Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sfat cumparare auto 4500 euro

Setare permisiuni user Linux Mint...

Probleme cu extenderul
 drumuri expres...

Evacuare chiriasi PJ

Recomandare grosime BCA pentru ma...

Magazine cash and carry
 Recomandare mouse, buget 200 lei

Boot de pe SSD M2

XP NTLDR is missing

NVIDIA RTX 4090 vs RTX 3090 Ti | ...
 I5 10400F sau I5 11400F?

Google Pixel 6 vs Samsung S21 Fe

Abatere de la autorizatie casa

Rețeaua RCS va pune Aleph si toat...
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8061 replies to this topic

#8011
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,197
  • Înscris: 15.12.2009
Ptr Model 3 P datele le luasem de aici:
https://ev-database....l-3-Performance

Quote

Total Power * 413 kW (562 PS)

Oricum, aia e puterea totala adunand maximul declarat pe cele 2 motoare. In realitate cele 2 motoare au puterea maxima la turatii diferite, deci nu ai suma lor aritmetica pe sosea. De aia pe dyno iese mai putin, valabil si la a mea.

Tipurile de motoare si puterile maxime (cu turatiile aferente).
https://www.tesla.co...21C32CAA58.html

Mai mult, numerele din CAC nu corespund cu numerele declarate in manualul Tesla. Confuzia e totala.

Sunt 7 tipuri de motoare folosite pe Model 3.
Eu (conform CAC), la LR an 3D3 fata si 3D5 spate. si tot conform CAC: fata 158KW maxim, spate 208KW maxim.
Manualul cu tipurile de motoare (din linkul de mai sus) zice ca 3D3 are max: 137 kW @ 6380 rpm si ca 3D5 are max: 180 kW @ 6000 rpm

Naiba mai stie care e realitatea ?

Edited by ro_explorer, 11 April 2022 - 13:23.


#8012
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 20.12.2004

View Postro_explorer, on 11 aprilie 2022 - 13:19, said:

Eu (conform CAC), la LR an 3D3 fata si 3D5 spate. si tot conform CAC: fata 158KW maxim, spate 208KW maxim.
Manualul cu tipurile de motoare (din linkul de mai sus) zice ca 3D3 are max: 137 kW @ 6380 rpm si ca 3D5 are max: 180 kW @ 6000 rpm
La fel si la mine (tot LR 2021): puterea maxima, cf. CoC, este de 158 kW (fata) + 208 kW (spate).
(eu am 3D3 fata + 3D7 spate)

In real-life, ce-am vazut pana acum pe telemetria de la TeslaFi (mi-am instalat aplicatia cam de-o luna), ca putere maxima instantanee trasa din baterie, a fost 298 kW (405 CP), intr-o depasire (legala) in urcare pe DN1.

Deci 298 KW la SoC 82% si viteza de 116 km/h.
Mentionez ca nu am facut (inca) teste de performanta; era pur si simplu o situatie de trafic.

Sunt convins ca se poate si mai bine; o sa fac si eu niste teste pe autostrada, dupa ce-mi instalez pneurile de vara.

#8013
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,197
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmars2k, on 11 aprilie 2022 - 15:51, said:

In real-life, ce-am vazut pana acum pe telemetria de la TeslaFi (mi-am instalat aplicatia cam de-o luna), ca putere maxima instantanee trasa din baterie, a fost 298 kW (405 CP), intr-o depasire (legala) in urcare pe DN1.
Buna idee. O sa pun si eu SMT (Scan My Tesla) in mod "record" si am sa ii dau un pic in freza pe autostrada sa vad maximele raportate. Am un loc unde este o bretea lunga de vreo 2-3 Km si as putea sa fac niste lansari de la 0 pana la 120Km/h . Cred ca acolo s-ar vedea maximul de putere pe diverse elemente.

Edited by ro_explorer, 11 April 2022 - 16:09.


#8014
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 20.12.2004
Pe net am gasit graficele urmatoare de putere&cuplu pentru Model-3 2017-2020:
https://imgur.com/a/s87VuMS

Din cate imi amintesc, provin de pe un forum german de Tesla.
AWD = LR standard
AWD+ = LR cu upgrade-ul "Acceleration Boost"

Pentru LR standard, rezulta o putere maxima de circa 450 CP -> plauzibil.

#8015
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,197
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmars2k, on 11 aprilie 2022 - 15:51, said:

Deci 298 KW la SoC 82% si viteza de 116 km/h.
Na ca am inregistrat Posted Image
Baterie ~rece (20 grade grade) si cu doar ~60% SOC: 309KW (414CP) pe asflat, in accelerare.

Attached File  Screenshot 2022-04-11 210751.jpg   63.97K   19 downloads

A fost foarte fun ...

Edited by ro_explorer, 11 April 2022 - 21:15.


#8016
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,885
  • Înscris: 01.08.2007
o sa caut si eu cum functioneaza aplicatiile astea, dar luati in calcul ca ele arata puterea LA MOTOR. la roata/la asfalt...e alta treaba.
dyno masoara de obicei puterea la roata (aia 520 de care ziceam eu mai sus). care..sincer, conteaza mai mult.
dar si asa ~410/420CP la motor e sub ce declara Tesla la LR, unde ziceau 440 parca?
pe langa asta, daca ele iau in calule alte variabile, gen greutate, inclinatie, vreme...realitatea difera. pentru ca si GPSul are o eroare/delay si asta se vede in rezultat.
greutatea nu cred ca ati masurat-o..exact. cu lichide, sofer...etc.

eu prefer sa iau in calcul dyno versus aplicatiile de genul asta.
dar si asa..eu as fi surprins placut sa aiba 520 la roata..M3P..

#8017
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,197
  • Înscris: 15.12.2009
Puterea declarata este cu bateria 100% (voltaj peste un prag unde ai performanta maxima a motoarelor) și în conditii de rezistenta interna minima (adică pe la 40-45 de grade).

Oricum, sincer, eu țin mașina in mod "chill". Mi-e unuia îmi sunt suficienți 150-200cp pentru o depășire mai nervoasa. Tot ce e peste e doar fun bonus căci nu sunt racer.
Tine mult de ce anume cumperi. Eu am cumpărat o mașină de familie. Dacă vrei mașini de curse îți iei performance care îți dă și alte unelte software pentru asta.

Edited by ro_explorer, 12 April 2022 - 08:10.


#8018
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,885
  • Înscris: 01.08.2007

View Postro_explorer, on 12 aprilie 2022 - 08:10, said:

Dacă vrei mașini de curse îți iei performance care îți dă și alte unelte software pentru asta.
pai exact d-aia am luat performance.
existenta unui supercharger la Nurburgring este mai mult decat benefica, chiar necesara.
problema e ca bateria se incalzeste si nu poti face 1 tur complet in forta...nici in trackmode.

#8019
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,276
  • Înscris: 15.10.2020
Într-un an au fost 273 accidente pe autopilot Tesla în SUA. Putem să comparăm asta cu 90 de accidente cu Honda Sensing, deși am înțeles că există mult mai multe mașini cu Honda Sensing decât cu Tesla autopilot.
https://www.theverge...rash-data-tesla

#8020
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 17.09.2007
Well, ultimul test EuroNcap confirma ce era de asteptat: sistemul AEB bazat pe camera e mai bun decat radarul pur si simplu pentru ca poate fi imbunatatit permanent din soft.
De remarcat ca si monitorizarea soferului prin camera de bord a fost exemplara, contrar a ce spuneau diferiti ,,experti" ca ar trebui un senzor IR ca la alti producatori.
https://cdn.euroncap...y-datasheet.pdf
https://www.euroncap...teals-the-show/
https://www.tesla.co...ating-euro-ncap

#8021
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 20.12.2004
Da, observ si eu ca de cand se fabrica in Germania, Tesla Model Y a devenit (brusc) mult mai buna, in opinia specialistilor europeni. :)
A se vedea si review-ul lui Thomas de la Autogefuehl pentru Tesla Model Y made in Germany (care e super) vs cea made in China (care e 'meh').

Pana si suspensia la aia din Germania (care era Performance) era mai comoda decat la cea din China (aceasta din urma era LR). LOL :D
Mi-e scarba de protectionismul asta european...

#8022
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 249,895
  • Înscris: 08.10.2015
Ai testat si ti-a iesit rezultatul invers fata de Thomas la Model Y din China vs Germania? am vazut prin mai multe locuri scris ca alea din China sunt mai calitative fata de cele din SUA si nu m-ar uimi ca alea din Germania sa fie #1 la calitate.

Edited by MembruAnonim, 08 September 2022 - 15:47.


#8023
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 20.12.2004
@MembruAnonim: Desi nu am condus (inca) Tesla Model Y made in DE, conduc Model-3 LR made in China (masina personala) si am condus Model-3 LR & Performance made in USA.
Intr-adevar, cele made in China sunt mai bine finisate (decat cele din USA), la nivel de panel gaps, dar fundamental vorbim de aceeasi masina.

Nu pot spune c-am sesizat nimic diferit, ca sofer, intre un LR made in China (MiC) si un LR made in USA (ambele 2021, deci post-facelift).
Accelereza la fel, aceeasi suspensie, aceeasi tinuta de drum, etc.
Daca, ipotetic vorbind, ar exista un recall de siguranta si Tesla mi-ar inlocui masina cu una similara made in USA, mi-ar fi egal.

Pe baza acestei experiente mi se pare "cusut cu ata alba" ca Thomas @Autogefuehl prezinta Model Y made in DE la superlativ si cea made in China, intr-un video anterior (diferenta de cca 9 luni), a fost descrisa in termeni mediocri.
Mai ales ca Thomas are o istorie de a fi partinitor (biased) in favoarea marcilor germane.

In sfarsit, judge for yourself:

Review Model Y (Performance) made in DE:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pv33j4s6V4o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Review Model Y (Long Range) made in China:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6-fIKDLQ7wc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Personal, mi se pare ca sentimentul general pentru review-ul Teslei Model Y, made in DE, este la superlativ, iar pentru cea made in China este in genul "e OK-ish".
Si nu e vorba de Performance vs LR, ca Thomas a mai facut review-uri la versiuni Performance (Model S, Model 3) si alea erau tot "OK-ish", atata timp cat nu erau made in DE... ;)

#8024
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 249,895
  • Înscris: 08.10.2015
Ce ar fi interesant e sa i le dai pe toate trei, acelasi trim, culoare, aceleasi anvelope, aceiasi presiune in roti si sa ii ascunzi VIN-ul ca sa nu stie unde-s fabricate.

Si asta zice ca Model Y in Berlin are o noua suspensie si cica varianta performance e mai confortabila decat LR din China (la 1:40 si la 10:25):
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-7ToyzQaOno?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 08 September 2022 - 17:22.


#8025
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 17.09.2007

View Postmars2k, on 08 septembrie 2022 - 16:56, said:

@MembruAnonim: Desi nu am condus (inca) Tesla Model Y made in DE, conduc Model-3 LR made in China (masina personala) si am condus Model-3 LR & Performance made in USA.
Intr-adevar, cele made in China sunt mai bine finisate (decat cele din USA), la nivel de panel gaps, dar fundamental vorbim de aceeasi masina.

Nu pot spune c-am sesizat nimic diferit, ca sofer, intre un LR made in China (MiC) si un LR made in USA (ambele 2021, deci post-facelift).
Accelereza la fel, aceeasi suspensie, aceeasi tinuta de drum, etc.
Daca, ipotetic vorbind, ar exista un recall de siguranta si Tesla mi-ar inlocui masina cu una similara made in USA, mi-ar fi egal.
Pai vad ca ro_explorer se plange mereu de finisaje, nu poate sa mearga 50m ca-i sar in ochi panel-gaps Posted Image
Sau nu era ro_explorer ci altii care nici nu conduceau Tesla dar stiu mai bine...

Edited by Hansolo, 08 September 2022 - 18:30.


#8026
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,197
  • Înscris: 15.12.2009

Vizualizare mesajHansolo, pe 08 septembrie 2022 - 18:30, a scris:

nu poate sa mearga 50m ca-i sar in ochi panel-gaps
Eu m-am invatat cu ale mele - de acum doar sunt invidios pe aia care nu le au.

Edited by ro_explorer, 08 September 2022 - 19:14.


#8027
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 21,425
  • Înscris: 22.05.2003
https://insideevs.co...84000-usd-2017/

Quote

He then revealed that in 2017, it cost Tesla $84,000 to make each vehicle. Remarkably, that cost has dropped to $36,000 per vehicle in recent quarters. Contrary to what most people might expect, Viecha said that almost none of the savings came from cheaper battery costs.


#8028
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,276
  • Înscris: 15.10.2020

View PostAdm, on 13 septembrie 2022 - 19:43, said:

Bănuiesc că deși costurile de producție au scăzut, prețul mașinilor a crescut, deci nu știu unde e vestea bună pentru cumpărătorii de mașini electrice.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate