu X5 a patit-o: a fost cu gasca pe coclauri, s-au dat jos din masini, distractie, veselie etc.  si vede cum Bmw-ul face pasi singur. Da' se grabea, nu gluma, ca a facut praf lateralul unei alte masini din grup si s-a oprit intr-un gard. Motorul era pornit,masina era in P.


Mesaj moderator: Intrucat nu aveau ce cauta aceste discutii in topicul de accidente si pt a nu se pierde informatii utile unora, v-am mutat toate discutiile aici, inclusiv postarea aceasta de la care a inceput toata discutia

Edited by Dany_Darke, 04 January 2018 - 12:29.


#2
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Auch. Interesanta partea cu levierul in P.

Evident, treaba poate fi expertizata, ma indoiesc ca BMW gafa in halul asta. P-ul e P, masina nu mai pleaca decat taras cu rotile cuplate la transmisie. Doar daca nu s-o fi rupt ceva prin cutie din cauza pantei mari si greutatii mari a masinii. Sunt interesat sa mai aud detalii daca mai primesti.

Edited by izometric, 03 January 2018 - 09:33.


#3
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
O fi fost modelul mai ieftin fara frana de mana.

#4
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Eu sunt uimit sa aud ca in era spatiala si automatizari duse la extrem, astia nu pot (sau nu le-a dat prin cap -> mult mai grav) sa programeze o masina sa activeze frana de mana cand soferul iese din masina. Mai ales cu motorul pornit.

#5
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
@izometric- s-a intamplat ieri, in Maramures. Inca nu a ajuns in Bucuresti sa-l intreb mai multe. I-a stricat vacanta de Revelion...

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
izometric, frâna electromecanică este abia la început, chiar dacă sunt cam 10 ani de la montarea ei de serie pe Passat. Opelul a cochetat și el cu acest tip de frână dar încă mai sunt mașini din segmentele c și d care au frâna de staționare clasică, cu levier.

#7
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
E mega matura tehnologia, n-avea grija. Se poate implementa cat ai pocni din degete.

Si ghici ce, exista hill holder, auto holder, pana mea holder. Oricare poate fi implementata sa franeze hidraulic masina daca te-ai dat jos de la volan cu motorul pornit.

#8
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,214
  • Înscris: 04.11.2016

 edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 09:28, said:

Un prieten cu X5 a patit-o: a fost cu gasca pe coclauri, s-au dat jos din masini, distractie, veselie etc.  si vede cum Bmw-ul face pasi singur. Da' se grabea, nu gluma, ca a facut praf lateralul unei alte masini din grup si s-a oprit intr-un gard. Motorul era pornit,masina era in P.
Probabil a uitat sa actioneze frana de mana si boltul care tine modul P s-a rupt. A mai patit-o cineva cu un BMW seria 7 asta-vara pe Transfagarasan.

#9
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017
Nu dati vina pe masini , ca nu ele au o problema !

#10
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 izometric, on 03 ianuarie 2018 - 11:47, said:

E mega matura tehnologia, n-avea grija. Se poate implementa cat ai pocni din degete.
Nu prea sunt de acord cu tine pentru că mașina mea e la a iii-a versiune de soft pentru rahatul de frână electromecanică. Nu mai spun de costul unui cablu de frână care se deteriorează ca urmare a poziționării verticale sub brațele spate și este ușor de agățat.

#11
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,530
  • Înscris: 15.06.2007

 izometric, on 03 ianuarie 2018 - 11:25, said:

Eu sunt uimit sa aud ca in era spatiala si automatizari duse la extrem, astia nu pot (sau nu le-a dat prin cap -> mult mai grav) sa programeze o masina sa activeze frana de mana cand soferul iese din masina. Mai ales cu motorul pornit.
Acu vreo zece ani cica Volvo avea senzor de detectie a pulsului! Astfel, masina detecta daca se ascunde un hot/talhar in masina, si avertiza proprietarul inainte sa urce..  ma si gandeam, voi ati auzit vreodata de un caz in care "hotu" sa stea sa astepte proprietarul in masina, astfel incat un producator sa introduca o asemenea dotare optionala?

https://m.youtube.co...h?v=BUsg8R2DVj4


https://m.youtube.co...h?v=VQ7m3Er27aM

Edited by tfmercedez, 03 January 2018 - 14:30.


#12
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 tfmercedez, on 29 decembrie 2017 - 13:26, said:

Ce reflex domle, de unde reflexu asta?  Reflexele se formeaza in timp prin repetarea "la infinit" a unor miscari  dupa o rutina.
reflex conditionat si reflex neconditionat, aici nu se pune asta?

#13
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 MembruAnonim, on 03 ianuarie 2018 - 11:44, said:

izometric, frâna electromecanică este abia la început, chiar dacă sunt cam 10 ani de la montarea ei de serie pe Passat. Opelul a cochetat și el cu acest tip de frână dar încă mai sunt mașini din segmentele c și d care au frâna de staționare clasică, cu levier.
frana electromecanica este scumpa si daca se defecteaza aplicata tre sa vina atelierul mobil sa misti masina din loc

frana clasica, cu levier si cabluri are cea mai buna fiabilitate, dupa parerea mea

Edited by dan210, 03 January 2018 - 14:44.


#14
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Ia zi, ce preferi, sa suni dupa masina de depanare ca ti s-a blocat frana de mana sau sa suni dupa masina de tractare sa ridice epava din rapa?

Si inca ceva, este toata lumea constienta ca frana de mana electrica consta intr-un actuator (motor electric) care trage de cablu de frana? Adica fix acelasi principiu. Si cutiile de viteza pilotate tot pe baza de actuatori functioneaza si nu se indoieste nimeni de fiabilitatea lor.

Edited by izometric, 03 January 2018 - 14:48.


#15
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
S-a lamurit misterul: s-a rupt ceva la cutie care o tine in P si a luat-o singura la vale. I s-a parut ciudat, masina a fost cumparata de noua, model 2014, condusa doar de el (nu e genul care sa forjeze masina dar merge ff. mult cu ea prin Bucuresti).

#16
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
E tehnologie matura frana de "mana" electronica, prezenta la aproape toti producatorii dar multi nu o apasa sperand ca probabil mai scutesc uzura actuatorului sau a butonului efectiv ca altfel nu imi imaginez de ce ai pune in P dar nu ai mai apasa si butonul de frana. Multe masini automate trec automat in E-brake cand scoti cheia din contact, ca oricum se dezactiveaza automat cand ai centura pusa si dai sa pleci. Dintele ala din transmisie care tine masina in P nu e destul cand masina e grea si inclinatia e mare.

#17
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 15:01, said:

S-a lamurit misterul: s-a rupt ceva la cutie care o tine in P si a luat-o singura la vale. I s-a parut ciudat, masina a fost cumparata de noua, model 2014, condusa doar de el (nu e genul care sa forjeze masina dar merge ff. mult cu ea prin Bucuresti).

Casco, ceva, sau suporta paguba?

Partea buna ca nu sunt victime si a invatat lectia cu trasul franei de mana. Cum ar fi fost sa aiba un copil mic in masina si sa cada masina in prapastie sau intr-un rau cu apa de 0 grade?

Dar eu tot sunt de parere ca nu au ce cauta masini in 2018 care sa nu activeze frana de stationare atunci cand soferul iese din masina. Cu sau fara motor pornit. Nu la case mari care se bat cu caramida in piept ca sunt mari pionieri pe inovatie si pe siguranta.

Edited by izometric, 03 January 2018 - 15:15.


#18
alinmpi

alinmpi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,161
  • Înscris: 16.12.2008
Cand stationezi ar trebui sa opresti motorul,indiferent ca e frig,ca faci doar o poza,ca intr-un minut vine persoana pe care o astepti,ca nu consuma masina prea mult,ca ti se rupe de cat consuma sau te doare-n paispe de mediul inconjurator!!!!
Nu ma bucur pt. patania celui cu X5,dar sincer ma enerveaza la maxim cei care stau in parcare cu motorul pornit.....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate