Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

frana de motor sau pedala

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#73
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postericmario, on 05 decembrie 2016 - 23:01, said:

E acolo, si la automate.

Te rog io sa citesti ce s-a scris in topic si apoi .... ca ma bulversezi automat.

#74
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
La orice masina cand ii tai gazul intra in frana de motor, ca doar nu-i perpetuum mobile.
Hai ca nu-i greu.

#75
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Observatia mea in cei 6 mii Km de cand o am este ca franeaza brutal, chiar la cea mai mica apasare a pedalei si probabil de asta intra in alunecare daca e un pic de umezeala . Acum am niste anvelope pe care le-am mai avut pe alta masina, dar tot asa se comporta si cu anvelopele stoc.  Ca sa fie si mai rau are un prag de la care ABS-ul intra brusc, iar pedala se duce direct in podea chiar daca apas foarte usor . Eu stiam  ca vibratia pedalei incepe sa fie cu o frecventa din ce in ce mai mare pe masura ce ma proptesc in frana si nu ca un barait brusc , nu stiu cum sa ma fac inteles .   Mai précis nu mai este proportionaliate intre apasarea pedalei si felul cum franeaza . Noroc de faptul ca intr-o atare situatie pot vira brusc fara sa se puna de-a latul soselei . Cand e uscat franeaza impecabil, adica scurt si fara derapaje . Acum pe alunecus e problema sau chiar pe ud . Reamintind de intrebarea intiala se pare ca in mod clar frana de motor este esentiala pe alunecus sau cand drumul e dubios . Ar ramane in discutie care este cea mai simpla/rapida/sigura metoda de aplicare a franei de motor .

#76
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Ridici piciorul de pe acceleratie. (a fost greu?)

Cred ca trebuie sa te mai obisnuiesti cu franele pe ud/polei, sau ai ceva defct la ABS.

#77
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,476
  • Înscris: 04.05.2006

View Postmufasa, on 04 decembrie 2016 - 16:21, said:


Cardinale, intrasem la idei ... dar azi am mers cu un A4 (model 2016, nu-i a mea) si nici vorba de ce spui tu. Indiferent ca eram a 5-a, a 6-a sau a 7-a, ciup frana si cangi retrogadare. Ciup si mai tare si tot cangi retrogradare. Maine incerc cu Touaregul, dar rezultatul il intuiesc deja. Deci .... ?!



Iarna cand e gheata/zapada pe jos eu merg pe manual si e OK. Pe langa faptul ca merg la o turatie mai mare (2500-3000) si face frana de motor instant la ridicarea piciorului de pe acceleratie, daca mai si retrogradez da in nas chiar bine. Nu vad nici o diferenta intre o automata condusa pe manual si una manuala.
Am precizat ca asta se întâmpla la ale mele (un X5 și un ML320) in decelerare (panta) și pe urma am revenit și am precizat ca e vorba de condus in mod sport, ceea ce e destul de important.

View Posth3llu, on 06 decembrie 2016 - 00:31, said:

Observatia mea in cei 6 mii Km de cand o am este ca franeaza brutal, chiar la cea mai mica apasare a pedalei si probabil de asta intra in alunecare daca e un pic de umezeala . Acum am niste anvelope pe care le-am mai avut pe alta masina, dar tot asa se comporta si cu anvelopele stoc.  Ca sa fie si mai rau are un prag de la care ABS-ul intra brusc, iar pedala se duce direct in podea chiar daca apas foarte usor . Eu stiam  ca vibratia pedalei incepe sa fie cu o frecventa din ce in ce mai mare pe masura ce ma proptesc in frana si nu ca un barait brusc , nu stiu cum sa ma fac inteles .   Mai prĂ©cis nu mai este proportionaliate intre apasarea pedalei si felul cum franeaza . Noroc de faptul ca intr-o atare situatie pot vira brusc fara sa se puna de-a latul soselei .    Cand e uscat franeaza impecabil, adica scurt si fara derapaje . Acum pe alunecus e problema sau chiar pe ud . Reamintind de intrebarea intiala se pare ca in mod clar frana de motor este esentiala pe alunecus sau cand drumul e dubios . Ar ramane in discutie care este cea mai simpla/rapida/sigura metoda de aplicare a franei de motor .
Din ce povestești tu acolo, deduc o problema la sistemul de frânare. De regula BMW are o dozare foarte precisa a forței de frânare, in funcție de presiunea exercitata pe pedala. Dacă m-a impresionat ceva la BMW, este precizia frânării și a Direcției.

#78
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Sigur nu este vreo defectiune pentru ca a fost in service pentru schimbarea discurilor si a placutelor pe fata in garantie  . Chiar a fost verificata de mai multi mecanici si pe deasupra nu are decat 6000Km .

#79
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,476
  • Înscris: 04.05.2006
Nu știu dacă e sau nu. Ar trebui sa o conduc, sa imi pot da seama. Dar așa suna.

#80
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Revin cu ultimele teste . In jur de 1500ture/min nu exista niciun fel de frana de motor la eliberarea acceleratiei . De fapt masina decelereaza  lent pana la 1000 cand au loc 2-3 mici oscilatii de turatie si apoi ramane in vreo 800 cand merge la nesfarsit si chiar urca pe o rampa usoara.   In modul manual trebuie schimbate doua trepte ca sa treaca de 3000 altfel frana este aproape fara efect . Neajunsul major este ca in modul manual schimba cu intarziere  si cel mai bun timp se obtine schimband a doua oara dupa 1-2 secunde , deci nu una dupa alta . Nu pare ca este o solutie rapida in caz de urgenta  si eu am testat pe uscat si in conditii de sosea complet libera adica fara niciun alt stres .  Concluzia este ca trebuie sa merg cu mare prudenta si sa pastrez o distanta considerabila in fata ceea ce este greu de indeplinit in localitati . Nu stiu cum este prin tara ,dar in Bacau si Iasi  nu -ti lasa nimeni o lungime de o masina in fata ,poate la ora 3 noaptea .
Daca tot a fost vorba de directie, punctual la acest F30, volanul se simte foarte usor in modul confort ,iar uneori nu exista proportionalitate intre acesta si roti . Nu mai vorbesc de faptul ca apar si sincope sau  smucituri nu stiu cum sa spun , abia  perceptibile dar sunt acolo .   Nu este genul de masina care "se lipeste de sosea" mai cu seama ca de la 100Km /h in sus  in caz de viraj pentru evitare  se apleaca puternic pe roata din fata  corespunzatoare directiei . Cu siguranta ca trebuie sa nu o mai tratez ca pe o masina FWD si sa inteleg faptul ca este mai mica si  de aceea nu este de mare incredere pe drumuri alunecoase .  Chiar ma batea gandul sa o bag in garaj pana la primavara si nu cred ca as fi singurul , dar nu prea am cu ce sa mai merg si decat cu vreo dubita de la serviciu mai bine usurel pe banda 1 ca orice alt mos cu Tico .

#81
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
De unde drac vrei frana de motor la 1500 de ture ?Chiar si la camioane ai nevoie de mai mult...topicul ar trebui mutat la FUN

#82
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Am pomenit de 1500rot/min pentru ca cineva a scris ca  doar iei piciorul de pe acceleratie fara nicio alta precizare  si gata, face frana de motor . Poate atunci trebuia mutat  topic-ul la FUN pentru ca masinile astea  sau poate toate cu CA cam pe acolo se stabilizeaza.   Am iesit iar in strada si se pare ca metoda WOT scurt duce motorul in cel mai scurt timp la 3300rot/min desi parea  o tampenie la prima vedere.  Pana nu vine zapada orice test este doar orientativ .

Edited by h3llu, 06 December 2016 - 23:17.


#83
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
mergi doar in manual si mai turat(adica in 3000rpm si la nevoie doar iei piciorul de pe acceleratie pt un control mai bun al directiei) cand sunt conditii de polei.  

ai o masina de 1,5 tone totusi. presiunea in roti ai mai verificat?

#84
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Presiunea am facut-o de putina vreme si chiar ca raspunde bine frana cand merg pe la 3000ture/min . Mai trebuie un pic de "scoala" cum bine spunea cineva . Intrebarea este daca nu dauneaza motorului mersul prelungit cu 3000?

#85
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
N-are nimic.

#86
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postericmario, on 06 decembrie 2016 - 06:13, said:

Ridici piciorul de pe acceleratie. (a fost greu?)

Cred ca trebuie sa te mai obisnuiesti cu franele pe ud/polei, sau ai ceva defct la ABS.

La 1500 de ture (ca sa fiu generos ca merge uzual si mai jos) face o frana de motor cand tai gazu' de te da in nas .... Bine ca mi-ai deschis okii !

#87
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,992
  • Înscris: 09.05.2009
Bad post

Edited by DannyMC, 07 December 2016 - 20:28.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate