Ce părere aveți despre second-handul din România ca efect economic și social?
#55
Publicat: 22 iulie 2017 - 19:46
poadol, pe 21 iulie 2017 - 14:56, a scris:
... dar disparitia a numeroase fabrici se datoreaza si confirma in mare parte preferinta buna sau gresita a romanilor pentru obiectele sau "masinariile" second hand. Dau un raspuns,fara sa fi avut rabdarea sa citesc toate paginile... Disparitia fabricilor,nu este rezultatul preferintei romanilor,ci rezultatul impunerilor de la bancile internationala(banca mondiala,fmi),coroborat cu impotenta sistemului romanesc de pile,rude si cunostinte pe baza caruia se fac inca promovari,acum mai mult decat in sistemul comunist. S-a dorit o romanie ca piata de desfacere pt [marea europa]. Referitor la sh-uri,referindu-ma strict la masini,prefer o masina veche,in care sa te simti bine,decat un logan nou,in care stai pe banchete[ ca de lemn...]consuma in draci si la siguranta e praf... |
#56
Publicat: 23 iulie 2017 - 00:04
Din pacate nu am invatat inca sa facem diferenta intre un produs nou dar de slaba calitate si un produs de calitate SH.
Asa cum s-a mai spus multi cumpara de la SH produse de slaba calitate care logic se strica repede la un pret cu care isi puteau cumpara un produs tot ieftin dar nou Dacia este o masina construita ca o alternativa ieftina dar noua tocmai de aceea nu vei avea niciodata aceeasi calitate si siguranta intr-un logan fata de un renault aceeasi masina dar low-cost. Te rog sa nu o iei pe aratura cu consumul pt ca sunt exact aceleasi motoare ca si pe renault renumite de altfel pt fiabilitatea lor si sa nu mai crezi anunturile samsarilor care-ti spun ca bmw de 2l redenumit desigur ca si cum ar fi de 1,6 litri consuma 6% in oras consum care de altfel il scot cu 1,2 mpi logan 2014 de fapt 6,5% Pana cand nu vom invata sa facem aceasta distinctie intre clase de produse atat noi cat si second respectiv distinctia calitativa vom ramane cu mentalitatea sh la pret de produs nou si astfel toata reteaua mafiota care se ocupa de transportul si comercializarea lor vor prospera in defavoarea producatorilor autohtoni dar mai ales in defavoarea calitatii. Tocmai americanii spun best buy for the buck deci nu conteaza de unde cumperi ci conteaza cat timp te folosesti de acel produs respectiv fiabilitatea lui Nu de putine ori am fost la dezmembrari cautand un produs sh deci ieftin si m-am trezit cu un produs second la pret de nou fara factura sau chitanta. Ba mai mult un jegos de vanzator imi spunea ca cei de la magazin nu ofera garantie cum ofera el la dezmembrari evident nu am mai dat pe la el. Niciodata nu cumpar un produs sh/din dezmembrari fara sa ma uit inainte la pretul unui produs nou decat daca vrei sa fii luat de fraier Editat de Nytro84, 23 iulie 2017 - 00:10. |
#57
Publicat: 23 iulie 2017 - 01:53
Parca se transforma in 'Viata in 80'.
Si astia din vest arunca auto sh tocmai din cauza la manopera la aceste masini sau chiar asigurarea este mai mare, la electronice chiar si piata de sh s-a cam saturat, romanul este mai selectiv, la electrocasnice sh scaderea este mult mai puternica la achizitii sh de catre romani. |
#58
Publicat: 23 iulie 2017 - 02:56
În materie de electronice piaţa a scăzut pentru că acum televizoarele color sunt mult mai ieftine raportate la salarii, deci mulţi îşi permit unul nou. Sau pot găsi la mâna a 2-a în România, fiind în cantităţi mai mari.
Nici electrocasnice second-hand aduse din afară nu se prea mai caută. Că şi astea au devenit mult mai accesibile ca produse luate la prima mână. Maşinile în schimb nu au ajuns să coste 1-2 salarii, aşa că încă se caută. Mie îmi pare rău că nu e mai dezvoltată piaţa de biciclete la s.h. aduse de afară... că virgulă nu am reuşit să găsesc una precum cea care mi-a fost furată Însă mă miră că se mai caută haine la mâna a 2-a. Sincer, oi fi eu cu retro, dar haine purtate nu aş lua decât de la rude şi cunoscuţi. |
#59
Publicat: 23 iulie 2017 - 09:09
dexterash, pe 21 iulie 2017 - 16:12, a scris:
Ca idee, cam cum ai vrea sa fie? Sa munceasca neamtu' la fel si pentru tine si pentru francez, dar tie sa iti ceara mai putin pe fix acelasi produs? Inginerii/muncitorii de la DACIA ar trebui platiti in functie de cine cumpara? Si daca vreunu' de prin Ghana cumpara un Logan, sa i-l vanda cu vreo 800-1000 de euro si sa le mai taie din salariile muncitorilor romani diferenta, nu? Ca aia din Ghana au salarii de ordinul dolarilor/zi. Incerc sa inteleg logica. Multumesc. Nu, din contra, sunt unul din cei care au o problema cu nivelul salarizarii (si implicit cu angajatorii) in Romania, nu cu preturile. E datoria fiecarui angajat, unde-o fi el, sa ceara mai mult, sa puna presiune pe salarii. E singura cale de a creste veniturile, alaturi de o foarte de dorit reducere a taxarii pe munca. Doua amendamente: 1) toalele respective nu sunt in nici un caz produse in Germania, munca intrinseca a neamtului nu prea se regaseste in produsele acelea. Regasim costurile cu investitiile in China, Bangladesh, India, Cambodgia etc., dar sudoarea nemteasca lipseste din acel produs. 2) masinile au intr-adevar preturi (foarte) diferite in functie de tara de vanzare. In tarile din est au un pret mic, pe cand in nord (Norvegia, Danemarca, Irlanda) pretul este urias, efectiv urias, oarecum in acord cu salarizarea de acolo. Reducerile si profitul mic pe care producatorii auto inteleg sa le accepte in tari cu putere de cumparare slaba sunt recuperate cu varf si indesat de pe alte piete unde produsul este overpriced. E ca la avioane: cine a luat un bilet de 5 euro de fapt calatoreste pe banii celor care au luat biletele de pe azi pe maine, cand sunt cele mai scumpe, cu sutele de euro. Acestia din urma au subventionat zborul respectiv. Editat de cattavencu, 23 iulie 2017 - 09:21. |
#60
Publicat: 23 iulie 2017 - 14:00
Hider141, pe 21 iulie 2017 - 14:57, a scris:
Acum rugina apare si pe Passat-uri vechi de numai 5 ani (la Logan dupa numai 2 ani apare pe la aripi si pe usi), |
#62
Publicat: 23 iulie 2017 - 22:50
djl, pe 22 iulie 2017 - 02:29, a scris:
Depinde şi de noroc... dar apăi "Medion" Acuym microsistemul pe care il am e made in China chiar daca e Sony, si merge brici. PS Sunt unii care zic pe aici ca UE a vrut sa ne distruga industria ca sa aiba ei piata de desfacere. S-au scris sute de pagini pe tema asta, asa ca bag si eu 2 contraargumente scurte si la obiect: 1. Nu UE ne-a distrus "mareata industrie romana", ci tot noi. In primul rand Impuscatu' cu politica lui "produceti oricat si oricum, ca tot se gasesc frraieri prin CAER sau Africa sa cumpere", apoi clasa politica de dupa 89 si nu in ultimul rand muncitorul roman care nu conccepea sa plece din fabrica fara macar un electrod, ceva. Si 2. Dezindustrializarea e o chestie comuna cam in tot occidentul. Cate masini se mai fabrica in UK? Cred ca ceva Vauxhall si chestii de lux gen Rolls, Bentley, Jaguar. Dar cate din aceste firme mai sunt cu capital englezesc? Sunt indiene, chinezesti, in cel mai bun caz nemtesti (Mini) sau franceze (Vauxhall). |
#63
Publicat: 24 iulie 2017 - 09:49
Hider141, pe 21 iulie 2017 - 14:57, a scris: Pe vremuri masina o frecai si 400.000-500.000km pana sa cedeze ambreiajul (desigur, daca nu te credeai Ken Block). Iar acum ai noroc daca nu-l schimbi de 2 ori pana ajungi la 300.000km. Pe vremuri rugina aparea doar la masini vechi de peste 15-20 de ani, iar daca puscai un pumn in usa masinii sigur ajungeai cu oasele rupte la spital. Acum rugina apare si pe Passat-uri vechi de numai 5 ani (la Logan dupa numai 2 ani apare pe la aripi si pe usi), iar daca impingi un pic tabla cu degetul deja ajungi la tinichigerie si vopsitorie pentru reparatii. |
#64
Publicat: 24 iulie 2017 - 13:45
bila1000, pe 23 iulie 2017 - 18:37, a scris:
Da si Romania nu va scapa de efectul pervers din Occident, in care dominanta va fii, costul chiriei, costul utilitatilor, si pe planul doi chiar nesemnificativ vor fii, mobila, electronicele, electrocasnicele, hainele. |
|
#65
Publicat: 24 iulie 2017 - 14:04
djl, pe 23 iulie 2017 - 02:56, a scris:
În materie de electronice piaţa a scăzut pentru că acum televizoarele color sunt mult mai ieftine raportate la salarii, deci mulţi îşi permit unul nou. Sau pot găsi la mâna a 2-a în România, fiind în cantităţi mai mari. Nici electrocasnice second-hand aduse din afară nu se prea mai caută. Că şi astea au devenit mult mai accesibile ca produse luate la prima mână. Maşinile în schimb nu au ajuns să coste 1-2 salarii, aşa că încă se caută. Mie îmi pare rău că nu e mai dezvoltată piaţa de biciclete la s.h. aduse de afară... că virgulă nu am reuşit să găsesc una precum cea care mi-a fost furată Însă mă miră că se mai caută haine la mâna a 2-a. Sincer, oi fi eu cu retro, dar haine purtate nu aş lua decât de la rude şi cunoscuţi. Ca si "electronice" la mana a doua, acum se vad telefoanele mobile (smartphone). Modelele de top de acum 2 ani inca sunt destul de cautate indiferent de brand. Haine second hand sunt luate de o categorie de persoane total diferita de cei care cumpara electronice sh, iar diferenta cel mai probabil e facuta de posibilitatile financiare. |
#67
Publicat: 04 august 2017 - 11:57
O parere mai mult decat avizata ar fi aceasta (bineinteles manowar ):
"Sa-mi bag p**a, ba, tomberonul Europei e Romania. TOM-BE-RO-NUL. Tot ce-i jeg si tot ce-i rahat e adus in Romania si vandut romanilor. Da’ nu aia-i partea amuzanta, ci faptul ca-i vandut rahatul la suprapret. Wow, doar 11,000 de euro (fara TVA, lol) pentru o rabla cu 159,000 km la bord? Serios-serios? Cat de cool (si aia daca or fi km reali, ca stiti cum e-n Romania). But wait – it gets better! (Dar asteptati – ce-i mai bun urmeaza!)
Nu-i chiar la fel ca-n UK cu 0% dobanda pe 3 ani pe credit cardu’ pizdii. Da’ e 4.5% pe an. PREFERENTIAL. Eu tre’ sa platesc sa-mi ia astia gunoiu’. Council tax, nene. Romanii platesc pentru a cumpara gunoiul altora. Si platesc ca lumea. Ce popor de idioti…" din Tomberonul Europei strikes back Editat de poadol, 04 august 2017 - 11:59. |
#68
Publicat: 04 august 2017 - 13:48
Ma scuzi, dar "parerea" respectiva este plina de ineptii si de comparatii fortate.
1. Nu compari piata auto din UK cu cea de pe continent. Nici nu ai ce, pentru ca NU sunt aceleasi masini. 2. Nu compari piata auto de la noi cu cea din UK pentru ca NU aveam aceeasi putere / viteza de rotire a parcului auto. 3. Nu compari financiar cele 2 tari, pentru ca leul nu are puterea lirei. Si nici stabilitatea ei. Si nici nu esti, cumva, vreun centru financiar mondial. Si multe altele... D'aia e nasol cand ajung altii prin alte parti si nu pricep niste povesti. |
#70
Publicat: 10 august 2017 - 10:50
dexterash, pe 04 august 2017 - 13:48, a scris:
Ma scuzi, dar "parerea" respectiva este plina de ineptii si de comparatii fortate. 1. Nu compari piata auto din UK cu cea de pe continent. Nici nu ai ce, pentru ca NU sunt aceleasi masini. 2. Nu compari piata auto de la noi cu cea din UK pentru ca NU aveam aceeasi putere / viteza de rotire a parcului auto. 3. Nu compari financiar cele 2 tari, pentru ca leul nu are puterea lirei. Si nici stabilitatea ei. Si nici nu esti, cumva, vreun centru financiar mondial. Si multe altele... D'aia e nasol cand ajung altii prin alte parti si nu pricep niste povesti. Inafara de zero dobanda pe 3 ani la imprumut pe card cu imprumut cu dobanda preferentiala de 4,5%, alte comparatii ar fi "Tot ce-i jeg si tot ce-i rahat e adus in Romania si vandut romanilor." <- aceasta si aceasta -> "Da’ nu aia-i partea amuzanta, ci faptul ca-i vandut rahatul la suprapret."??? Editat de poadol, 10 august 2017 - 10:51. |
#71
Publicat: 18 august 2017 - 18:26
#72
Publicat: 22 august 2017 - 14:15
Eu doar incerc sa explic celor care citesc si inteleg pe langa in cea de-a doua postare, in plus este vizibil emoticonul ca ceea ce am citit si postat initial ma amuza foarte tare.
"Vorbeste" despre second hand in Romania? Da. Dumneata 'Quantum' despre ce "vorbesti" pe aici? Deci? Daca te ajuta cu ceva. Sunt eu impotriva second hand? Nu. Este identica parerea mea cu cea a lui 'manowar' sau conform tie a unui "ofuscat repetitiv"? Defel. Consider ca fenomenul second hand a luat un avant mult prea mare si dezastruos pe termen lung pentru Romania? Da. Etc., etc., etc. Editat de poadol, 22 august 2017 - 14:22. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 2
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi
Facebook (1)