Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Strazile cu piatra cubica din orase

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#55
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,999
  • Înscris: 14.10.2008

 djl, on 24 februarie 2017 - 15:14, said:

Ce frumos era pe unele bulevarde din Bucureşti cu piatră cubică Posted Image
Si ce groaznic huruia/se zdruncina Dacia 1410 pe ele in anii '90 la drumul spre mare. Stiu ca uram genul ala de "covor". Posted Image

#56
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,110
  • Înscris: 23.09.2005
Daca respectati legislatia rutiera, nu alunecati nici pe piatra cubica umeda. :)

Art. 123

Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
b ) in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
d) la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
e) la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
f) cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda;

Edited by Phobos, 25 February 2017 - 03:04.


#57
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Adevarat va spun: numai soferii idiotzi nu stiu sa franeze la 60kmh pe piatra cubica

#58
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,265
  • Înscris: 24.01.2008
Greu de priceput, pt unii, ca legile fizicii nu se schimba in functie de IQ.  Decat in mintea lor, poate.

#59
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

 business11, on 24 februarie 2017 - 15:17, said:

In afara de Romania nu imi aduc aminte sa fi circulat vreodata intr-un oras european pe piatra cubica. Intrebarea este ce rost are piatra cubica pe post de autososea, cand are doar dezavantaje. Aluneca la ploaie, se strica la greutate, nu este ok pentru masini, trebuie reparata constant.

Piatra cubica sa ramana pe drumuri pietonale sau zone pietonale, dar nu pe sosea.
Tin sa te contrazic, prin cam toate orasele europene prin care am fost am vazut piatra cubica. Praga, Amsterdam, Londra etc etc
Nu se discuta aici de autostrazi, ci de strazi din centrul oraselor unde masinile ar trebui sa fie doar exceptii (pt aprovizionare, salvare, incendii etc).

 rosix, on 24 februarie 2017 - 19:07, said:

Nu despre asta este vorba. O piatra cubica bine asezata, pe care o re-aranjezi la loc, dupa toate reguliele, cand umbli la conducte, este fara moarte. Nu se strica anual ca asfaltul sa vina toti cretinii sa dea carpeala.
Piata cubica, bine asezata, nu numai ca e mai estetica si mai practica decat asfaltul dar, rezista in timp....

Stiu un oras in care piatra cubica a fost scoasa de niste tampiti sa umble la retelele de apa (abonatii la contractele primariei) si cand au pus-o la loc, n-au mai asezat-o cum trebuie, au trantit-o dea valma iar pe primar l-a durut in cur dos, ca si-a luat spaga la timp... Normal ca ala nu mai e drum.
Drumurile facute de nemti in timpul razboiului pavate cu piatra cubica sint si acum functionale. Da... si au trecut cu tancurile pe ele.
Se mai pot intalni si prin Bucuresti, si in imprejurimi (Buftea spre ploiesti)

#60
Cousteau

Cousteau

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,665
  • Înscris: 25.04.2007

 djl, on 24 februarie 2017 - 15:14, said:

Ce frumos era pe unele bulevarde din Bucureşti cu piatră cubică Posted Image
In special pe Maresal Constantin Prezan, intre Televiziune si Arcul de Triumf, unde se rupeau masinile la propriu, mai ales cele RATB, daca mergeau cu mai mult de 20 km/h. Ce frumos mai clantaneau dintii, protezele.

 Bogdansv1, on 24 februarie 2017 - 20:41, said:

Referitor la ultimele dispute, pe piatra cubică se alunecă mai abitir că pe iarbă, în special când e umedă. Până în anii '60, drumurile din România erau pavate sau cu clibura, atunci a început asfaltarea.
Eram mic dar imi spuneau parintii care lucrau in Casa Scanteii ca aproape la fiecare ploaie se produceau accidente la Fantana Mioritei de langa Gara Baneasa ca intrau cei grabiti in fantana sau in pomii de pe margine incercand sa evite fantana. Acolo era sa moara Stefan Banica senior intr-un astfel de accident. Actorul care a jucat in piesa "Omul care a vazut moartea" chiar facea haz de necaz pe tema asta.

Nu sunt impotriva pietrei cubice de pe stradutele istorice dar pe marile bulevarde circulate intens mi se pare o prostie acum in secolul XXI.

Edited by Cousteau, 25 February 2017 - 13:11.


#61
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

 rosix, on 24 februarie 2017 - 19:28, said:

N-am auzit de masini care sa nu poata frana pe piatra cubica... de soferi idioti DA
Sunt unul dintre ei.

Sunteți câțiva pe aici care vă mai amintiți probabil radarele cu furtune albe.
Pe o ploaie mocănescă de toamnă târzie, meream pe piatră cubică când am observat furtunele întinse dintr-o parte în alta a șoselei.
Așa fain am întors Dacia de două pe șosea, încât au ajuns lipite cele două furtune.
Ne-am scărpinat în cap și eu și milițianul, am rămas înțeleși că dacă i-am stricat radarul și i-l impută, să-i plătesc eu paguba.
Nu a fost cazul.

Alunecă bre', alunecă ca pe patinoar, da?

#62
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,265
  • Înscris: 24.01.2008

 Cousteau, on 25 februarie 2017 - 13:09, said:

In special pe Maresal Constantin Prezan, intre Televiziune si Arcul de Triumf, unde se rupeau masinile la propriu, mai ales cele RATB, daca mergeau cu mai mult de 20 km/h. Ce frumos mai clantaneau dintii, protezele.
Sau Serban Voda, cand urcai de la Tineretului spre Sura Mare... uram drumul ala.
Aveam niste prieteni care stateau pe Giurgiului, mereu faceam misto de ei cand ii duceam noaptea acasa, ca-i ajut cu naveta.

#63
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,151
  • Înscris: 10.07.2013

 djl, on 24 februarie 2017 - 15:14, said:

Ce frumos era pe unele bulevarde din Bucureşti cu piatră cubică Posted Image
Piatra cubica este foarte buna in centrele vechi ale oraselor unde nu circula autovehicule!Posted Image

#64
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
In multe orase europene, in intersectii intens circulate, piatra cubica face fata cu brio si e muult mai rezistenta decat asfaltul..

#65
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015

 Bursul, on 24 februarie 2017 - 15:02, said:

Tocmai citeam acest articol:

Toți cei interesați sunt așteptați miercuri, 1 martie, la sediul Primăriei Timișoara, pentru a le spune specialiștilor primăriei dacă sunt sau nu de acord cu scoaterea pietrei cubice de pe străzi și asfaltarea acestora.
Vă reamintim, municipalitatea a fost acționată în instanță de către Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, care a cerut suspendarea hotărârii, motivând că „zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”.
Demersului asociației s-au alăturat alți doi timișoreni – Gabriel Tușinean și Victor Popovici, dar și Asociația Peisagiștilor din România, filiala Vest. În septembrie anul trecut, Tribunalul Timiș a admis acțiunea și a dispus suspendarea HCL privind studiul de fezabilitate până la soluționarea definitivă a cauzei. Juriștii primăriei au făcut recurs, iar instanța se va pronunța în 6 martie.
Până una alta, pe site-ul primăriei a apărut un proiect nou de hotărâre pentru studiul de fezabilitate, identic însă cu cel vechi. Se propune reabilitarea a 14 străzi cu piatră cubică, prin asfaltare, valoarea estimată a lucrărilor ridicându-se la 14,5 milioane de lei, adică peste 3 milioane de euro.


Eu as dori sa se scoata toata piatra cubica din orase, acolo unde circula masinile. Nu mi-au placut niciodata. In afara de zonele pietonale, strazile cu piatra cubica sunt ca pixul. Voi ce parere aveti?

De ce sa ramana piatra cubica in zonele pietonale? E incomoda si pentru oameni si pentru masini. Ar trebui scoasa si pus asfalt, mai conteaza si cum se simte un lucru, cum functioneaza, nu doar ca arata bine ( doar pentru unii ).

#66
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Pai ce frumos e sa vezi deplasarea autovehicolelor pe piatra cubica , umeda , la 25-30 km/h in centrul oraselor , ai numa avantaje :
- poti traversa strada fara sa risti sa ajungi la spital cu oasele rupte
- se reduce agitatia " tampita " cu soferi disperati
- se reduce poluarea fonica ,fara motoare ambalate de-ampixu , claxoane si injuraturi ..
- deplasarea de pana la 30 km/h ar impinge soferii sa circule pe jos astfel s-ar reduce poluarea aerului de la gazele de esapament

Dpmdv io as interzice cu desavarsire aproape orice acces auto in tot centrul unui oras ( exceptie vehicule electrice destinate aprovizionarii sau serviciului medical ) , sa mearga dom'le lumea pe jos ca sigur nu patesc mare lucru ( sa fie cismele cu apa sa se adape muritorii de rand  sa nu se deshidrateze). Salvari electrice gen masinute de golf la tot pasul sa acorde asistenta medicala si iaca am face un pas urias inainte ; multe cazane de masini vor pleca  la remat neavand nici o utilitate .
In concluzie piatra cubica , nefiind favorabila circulatiei rutiere , ne-ar face un mare bine ( omenirii ) . Va spun ca multi oameni , circuland pe jos , ar redescoperi orasul si multe indeletniciri uitate de vreme ..

 Bogdan199O, on 25 februarie 2017 - 16:00, said:


De ce sa ramana piatra cubica in zonele pietonale? E incomoda si pentru oameni si pentru masini. Ar trebui scoasa si pus asfalt, mai conteaza si cum se simte un lucru, cum functioneaza, nu doar ca arata bine ( doar pentru unii ).
Asfaltul se incinge la soare si nu e ok nici pt auto nici pt oameni ( pitoni ) .

#67
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005
Depinde si la ce orase ne referim, un oras medieval perfect conservat sau la bietul Bucuresti ajuns un dezastru in circulatia rutiera ?


#68
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Pai tot zici ca Bucurestiul e cel mai cel asa ca de acolo sa se inceapa !
Uite in Timisoara is taxiuri electrice , no' !! De ce la Bucuresti nu se poate ?!

#69
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,576
  • Înscris: 02.09.2006

 business11, on 24 februarie 2017 - 15:17, said:

In afara de Romania nu imi aduc aminte sa fi circulat vreodata intr-un oras european pe piatra cubica. Intrebarea este ce rost are piatra cubica pe post de autososea, cand are doar dezavantaje. Aluneca la ploaie, se strica la greutate, nu este ok pentru masini, trebuie reparata constant.

Piatra cubica sa ramana pe drumuri pietonale sau zone pietonale, dar nu pe sosea.
Dar asa in general, iti amintesti sa fi circulat prin vre-un oras european? Asta pentru ca nu lasi impresia ca ai iesit din satul natal!

#70
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,856
  • Înscris: 15.06.2007

 Bursul, on 24 februarie 2017 - 15:02, said:

Tocmai citeam acest articol:

ToČ›i cei interesaČ›i sunt aČ™teptaČ›i miercuri, 1 martie, la sediul Primăriei TimiČ™oara, pentru a le spune specialiČ™tilor primăriei dacă sunt sau nu de acord cu scoaterea pietrei cubice de pe străzi Č™i asfaltarea acestora.
Vă reamintim, municipalitatea a fost acČ›ionată în instanČ›ă de către AsociaČ›ia Culturală „SalvaČ›i Patrimoniul TimiČ™oarei”, care a cerut suspendarea hotărârii, motivând că „zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. A decoperta străzile în cauză Č™i a le lipsi de imaginea deja încetăČ›enită a pavajului din piatră cubică reprezintă Č™tirbirea identităČ›ii istorice a zonei Č™i implicit a oraČ™ului”.
Demersului asociaČ›iei s-au alăturat alČ›i doi timiČ™oreni – Gabriel TuČ™inean Č™i Victor Popovici, dar Č™i AsociaČ›ia PeisagiČ™tilor din România, filiala Vest. În septembrie anul trecut, Tribunalul TimiČ™ a admis acČ›iunea Č™i a dispus suspendarea HCL privind studiul de fezabilitate până la soluČ›ionarea definitivă a cauzei. JuriČ™tii primăriei au făcut recurs, iar instanČ›a se va pronunČ›a în 6 martie.
Până una alta, pe site-ul primăriei a apărut un proiect nou de hotărâre pentru studiul de fezabilitate, identic însă cu cel vechi. Se propune reabilitarea a 14 străzi cu piatră cubică, prin asfaltare, valoarea estimată a lucrărilor ridicându-se la 14,5 milioane de lei, adică peste 3 milioane de euro.


Eu as dori sa se scoata toata piatra cubica din orase, acolo unde circula masinile. Nu mi-au placut niciodata. In afara de zonele pietonale, strazile cu piatra cubica sunt ca pixul. Voi ce parere aveti?
Exista "piatra" cubica de cacao, aia pe care o deranjeaza niste idioti care sapa canalizari si apoi nu mai stiu sa o puna la loc cum era inainte, si iese un rahat cu pene. Dar exista drumuri din piatra (granit) care rezista dupa zeci, sute sau chiar mii de ani. Lucrul bine facut rezista.  Problema la noi este ca se fura si la materiale si la manopera- ieftina / necalificata si proasta.
Sa vezi cum arata piatra cubica din centrul Budapestei sau a Vienei.

 cobi1, on 01 martie 2017 - 18:54, said:

Pai tot zici ca Bucurestiul e cel mai cel asa ca de acolo sa se inceapa !
Uite in Timisoara is taxiuri electrice , no' !! De ce la Bucuresti nu se poate ?!
Unde taxi electric?   Am vazut prius, dar ala e hibrid.

Edited by tfmercedez, 06 March 2017 - 11:58.


#71
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

 cobi1, on 01 martie 2017 - 18:54, said:

Pai tot zici ca Bucurestiul e cel mai cel asa ca de acolo sa se inceapa !
Uite in Timisoara is taxiuri electrice , no' !! De ce la Bucuresti nu se poate ?!
Azi in Timisoara, maine-n toata tara. Avem premier de acolo.
In Bucuresti sint urmatoarele mijloace de transport electrice: tramvaie, troleibuze, metrou.

#72
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,999
  • Înscris: 14.10.2008
In clasa a 9-a am citit o poezie cu "tramvaiul cobora usor...electric, adormitor". Cele din Bucuresti numai adormitoare nu sunt la ce zgomot si zdruncinatura au.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate