Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8256 replies to this topic

#7975
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postvalitudor, on 18 februarie 2022 - 13:34, said:

Bre, asculta-ma cand iti spun ca nu ai habar despre ce vorbeste.
De vreo 10-15 ani am eu acasa un device cu care fac upddate de firmware (FOTA cum ii zice articolul tau) prin WiFi sau BT la orice componeta a masinii, la toate alea cateva zeci de calculatoare din masina.
Update-urile sunt pastrate in cloud si le accesezi prin VPN. De muuulti ani, habar n-am de cati, eu il am de vreo 15.
Singura diferenta intre ce zic eu si ce are Tesla este ca la ultimii update-urile vin automat si se fac de catre utilizatori, pe cand la traditionali era nevoie de un tehnician si de un dispozitiv .
Facandu-se de catre utilizatori este adevarat ca implica mult mai mare bataie de cap dpdv al securitatii, benzii, etc, dar nu poti sa spui ca ceilalti sunt prosti ca nu fac update decat la IC, iar Tesla face si la motor. Au diverse motive pentru asta. Repet, eu personal am facut update WiFi de zeci de ori la masina mea la motor, IC, ABS, clima, etc
Ce pacat ca nu te cunoaste Diess, te-ar face imediat seful diviziei de software.
Iar la update-ul wifi la masina de spalat sau aspirator parca-l aud pe Buhnici, asa si eu pot sa spun ca un calculator nu e mare lucru, am aparat de ras cu microprocesor.

#7976
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View PostKiloW, on 18 februarie 2022 - 09:01, said:

Da, sunt de acord că-i simplistic. Însă e mai apropiat de realitate decât legenda asta ca singuri și cu mâinile goale au schimbat lumea. Ca au merite indiscutabile sunt de acord, ca au contribuit la schimbare iar sunt de acord, însă nu sunt singurele genii din istorie si nici de neînlocuit nu-i nimeni, Apple de exemplu e bine mersi.
Cine a spus asta cu mainile goale? Iar Apple cu Tim Cook e cam exceptia, nu regula, vezi ce praf face CEO de la Google, HP, etc.

View PostKiloW, on 18 februarie 2022 - 09:22, said:

@hansolo
Mergi prea departe cu interpretarea, n-a zis nimeni că-s niște incompetenți sau niște hoți sau ca n-au niciun merit. Am zis ca poveștile astea de tip Hollywood prin care personajul principal schimba lumea împotriva voinței ei sunt romantate însă conforme modului simplistic prin care oamenii își construiesc a-posteriori povesti ca să înțeleagă lumea din jurul lor. Iar poveștile respective le accepta și devin "adevăruri" nu arunci când sunt imbatabile dpdv logic sau factual, ci când mintea lor le etichetează ca fiind coerente și da semnalul de satisfactie.
In realitate eu au beneficiat și au accelerat niște trenduri începute dinainte și care nici n-au cine știe ce legătură cu domeniul respectiv.

Când spun ca lumea trebuie sa vrea sa fie schimbata nu ma refer doar la politica, asta e doar unul dintre aspecte (de ex Musk a schimbat lumea din America, nu din Africa, deși bănuiesc ca era la fel de genial dintotdeauna). Însă e vorba și de nivelul de dezvoltare tehnologica în general, economie, societate in sens larg. Ca smartphoneul sa aducă o revoluție era necesar ca tehnologiile de comunicație sau internetul sa aibă un anumit grad de maturitate. Ca Tesla sa înceapă o alta revoluție era necesar ca o masa critica de oameni (inclusiv cu bani sau cu putere politica ) sa fie convinși de necesitatea ei.  Bineînțeles ca dacă în locul lui Musk Tesla era condusa de Dancila ar fi fost un mare fas. Însă nici n-am fi auzit de ea. Ci ne-am fi certat pe forum dacă Busk cu a lui Ampere sau Gusk si modelul Voltage High au fost primii care s-au gândit sa bage o baterie suficient de mare într-o mașină electrica Posted Image
Discutia e alta.
Pe de o parte pe norme de poluare/siguranta evident ca rolul cel mai mare il are autoritatea de reglementare. Cand s-au impus norme Euro/EPA producatorii au trebuit sa se conformeze, nimeni nu pune pe o masina un catalizator de 2500euro (sa spunem) daca firma concurenta vinde bine-mersi o masina fara catalizator si e mai ieftina. In materie de siguranta cam la fel e situatia, daca lasi la mana poporului si-ar cumpara o multime linistiti masini Euro 0, fara ABS/airbaguri si cu 0 stele NCAP, dupa care te-ai intreba de ce cresc bugetele la spitale si la popi.
Insa nici autoritatea de reglementare nu poate sa vina sa spuna ca de maine nu mai circula decat masini Euro7 sau electrice. Au fost analize pe icct si alte organisme relativ la normele de CO2/CAFE privind costurile suplimentare cu tehnologiile actuale, autoritatile de reglementare au facut si ei astfel de calcule si a rezultat un cost sustenabil si o proiectie fezabila.

Ei, aici a intervenit Tesla, a demostrat ca poate vinde profitabil masini dezirabile, performante si la costuri accesibile in segmentul respectiv iar incarcarea nu e o problema insurmontabila, prin urmare a devenit un exemplu pentru alti producatori pe un segment de piata nou creat si un argument pentru autoritatea de reglementare sa mentina normele. Segmentul de piata nou creat are toti acei parametri pomeniti, faptul ca existau masini electrice vandute la cost sau in pierdere fie din motive de marketing fie ca si compliance car nu inseamna ca segmentul respectiv exista, iar daca n-ar fi existat exemplul presiunea producatorilor ar fi dus la relaxarea normelor (cum s-a intamplat in SUA temporar).

Idem Apple, erau o multime de producatori traditionali de telefoane care faceau si telefoane cu touchscreen dar un sistem integrat hardware/software profitabil la un telefon bazat pe touch nu avea nimeni.
Ca au fost mai multi care au avut merite in aceste realizari? Evident. Ca a fost si oarece noroc de genul a fost bine si n-a fost rau? Iar adevarat. A fost mai bine pentru omenire? Eu cred ca da, indiferent ce spun doomerii care se opun electrificarii.

Edited by Hansolo, 18 February 2022 - 16:17.


#7977
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostHansolo, on 18 februarie 2022 - 15:43, said:

Ce pacat ca nu te cunoaste Diess, te-ar face imediat seful diviziei de software.
Iar la update-ul wifi la masina de spalat sau aspirator parca-l aud pe Buhnici, asa si eu pot sa spun ca un calculator nu e mare lucru, am aparat de ras cu microprocesor.
Flame cu ironii de santier. Atat poti, atat faci...

View Postro_explorer, on 18 februarie 2022 - 15:16, said:

Mercedes nu e 100% ota. Ai nevoie de vizite la service.
Asa este, ai dreptate. OTA Tesla este mult mai flexibil si extins

View PostSorinGT, on 18 februarie 2022 - 15:20, said:

Of course, dar pe ce nu e, de fapt nu trebuie, ca tre' musai sa ne scarpinam cu mana dreapta la urechea stanga, pentru a explica ca nu-i mare lucru....
Intotdeauna, in viata, trebuie sa faci un compromis. Iti spun din postura unuia care are peste 25 ani de lucru in securitate.
Cand tragi dintr-o parte de patura, invariabil o alta parte se descopera. In plus, uneori stai si te intrebi daca execesul de material merita.

Pana una alta Tesla este una dintre foarte putinele companii ale carei masini au fost hackuite de la distanta. Alta companie, tot conectata la net, a patit-o mai rau. De Mercedes n-am auzit sa fi avut probleme cu sistemul lor OTA. In rest, ce sa le afecteze, posturile de radio?

Aici este publicat o analiza reverse engineering la OTA a Model S. Au ales s-o publice deoarece la Model 3 este schimbat, probabil si la Modes S mai nou. Cel putin sper
Cine nu crede ca accesul la net a componentelor vitale reprezinta un risc de securitate semnificativ, sunt exact cei care n-au nicio treaba cu cybersecurity. Cat de apropiat iti este domeniul?

Edited by valitudor, 18 February 2022 - 16:36.


#7978
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020
Dacă tot s-a schimbat lumea, putem să cuantificăm schimbarea:
Attached File  ev_world.png   52.32K   23 downloads
https://www.iea.org/...le-global-sales

În 2021 s-au vândut 6,6 milioane de mașini noi băgabile în priză (hibride + pur electrice), o creștere fulminantă față de 2020, reprezintă vreo 8,6% din totalul de mașini noi vândute. Totuși, din cele 6,6 milioane, 5,7 milioane s-au vândut în Europa și China.

Trebuie să recunosc că e o coincidență remarcabilă că Tesla schimbă Europa, care are norme aspre de emisii și mai schimbă China, a cărei partid a decis electrificarea transportului.

Edited by horny_hornet, 19 February 2022 - 15:48.


#7979
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
In sfarsit un grafic de la iea.org postat de @horny_hornet peste care putem discuta Posted Image

Practic masinile electrice si-au dublat market-share-ul in 1 an si numai cate modele noi au fost lansate pe final de 2021 si cate se vor mai lansa; daca trendul asta continua, in 5 ani ar ajunge la 50 de milioane de masini electrice vandute anual (adica un market share de aproape 80%).
Probabil nu va ajunge la numarul asta dar 50% e posibil.

Edited by MembruAnonim, 19 February 2022 - 16:28.


#7980
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,712
  • Înscris: 21.06.2016

View Posthorny_hornet, on 19 februarie 2022 - 15:47, said:

Dacă tot s-a schimbat lumea, putem să cuantificăm schimbarea:
Attachment ev_world.png
https://www.iea.org/...le-global-sales

În 2021 s-au vândut 6,6 milioane de mașini noi băgabile în priză (hibride + pur electrice), o creștere fulminantă față de 2020, reprezintă vreo 8,6% din totalul de mașini noi vândute. Totuși, din cele 6,6 milioane, 5,7 milioane s-au vândut în Europa și China.

Trebuie să recunosc că e o coincidență remarcabilă că Tesla schimbă Europa, care are norme aspre de emisii și mai schimbă China, a cărei partid a decis electrificarea transportului.

Nu stiu daca ai fost prin giumaziu dar poti extraopla exponentiala aia pe inca 5-6 ani si vezi ce-ti da.

Edited by vrajitoruldinoz, 21 February 2022 - 10:44.


#7981
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

View Postvrajitoruldinoz, on 21 februarie 2022 - 10:43, said:

Nu stiu daca ai fost prin giumaziu dar poti extraopla exponentiala aia pe inca 5-6 ani si vezi ce-ti da.
Nu am fost prin giumaziu și nici nu pot extraopla ceva de pe acolo. Important e că tu ai fost și că ai învățat să scrii. Posted Image

Nu știu dacă a mai observat cineva, dar creșterea a fost foarte bruscă în Europa odată cu introducerea normelor de emisii (2020). În China au explodat vânzările în 2021, nu știu de ce. Eu sper să crească fulminant vânzările de mașini electrice, dar mă îndoiesc că se poate prezice evoluția lor. Pe grafic se vede că în SUA au scăzut la un moment dat vânzările, de la 0,4 milioane (2018) la 0,3 milioane (2019, 2020), deci cine ar fi extrapolat ar fi greșit.

În ce privește profitul companiilor, mă lasă rece. Pe mine mă interesează să pot să cumpăr ceva la un preț convenabil, nu cât câștigă compania de pe urma mea, chiar aș prefera să câștige cât mai puțin (să piardă, din partea mea).

#7982
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,297
  • Înscris: 23.07.2014

View Posthorny_hornet, on 19 februarie 2022 - 15:47, said:

În 2021 s-au vândut 6,6 milioane de mașini noi băgabile în priză (hibride + pur electrice), o creștere fulminantă față de 2020, reprezintă vreo 8,6% din totalul de mașini noi vândute. Totuși, din cele 6,6 milioane, 5,7 milioane s-au vândut în Europa și China.

View Posthorny_hornet, on 21 februarie 2022 - 11:32, said:

În China au explodat vânzările în 2021, nu știu de ce. Eu sper să crească fulminant vânzările de mașini electrice, dar mă îndoiesc că se poate prezice evoluția lor. Pe grafic se vede că în SUA au scăzut la un moment dat vânzările, de la 0,4 milioane (2018) la 0,3 milioane (2019, 2020), deci cine ar fi extrapolat ar fi greșit.

Pare ca au si astia un Musk al lor

#7983
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

View PostSorinGT, on 21 februarie 2022 - 15:07, said:

Văzând cea mai populară mașină electrică din China, încep să înțeleg care e treaba.
Attached File  Wuling_Hongguang_Mini_EV_Macaron_001.jpg   488.01K   20 downloads

#7984
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,712
  • Înscris: 21.06.2016

View Posthorny_hornet, on 21 februarie 2022 - 11:32, said:

Nu am fost prin giumaziu și nici nu pot extraopla ceva de pe acolo. Important e că tu ai fost și că ai învățat să scrii. Posted Image

Nu știu dacă a mai observat cineva, dar creșterea a fost foarte bruscă în Europa odată cu introducerea normelor de emisii (2020). În China au explodat vânzările în 2021, nu știu de ce. Eu sper să crească fulminant vânzările de mașini electrice, dar mă îndoiesc că se poate prezice evoluția lor. Pe grafic se vede că în SUA au scăzut la un moment dat vânzările, de la 0,4 milioane (2018) la 0,3 milioane (2019, 2020), deci cine ar fi extrapolat ar fi greșit.

În ce privește profitul companiilor, mă lasă rece. Pe mine mă interesează să pot să cumpăr ceva la un preț convenabil, nu cât câștigă compania de pe urma mea, chiar aș prefera să câștige cât mai puțin (să piardă, din partea mea).

Extrapolarile astea au un zgomot de estimare si evident se aplatizeaza la un moment dat, poate nu ia 5 ani, poate ia 6 sau 7, intelegi tu.

#7985
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Un mic reportaj despre Roadster - in zilele noastre, De unde a inceput totul:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4MzOPf4w8hQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7986
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Interesant de vazut ce calitate vor reusi sa scoata din Giga Berlin: o combinatie intre Tesla care vine cu un munte de bani si germanii care sunt buni pe inginerie.
Tesla zice ca a pus acolo cea mai avansata vopsitorie auto din lume.
Daca reusesc sa fie cel putin egali cu BMW, Audi si Mercedes ca si calitate la un pret mai redus, bravo lor.
Mie mi se pare foarte interesanta ideea cu drona prin fabrica.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7-4yOx1CnXE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 03 April 2022 - 21:26.


#7987
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,712
  • Înscris: 21.06.2016
Stii ca avansat rar insemna ceva bun pentru client, de obicei e ceva bun pentru proprietar :)

Astia care zboara dronele astea sint la un nivel incredibil fata de oamenii normali care abia pot sa le tina in aer...
Eu ma mai uit la ski extrem, mi se pare fantastic cum se tin dupa schior.

#7988
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Aparent filmarea aia in giga berlin e facuta de https://www.skynamic.tv/
Pilot: Ferdinand Wolf

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/rpIuoxMSFeQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7989
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Toyota incepe dezvoltarea de FSD propriu bazata pe "vision only".

https://www.teslarat...ng-development/

Edited by ro_explorer, 06 April 2022 - 23:33.


#7990
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Tesla are cresteri aproape lunare de pret.
Citisem ca si in US tocmai ce a saltat m3 iar!

Attached Files



#7991
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Da, din pacate criza materiilor prime si a semiconductorilor afecteaza pe toata lumea.

#7992
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Tin si ei pasul cu inflatia :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate