Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Utilizare frana si modul P la o cutie automata

- - - - -
  • Please log in to reply
194 replies to this topic

#19
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

 izometric, on 03 ianuarie 2018 - 14:45, said:

Ia zi, ce preferi, sa suni dupa masina de depanare ca ti s-a blocat frana de mana sau sa suni dupa masina de tractare sa ridice epava din rapa?
prefer sa trag levierul franei de mana, poate pentru ca am patit-o cu cealalta la buton

 izometric, on 03 ianuarie 2018 - 14:45, said:

Si inca ceva, este toata lumea constienta ca frana de mana electrica consta intr-un actuator (motor electric) care trage de cablu de frana
asta-i la Opel, Land Rover,  ca la Volvo, VAG, etc nu trage nici un cablu

 filipxxx, on 03 ianuarie 2018 - 15:09, said:

Multe masini automate trec automat in E-brake cand scoti cheia din contact
Renault, Citroen, de multe ori este contraproductiv faptul asta, dar asta pentru mecanici

Edited by dan210, 03 January 2018 - 15:27.


#20
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Pai asta era si ideea, pornise masina sa se incalzeasca inauntru pt. ca are bebe.  Norocul lui a fost ca nu era nimeni in masina, in schimb in cealalta era 5 (abia se urcasera). S-a lasat cu tipete cand au vazut ca vine o tona si jumatate de fiare spre ei, dar nu a patit nimeni nimic.Nu are Casco si din punctul lui de vedere este paguba totala, desi are doar botul facut praf pt. ca are toti senzorii, radare etc. afectati si nu mai merita sa o repare. Cealalta masina nu era inca pornita si nu s-a declansat nici un airbag. Aia se repara pe RCA.

#21
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 dan210, on 03 ianuarie 2018 - 15:30, said:

prefer sa trag levierul franei de mana, poate pentru ca am patit-o cu cealalta la buton

Nu ti-am oferit aceasta optiune de raspuns. Alege din cele doua.

 edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 15:31, said:

S-a lasat cu tipete cand au vazut ca vine o tona si jumatate de fiare spre ei,

BMW X5 cantareste mult peste 1500kg. Functie de motorizare ajunge la 2300+ kg. Dar nu mai putin de 2100 Kg.

Edited by izometric, 03 January 2018 - 15:34.


#22
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Probabil, nu stiu cat are ca nu este masina mea.

#23
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,571
  • Înscris: 15.06.2007

 edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 15:01, said:

S-a lamurit misterul: s-a rupt ceva la cutie care o tine in P si a luat-o singura la vale. I s-a parut ciudat, masina a fost cumparata de noua, model 2014, condusa doar de el (nu e genul care sa forjeze masina dar merge ff. mult cu ea prin Bucuresti).
Pai asta inseamna ca e in garantie.  Cine suporta daunele?

#24
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

 tfmercedez, on 03 ianuarie 2018 - 15:55, said:

Pai asta inseamna ca e in garantie.  Cine suporta daunele?
cine n-a asigurat-o cu frana de mana

#25
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

 izometric, on 03 ianuarie 2018 - 15:15, said:

Casco, ceva, sau suporta paguba?
.......
Cred si sper ca NU . Nu asa se opreste si asigura o masina cind te dai jos din ea . Este elementar ca oprirea si stationarea in panta se face in alt mod .
In exemplul colegului este vorba doar de o mare teapa luata cu "tehnica " ...iar practic , sa opresti undeva pe marginea ripelor pt a admira peisajul , desi este ceva comun si toti o facem , pina sa ne zgiim la " ce frumos se vede " , ne asiguram caruta .
Elementar si de bun simt .

#26
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,571
  • Înscris: 15.06.2007

 dan210, on 03 ianuarie 2018 - 16:25, said:

cine n-a asigurat-o cu frana de mana
Pentru ce mai exista "P"  daca oricum masinile au frana de mana si "N"?  
Sau "P" nu are rol de imobilizator?
Mno.. ce sa zic, masina proasta, sau "prostia se plateste".

Edited by tfmercedez, 03 January 2018 - 16:54.


#27
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Boltul sau tija care blocheaza transmisia nu se rupe intamplator. Probabil ca in toti anii acestia a facut sute de parcari in mod gresit. Pentru a nu forta cutia oprirea si parcarea corecta se face cu piciorul pe frana pana la oprirea completa, dupa care se trage obligatoriu frana de mana, se pune in P si la urma se scoate cheia din contact. In aceasta situatie frana de mana preia toata sarcina si nu lasa un bolt sau o tija sa fie suprasolicitate. Cand nu procedati asa o sa observati ca atunci cand vreti sa plecati si scoateti maneta din P, aceasta se misca ceva mai greu si se aude si un zgomot pentru ca fortati un pic maneta. Motivul este ca dupa ce a fost pusa gresit in P masina se mai deplaseaza putin (gropi, pante, denivelari etc) si elementul de blocare este supus unor solicitari nepermis de mari.

Eu nu am P la Easy-R dar trag intotdeauna frana de mana. In plus, mai am o cala din lemn in portbagaj cu care asigur masina suplimentar in zonele cu inclinatie mare sau pur si simplu pun niste pietre la roti. Puteti rade dar am invatat ca "paza buna trece primejdia rea".

Edited by gabrieln2016, 03 January 2018 - 17:15.


#28
DANANDREI2001

DANANDREI2001

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,618
  • Înscris: 10.08.2009
A mea in P nu se misca neam.
fara sa trag frana de mana clasica.
nici macar in rampa.
da ma rog, e o cutie mai veche, nu are 8-9-10 viteze ca astea actuale.

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
Eu stiu ca atunci cand se lasa masina in panta, nu se lasa cu rotile drepte ci spre bordura, astfel incat daca scapa sa se opreasca in bordura sau in gard,  nu in capatul drumului.
Asta e valabil si la cutie manuala si la automata si "intamplator" e mentionat si in oug 195.

Edited by arg, 03 January 2018 - 17:15.


#30
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
In principiu, dintele de parcare si pinionul de parcare pot prelua forte extrem de mari. Daca dintele ala are doar 20mm2 (cam atata pare din poza -> evident, la masini grele dinti dimensionati corespunzator), atunci forta maxima de forfecare pe care o poate prelua este in jur de 2500 Kg.

Cam asa arata ansamblul de blocare in P

Dupa niste calcule elementare, piesa de blocare, respectiv dintii rotii de blocare (au cam aceeasi dimensiune) se vor forfeca la o solicitare de cel putin 2500 Kgf. Adica ca si cum ai agata toata greutatea masinii vertical de dintele ala. Ceea ce nu este cazul, pentru ca o panta de orice inclinatie nu produce atata acceleratie gravitationala.

Cel mai probabil a cedat mecanismul cu arc care tine dintele cuplat cu roata de blocare a transmisiei. Sau, poate nu a dus levierul complet in P (trebuie sa simti un click in levier cand cupleaza si sa sara afara butonul de deblocare a levierului).

Edit:

Acum ca ma uit mai atent la poza, dintele pare sa aiba o grosime de minim 4-5mm si o latime de vreo 10. Asta ii da o arie de minim 40mm2. Ceea ce se traduce intr-o forta minima garantata de forfecare de vreo 5000Kg (considerand un otel relativ slab).

Attached Files


Edited by izometric, 03 January 2018 - 17:23.


#31
DANANDREI2001

DANANDREI2001

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,618
  • Înscris: 10.08.2009

 arg, on 03 ianuarie 2018 - 17:13, said:

Eu stiu ca atunci cand se lasa masina in panta, nu se lasa cu rotile drepte ci spre bordura, astfel incat daca scapa sa se opreasca in bordura sau in gard,  nu in capatul drumului.

Cand o lasi in panta tragi frana de mana. Cu aia clasica merge perfect doar daca nu se face polei si scade coeficientul de frecare dramatic.
asta cu frana de parcare automata e cam fita si extrem de costisitoare la reparatii.
mie imi place caraitul ala cand tragi de maneta.

#32
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006

 tfmercedez, on 03 ianuarie 2018 - 16:53, said:

Pentru ce mai exista "P"  daca oricum masinile au frana de mana si "N"?  
Sau "P" nu are rol de imobilizator?
are, da daca cedeaza, inginerii aia de au facut masina au fost prevazatori, au dotat masina si cu frana de siguranta

#33
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,571
  • Înscris: 15.06.2007

 dan210, on 03 ianuarie 2018 - 17:43, said:

are, da daca cedeaza, inginerii aia de au facut masina au fost prevazatori, au dotat masina si cu frana de siguranta
Si au inventat si "autohold".. care e doar marketing?
Eu.. a murit anul trecut un actor prin California, calcat de propria masina.

https://www.google.r...facturer-f/amp/

Edited by tfmercedez, 03 January 2018 - 17:52.


#34
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006
asta e, viata bate filmul, ei se spala pe maini, ai sistemul de siguranta acolo, e problema ta daca nu-l folosesti

Edited by dan210, 03 January 2018 - 18:05.


#35
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,571
  • Înscris: 15.06.2007

 DANANDREI2001, on 03 ianuarie 2018 - 17:18, said:


Cand o lasi in panta tragi frana de mana. Cu aia clasica merge perfect doar daca nu se face polei si scade coeficientul de frecare dramatic.
asta cu frana de parcare automata e cam fita si extrem de costisitoare la reparatii.
mie imi place caraitul ala cand tragi de maneta.
Si eu am mai multa incredere in chestiile clasice, verificate  pe zeci de milioane de masini in ultimul secol.

#36
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Eu iarna cand e inghet o las in viteza, daca uit frana de mana trasa ori rahatul de cablu ori franele raman blocate si trebuie sa fortez putin motorul/cutia sa o ia din loc.
Mecanicii de la reprezentanta Opel au ridicat din umeri...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate