Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

frana de motor sau pedala

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#55
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postrichelieu, on 03 decembrie 2016 - 09:26, said:

Serios?! Pai ar însemna sa vezi numai mașini plantate in garduri iarna ������.
Cutia automata chiar știe sa facă frâna de motor, numai ca...chiar dacă toate mașinile se livrează cu un manual de utilizare, romanul este in general mai deștept si nu îl citește Posted Image
In plus, mașina in discuție este 4x4.....
Stie sa faca daca NUMAI daca o conduci pe manual asa cum am explicat mai sus.
4x4 nu are nici o legatura cu pedala de frana ci numai cu aia de acceleratie.

#56
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,608
  • Înscris: 05.12.2005
Când e vorba de frâna de motor cam are...  rezistenţa pe care o opune motorul în acest regim se împarte la fel ca şi tracţiunea.

#57
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006

View Postmufasa, on 03 decembrie 2016 - 11:36, said:


Stie sa faca daca NUMAI daca o conduci pe manual asa cum am explicat mai sus.
4x4 nu are nici o legatura cu pedala de frana ci numai cu aia de acceleratie.
Știe sa facã și in mod automat. Ești sigur ca ai condus vreodatã o mașina cu o cutie cum e cea in discuție?
4x4 are de fapt legãtura cu transmiterea cuplului de la cutie la roti, lucru care se realizeazã in ambele sensuri, deci e activ tot timpul, indiferent ca ești in acceleratie, sau frâna de motor.

#58
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Nu-i vina mea ca nu ati citit bine postul meu. Am spus ca nu are legatura cu pedala de frana. Sigur ca are cu frana de motor, dar asta daca masina intra in frana de motor, nu la 1500 de ture.
Conduc de multi ani numai masini cu cutie automata (majoritatea 4x4 dar nu asta vorbim), altfel nu ma bagam. Daca n-o treci pe manual cand e lunecos pe jos, ca sa mergi cu ea la 2000-2500 ture si sa schimbi inferior in caz de vrei sa franezi ajungand astfel la peste 3000 de ture, ceea ce reprezinta intr-adevar o frana de motor bunicica, nu te ajuta cu nimic ca la 1500 ture cu cat ruleaza masina in mod normal iei piciorul de pe acceleratie (si schimba ea cand ajunge la 1100 de ture ajungand la 1800 ture).
Nu prea inteleg ce sustineti, sau nu ati condus masini automate, sau nu va faceti intelesi, sau eu nu ma fac inteles Posted Image Posted Image Posted Image .

Edited by mufasa, 03 December 2016 - 19:45.


#59
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006
Ți-am spus ca nu le-ai citit manualul ;). Vei descoperi cum se face și in mod automat. La cele doua ale mele, o ciupeala scurta a frânei, bagã cutia in frâna de motor, atunci când ești in decelerare mai pronunțatã (vezi coborârea pantelor). Retrogradeazã cel puțin o treapta. Și sunt mãrci diferite.

Și ba da, era vorba despre 4x4, pentru ca mașina inițiatorului așa e.

#60
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postrichelieu, on 03 decembrie 2016 - 20:24, said:

Ți-am spus ca nu le-ai citit manualul Posted Image. Vei descoperi cum se face și in mod automat. La cele doua ale mele, o ciupeala scurta a frânei, bagă cutia in frâna de motor, atunci când ești in decelerare mai pronunțată (vezi coborârea pantelor). Retrogradează cel puțin o treapta. Și sunt mărci diferite.

Și ba da, era vorba despre 4x4, pentru ca mașina inițiatorului așa e.

Da, nu le-am citit, recunosc.
Verific maine si revin.

#61
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Am avut multe masini si ultima a fost un Peugeot 407/2hdi cu care am prins douasprezece ierni mergand exclusiv in frana de motor . E clar ca nu stiu sa folosesc cutia automata, dar masina nu intra in frana de motor cand ridic acceleratia sau chiar daca intra nu se simte . In situatia asta mai risc sa intre cutia in cruising pe vreo panta si chiar o ia la vale singura .  Am facut teste pe manual si  o treapta in jos franeaza prea putin, iar doua prea violent .  Nu am posibilitate sa reglez forta de franare cum ar fi daca as avea ambreiaj . Acum inteleg de ce  BMW-urile merg iarna pe prima banda si cu mare atentie .    Intr-adevar ar trebui sa fac un pic de scoala de soferi ,dar cu un instructor priceput la cutii automate .

#62
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006
Am uitat sa fac o precizare importantã: eu conduc in mod sport in afara...:).
Mea culpa

#63
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,673
  • Înscris: 03.12.2014

View Posth3llu, on 04 decembrie 2016 - 01:30, said:

Am avut multe masini si ultima a fost un Peugeot 407/2hdi cu care am prins douasprezece ierni mergand exclusiv in frana de motor . E clar ca nu stiu sa folosesc cutia automata, dar masina nu intra in frana de motor cand ridic acceleratia sau chiar daca intra nu se simte . In situatia asta mai risc sa intre cutia in cruising pe vreo panta si chiar o ia la vale singura .  Am facut teste pe manual si  o treapta in jos franeaza prea putin, iar doua prea violent .  Nu am posibilitate sa reglez forta de franare cum ar fi daca as avea ambreiaj . Acum inteleg de ce  BMW-urile merg iarna pe prima banda si cu mare atentie . Intr-adevar ar trebui sa fac un pic de scoala de soferi ,dar cu un instructor priceput la cutii automate .

e destul de simplu: la cutiile automate u ai frână de motor eficientă. Nici control dacă treci manual dintr-o treaptă de viteză în alta.
Numai frâna de serviciu trebuie folosită la cutiile automate (alea clasice, cu 3-4 trepte, nu vorbim de CVT sau alte asemenea)

#64
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postrichelieu, on 03 decembrie 2016 - 20:24, said:

Ți-am spus ca nu le-ai citit manualul Posted Image. Vei descoperi cum se face și in mod automat. La cele doua ale mele, o ciupeala scurta a frânei, bagă cutia in frâna de motor, atunci când ești in decelerare mai pronunțată (vezi coborârea pantelor). Retrogradează cel puțin o treapta. Și sunt mărci diferite.
Cardinale, intrasem la idei ... dar azi am mers cu un A4 (model 2016, nu-i a mea) si nici vorba de ce spui tu. Indiferent ca eram a 5-a, a 6-a sau a 7-a, ciup frana si cangi retrogadare. Ciup si mai tare si tot cangi retrogradare. Maine incerc cu Touaregul, dar rezultatul il intuiesc deja. Deci .... ?!

View PostDaculScoril0, on 04 decembrie 2016 - 14:16, said:


e destul de simplu: la cutiile automate u ai frână de motor eficientă. Nici control dacă treci manual dintr-o treaptă de viteză în alta.
Numai frâna de serviciu trebuie folosită la cutiile automate (alea clasice, cu 3-4 trepte, nu vorbim de CVT sau alte asemenea)

Iarna cand e gheata/zapada pe jos eu merg pe manual si e OK. Pe langa faptul ca merg la o turatie mai mare (2500-3000) si face frana de motor instant la ridicarea piciorului de pe acceleratie, daca mai si retrogradez da in nas chiar bine. Nu vad nici o diferenta intre o automata condusa pe manual si una manuala.

#65
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,673
  • Înscris: 03.12.2014

View Postmufasa, on 04 decembrie 2016 - 16:21, said:

iarna cand e gheata/zapada pe jos eu merg pe manual si e OK. Pe langa faptul ca merg la o turatie mai mare (2500-3000) si face frana de motor instant la ridicarea piciorului de pe acceleratie, daca mai si retrogradez da in nas chiar bine. Nu vad nici o diferenta intre o automata condusa pe manual si una manuala.

in afară de faptul că la cutia manuală ai un ambreiaj care te ajută să treci lin la o treaptă inferioară? Pe gheață tocmai de sgâțlăieli ai nevoie ca rupi aderența

#66
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View PostDaculScoril0, on 04 decembrie 2016 - 18:12, said:


in afară de faptul că la cutia manuală ai un ambreiaj care te ajută să treci lin la o treaptă inferioară? Pe gheață tocmai de sgâțlăieli ai nevoie ca rupi aderența

Asa e dar n-am simtit vreo problema din cauza asta. Intra repede frana de motor si masina n-are timp sa bata campii. Acu e drept ca experienta mea se bazeaza numai pe modele cu tractiune integrala care tin traiectoria mult mai bine.

#67
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Este ceva mai complicat si greu de explicat in scris , dar :
- in conditii de aderenta proasta ( indiferent ca-i iarna , vara , ploaie , etc ) "ciupitul" franei duce instant la ruperea partiala sau totala a aderentei ;
- pierderea aderentei se face instant ...recuperarea ei de catre sofer sau sisteme electronice se face mai greu.
- sistemele de recuperare a aderentei sunt toate retroactive . Adica intai pierzi aderenta,  sistemele sau soferul sesiszeaza aceasta si se chinuie sa recupereze .
- in functie de carosabil si anvelope , sistemele si soferul pot sau nu pot recupera aderenta . Poti sa ai orice sistem destept , o masina cu aderenta pierduta este "cu un picior in groapa " ...sau in gard .
- nu exista reguli de recuperat aderenta , pentru ca nici o situatie nu seamana cu alta . Ce este indicat sa faci intr-o anume situatie , poate fi contraindicat sa faci in alta .
- tractiunea integrala fara diferential central blocat este un "fake " .
- tractiunea integrala cu central blocat este reteta sigura pentru pierderea aderentei daca rulati cu viteze mari .

#68
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Am testat metoda de franare cu apasarea scurta a acceleratiei . N-am gasit  o bucata de sosea alunecoasa ,dar se pare ca functioneaza . In primul moment masina  accelereaza foarte putin apoi turatia se duce pe la 3500 si scade usor concomitent cu o oarecare  frana de motor .  Pare o metoda rapida, dar nu ofera o franare consistenta si de aceea am sa o testez pe zapada .  Daca nu se pierde aderenta in acel scurt moment cand masina accelereaza ar  fi o frana excelenta pe polei deoarece frana nu este brutala . Am sa verific si asta ,dar deocamdata totul este uscat ca vara .
Din ce am mai experimentat pare ca metoda descrisa de mufasa e cea mai buna deoarece trecerea de la 2000 la 3000ture/min chiar face frana consistenta .  Confirm si faptul ca motorul se stabilizeaza in 1500ture/min( in modul confort ) daca nu este alergat cum trebuie si chiar acesta este regimul de condus  iarna .  Totusi apare necesitatea de a schimba in permanenta vitezele si treaba asta chiar ma deruteaza din moment ce ma obisnuisem foarte bine  sa nu mai folosesc schimbatorul . Acum incep sa inteleg de ce personalul de la magazinul care mi-a vandut masina lauda cutia de viteze automata, dar ei toti conduceau pe manual la teste ,probe sau oricare alta deplasare .

Edited by h3llu, 05 December 2016 - 21:37.


#69
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Am incercat astazi si ciupitul franei cu Touaregul. Nici o retrogradare. Acu' e drept ca drumul era uscat si poate pe drum lunecos reactioneaza altfel, asa cum zice h3llu ca i-a mers.
Insa ceea ce spune Jurasik este adevarat. Ciupesti frana pe gheata si te-ai dus ... cat de putin putin, totusi dupa aia masina trebuie intai redresata si apoi vorbim de frana de motor. Nu suna prea logic ca solutie sa ciupesti frana pe gheata ca sa-ti intre frana de motor.... ?! Oare principalul motiv pentru care constructorii iti dau posibilitatea sa mergi pe manual la o cutie automata, nu este sa poti produce frana de motor consistenta cand vrei ?
Oricum o sa incerc la primul inghet ud sau zapada, poate descopar ceva nou ceea ce nu stiam si apoi mai vorbim.

Edited by mufasa, 05 December 2016 - 22:32.


#70
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
La 5er poti sa o pui in manual, dar la kickdown cutia schimba singura, nu te lasa sa spargi motorul.
La fel si pe franare, retrogradeaza singura si in manual, nu lasa sa-ti moara motorul.
Spun asta pentru ca initiatorul are un 3er, nu?

#71
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postericmario, on 05 decembrie 2016 - 22:35, said:

La 5er poti sa o pui in manual, dar la kickdown cutia schimba singura, nu te lasa sa spargi motorul.
La fel si pe franare, retrogradeaza singura si in manual, nu lasa sa-ti moara motorul.
Spun asta pentru ca initiatorul are un 3er, nu?

Asa e la toate, nu asta e subiectul, ci frana de motor la automate.

#72
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
E acolo, si la automate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate