Sony A7 RIII
#55
Posted 01 November 2017 - 10:08
Vezi ca ai cazut in capcana subexpunerii (asa zis-ul iso invariant), care este o chestie pura de marketing, inventata de Nikon si care este o stupizenie. Gama dinamica este raportul dintre zona cea mai luminoasa care nu este arsa si zona cea mai intunecata care nu este complet neagra, pentru o imagine EXPUSA CORECT. Si se calculeaza la nivele de gri. Ce se intampla pe fiecare canal in parte, asta decopera utilizatorul dupa ce a inghitit marketingul si si-a luat un credit pe 20 de ani. Gama dinamica determinata astfel nu garanteaza calitatea detaliilor la extremitati, ci doar existenta lor
|
#56
Posted 01 November 2017 - 10:21
Am zis ca dpdv practic.
Daca sunt probleme la subexpunere de 6 stopuri, pe supra-expunere sunt probleme si mai mari - flexibilitate mai mica. Deci gama dinamica reala totala ar fi ceva de genul 7-8 stopuri (4-5 stopuri pe umbre si 3-4 stopuri pe lumini). Gama dinamica reala insemnand ca poti sa recuperezi toate zonele din fotografie fara sa arate a "desene animate". Zic ca pozele de Halloween sunt neinteresante. Edited by katran, 01 November 2017 - 10:30. |
#57
Posted 01 November 2017 - 10:35
Quote o chestie pura de marketing Ca si problema in sine, cred ca gama dinamica inseamna ca intre doua nivele distincte de alb (capatul din dreapta) si intre doua nivele distincte de negru (capatul din stanga), separate de 14Ev poti vedea o diferenta de 1 foton, adica nu se satureaza nici in dreapta nici in stanga, gen: DR.jpg 15.33K 3 downloads Desigur matematic sau experimental poti masura fotonul, practic la foto uzual nu te ajuta un singur foton deci ca si utilitate 14 ev defapt sunt mai putini, dar de exemplu la astrofoto 1 foton poate face diferenta intre nimic si o supernova.. DSops, on 01 noiembrie 2017 - 10:08, said:
Gama dinamica determinata astfel nu garanteaza calitatea detaliilor la extremitati, ci doar existenta lor Edited by crokodilu, 01 November 2017 - 11:04. |
#58
Posted 01 November 2017 - 12:11
katran, on 01 noiembrie 2017 - 10:21, said:
Am zis ca dpdv practic. Daca sunt probleme la subexpunere de 6 stopuri, pe supra-expunere sunt probleme si mai mari - flexibilitate mai mica. Deci gama dinamica reala totala ar fi ceva de genul 7-8 stopuri (4-5 stopuri pe umbre si 3-4 stopuri pe lumini). Gama dinamica reala insemnand ca poti sa recuperezi toate zonele din fotografie fara sa arate a "desene animate". Zic ca pozele de Halloween sunt neinteresante. 7-8 stop-uri utilizabile aveau camerele de acum 10 ani. Acum s-a ajuns la 11-12 stop-uri dar conteaza foarte mult ce inseamna utilizabil. adica peste ce prag se considera neutilizabil. Pe site-ul lui Bill Claff mai e un grafic interesant: http://photonstophot...,Sony ILCE-7RM2 Interpretarea fiind cat de mult castigi sau pierzi marind ISO ca sa luminezi umbele in detrimentul zonelor luminoase. Concluzia ar fi ca peste ISO 400 nu castigi nimic. |
#59
Posted 01 November 2017 - 13:54
Ideea e ca DR maxim ai la iso minim.. iar daca maresti iso ca sa ridici umbrele, (aproape sigur) vei arde zonele luminoase..
|
#60
Posted 01 November 2017 - 14:37
Substratul exista si este de natura practica. Oricine poate repeta experimentul acasa. Sa calculezi exact DR-ul in sufragerie e cam greu.
|
#61
Posted 01 November 2017 - 15:25
crokodilu, on 01 noiembrie 2017 - 13:54, said:
Ideea e ca DR maxim ai la iso minim.. iar daca maresti iso ca sa ridici umbrele, (aproape sigur) vei arde zonele luminoase.. De aici si ideea cu subexpunerea la ISO mic si "recuperarea" in post-procesare. Iar la camerele cu senzori Sony de generatie mai noua sau Canon 5D4/80D exista clar un castig. Ca nu obtii 5-6 stopuri fara comporimsuri e clar dar in 2-3 stopuri tot ai loc sa tragi de imagini. Ceea ce la modele mai vechi nu puteai face fara zgomot evident si tot felul de devieri de culoare. |
#62
Posted 01 November 2017 - 16:13
devlin2427, on 01 noiembrie 2017 - 15:25, said:
... Ceea ce la modele mai vechi nu puteai face fara zgomot evident si tot felul de devieri de culoare. |
#63
Posted 01 November 2017 - 16:29
Daca folosesti gama dinamica pe post de inlocuitor de ISO mare e clar ca in multe cazuri o sa existe probleme. Dar pe de alta parte daca foloseai ISO mare aveai zgomot care oricum compromite culorile si gama tonala in general. In final e ceva de genul "pick your poison and live with it". Avantajul la senzorii highDR e faptul ca poti alege intre a expune "corect" sau sa expui "incorect" si sa recuperezi ceva mai curat.
E destul de bine scris: https://www.dpreview...s/nikon-d810/14 |
#64
Posted 01 November 2017 - 16:53
calexe, on 01 noiembrie 2017 - 16:13, said:
Eu cred că nu scapi de devierea de culoare nici la camere cu senzori cu DR mare... https://forum.softpe...8#entry13017527 https://forum.softpe...8#entry21871699 |
|
#65
Posted 01 November 2017 - 18:06
Mda. Concluzia ar fi că da, HighDR ajută în unele situații, clar, dar trebuie exploatat cu lingurița, nu cu polonicul. Regulă valabilă cam pentru toate slider-ele utilizate la PP.
Și mai e o chestie. Ochiul cam privește cu creierul. Pe o scenă cu contraste mari, cu zone închise ridicate brutal în PP, privitorul va percepe imediat că ceva nu e în regulă; chiar dacă s-a pozat cu o cameră cu senzor HighDR și zgomotul pe zonele închise nu se vede. Trebuie multă pricepere la tonarea unei astfel de poze sau trebuie judecat cu grijă la ce fel de cadre merge șmecheria. Nu e chiar trivial. Edited by calexe, 01 November 2017 - 18:07. |
#67
Posted 01 November 2017 - 18:16
Eu ți-am mai spus: eu mă consider fotograf hobbist. Dacă tu te consideri "Pentaxist" și extrapolezi asta la alții în devălmășie - asta e problema ta. Denotă un anumit mod de gândire.
Edited by calexe, 01 November 2017 - 18:17. |
#69
Posted 01 November 2017 - 20:42
Strica.
Pentru ca te bazezi pe acel DR si nu mai faci eforturi ca sa prinzi lumina buna. La sfarsit iese desene animate ca in poza mea pe care ai postat-o ca exemplu. Glumesc, binenteles.... Dar adevarul e ca o lumina buna este greu de inlocuit. Cand ai contraste mari intre lumini si umbre, cam greu sa scoti ceva care sa arate natural, frumos. Edited by katran, 01 November 2017 - 20:45. |
|
#70
Posted 01 November 2017 - 21:08
Ca fapt divers, nu mai stiu unde, parca pe booking, la un mom dat browsam pozele si cvasimajoritatea lor erau hdrizate/highdrizate.
|
#71
Posted 01 November 2017 - 21:55
Nu poti controla tot timpul lumina astfel incat sa fie si natural si fara urme de procesare. Seamana un pic cu dezbaterea cu/fara blitz. Ochiul format "vede" fara probleme cadrul cu blitz in timp ce nea ion vede subiectul pozei si nu-i pasa cum a fost obtinuta imaginea.
Sunt fotografi care nu s-ar intoarce niciodata la un senzor ne-highDR in timp ce unii se descurca cu ce au. |
#72
Posted 01 November 2017 - 22:20
crokodilu, on 01 noiembrie 2017 - 20:37, said:
Zici ca prea mult DR strica? devlin2427, on 01 noiembrie 2017 - 21:55, said:
Nu poti controla tot timpul lumina astfel incat sa fie si natural si fara urme de procesare. Seamana un pic cu dezbaterea cu/fara blitz. ... pentru croco: nu înseamnă că dacă eu prefer foto la lumină naturală nu pot aprecia poze cu lumină artificială. dacă nu pricepi din prima dă-mi un PM să-ți desenez. Edited by calexe, 01 November 2017 - 22:21. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users