frana de motor sau pedala
Last Updated: Dec 07 2016 20:27, Started by
h3llu
, Nov 26 2016 22:38
·
0
#73
Posted 05 December 2016 - 23:28
#74
Posted 05 December 2016 - 23:49
La orice masina cand ii tai gazul intra in frana de motor, ca doar nu-i perpetuum mobile.
Hai ca nu-i greu. |
#75
Posted 06 December 2016 - 00:31
Observatia mea in cei 6 mii Km de cand o am este ca franeaza brutal, chiar la cea mai mica apasare a pedalei si probabil de asta intra in alunecare daca e un pic de umezeala . Acum am niste anvelope pe care le-am mai avut pe alta masina, dar tot asa se comporta si cu anvelopele stoc. Ca sa fie si mai rau are un prag de la care ABS-ul intra brusc, iar pedala se duce direct in podea chiar daca apas foarte usor . Eu stiam ca vibratia pedalei incepe sa fie cu o frecventa din ce in ce mai mare pe masura ce ma proptesc in frana si nu ca un barait brusc , nu stiu cum sa ma fac inteles . Mai précis nu mai este proportionaliate intre apasarea pedalei si felul cum franeaza . Noroc de faptul ca intr-o atare situatie pot vira brusc fara sa se puna de-a latul soselei . Cand e uscat franeaza impecabil, adica scurt si fara derapaje . Acum pe alunecus e problema sau chiar pe ud . Reamintind de intrebarea intiala se pare ca in mod clar frana de motor este esentiala pe alunecus sau cand drumul e dubios . Ar ramane in discutie care este cea mai simpla/rapida/sigura metoda de aplicare a franei de motor .
|
#76
Posted 06 December 2016 - 06:13
Ridici piciorul de pe acceleratie. (a fost greu?)
Cred ca trebuie sa te mai obisnuiesti cu franele pe ud/polei, sau ai ceva defct la ABS. |
#77
Posted 06 December 2016 - 13:17
mufasa, on 04 decembrie 2016 - 16:21, said: Cardinale, intrasem la idei ... dar azi am mers cu un A4 (model 2016, nu-i a mea) si nici vorba de ce spui tu. Indiferent ca eram a 5-a, a 6-a sau a 7-a, ciup frana si cangi retrogadare. Ciup si mai tare si tot cangi retrogradare. Maine incerc cu Touaregul, dar rezultatul il intuiesc deja. Deci .... ?! Iarna cand e gheata/zapada pe jos eu merg pe manual si e OK. Pe langa faptul ca merg la o turatie mai mare (2500-3000) si face frana de motor instant la ridicarea piciorului de pe acceleratie, daca mai si retrogradez da in nas chiar bine. Nu vad nici o diferenta intre o automata condusa pe manual si una manuala. h3llu, on 06 decembrie 2016 - 00:31, said:
Observatia mea in cei 6 mii Km de cand o am este ca franeaza brutal, chiar la cea mai mica apasare a pedalei si probabil de asta intra in alunecare daca e un pic de umezeala . Acum am niste anvelope pe care le-am mai avut pe alta masina, dar tot asa se comporta si cu anvelopele stoc. Ca sa fie si mai rau are un prag de la care ABS-ul intra brusc, iar pedala se duce direct in podea chiar daca apas foarte usor . Eu stiam ca vibratia pedalei incepe sa fie cu o frecventa din ce in ce mai mare pe masura ce ma proptesc in frana si nu ca un barait brusc , nu stiu cum sa ma fac inteles . Mai précis nu mai este proportionaliate intre apasarea pedalei si felul cum franeaza . Noroc de faptul ca intr-o atare situatie pot vira brusc fara sa se puna de-a latul soselei . Cand e uscat franeaza impecabil, adica scurt si fara derapaje . Acum pe alunecus e problema sau chiar pe ud . Reamintind de intrebarea intiala se pare ca in mod clar frana de motor este esentiala pe alunecus sau cand drumul e dubios . Ar ramane in discutie care este cea mai simpla/rapida/sigura metoda de aplicare a franei de motor . |
#78
Posted 06 December 2016 - 15:51
Sigur nu este vreo defectiune pentru ca a fost in service pentru schimbarea discurilor si a placutelor pe fata in garantie . Chiar a fost verificata de mai multi mecanici si pe deasupra nu are decat 6000Km .
|
#79
Posted 06 December 2016 - 17:59
Nu știu dacă e sau nu. Ar trebui sa o conduc, sa imi pot da seama. Dar așa suna.
|
#80
Posted 06 December 2016 - 22:05
Revin cu ultimele teste . In jur de 1500ture/min nu exista niciun fel de frana de motor la eliberarea acceleratiei . De fapt masina decelereaza lent pana la 1000 cand au loc 2-3 mici oscilatii de turatie si apoi ramane in vreo 800 cand merge la nesfarsit si chiar urca pe o rampa usoara. In modul manual trebuie schimbate doua trepte ca sa treaca de 3000 altfel frana este aproape fara efect . Neajunsul major este ca in modul manual schimba cu intarziere si cel mai bun timp se obtine schimband a doua oara dupa 1-2 secunde , deci nu una dupa alta . Nu pare ca este o solutie rapida in caz de urgenta si eu am testat pe uscat si in conditii de sosea complet libera adica fara niciun alt stres . Concluzia este ca trebuie sa merg cu mare prudenta si sa pastrez o distanta considerabila in fata ceea ce este greu de indeplinit in localitati . Nu stiu cum este prin tara ,dar in Bacau si Iasi nu -ti lasa nimeni o lungime de o masina in fata ,poate la ora 3 noaptea .
Daca tot a fost vorba de directie, punctual la acest F30, volanul se simte foarte usor in modul confort ,iar uneori nu exista proportionalitate intre acesta si roti . Nu mai vorbesc de faptul ca apar si sincope sau smucituri nu stiu cum sa spun , abia perceptibile dar sunt acolo . Nu este genul de masina care "se lipeste de sosea" mai cu seama ca de la 100Km /h in sus in caz de viraj pentru evitare se apleaca puternic pe roata din fata corespunzatoare directiei . Cu siguranta ca trebuie sa nu o mai tratez ca pe o masina FWD si sa inteleg faptul ca este mai mica si de aceea nu este de mare incredere pe drumuri alunecoase . Chiar ma batea gandul sa o bag in garaj pana la primavara si nu cred ca as fi singurul , dar nu prea am cu ce sa mai merg si decat cu vreo dubita de la serviciu mai bine usurel pe banda 1 ca orice alt mos cu Tico . |
#81
Posted 06 December 2016 - 22:29
De unde drac vrei frana de motor la 1500 de ture ?Chiar si la camioane ai nevoie de mai mult...topicul ar trebui mutat la FUN
|
#82
Posted 06 December 2016 - 23:15
Am pomenit de 1500rot/min pentru ca cineva a scris ca doar iei piciorul de pe acceleratie fara nicio alta precizare si gata, face frana de motor . Poate atunci trebuia mutat topic-ul la FUN pentru ca masinile astea sau poate toate cu CA cam pe acolo se stabilizeaza. Am iesit iar in strada si se pare ca metoda WOT scurt duce motorul in cel mai scurt timp la 3300rot/min desi parea o tampenie la prima vedere. Pana nu vine zapada orice test este doar orientativ .
Edited by h3llu, 06 December 2016 - 23:17. |
|
#83
Posted 07 December 2016 - 03:41
mergi doar in manual si mai turat(adica in 3000rpm si la nevoie doar iei piciorul de pe acceleratie pt un control mai bun al directiei) cand sunt conditii de polei.
ai o masina de 1,5 tone totusi. presiunea in roti ai mai verificat? |
#84
Posted 07 December 2016 - 14:20
Presiunea am facut-o de putina vreme si chiar ca raspunde bine frana cand merg pe la 3000ture/min . Mai trebuie un pic de "scoala" cum bine spunea cineva . Intrebarea este daca nu dauneaza motorului mersul prelungit cu 3000?
|
#86
Posted 07 December 2016 - 19:00
ericmario, on 06 decembrie 2016 - 06:13, said:
Ridici piciorul de pe acceleratie. (a fost greu?) Cred ca trebuie sa te mai obisnuiesti cu franele pe ud/polei, sau ai ceva defct la ABS. La 1500 de ture (ca sa fiu generos ca merge uzual si mai jos) face o frana de motor cand tai gazu' de te da in nas .... Bine ca mi-ai deschis okii ! |
#87
Posted 07 December 2016 - 20:27
Bad post
Edited by DannyMC, 07 December 2016 - 20:28. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users