Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!
 Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8258 replies to this topic

#7957
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 KiloW, on 17 februarie 2022 - 11:41, said:

cine vrea jack il poate avea in continuare, nu a renuntat toata lumea la el, inclusiv de la producatorii mari.
Da, dar au devenit produse de nisa si sunt irelevante in contextul actual.

Uite, sa iti dau un alt exemplu: Samsung. Producator celebru, poate cel mai celebru din lume. Face cele mai bune memorii, face cele mai bune ecrane de telefoane mobile. Deja e la a 3-a iteratie de telefon "foldable" (un produs extraordinar daca ma intrebi pe mine). E relevant? Pai dupa 3 ani mai este o tentativa slabuta de un foldable si ala limitat la piata chineza.
Daca maine insa Apple face un foldable (da, folosind chiar ecranul de la samsung) intr-un an o sa vedem toata piata oferind cel putin un model care se indoaie.

La fel la Tesla: actualizari OTA, rechemari OTA, scoatelrea butoanelor, tableta cvasi-unica ca sistem de control, baterie sanatoasa care sa asigure autonomii rezonabile in extra-urban - toti implementeaza sisteme similare. Pentru ca referinta le are, atat. Nu ii obliga nimeni - dar daca nu implementeaza din asta vor deveni irelevanti.

Prin asta Tesla schimba lumea, si Apple daca tot i-am adus pe ambi in dicutie. Nu sunt cei mai buni la tot, dar au produsele cele mai relevante din lume in domeniul lor, atat.

#7958
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Hansolo, on 17 februarie 2022 - 08:46, said:

Interesant ca procentual la modelele 2022 Honda are procentul cel mai mare de asamblare in SUA.
Honda are banner pe site-ul lor cu link catre asta https://hondanews.co...tax-incentivess
Nu le convine ca nu primesc extra discount ca Ford si GM care au unions.

Edited by MembruAnonim, 17 February 2022 - 16:22.


#7959
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,294
  • Înscris: 08.01.2021

 ro_explorer, on 17 februarie 2022 - 12:51, said:



1 La fel la Tesla: actualizari OTA, rechemari OTA,


2. scoatelrea butoanelor, tableta cvasi-unica ca sistem de control,

3. baterie sanatoasa care sa asigure autonomii rezonabile in extra-urban - toti implementeaza sisteme similare.


1. Inventata și aplicata prima oara de GM. Însă absolut fireasca și banala la orice tableta, chiar și la cele cu roti :D spuneam și cu alta ocazie ca în domeniul auto se fura pe rupte idei venite din alte zone.

2. Un trend început in anii 90, și pe care Tesla n-a făcut decât să-l ducă mai departe. Poate chiar prea departe, atiu personal câteva cazuri care au renunțat la Tesla fix din cauza asta. Ecranul tactil are meritele lui însă excesul dăunează.

3. Asta e din seria "Apple a inventat dreptunghiul cu colturi rotunjite". Când o sa poți face o mașină electrica cu autonomie bună cu baterie cr2032 n-o să mai bage nimeni baterii mari pe mașinilor lor. Nu-i ca și cum exista zeci de soluții însă toată lumea o copiază pe cea de la Tesla.

Nicio invenție sau inventator unic nu schimba lumea, dacă lumea nu vrea să fie schimbata.  Dacă rețelele mobile rămâneau la nivelul și viteza anilor 2000 (aka 2g), miniaturizarea procesoarelor sau a senzorilor foto la fel, etc Apple nu schimba absolut nimic, rămânea un fas ca și Qtek htc sau pda-urile. La fel cum in anul 1900 nici mașina electrica n-a schimbat nimic deși părea sa mature pe jos cu fosilele încă de atunci. Și nici în anul 2020 n-ar fi schimbat mare lucru dacă lumea nu realiza ca poluarea orașelor contează, ca s-ar putea sa avem o problema globala climatica, că petrolul s-ar putea să se termine, etc. Ori chestiile astea nu-s meritul lui sau al vreunui geniu. El s-a întâmplat sa fie omul potrivit la momentul potrivit. Dacă se năștea mai devreme nu făcea niciun fas cu tesla, dacă se năștea mai târziu era prea târziu, deja i se făceau statui pe forum unuia Busk, care a schimbat lumea. Și se scriau cărți și postări pe SP cu explicații savante  despre cât de providențial a fost. Asta din simplul motiv ca asta este modul prin care mintea umana construiește narativele, asa suntem cablati sa înțelege lumea și sa cautam coerenta zi explicații simple în complexitatea care ne înconjoară.
Poate ca asa inventam religiile și zeii :D

Edited by KiloW, 18 February 2022 - 00:09.


#7960
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Unde am zis eu ca Apple sau Tesla ar fi inventat alea ? Nici pe departe. Dar ei le-au facut relevante, ocupand pozitia Alfa in domeniile lor. Atat. Au luat tehnologii existente pe care le-au folosit in aplicatiile lor cu imbunatatiri proprii si au facut un "tot" dezirabil de mase.

#7961
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,807
  • Înscris: 21.06.2016

 KiloW, on 17 februarie 2022 - 11:01, said:

Eu nu-s asa convins.  Apple nu e cine stie ce lider in vanzari,  chiar daca ei au creeat practic piata de smartphoane si primele telefoane destepte care chiar sa merite.  Evident pentru fanboys apple da tonul  pentru ca a inventat dreptunghiul cu colturi rotunjite, insa asta nu e un adevar universal valabil. Trei sferturi din utilizatorii de telefoane nu au avut niciodata un Iphone si nici nu intentioneaza. Iar la calculatoare e si mai rau.

Insa chiar si asa, daca facem paralela intre Apple si Tesla, Apple are un rol mult mai important decat Tesla. Apple nu a facut doar primul smartphone "adevarat", ci a si creeat si o piata si o cerere noua din neant, si a pus telefonul destept (chiar daca ulterior majoritatea sunt non-apple)  in mana oricarui prost care nici nu stia ca are nevoie de el.
Tesla nu a facut asta ceva, piata si cererea au fost creeate prin decizii politice, nu prin printr-un marketing de geniu.  Ca si Apple Tesla creeat primul produs serios care sa merite atentie  e adevarat, insa spre deosebire de Apple, Testa NU au creeat o cerere si o piata noua, care au fost decizii politice deciziile astea politicie inca sunt relevante pentru piata chiar si in anul de gratie 2022.

Faza distractiva la Apple e ca de la inceput a fost cam singura companie care facea profit si inca la ora asta are 80% din profituri. Cu alte cuvinte restul de telefoane din miinile oamenilor sint facute in pierdere sau cu profituri prea mici. Evident ca astea o sa fie majoritare. Din mutitudinea de companii care faceu teefoane au ramas prcatic numai doua (plus Huawei dar probabil acolo nu stie nimeni cum e cu profitul).
Cu alte cuvinte Tesla poate fi o poveste de succes chiar daca vinde numai 20% din masini dar obtine 80% din profituri. Ceea ce la ora asta e cam ce se intimpla, companiile mari nu prea fac profit sau vind masini electrice in pierdere ca sa indeplineasca stadardele de emisie.

Quote

El s-a întâmplat sa fie omul potrivit la momentul potrivit.

Da, dar e tratat simplistic.
Steve Jobs si Musk au fost de multiple ori omul potrivit la locul potrivit. Cam mare coincidenta.

Edited by vrajitoruldinoz, 18 February 2022 - 01:23.


#7962
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,485
  • Înscris: 17.09.2007

 KiloW, on 18 februarie 2022 - 00:04, said:

1. Inventata și aplicata prima oara de GM. Însă absolut fireasca și banala la orice tableta, chiar și la cele cu roti Posted Image spuneam și cu alta ocazie ca în domeniul auto se fura pe rupte idei venite din alte zone.
Unde? Nu neg ca OnStar a fost/este inca o platforma buna la nivel de producatori ICE dar nu e o platforma de update FOTA in mod constant.
Stai ca acum vine prietenul tau vali si spune ca la VW poate de cativa ani sa faca update OTA, ca Diess e un prost ca a cheltuit si cheltuie atatia bani pe platforma software.
Poti citi despre Onstar aici https://en.wikipedia.org/wiki/OnStar
Si o comparatie destul de buna a update-urilor OTA la producatori aici https://electrek.co/...omaker-compare/

 KiloW, on 18 februarie 2022 - 00:04, said:

2. Un trend început in anii 90, și pe care Tesla n-a făcut decât să-l ducă mai departe. Poate chiar prea departe, atiu personal câteva cazuri care au renunțat la Tesla fix din cauza asta. Ecranul tactil are meritele lui însă excesul dăunează.
Yeah, cand vine cineva si iti spune ce fluent se misca Iphone-ul si cat de des sunt update-uri/pe ce perioada de timp e suportat tu spui ca si Allview are touchscreen si gasesti firmware pe XDA. Fix acelasi lucru.

 KiloW, on 18 februarie 2022 - 00:04, said:

3. Asta e din seria "Apple a inventat dreptunghiul cu colturi rotunjite". Când o sa poți face o mașină electrica cu autonomie bună cu baterie cr2032 n-o să mai bage nimeni baterii mari pe mașinilor lor. Nu-i ca și cum exista zeci de soluții însă toată lumea o copiază pe cea de la Tesla.

Nicio invenție sau inventator unic nu schimba lumea, dacă lumea nu vrea să fie schimbata.  Dacă rețelele mobile rămâneau la nivelul și viteza anilor 2000 (aka 2g), miniaturizarea procesoarelor sau a senzorilor foto la fel, etc Apple nu schimba absolut nimic, rămânea un fas ca și Qtek htc sau pda-urile. La fel cum in anul 1900 nici mașina electrica n-a schimbat nimic deși părea sa mature pe jos cu fosilele încă de atunci. Și nici în anul 2020 n-ar fi schimbat mare lucru dacă lumea nu realiza ca poluarea orașelor contează, ca s-ar putea sa avem o problema globala climatica, că petrolul s-ar putea să se termine, etc. Ori chestiile astea nu-s meritul lui sau al vreunui geniu. El s-a întâmplat sa fie omul potrivit la momentul potrivit. Dacă se năștea mai devreme nu făcea niciun fas cu tesla, dacă se năștea mai târziu era prea târziu, deja i se făceau statui pe forum unuia Busk, care a schimbat lumea. Și se scriau cărți și postări pe SP cu explicații savante  despre cât de providențial a fost. Asta din simplul motiv ca asta este modul prin care mintea umana construiește narativele, asa suntem cablati sa înțelege lumea și sa cautam coerenta zi explicații simple în complexitatea care ne înconjoară.
Poate ca asa inventam religiile și zeii Posted Image
Sigur, daca nu se inventa roata nu am fi avut masini, daca nu se construiau drumuri nu am fi avut masini, etc. Se pot gasi tot felul de scenarii negationiste, pe logica asta si la laureatii Nobel poti spune ca daca nu erau predecesorii sau parintii n-ar fi fost nimic. E o logica interesanta sa spui ca nimeni nu poate schimba lumea fiindca n-a fost singur si a beneficiat de un mediu politic propice, fie ca e antreprenor sau laureat Nobel, aceeasi logica care diminueaza rolul individului si calitatile lui in societate.
Cat despre cablare, nu stiu ce sa spun, te-ai referit la prototipul Neuralink de ai fobia asta? Stai linistit ca nu va deveni mandatory prea curand...

#7963
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,294
  • Înscris: 08.01.2021
Da, sunt de acord că-i simplistic. Însă e mai apropiat de realitate decât legenda asta ca singuri și cu mâinile goale au schimbat lumea. Ca au merite indiscutabile sunt de acord, ca au contribuit la schimbare iar sunt de acord, însă nu sunt singurele genii din istorie si nici de neînlocuit nu-i nimeni, Apple de exemplu e bine mersi.

#7964
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,294
  • Înscris: 08.01.2021
@hansolo
Mergi prea departe cu interpretarea, n-a zis nimeni că-s niște incompetenți sau niște hoți sau ca n-au niciun merit. Am zis ca poveștile astea de tip Hollywood prin care personajul principal schimba lumea împotriva voinței ei sunt romantate însă conforme modului simplistic prin care oamenii își construiesc a-posteriori povesti ca să înțeleagă lumea din jurul lor. Iar poveștile respective le accepta și devin "adevăruri" nu arunci când sunt imbatabile dpdv logic sau factual, ci când mintea lor le etichetează ca fiind coerente și da semnalul de satisfactie.
In realitate eu au beneficiat și au accelerat niște trenduri începute dinainte și care nici n-au cine știe ce legătură cu domeniul respectiv.

Când spun ca lumea trebuie sa vrea sa fie schimbata nu ma refer doar la politica, asta e doar unul dintre aspecte (de ex Musk a schimbat lumea din America, nu din Africa, deși bănuiesc ca era la fel de genial dintotdeauna). Însă e vorba și de nivelul de dezvoltare tehnologica în general, economie, societate in sens larg. Ca smartphoneul sa aducă o revoluție era necesar ca tehnologiile de comunicație sau internetul sa aibă un anumit grad de maturitate. Ca Tesla sa înceapă o alta revoluție era necesar ca o masa critica de oameni (inclusiv cu bani sau cu putere politica ) sa fie convinși de necesitatea ei.  Bineînțeles ca dacă în locul lui Musk Tesla era condusa de Dancila ar fi fost un mare fas. Însă nici n-am fi auzit de ea. Ci ne-am fi certat pe forum dacă Busk cu a lui Ampere sau Gusk si modelul Voltage High au fost primii care s-au gândit sa bage o baterie suficient de mare într-o mașină electrica :)


#7965
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 ro_explorer, on 17 februarie 2022 - 12:51, said:

La fel la Tesla: actualizari OTA, rechemari OTA, scoatelrea butoanelor, tableta cvasi-unica ca sistem de control, baterie sanatoasa care sa asigure autonomii rezonabile in extra-urban - toti implementeaza sisteme similare. Pentru ca referinta le are, atat. Nu ii obliga nimeni - dar daca nu implementeaza din asta vor deveni irelevanti.
Prin asta Tesla schimba lumea, si Apple daca tot i-am adus pe ambi in dicutie.
Prin exemplul tau cu bateria mai mare prin care Tesla a stabilit trendul, ai aratat foarte clar cum iti argumentezi opiniile. Este cat se poate de absurd si fara sens ceea ce spui.
Bateria mai mare nu a fost niciodata un scop in sine, iar nu Tesla a trasat vreo directie in acest sens. Bateria mai mare este o necesitate obligatorie pentru a satisface nevoia de mobilitate a oamenilor, iar alta solutie nu exista, deocamdata. Tesla a facut prima asta pentru ca au fost singurii in aceasta ipostaza, nu ca au vazut ei ceva ce altii n-au vazut. E ca si cum ai spune ca X a stabilit directia pentru ca a montat un rezervor mai mare.  Adica, ...esti serios?
Iar cat priveste touchscreen e cam la fel. Masini cu touchscreen au existat si inainte de Tesla, Ba chiar si masini fara IC, unde Tesla a impins la extrem moda asta, insa iata ca piata le-a cam dat cu flt. Cand a aparut Model 3 spuneati ca asta e viitorul, minimalist, fara IC, directia geniala trasata de Tesla. Dupa 5 ani se vede cata dreptate ati avut... Nici chiar ei nu l-au urmat cu noul Model S...

 ro_explorer, on 17 februarie 2022 - 12:51, said:

Uite, sa iti dau un alt exemplu: Samsung. Producator celebru, poate cel mai celebru din lume. Face cele mai bune memorii, face cele mai bune ecrane de telefoane mobile. Deja e la a 3-a iteratie de telefon "foldable" (un produs extraordinar daca ma intrebi pe mine). E relevant? Pai dupa 3 ani mai este o tentativa slabuta de un foldable si ala limitat la piata chineza.
Daca maine insa Apple face un foldable (da, folosind chiar ecranul de la samsung) intr-un an o sa vedem toata piata oferind cel putin un model care se indoaie.
Oooo, daaaaa. LOL

Ia povesteste-mi de trendul lansat de Apple si adoptat de intreaga industrie cu Apple Maps, sau cu display-urile mici, sau cu hidosenia aia de breton, sau cu modelele extrem de limitate ca numar

Fanaticii adopta fara discernamant ceea ce dezvolta compania preferata, urmeaza trendul cum zici tu, utilizatorii necaptivi isi aleg produsele in functie de preferintele personale, care azi pot fi de la un producator, maine de la altul. Nu dau 2 bani pe "trendul" pornit de Apple

#7966
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 valitudor, on 18 februarie 2022 - 11:27, said:

Oooo, daaaaa. LOL
E clar !

#7967
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Nasol. Nu-ti place sa se hahaie altii la ce ai scris, doar tu poti s-o faci, nu-i asa?

 vrajitoruldinoz, on 18 februarie 2022 - 01:21, said:

Da, dar e tratat simplistic.
Steve Jobs si Musk au fost de multiple ori omul potrivit la locul potrivit. Cam mare coincidenta.
Asa e in viata. Uneori e vorba de inspiratie rara, alteori e vorba de noroc chior, alteori e vorba de "furat" ideea altora.

Stiai ca Jobs nu voia nici in ruptul capului sa puna touchscreen pe primul iPhone? El zicea ca rozeta aia de la iPod e mai buna. Noroc ca a vazut la timp ce a scos LG cu PRADA, ca altfel aveam azi toti smartphone cu rozeta aia Posted Image

 Hansolo, on 18 februarie 2022 - 08:50, said:

Unde? Nu neg ca OnStar a fost/este inca o platforma buna la nivel de producatori ICE dar nu e o platforma de update FOTA in mod constant.
Stai ca acum vine prietenul tau vali si spune ca la VW poate de cativa ani sa faca update OTA, ca Diess e un prost ca a cheltuit si cheltuie atatia bani pe platforma software.
Bre, asculta-ma cand iti spun ca nu ai habar despre ce vorbeste.
De vreo 10-15 ani am eu acasa un device cu care fac upddate de firmware (FOTA cum ii zice articolul tau) prin WiFi sau BT la orice componeta a masinii, la toate alea cateva zeci de calculatoare din masina.
Update-urile sunt pastrate in cloud si le accesezi prin VPN. De muuulti ani, habar n-am de cati, eu il am de vreo 15.
Singura diferenta intre ce zic eu si ce are Tesla este ca la ultimii update-urile vin automat si se fac de catre utilizatori, pe cand la traditionali era nevoie de un tehnician si de un dispozitiv .
Facandu-se de catre utilizatori este adevarat ca implica mult mai mare bataie de cap dpdv al securitatii, benzii, etc, dar nu poti sa spui ca ceilalti sunt prosti ca nu fac update decat la IC, iar Tesla face si la motor. Au diverse motive pentru asta. Repet, eu personal am facut update WiFi de zeci de ori la masina mea la motor, IC, ABS, clima, etc

 Hansolo, on 18 februarie 2022 - 08:50, said:

Sigur, daca nu se inventa roata nu am fi avut masini, daca nu se construiau drumuri nu am fi avut masini, etc. Se pot gasi tot felul de scenarii negationiste, pe logica asta si la laureatii Nobel poti spune ca daca nu erau predecesorii sau parintii n-ar fi fost nimic.
Intre inventarea rotii si aparitia automobilului s-au scurs cateva mii de ani. Nu este acelasi lucru ca intre un smartphone cu jack stereo si altul fara jack. Incerci sa combati niste idei legitime cu exemple exagerate

#7968
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 valitudor, on 18 februarie 2022 - 13:34, said:

Repet, eu personal am facut update WiFi de zeci de ori la masina mea la motor, IC, ABS, clima, etc
Și e același lucru ca la update-ul Tesla, clar. Aceeasi procedura: suni la service sa te programezi, mergi acolo, stai la coada, plătești și apoi pleci cu mașina acasă. Peste 1-2-3 ani când mai e un update repeți procedura.

#7969
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Am spus deja ca nu este chiar acelasi lucru. Nu esti atent si ma contrazici doar de dragul de a contrazice.
Sistemul folosit de Tesla este mai complex, macar din cauza securitatii si a absentei tehnicianului. Pe de alta parte VW (sau altii) au sute de modele, nu 4 la cate are Tesla de facut update. Iar 99% dintre componentele alora 4 modele sunt identice. Este evident ca trecerea la un sistem OTA complet automat este foarte dificil pt VW, mult mai dificil decat i-a fost Teslei. In plus, nici nu cred ca vor sa includa OTA la toate componentele, iar eu nici nu cred ca este dezirabil sa faci OTA la frane, de exemplu. Update-urile sunt destul de rare si nu e o problema sa mergi in service o data la cativa ani, cel mai frecvent nefiind nevoie niciodata.

Ideea measajul meu este ca e cam pueril sa consideri azi ca o mare realizare acest OTA. Am OTA, pe langa telefon sau calculator si la aspirator, uscator, masina de spalat. Sunt frigidere cu OTA, etc. Fix pixul OTA astazi.
Dar un frigider sau aspirator cu acces la net nu repreezinta acelasi risc ca o bomba de 2T pe sosea, comandata remote

#7970
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,343
  • Înscris: 23.07.2014

 valitudor, on 18 februarie 2022 - 14:48, said:

Ideea measajul meu este ca e cam pueril sa consideri azi ca o mare realizare acest OTA.
Fix pixul OTA astazi.

https://giphy.com/st...n-ddd44b29-b43b
Pai asa se pune problema? Dupa ce aia sunt pionierii in domeniul automotive, primii automakeri care au folosit asa ceva, vii acum la 10 ani distanta si spui ca ce mare kkt...nice...Posted Image

#7971
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Nu este adevarat. Nu Tesla a fost pionierul, ci Mercedes. Nu ca ar avea vreo importanta...

P.S. Ce naiba ma pui sa deschid linkuri aiurea. Ai dat in mania copiilor?

#7972
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,343
  • Înscris: 23.07.2014
Tesla a inceput in 2012 cu model S (pe tot, nu doar pe infotainment). Da-mi si mie un link, te rog, cu Mercedes. Pe cat din masina o fi, inainte de 2012.

Edited by SorinGT, 18 February 2022 - 15:17.


#7973
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Mercedes nu e 100% ota. Ai nevoie de vizite la service.

#7974
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,343
  • Înscris: 23.07.2014

 ro_explorer, on 18 februarie 2022 - 15:16, said:

Mercedes nu e 100% ota. Ai nevoie de vizite la service.

Of course, dar pe ce nu e, de fapt nu trebuie, ca tre' musai sa ne scarpinam cu mana dreapta la urechea stanga, pentru a explica ca nu-i mare lucru....

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate