Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Strazile cu piatra cubica din orase

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#37
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,443
  • Înscris: 10.08.2005
Repet eu ce a spus un coleg mai sus, dacă pui frână te oprești târziu. Plus că la cum sunt executate ai mare risc să scoți o piatră.

#38
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 takillya, on 24 februarie 2017 - 15:11, said:

parerea mea e ca lumea ar trebui sa-si mai dea jos curul din masina.

nu e normal sa strici imaginea unor orase cu caracter istoric si iz medieval doar fiindca unora le e lene sa mearga pe jos.

Nu despre asta este vorba. O piatra cubica bine asezata, pe care o re-aranjezi la loc, dupa toate reguliele, cand umbli la conducte, este fara moarte. Nu se strica anual ca asfaltul sa vina toti cretinii sa dea carpeala.
Piata cubica, bine asezata, nu numai ca e mai estetica si mai practica decat asfaltul dar, rezista in timp....

Stiu un oras in care piatra cubica a fost scoasa de niste tampiti sa umble la retelele de apa (abonatii la contractele primariei) si cand au pus-o la loc, n-au mai asezat-o cum trebuie, au trantit-o dea valma iar pe primar l-a durut in cur dos, ca si-a luat spaga la timp... Normal ca ala nu mai e drum.

Edited by rosix, 24 February 2017 - 19:12.


#39
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

 MarianG, on 24 februarie 2017 - 18:54, said:

Repet eu ce a spus un coleg mai sus, dacă pui frână te oprești târziu. Plus că la cum sunt executate ai mare risc să scoți o piatră.
Scoti o piatra daca ai si un tarnacop legat de masina ; mai bine recunoaste ca nu ai permis !

In Cj-N in centru pe aleile pietonale s-a montat piatra cubica si arata excelent ; alea n-au moarte ! S-apoi in centru orasului nu au ce cauta cu masini , intr-o vreme se interzicea in week-end accesul auto in tot centrul , acuma vad ca s-au lasat pe tanjeala .

In orase ar fi ok sa fie totul electric , de la tricicleta pana la autobuze . Cine n-are sau nu poate , sa umble pe jos ( cu doiu' ) ...

#40
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 scaiba, on 24 februarie 2017 - 15:12, said:

Da.

În plus, aluneca ca naiba pe ploaie, frânezi în zeci de metri.
De "rute alternative" ai auzit?Posted Image

 MarianG, on 24 februarie 2017 - 18:54, said:

Repet eu ce a spus un coleg mai sus, dacă pui frână te oprești târziu. Plus că la cum sunt executate ai mare risc să scoți o piatră.
Daca pui o frana corecta si din timp, e ok. De "conducere preventiva" ce stii?Posted Image

#41
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
N-am auzit de masini care sa nu poata frana pe piatra cubica... de soferi idioti DA

#42
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

 rosix, on 24 februarie 2017 - 19:28, said:

N-am auzit de masini care sa nu poata frana pe piatra cubica... de soferi idioti DA
Frate , esti cel mai tare !! 10 cu steluta !!

Edited by cobi1, 24 February 2017 - 19:30.


#43
stone_crash_wolf

stone_crash_wolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.04.2007

 dan1980_25, on 24 februarie 2017 - 15:57, said:

Inseamna ca ai circulat doar pe autostrazi. Orasele din Germania au o gramada de strazi cu piatra cubica. Prin Paris am vazut tot asa. In Italia nu mai amintesc.

In italia se foloseste de altfel piatra cubica in zonele istorice ale oraselor, mai ales in cele mici.  Italienii sunt de acord sa crape cu casele cazute peste ei la cutremure decat sa afecteze imaginea si valoarea istorica a unui oras.  
In plus de asta, nu-i rea piatra cubica, atat timp cat este pastrata si intretinuta periodic. In orasul meu este o strada cu piatra care au inchis-o de nu stiu cate ori intr-un an, doar ca s-o repare. Primele dati cred ca fost reparata de Dorel, se strica intr-una, dar ultima data vad ca a fost facuta cum trebuie, nu s-a mai miscat o piatra dupa vreo 2 ani de zile cel putin.  
Daca vezi in schimb asfaltul, dai sa fugi si n-ai pe unde. As prefera namolul din satele noastre decat anumite specimene de strazi asfaltate de aici. Sunt pline de cratere, care ulterior vin reparate de 4 indivizi cu 2 lopeti si un camion. Unul conduce, altul impinge cu lopata catre gura camionului o specie de pietris amestecat cu smoala, altul ia si pune pietrisul ala in gropi, iar cel din urma bate cu lopata ca sa-l compacteze.  
Si uite asa, o ducem inainte pana la urmatoarea vizita a Papei,  cand se apuca serios sa repare DOAR strazile pe unde trece Papa.

#44
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Sunt strazi in Romania in care nu s-a mai umblat la piatra cubica din timpul razboiului si arata excelent atat functional cat si estetic - nu sunt gropi, nu sunt denivelari, daca sunt usor bombate, apa se scurge spre extremitati, au aspect ok.

#45
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

 User107, on 24 februarie 2017 - 16:00, said:

...
Problema la piatra este ca trebuie sa fie de calitate ca sa reziste. In Sibiu au schimbat bazaltul cu piatra adusa din China (un fel de granit) care s-a stricat in multe locuri si arata ca dracu'.
...

Ești conștient că granitul e roca cea mai dură după diamant? Așa că mai bine vezi cine a încasat diferența de preț.

#46
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Referitor la ultimele dispute, pe piatra cubică se alunecă mai abitir că pe iarbă, în special când e umedă. Până în anii '60, drumurile din România erau pavate sau cu clibura, atunci a început asfaltarea.

#47
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Daca fata e lucioasa , da , insa se poate face si cu striatii si atunci nu mai e pericol .

#48
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

 cobi1, on 24 februarie 2017 - 20:45, said:

Daca fata e lucioasa , da , insa se poate face si cu striatii si atunci nu mai e pericol .

Mai este un aspect. Suprafața nu e rectilinie ci curbată înspre rosturi, asta scade suprafața de contact, în special în zona rosturilor. Despre rezistență nu are rost să discutăm, dovada cea mai clară sunt drumurile romane ce au rezistat peste 2000 de ani.

#49
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 Bogdansv1, on 24 februarie 2017 - 20:37, said:

Ești conștient că granitul e roca cea mai dură după diamant? Așa că mai bine vezi cine a încasat diferența de preț.

Avem granit cacalau, de cea mai buna calitate, in tara, in muntii Macinului. Stadionul olimpic din Munchen e placat cu piatra de acolo... iar noi importam granit din China... ce exemplu mai clar de idiotzenie vreti?

Edited by rosix, 24 February 2017 - 21:42.


#50
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 Bogdansv1, on 24 februarie 2017 - 20:41, said:

Referitor la ultimele dispute, pe piatra cubică se alunecă mai abitir că pe iarbă, în special când e umedă. Până în anii '60, drumurile din România erau pavate sau cu clibura, atunci a început asfaltarea.

Du-te pe ploaie si pune o frana pe piatra cubica. Daca o sa ai anevelope de acu 10 ani, e clar ca o sa aluneci. Dar anvelopele normale, cu grad acceptabil de uzura, franeaza fara niciun fel de probleme. Piatra cubica nu e o suprafata perfect plana si alunecoasa, are usoare denivelari. Chiar presupund ca aluneci pe ea, vei avea aderenta pe rosturi, nu e montata ca gresia din baie cu rosturi de 3mm.

Edited by rosix, 24 February 2017 - 21:41.


#51
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

vei avea aderenta pe rosturi,
Poate cu roti de 5".

Si 10 mm latime.

#52
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

 rosix, on 24 februarie 2017 - 21:41, said:



Du-te pe ploaie si pune o frana pe piatra cubica. Daca o sa ai anevelope de acu 10 ani, e clar ca o sa aluneci. Dar anvelopele normale, cu grad acceptabil de uzura, franeaza fara niciun fel de probleme. Piatra cubica nu e o suprafata perfect plana si alunecoasa, are usoare denivelari. Chiar presupund ca aluneci pe ea, vei avea aderenta pe rosturi, nu e montata ca gresia din baie cu rosturi de 3mm.

Știi ce e amuzant? Eu am citit statisticile, nu sunt parerolog. Dacă mă mai ajută memoria, chiar în cărțile auto dinainte de 1989 se dădea distanța de frânare pe diferite suprafețe. Piatra cubică udă era la loc de cinste  imediat după gheață.

Dacă nu uit, voi căuta studii publicate pe net, nu cred că mai am cărțile în bibliotecă.

#53
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Na că am găsit că e prinsă ca întrebare sau sfaturi în lecțiile de condus:

http://www.scoalarut...-timp-de-ploaie

CONDUCEREA PREVENTIVĂ PE TIMP DE PLOAIE

Elemente care generează pericole:

• vizibilitatea este redusă
• geamurile se aburesc
• când carosabilul este umed aderența scade iar spațiul de frânare crește
• șinele de tramvai alunecă mai tare când sunt umede
• piatra cubică umedă, aluncă mai tare ca drumul acoperit cu zăpadă bătătorită

Sursa: http://www.circulati...rutiera/7ro.htm

#54
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Vine Batman acum si-ti explica ce prosti sunt aia care-au scris si cum anvelopa se-agata cu ghearele si cu dintii de rosturile dintre pietre, rezultand cea mai buna franare posibila.  In special cand e ud, ca nu se-ncing ghearele anvelopei la fel de tare ca pe uscat.   :bigwhitegrin:

In fine, parca ne-ndepartam un pic de subiect.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate