Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Utilizare frana si modul P la o cutie automata
#19
Posted 03 January 2018 - 15:30
izometric, on 03 ianuarie 2018 - 14:45, said:
Ia zi, ce preferi, sa suni dupa masina de depanare ca ti s-a blocat frana de mana sau sa suni dupa masina de tractare sa ridice epava din rapa? izometric, on 03 ianuarie 2018 - 14:45, said: Si inca ceva, este toata lumea constienta ca frana de mana electrica consta intr-un actuator (motor electric) care trage de cablu de frana filipxxx, on 03 ianuarie 2018 - 15:09, said:
Multe masini automate trec automat in E-brake cand scoti cheia din contact Edited by dan210, 03 January 2018 - 15:27. |
#20
Posted 03 January 2018 - 15:31
Pai asta era si ideea, pornise masina sa se incalzeasca inauntru pt. ca are bebe. Norocul lui a fost ca nu era nimeni in masina, in schimb in cealalta era 5 (abia se urcasera). S-a lasat cu tipete cand au vazut ca vine o tona si jumatate de fiare spre ei, dar nu a patit nimeni nimic.Nu are Casco si din punctul lui de vedere este paguba totala, desi are doar botul facut praf pt. ca are toti senzorii, radare etc. afectati si nu mai merita sa o repare. Cealalta masina nu era inca pornita si nu s-a declansat nici un airbag. Aia se repara pe RCA.
|
#21
Posted 03 January 2018 - 15:34
dan210, on 03 ianuarie 2018 - 15:30, said:
prefer sa trag levierul franei de mana, poate pentru ca am patit-o cu cealalta la buton Nu ti-am oferit aceasta optiune de raspuns. Alege din cele doua. edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 15:31, said: S-a lasat cu tipete cand au vazut ca vine o tona si jumatate de fiare spre ei, BMW X5 cantareste mult peste 1500kg. Functie de motorizare ajunge la 2300+ kg. Dar nu mai putin de 2100 Kg. Edited by izometric, 03 January 2018 - 15:34. |
#23
Posted 03 January 2018 - 15:55
edi10000, on 03 ianuarie 2018 - 15:01, said: S-a lamurit misterul: s-a rupt ceva la cutie care o tine in P si a luat-o singura la vale. I s-a parut ciudat, masina a fost cumparata de noua, model 2014, condusa doar de el (nu e genul care sa forjeze masina dar merge ff. mult cu ea prin Bucuresti). |
#24
Posted 03 January 2018 - 16:25
#25
Posted 03 January 2018 - 16:52
izometric, on 03 ianuarie 2018 - 15:15, said:
Casco, ceva, sau suporta paguba? ....... In exemplul colegului este vorba doar de o mare teapa luata cu "tehnica " ...iar practic , sa opresti undeva pe marginea ripelor pt a admira peisajul , desi este ceva comun si toti o facem , pina sa ne zgiim la " ce frumos se vede " , ne asiguram caruta . Elementar si de bun simt . |
#26
Posted 03 January 2018 - 16:53
#27
Posted 03 January 2018 - 17:08
Boltul sau tija care blocheaza transmisia nu se rupe intamplator. Probabil ca in toti anii acestia a facut sute de parcari in mod gresit. Pentru a nu forta cutia oprirea si parcarea corecta se face cu piciorul pe frana pana la oprirea completa, dupa care se trage obligatoriu frana de mana, se pune in P si la urma se scoate cheia din contact. In aceasta situatie frana de mana preia toata sarcina si nu lasa un bolt sau o tija sa fie suprasolicitate. Cand nu procedati asa o sa observati ca atunci cand vreti sa plecati si scoateti maneta din P, aceasta se misca ceva mai greu si se aude si un zgomot pentru ca fortati un pic maneta. Motivul este ca dupa ce a fost pusa gresit in P masina se mai deplaseaza putin (gropi, pante, denivelari etc) si elementul de blocare este supus unor solicitari nepermis de mari.
Eu nu am P la Easy-R dar trag intotdeauna frana de mana. In plus, mai am o cala din lemn in portbagaj cu care asigur masina suplimentar in zonele cu inclinatie mare sau pur si simplu pun niste pietre la roti. Puteti rade dar am invatat ca "paza buna trece primejdia rea". Edited by gabrieln2016, 03 January 2018 - 17:15. |
#28
Posted 03 January 2018 - 17:12
A mea in P nu se misca neam.
fara sa trag frana de mana clasica. nici macar in rampa. da ma rog, e o cutie mai veche, nu are 8-9-10 viteze ca astea actuale. |
|
#29
Posted 03 January 2018 - 17:13
Eu stiu ca atunci cand se lasa masina in panta, nu se lasa cu rotile drepte ci spre bordura, astfel incat daca scapa sa se opreasca in bordura sau in gard, nu in capatul drumului.
Asta e valabil si la cutie manuala si la automata si "intamplator" e mentionat si in oug 195. Edited by arg, 03 January 2018 - 17:15. |
#30
Posted 03 January 2018 - 17:17
In principiu, dintele de parcare si pinionul de parcare pot prelua forte extrem de mari. Daca dintele ala are doar 20mm2 (cam atata pare din poza -> evident, la masini grele dinti dimensionati corespunzator), atunci forta maxima de forfecare pe care o poate prelua este in jur de 2500 Kg.
Cam asa arata ansamblul de blocare in P Dupa niste calcule elementare, piesa de blocare, respectiv dintii rotii de blocare (au cam aceeasi dimensiune) se vor forfeca la o solicitare de cel putin 2500 Kgf. Adica ca si cum ai agata toata greutatea masinii vertical de dintele ala. Ceea ce nu este cazul, pentru ca o panta de orice inclinatie nu produce atata acceleratie gravitationala. Cel mai probabil a cedat mecanismul cu arc care tine dintele cuplat cu roata de blocare a transmisiei. Sau, poate nu a dus levierul complet in P (trebuie sa simti un click in levier cand cupleaza si sa sara afara butonul de deblocare a levierului). Edit: Acum ca ma uit mai atent la poza, dintele pare sa aiba o grosime de minim 4-5mm si o latime de vreo 10. Asta ii da o arie de minim 40mm2. Ceea ce se traduce intr-o forta minima garantata de forfecare de vreo 5000Kg (considerand un otel relativ slab). Attached FilesEdited by izometric, 03 January 2018 - 17:23. |
#31
Posted 03 January 2018 - 17:18
arg, on 03 ianuarie 2018 - 17:13, said:
Eu stiu ca atunci cand se lasa masina in panta, nu se lasa cu rotile drepte ci spre bordura, astfel incat daca scapa sa se opreasca in bordura sau in gard, nu in capatul drumului. Cand o lasi in panta tragi frana de mana. Cu aia clasica merge perfect doar daca nu se face polei si scade coeficientul de frecare dramatic. asta cu frana de parcare automata e cam fita si extrem de costisitoare la reparatii. mie imi place caraitul ala cand tragi de maneta. |
#32
Posted 03 January 2018 - 17:43
#33
Posted 03 January 2018 - 17:50
dan210, on 03 ianuarie 2018 - 17:43, said:
are, da daca cedeaza, inginerii aia de au facut masina au fost prevazatori, au dotat masina si cu frana de siguranta Eu.. a murit anul trecut un actor prin California, calcat de propria masina. https://www.google.r...facturer-f/amp/ Edited by tfmercedez, 03 January 2018 - 17:52. |
|
#34
Posted 03 January 2018 - 18:05
asta e, viata bate filmul, ei se spala pe maini, ai sistemul de siguranta acolo, e problema ta daca nu-l folosesti
Edited by dan210, 03 January 2018 - 18:05. |
#35
Posted 03 January 2018 - 18:50
DANANDREI2001, on 03 ianuarie 2018 - 17:18, said: Cand o lasi in panta tragi frana de mana. Cu aia clasica merge perfect doar daca nu se face polei si scade coeficientul de frecare dramatic. asta cu frana de parcare automata e cam fita si extrem de costisitoare la reparatii. mie imi place caraitul ala cand tragi de maneta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users