Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k
 Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...
 Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 

Recordul de viteza pe circuitul de la Nurburgring a fost spulberat de... o electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#73
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Slaba Tesla pe circuit. F.slaba la dovezile palpabile date de @valitudor.


#74
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View PostTorquemada-666, on 27 iunie 2018 - 12:05, said:

Slaba Tesla pe circuit. F.slaba la dovezile palpabile date de @valitudor.

Si atunci cum de a batut masini foarte bine cotate? S2000, Porsche? Repet, unii poate nu erau piloti f buni, dar chiar niciunul?

O parere mai rezonabila mi se pare aceea ca nu avem inca destule informatii, dar pare o masina cu care poti merge lejer la un track day si sa nu te faci de ras. Iar pe urma sa te duci in oras si sa obtii costurile de rulare ale unui Polo. Raspunsurile o sa le avem cand o sa inceapa VS-urile revistelor. Fundamental, e mai usor sa faci o masina electrica foarte rapida pe circuit decat una cu motor ICE.

In alta ordine de idei, tot mai multe voci din F1 incep sa-si puna intrebari cu privire la viitorul seriei. Formula E atrage din ce in ce mai multi producatori, e o intrebare foarte buna cu privire la ce o sa se intample cu F1 in acest context.

Edited by figo1988, 27 June 2018 - 13:35.


#75
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Avem un nou castigator: prototipul VW ID.R care este, repetati odata cu mine: electric. Da, in ultima vreme cam in orice competitie motor-sport masinile electrice castiga tot: de la drag-race la circuite lungi ca Nurburgring.
As vrea sa vad trenul de rulare de pe acest prototip transpus masini de serie chiar daca vor fi in gama de varf a producatorului german. Ar fi pacat sa nu fructifice din punct de vedere economic realizarile tehnologice de pe acest plan.

https://electrek.co/...g-nordschleife/

#76
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Vezi ca te lași luat de val. Recordul absolut este al unui Porsche hibrid. Asta a fost cea mai rapida mașinã electrica dar mai are aproape 1 minut de mestecat pana sa bata recordul absolut pe traseul ala.

#77
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Ok, scuzati

#78
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View PostTorquemada-666, on 27 iunie 2018 - 12:05, said:

Slaba Tesla pe circuit. F.slaba la dovezile palpabile date de @valitudor.

Un adevarat expert!

Quote

I bang in a timed lap in each, neither is the tidiest, and given another few hours I could have gone faster in both, but the delta is plain to see: Tesla takes it by almost two seconds.

https://www.topgear....l-3-vs-bmw-m3#8

#79
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,337
  • Înscris: 23.07.2014

View Postinuendo0, on 13 mai 2017 - 21:56, said:

Tesla S 100D  are 330mile autonomie in ciclul EPA(cel mai apropiat de realitate). Asta inseamna 530km.

vad ca aici i-au iesit putin peste 500km, dar asta numai mers de autostrada nu e. Cred ca la tempo de 130-140/h autonomia aia cade pe la 350, poate chiar mai putin. Mai consideri poate si ziua de vara in amiaza mare, 30 de grade sau mai mult, clima folosita mai consistent si atunci mai tai ceva. Nu-i asa rau, dar mai au pina sa rezolve problema asta ( a autonomiei).

View Postdasca, on 14 mai 2017 - 16:33, said:

Daca pui CC-ul pe 135km/h o sa obtii o medie de max 100-105 pe 1600 km, si asta doar daca vei avea ceva portiuni in care sa mergi si mai tare de atat. In zona oraselor mari n-o sa poti merge cu viteza aia, ca e foarte aglomerat si va trebui sa te adaptezi la trafic.

Corect. Doar ca cel care se limiteaza la 90-100km/h pe unde e drum intins si va adapta viteza unde trebuie, va avea o medie de max.70km/h. Adica unul va face 500km in 4,5h, iar celalalt in 7 sau mai mult.

View Postinuendo0, on 14 mai 2017 - 19:10, said:

Ma amuza obiectiile astea fara nici o legatura solida cu viata reala: gen nu poti face 1500km/zi cu o masina electrica. Ce om intreg la minte si cu ce masina vrea sa faca un asa efort.

Eu am mers 4500km in mai putin de 2 saptamani, e diferit totusi de a face 1500km pe zi, 2 sau mai multe zile consecutiv. Dar la dus de exemplu am facut pe Heidelberg-Timisoara (cam 1300km) cam 14 ore si ceva (cu pauzele de rigoare) si cu o singura realimentare pe parcurs, prin Ungaria. Am plecat la 7 dimineata si am ajuns dupa 9 seara. Dar cred ca in conditiile de acum, cu o electrica as ajunge a doua zi seara, daca nu a treia zi pe la 10 sau ceva de genul. Electrica zic, nu hibrida.

Edited by SorinGT, 04 June 2019 - 12:10.


#80
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Ultimele Model S si Model X au 600km autonomie declarata in ciclul EPA. Din propria mea experienta cu Model 3  pot spune ca estimarea este foarte realista, merg normal, in limitele de viteza si folosesc aerul conditionat/ incalzirea cand e nevoie. Bineinteles ca daca mergi NUMAI pe autostrada, la viteze de 140 (ilegal in toate tarile lumii, in afara de anumite segmente prin Germania) nu o sa mai ai aceeasi autonomie. Sunt insa curios de unde scoti cifra aia de 350 km, ai ceva experienta cu electricele, sau vorbim vorbe?

#81
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,337
  • Înscris: 23.07.2014

View Postro_explorer, on 04 iunie 2019 - 08:07, said:

Vezi ca te lași luat de val. Recordul absolut este al unui Porsche hibrid. Asta a fost cea mai rapida mașină electrica dar mai are aproape 1 minut de mestecat pana sa bata recordul absolut pe traseul ala.

Si ala e un record departe de a fi record Posted Image , daca te referi la masina de formula 1. De exemplu, din cate tin minte a fost setata din cutie sa nu treaca de 275km/h viteza maxima.

View Postinuendo0, on 04 iunie 2019 - 12:55, said:

Ultimele Model S si Model X au 600km autonomie declarata in ciclul EPA. Din propria mea experienta cu Model 3  pot spune ca estimarea este foarte realista, merg normal, in limitele de viteza si folosesc aerul conditionat/ incalzirea cand e nevoie. Bineinteles ca daca mergi NUMAI pe autostrada, la viteze de 140 (ilegal in toate tarile lumii, in afara de anumite segmente prin Germania) nu o sa mai ai aceeasi autonomie. Sunt insa curios de unde scoti cifra aia de 350 km, ai ceva experienta cu electricele, sau vorbim vorbe?

Am mai vazut un test cu Tesla vs un Volvo. Tesla si-a facut plinul (se incadra in cei 30 de parai stabiliti de regula), volvo a bagat cati litri intrau de banii aia. Am vazut ca de cate ori accelera sau dadea drumul mai tare la clima, tipul de pe Tesla intra in alarma ca autonomia ii scade seminficativ (la un moment dat parca pe la 120 prognoza i-a scazut de pe la 280 la 200 de km). A renuntat la un moment dat si la clima, ca sa acopere distanta.

Se circula la greu cu 140 si in alte tari (Austria, Ungaria si pe unde mai vrei).  130-140 e ok aproape pe oriunde (exceptie zonele cu alta limita de viteza sau in Olanda).

Cu cat te deplasezi de obicei pe autostrada?

PS: asta ar fi testul respectiv

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z2rwlmqYrhQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Tipului i-au iesit cei 475km mergand foarte grijuliu, 80-90km/h pe autostrada, clima aus etc. De-aia nu am cum sa cred ca masina aia la 130 sau peste are autonomie mai mare de 350....daca...

Edited by SorinGT, 04 June 2019 - 13:14.


#82
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Aah, am inteles, vorbim din filme. Ok. Carry on.

#83
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,337
  • Înscris: 23.07.2014
Pai pune tu un film mergand la 120 pe autostrada, sa-i vedem prognoza. Formulezi cam tendentios, alea sunt teste, nu filme.

Cu cat mergi de obicei pe autostrada?

Independent de discutia asta, personal am 2 remarci:

-nimeni nu contesta (nici pe aici n-am vazut pe nimeni) eficienta motorului electric mai ales pe chestii gen best lap sau pikes peak, nu ai cum, la un motor care-ti livreaza cuplul maxim pe toata plaja de turatie. Totusi, daca vorbim de necesitatile fiecarui individ sau familie, nu un timp pe circuit te va convinge sa-ti iei un anumit tip de motorizare.

-nici nu vede toata lumea necesitatea de a se arunca rapid pe ce e mai nou, tot ce este nou acum, devine mai accesibil, mai testat, mai eficientizat in anii urmatori. Valabil in orice domeniu, nu numai auto.

Edited by SorinGT, 04 June 2019 - 13:46.


#84
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Citeste ce am scris 2 postari mai sus. Sau pe jurnalul de bord.
Eu am terminat cu offtopicul.

Edited by inuendo0, 04 June 2019 - 13:54.


#85
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View PostSorinGT, on 04 iunie 2019 - 13:38, said:

Pai pune tu un film mergand la 120 pe autostrada, sa-i vedem prognoza.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v56gMy04oMI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

450 km la 120 km/h
315 km la 150 km/h

min.7:04 daca nu vrei sa vezi tot filmul.
Concluzia a fost ca la deplasarile lungi cel mai bine iesi ca durata la 150 km/h (durata deplasare + durata incarcare). Bineinteles in Germania, unde superchargerele sunt destul de dese cam pe orice directie.

#86
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,337
  • Înscris: 23.07.2014

View PostFord4, on 04 iunie 2019 - 14:32, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v56gMy04oMI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

450 km la 120 km/h
315 km la 150 km/h

min.7:04 daca nu vrei sa vezi tot filmul.
Concluzia a fost ca la deplasarile lungi cel mai bine iesi ca durata la 150 km/h (durata deplasare + durata incarcare). Bineinteles in Germania, unde superchargerele sunt destul de dese cam pe orice directie.

  Ok, e gresita atunci o apreciere de 350 de km autonomie la 130-140? Sau e cu mult gresita? E peste 400km?

Repet ce am scris in primul post

View PostSorinGT, on 04 iunie 2019 - 12:29, said:

Nu-i asa rau, dar mai au pina sa rezolve problema asta ( a autonomiei).

Mergi adica 2 ore la ritmul ala si trebuie sa mergi la statie. Dureaza 30 min incarcarea (presupunem ca intodeauna nu astepti dupa nimeni...e destul de probabil). Cu un motor conventional mergi 2-3 ore mai departe sau cat te tine "stamina" si nici atunci nu esti nevoit sa realimentezi, ci sa te odihnesti. Din punctul meu de vedere, mai au de muncit la capitolul asta. Si tot dpm de vedere, nu e un lucru rau sa mai astepti 5-6 sau chiar vreo 8 ani. Produsele vor deveni tot mai acesibile si mai mature.

Si sa nu uitam nici de faptul ca vorbim probabil de modelul cu cea mai mare autonomie (si pret pe masura). Ce facem in cazul uneia cu autonomie medie (250-300km nominal)?

Edited by SorinGT, 04 June 2019 - 15:07.


#87
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006

View Postinuendo0, on 04 iunie 2019 - 12:55, said:

Bineinteles ca daca mergi NUMAI pe autostrada, la viteze de 140 (ilegal in toate tarile lumii, in afara de anumite segmente prin Germania) nu o sa mai ai aceeasi autonomie.
Vezi daca nu iesi din tara cu masina? Daca ai fi iesit ai fi stiut ca sunt sute de km in Austria care au limita de 140km/h.
In opinia mea, singura utilitate practica a unui masini electrice este aceea de masinuta de oras (si aici ma refer la masini de dimensiune compacta si mai mica de atat). Acolo nu ai nevoie de autonomie cine stie ce. Orice altceva reprezinta jucarii scumpe, faine, dar fara o utilitate practica. Cine si le permite le cumpara (nu sunt singurele jucarii scumpe de piata) cine nu, sta pe margine, sparge seminte si comenteaza.
La masinile cu motor termic perfomante (exotice) intrebarile standard sunt “fuge?” si “da’ cat consuma?” (Ultima avand scopul de a-l face pe cel care pune intrebarea sa se simta si el bine spunandu-ti ca a lui consuma de cateva ori mai putin). La electrice e la fel numai ca intrebarea se schimba in “da’ cat are autonomie? Ah..doar atat?” Ca apoi ti se spuna ca el poate face peste 1000km cu un rezervor, poate chiar mai mult :).

Edited by closchkutza, 04 June 2019 - 15:06.


#88
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
Depinde de fiecare, dar foarte putini oameni si foarte rar fac asemenea drumuri incat sa prevaleze in fata celorlalte avantaje pentru adoptarea electricelor.
Spre exemplu eu doar anul trecut am facut un drum de peste 1100 km intre Budapesta si Colmar cand am facut un tur de 30 de zile al Frantei. Am plecat la 08:30 si am ajuns la 22:30. Cu o Tesla presupun ca faceam doar 2 ore in plus datorita faptului ca oricum pe traseu am avut o oprire de mai mult de o ora pentru masa de pranz si mai multe opriri de cate un sfert de ora sau mai mult pentru diverse treburi care nu se prea pot sincroniza exact odata la toti cei 4 participanti din masina. Trebuie doar sa te dezobisnuiesti de ideea ca la drum lung opresti si faci plinul si sa adopti tactica ca opresti pentru tine si mai bagi si ceva curent in baterie si atunci.
Prin Franta am oprit cate 2-4 zile la cate o locatie si de acolo faceam doar drumuri relativ scurte de sub 250 km dus intors deci fara necesitatea vreunei alimentari pe traeu daca as fi avut o Tesla. Aici recunosc ar fi fost o problema faptul ca locatiile nu sunt intotdeauna aproape de un supercharger dar faptul ca puteam sa las masina peste noapte si 10 ore, cred ca as fi putut-o duce la orice statie din apropiere si de 22 kwh.
Deplasarea intre locatii as fi facut-o si cu un plin de baterie deoarece cea mai lunga a fost de max 500 km iar majoritatea nu i-am facut pe autostrada fiindca am fost sa vad Franta si nu peretii de pe autostrada.
Iar asta se intampla odata pe an. In rest in tara as face orice drum fara reincarcare pe traseu daca as avea un Model 3.
Necazul mare in calea adoptiei sale in masa nu este autonomia sau viteza ci pretul Posted Image !
Eu sper ca in 5 ani sa mai scada sau sa apara si alte marci cu performante asemanatoare dar la un pret mai mic. Cele care au aparut pana acum mai ieftine decat Model 3 sunt fie doar de oras datorita marimii sau a autonomiei reale mult mai mici si n-au nici management termic al bateriilor (ZOE sau Leaf) fie au autonomie ceva mai redusa (100 km conteaza totusi la un drm lung) dar pretul nu este cu mult mai mic (Kona sau Niro). Ultimele doua ar fi totusi o alternativa daca ar mai scadea pretul cu vreo 10k euro la cel cu bateria mare si ar rezista la drum lung la viteze sustinute de 140 km/h fara sa intre in limitare (Model 3 are astfel de probleme abia daca mergi in ritm sustinut cu mai mult de 180 km/h)

#89
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Masina (personala) pe langa alte functii / atribute simbolizeaza libertatea. Libertatea de a te urca in ea oricand, la orice ora si de a pleca oriunde. Fara proceduri, fara calcule, fara trasee prestabilite, fara orare fixe.
Exista atatea mijloace de transport in momentul asta, fiecare cu punctele lui forte. O masina electrica in momentul asta nu poate simboliza libertatea definita mai sus.
Experienta m-a invatat ca in general calculele de acasa nu se potrivesc cu cele de pe drum. Vezi ca mai sunt povestite pe larg experiente de mers la drum "lung" (raportat la autonomie) cu masini electrice, poti deduce si de acolo acelasi lucru.
Nu am nici o emotie sa plec la un drum de 1400-1500km cu o masina conventionala (nici traseu nu mi-am facut, am bagat adresa de destinatie in navigatie cand am pornit motorul si de acolo a preluat navi) insa nu as pleca la acelasi drum cu orice electrica. Poate peste 10-15 ani? Poate, depinde ce se mai intampla pana atunci.

#90
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
De cate ori pe an faci asemenea drumuri ? La mine 1100 km au fost primii si ultimii. Pentru anul acesta planuiesc un tur al Italiei dar nu mai vreau drumuri de acestea. Mi-am planificat ca opriri intermediare pana la Florenta, una la Arad si una la Maribor.
Pentru mine masina personala simbolizeaza libertatea ca ma pot duce unde vreau dar nu petrecand ziua toata pe drum in ea, ci ca sa vad oameni, locuri si peisaje.
Cand am mai fost in Spania am fost cu avionul si am inchiriat acolo un C5. Dar ma ajunge mai scump decat daca pierd cateva zile pe drum pana acolo, timp in care mai vad si alte lucruri pe drum, "neprogramate"
Am zis ca ar trebui sa fac un calcul daca nu cumva as iesi mai ieftin fara masina deloc si scap si de o gramada de cheltuieli cu ea (pret, revizii, defectiuni, piese, RCA, impozit etc) si sa merg cu masini inchiriate la destinatie sau cu taxi in oras (mai ales ca in oras mai mult de 250 - 300 km/ luna nu fac cu ea).
Iar in curand probabil ca o sa ai libertate si fara masina sau taxi daca se raspandeste si la noi conceptul de ride sharing.
Am inteles ca la japonezi producatorii au probleme cu vanzarile deoarece tinerii nu prea mai vor sa detina o masina personala si prefera ride sharing-ul.

Edited by Ford4, 04 June 2019 - 16:12.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate