Poate vorbi Dumnezeu cu oamenii?
#127
Posted 29 July 2017 - 19:14
#128
Posted 29 July 2017 - 19:39
altnume, on 26 iulie 2017 - 06:34, said:
Ceea ce ai scris in ultima interventie, e...pe romaneste "frectie la picior de lemn"; daca nu iti face un maestru "o legatura inductiv neconventionala" (unii ii spun interventie directa in constiinta; sunt doar expresii ale aceluiasi fenomen; eu asa ii spun chiar daca tu il consideri apriori experientei), datorita careia, metodele enumerate de tine sa functioneze eficient, ramai cu o balaceala nesemnificativa ce nu duce niciunde. 1. Această idee este falsă pentru că nu are nici un fundament științific, care după tine ar fi fost așa zisa inseparabilitate cuanatica, fără însă a prezenta nici cine a demonstrat această speculație și bineînțeles că nici demonstrația sa științifică 2. Literatura spirituală are exemple că infirmă această teorie a cărui adept ești. Ți-am prezentat exemplul lui Narada Muni, care a avut pentru prima dată o Experiență Transcendentală fără nici o inducție a unui maestru spiritual. Alte exemple celebre sunt Ageamila și Bharat Maharagi. cele bune madhukar altnume, on 29 iulie 2017 - 19:14, said:
madhukar a spus: Am inteles, nu te intereseaza decat sa convingi pe altii de nefalsificabilitatea doctrinei tale. Daca dupa cele scrise tu revii la prostia asta... Ca sa te citez: "Cele bune" Cred că aceasta este o greșeală, eu nu am spus așa ceva, poate asta este ceea ce vrei tu să spui. „Prostia asta“ - este considerarea "inseparabilitatii cuantice" ca dovada științifică ce susține teoria cu inducția maestrului la care aderi. Cele bune madhukar Edited by madhukar, 29 July 2017 - 19:50. |
#129
Posted 29 July 2017 - 20:06
altnume, on 27 iulie 2017 - 04:03, said:
Transcendenta (asa cum numesti tu experientele respective, fie si cea a Domnului Transcendental, fie orice experienta spirituala) este: Transcendența nu este o experiența; transcendența este ceea ce este experimentat, adică Absolutul, care conform principiului fundamental al fizicii, care este Cauzalitatea, este evident. Dóvada: 1. Pentru ateiști absolutul nu există, pentru că fizicienii încă țin de primul principiu al fizicii, și anume principiul cauzalității, care spune că în universul nostru tot ceea ce există trebuie să aibă o cauză și prin aceasta este relativ, într-o continuă transformare. Atunci în mod logic într-un astfel de univers nu se poate afla cauza sa, pentru că și ea ar trebui să aibă o cauză, care la rândul ei ar trebui să aibă o cauză ș.a.m.d. Atunci cauza sa, trebuie să se afle în afara sa și să fie un „obiect“ în care principiul cauzalității nu mai este valabil pentru în caz contrar nu ar mai fi în afara sa (transcendental), ci ar aparține universului nostru: relativ, material. Principiul fundamental al acestui „obiect“, care-l face și nedetectabil fizicienilor lumii relative în care ne aflăm, este faptul că este absolut, adică El este propria sa cauză și cauza tuturor cazelor. Aceasta este definiția de bază a Domnului Transcendental: ceea ce este Absolut: adică propria sa cauză și implicit cauza tuturor cauzelor. În plus el este etern, nu trecător, ca toate obiectele și fenomenele lumii materiale, relative. El se numește transcendental, pentru că se află dincolo lumea relativă, materială. Lumea sa absolută se mai numește și lume transcendentală sau spirituală. Pentru a lua legătura cu Domnul Transcendental, trebuie tu însuți să devii transcendental, spiritual, prin ruperea legăturilor cu lumea relativă materială și accesarea propriei tale naturi spirituale, adică sufletul. Ruperea legăturilor cu această lumea și luarea legăturii cu Domnul Transcendental se realizează prin practica devoțională – sadhana bhbakti. 2. Tipuri de experimentare a acestui Absolut sunt prezentate în literatura spirituală. Iată o variantă de definire a experinței spirituale: experimentarea Absolutului, cu ceva detalii prezentate în Cunoașterea Vedică, de exemplu în Bhagavat Puran 01.02.11: vadanti tad tattva vidas/ tatvam yajnanam advaiam brahmeti parama-atmeti/ bahgavan iti Sabdyate Cei ce cunosc Adevărul au vorbit astfel - tattva vidas iti şabdyate Spunand următoarele - vadanti tad Adevărul este experimentat ca nondual (spiritual - Absolut) - tattvam yajJanam advaiam iti brahma – ca energie spirituală (lumina albă plină de iubire (care radiază din corpul Celui Suprem și care dă o stare extatică … numită brahm-ananda) iti parama atma – ca Supra-sufletul (expansiunea locală a celui Suprem în inima tuturor) iti bhagavan – ca Domn Transcendental (conform procesului spiritual adoptat (sadhana) pentru a atinge țelul spiritual dorit - sadhya) cele bune madhukar Edited by madhukar, 29 July 2017 - 20:23. |
#130
Posted 30 July 2017 - 16:43
#131
Posted 31 July 2017 - 00:17
madhukar, on 29 iulie 2017 - 19:39, said:
Literatura spirituală are exemple că infirmă această teorie a cărui adept ești. Ți-am prezentat exemplul lui Narada Muni, care a avut pentru prima dată o Experiență Transcendentală fără nici o inducție a unui maestru spiritual. Alte exemple celebre sunt Ageamila și Bharat Maharagi. Nici el/ei sau oricine are parte de o astfel de experienta, nu are de unde sti daca aceasta nu cumva e rodul unei inductii. In alta ordine de idei, tu aloci caracter de dovada unor istorisiri care au valoare numai in cadrul comunitatii voastre spirituale. E ok. dar nu sunt o dovada pentru altii. |
#132
Posted 31 July 2017 - 00:52
madhukar, on 29 iulie 2017 - 20:06, said:
Noi acuma discutam despre transcendenta ca despre experienta a ceva ce, posibil, a fost experimentat. Ce e evident conform unui principiu fundamental al fizicii?! Absolutul?!... Eu nu sunt ateu/necredincios si nici credincios (sau cum numesti tu antonimul) si cu toate astea nu pot fi de acord cu tine. Daca tot pari a incerca sa mergi pe stiinta si logica inclusa in ea, iti reamintesc ca nu e stiintific/logic sa consideri a exista ceva in afara universului. Nu pare a avea rost sa revin cu esenta problemei, am incercat si ai ignorat sau oricum nu ai lasat impresia ca intelegi. In concluzie ma rezum la cele de care iti dai tu seama. Pe ce te bazezi cand declari existenta (a ceea ce au experimentat altii, ca fiind Absolutul) certa a "Absolutului"? Pe ce te bazezi cand declari o traire (experimentarea absolutului), ca fiind o dovada absoluta a existentei "Absolutuilui" si a atributelor/cartacteristicilor alocate lui? De unde stii ca e propria sa cauza? Dar ca e etern? Si de ce s-ar afla in afara universului? Numai intrucat nu il agreaza fizicientii ca parte din univers? A defini posibila cauza/sursa a realitatii (numita de tine Absolutul), e de domeniul fictiunii intrucat tu, eu sau oricine suntem parte din sistemul (posibil) cauzat (prizonierii sistemului) si doar ne e posibil sa conventionalizam, sa atribuim mai mult sau mai putin arbitrar, identitati, interpretari, dar nu avem statutul unei posibile surse/cauze a realitatii ori statutul unui observator din afara sistemului cauzat care a participat la actul respectiv (fie si ca martor) si poate afirma absolut cert ceva. Si de ce ar fi sufletul ceva care nu e inclus in psihic sau de ce nu ar fi tocmai psihicul? Edited by altnume, 31 July 2017 - 01:00. |
#133
Posted 31 July 2017 - 10:58
#134
Posted 31 July 2017 - 15:22
Si totusi, respectul meu pentru madhukar (si religia lui) intrucat, e constient de implicarea inductiei specialistului in actul de constiinta modificata (SCM).
E drept, nu se merge pana la capat cu posibilitatea ca transcendenta sa fie de fapt SCM facilitata si dirijata cognitiv, in general pe ascuns/mascat, prin inductia unui specialist (in speta, inductie/inductii ale maestrilor lor; acestia si toti initiatii neconventionali din trecut fiind precursorii, si actualmente colegi pe domeniul inductiv, cu specialstii stiintei psihologice de azi, cu psihologii, psihanalistii,... initiati neconventional). Edited by altnume, 31 July 2017 - 15:33. |
#135
Posted 31 July 2017 - 23:39
altnume, on 31 iulie 2017 - 15:22, said:
Si totusi, respectul meu pentru madhukar (si religia lui) intrucat, e constient de implicarea inductiei specialistului in actul de constiinta modificata (SCM). E drept, nu se merge pana la capat cu posibilitatea ca transcendenta sa fie de fapt SCM facilitata si dirijata cognitiv, in general pe ascuns/mascat, prin inductia unui specialist (in speta, inductie/inductii ale maestrilor lor; acestia si toti initiatii neconventionali din trecut fiind precursorii, si actualmente colegi pe domeniul inductiv, cu specialstii stiintei psihologice de azi, cu psihologii, psihanalistii,... initiati neconventional). |
#136
Posted 04 August 2017 - 15:06
altnume, on 26 iulie 2017 - 06:34, said:
Revenind la esenta problemei, da-mi te rog un exemplu concret de transcendenta care te face sa consideri ca real ceea ce tu numesti "Domn Transcendental", sa il consideri altceva (mai mult) decat o inductie a unui maestru initiat atipic ce ti-a facilitat o SCM in acest sens, comitand astfel malpraxis (atentat la sanatatea psihica a celor carora le-a indus/facilitat inductiv acea stare). Pentru exemple de transcendență vezi postarea #129 iar un exemplu de experimentare a Domnului Transcendental vezi în postarea #114, altele vor veni. însă mai întâi trebuie înțeles faptul că a nu se poate induce ceva ce nu există. Informația transcendentală pe care maestrul spiritual o are la nivel de realizare spirituală, prin faptul că a pătruns în lumea transcendentală, și a perceput anumite aspecte ale acestei lumi, conform practicii urmate, o poate transmite discipolului și numai discipolului care a atins un anumit nivel de dezvoltare spirituală; dar acest lucru este mai degrabă excepția decât regula după care se atinge planul spațiului transcendental. În acest context în cazul practicii Bhakti-Yoga, iată prima etapă pe care discipolul o parcurge în drumul său spre lumea transcendentală: Încrederea transcendentală 1. Fără încredere transcendentală nu există fericire Domnul Transcendental (bhagavan) Şri Krişna spune ajñaś cāśraddadhānaś ca saḿśayātmā vinaśyati nāyaḿ loko 'sti na paro na sukhaḿ saḿśayātmanaḥ Bhagavad-gītā 4.40: Cel care nu are cunoaştere transcendentală -ajñaḥ şi în mod corespunzător nu are incredere transcendentală -ca aśraddadhānaḥ şi are îndoieli -ca saḿśaya este cel ce vătămează sufletul -ātmā vinaśyati. O persoană îndoielnică nu atinge fericirea - saḿśayātmanah na sukhaḿ nici în lumea aceasta nici în următoarea -nāyaḿ loko na paro. 2. Două tipuri de încredere transcendentală Şri Krishna spune în că în această lume există două tipuri de încredere: śrī-bhagavān uvāca loke 'smin dvi-vidhā niṣṭhā / purā proktā mayānagha jñāna-yogena sāńkhyānāḿ / karma-yogena yoginām Bhagavad-gita 3.3 Domnul Suprem spuse: O cel fără de păcat, în această lume -loke 'smin- există două feluri de încredere: - in jñāna-yogena – yoga cunoaşterii, ai filozofilor sankhya - sāńkhyānāḿ şi - in karma-yogena – activitatea conform dharmei, a datoriilor ocupaţionale conform clasei sociale şi ordinului sacral ale lumii vedice. Dar către finalul discursului său Domnul Transcendental spune că trebuie să renunţi la executarea datoriilor ocupaţionale prescrise: sarva-dharmān parityajya / mām ekaḿ śaraṇaḿ vraja ahaḿ tvāḿ sarva-pāpebhyo / mokṣayiṣyāmi mā śucaḥ Bhagavad-gita 18.66 Renunţă la orice fel de datorie legată de această lume - sarva-dharmān parityajya, Ia-mă pe Mine ca singurul adăpost - mām ekaḿ śaraṇaḿ vraja Nu-ţi face griji - mā śucaḥ Eu te voi mântui (elibera) - ahaḿ tvāḿ mokṣayiṣyāmi de toate reacţiunile păcătoase (ale faptelor tale) - sarva-pāpebhyo 3. Încrederea transcendentală duce la cunoașterea transcendentală care duce la pacea interioară În ceea ce priveşte încrederea Şri Krişna mai spune śraddhāvān labhate jñānaḿ tat-paraḥ saḿyatendriyaḥ jñānaḿ labdhvā parāḿ śāntim acireṇādhigacchati Bhagavad-gita 4.39: O persoană care are încredere transcendentală -śraddhā-vān atinge cunoaşterea transcendentală, care este superioară -labhate jñānam tat-paraḥ şi îşi controlează simţurile -saḿyatendriyaḥ Realizând cunoaşterea transcendentală -jñānaḿ labdhvā el atinge foarte curând pacea transcendentală - adhigacchati acireṇa parāḿ śāntim. Doar atingerea lui șanti – pacea transcendentală - este obţinută din încrederea - shraddha - care rezultă din asocierea cu jnani sadhus (cei ce realizează forma impersonală a trancendenței - lumina alba plină de iubire ce emană din Corpul Domului Transcendental). Cel ce se asociază cu bhakti sadhus atinge nu numai shanti ci şi iubirea divină -prema- pentru Domnul Cel Atoate Atrăgător, şi serviciul transcendental pentru Acesta - bhakti. 4. Cauza încrederii transcendentale Dar de unde vine această încredere, care este primul stagiu care duce la iubirea divină– prema? Din executarea unei mair cantităţi de activităţi pioase eterne – sukriti, care sunt legate de serviciul devoţional pentru Domnul -Bhakti, în vieţile anterioare, aşa cum este confirmat în Brihan-naradiya Puran (4.33) bhaktis tu bhagavad-bhakta sangena parijayate sat-sanga-prapyate pumbhih sukritaih purva-sancitai Serviciul devoţional se obţine – bhaktis parijAyate prin asociere cu devoţii puri ai Domnului sangena - bhagavad-bhakta, dar asocierea transcendentală se atinge– tu sat sanga – prapyate de către fiinţele umane – prin vasta accumulare pumbhih sancitai de activităţi pioase transcendentale (din vieți) anterioare – sukritaih purva. Aceste sukriti care dau naştere asocierii cu cei ce au văzut Realitatea (sadhu-sanga) rezultă în urma asocierii cu 1. devoţii Domnului 2. zilele sfinte - ca Ekadaşi, Janmaştami, Gaura-purnim şi alte ocazii care dau unei atitudini sfinte 3. Obiecte devoţionale – ca vederea şi atingerea plantei Tulasi, onorarea mâncării oferite Domnului - maha-prasad; etc. 4. lLocuri devoţionale sfinte – ca templele, Şri Vrindavana şi alte locuri sfinte, care sunt conectate cu Domnul Suprem, sau râuri sfinte ca Gangele sau Yamuna. Când aceste activităţi sunt executatea fără a le înţelege semnificaţia transcendentală, ele se numesc sukriti. Când, totuşi, aceate activităţi sunt exectuate în asocierea devoţilor şi în deplină cunoaştere a măreţiei lor, ele devin activităţi devoţionale – bhakti sadhana. cele bune madhu Edited by madhukar, 04 August 2017 - 15:12. |
|
#137
Posted 05 August 2017 - 17:14
#138
Posted 07 August 2017 - 17:04
altnume, on 26 iulie 2017 - 06:34, said:
da-mi te rog un exemplu concret de transcendenta care te face sa consideri ca real ceea ce tu numesti "Domn Transcendental", sa il consideri altceva (mai mult) decat o inductie a unui maestru initiat atipic ce ti-a facilitat o SCM in acest sens, comitand astfel malpraxis (atentat la sanatatea psihica a celor carora le-a indus/facilitat inductiv acea stare). Iată un exemplu din Śrīmad Bhāgavatam 3.15.1-8 care a fost înregistrat de Vyasa în scris la începutul lui Kali-Yuga, acum circa 5200 de ani, în care este vorba despre pătrunderea în lumea spirituală a primilor fii ai primei ființei condiționate din universul în care ne aflăm: Semizeii se adresează primei ființe din Univers - Brahmaa Brahmaa le explică ce calități au locuitorii lumi spirituală Vaikuntha Scurtă descriere a lumii spirituale Vaikuntha 1 Scurtă descriere a lumii spirituale Vaikuntha 2 Cei patru fii ai lui Brahma intră în lumea spirituală Vaikuntha Contradicție nu poate exista în lumea spirituală Vaikuntha Frica nu poate exista în lumea spirituală Vaikuntha Blestemul brahmanic la intrarea în lumea spirituală Vaikuntha cele bune madhu Edited by madhukar, 07 August 2017 - 17:05. |
#139
Posted 09 August 2017 - 04:37
madhukar, on 04 august 2017 - 15:06, said:
însă mai întâi trebuie înțeles faptul că a nu se poate induce ceva ce nu există. Informația transcendentală pe care maestrul spiritual o are la nivel de realizare spirituală, prin faptul că a pătruns în lumea transcendentală, și a perceput anumite aspecte ale acestei lumi, conform practicii urmate, o poate transmite discipolului și numai discipolului care a atins un anumit nivel de dezvoltare spirituală; dar acest lucru este mai degrabă excepția decât regula după care se atinge planul spațiului transcendental. În acest context în cazul practicii Bhakti-Yoga, iată prima etapă pe care discipolul o parcurge în drumul său spre lumea transcendentală: Încrederea transcendentală 2. Două tipuri de încredere transcendentală 3. Încrederea transcendentală duce la cunoașterea transcendentală care duce la pacea interioară ... Ceea ce scrii intru a fi urmat, este extrem de asemanator cu cele urmate de catre crestini (desigur crestinii real practicanti, nu babele/cei ce se limiteaza la slujbe, pupat icoane si aprins lumanari). Ceea ce tu numesti incredere, este credinta crestinului (desi tu/voi, din interes propagandistic, asociatia credinta crestina cu altceva, asa cum fac si crestinii cand se raporteaza la alte religii sau forme de spiritualitate, yoga etc). Traseul incredere-cunoastere-pace/iubire divina, este unul inutil, el a fost inventat pentru ca discipolul sa aiba un merit in fata maestrului si astfel acesta sa il poata considera apt in a ii fi induse/facilitate inductiv SCM de incredintare, de cunoastere, de pace, de iubire etc. Edited by altnume, 09 August 2017 - 04:39. |
#140
Posted 09 August 2017 - 10:54
Pana la urma vorbeste Dumnezeu "ala" sau tace in continuare?
|
#141
Posted 09 August 2017 - 15:55
madhukar, on 07 august 2017 - 17:04, said:
Iată un exemplu din Śrīmad Bhāgavatam 3.15.1-8 care a fost înregistrat de Vyasa în scris la începutul lui Kali-Yuga, acum circa 5200 de ani, în care este vorba despre pătrunderea în lumea spirituală a primilor fii ai primei ființei condiționate din universul în care ne aflăm: poadol, on 09 august 2017 - 10:54, said:
Pana la urma vorbeste Dumnezeu "ala" sau tace in continuare? Si da, exista sub acea modalitate agreata de catre cei ce ii dau existenta prin propria lor vointa si fiinta, mai mult sau mai putin (deloc chiar) constientizata. |
|
#142
Posted 09 August 2017 - 22:28
#143
Posted 11 August 2017 - 13:51
altnume, on 27 iulie 2017 - 04:03, said:
Transcendenta (asa cum numesti tu experientele respective, fie si cea a Domnului Transcendental, fie orice experienta spirituala) este: - ori o problema mintala (SCA=stare de constiinta alterata) - ori amagiri/aberatii.... 1. Experiența transcendentală este o experiență extrasenzorială, pentru că transcendența se află dincolo de percepția senzorială. Transcendența este ceea ce are o natură spirituală, absolută, iar simțurile fiind materiale, relative, prin însăși natura lor nu pot percepe ceea ce se află dincolo de ele. Mintea de asemenea nu poate percepe aspecte ale transcendenței, Mintea fiind rezervorul în care curg toate informațiile culese de organele de simț. Transcendența poate fi experimentată de-abia după ce mintea nu se mai opune transcendenței. Mintea a preluat funcțiune esențiale ale sufletului care astfel se numește „suflet condiționat“, cum sunt Simțirea și Voirea, care sunt îndreptate în planul material și astfel Mintea este ca un obstacol în calea experinței transcendentale. De aceea o etapă premergătoarea realizării spirituale este aceea de a purifica mintea, putând să o decuplezi de la planul material. Experiența transcendentală apare la nivelul sufletului, a cărui natură este transcendentală. 2. Ai putea să arăți care sunt dovezile pe care te bazezi pentru a demonstra posibilitatea că Experiența transcendentală este o amăgire/aberație Cele bune madhukar Edited by madhukar, 11 August 2017 - 13:59. |
#144
Posted 11 August 2017 - 14:27
altnume, on 09 august 2017 - 15:55, said: Si a vorbi si a tacea, implica existenta de un anumit fel. Si da, exista sub acea modalitate agreata de catre cei ce ii dau existenta prin propria lor vointa si fiinta, mai mult sau mai putin (deloc chiar) constientizata. Edited by poadol, 11 August 2017 - 14:39. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users