Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?
 Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 

frana de motor sau pedala

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#37
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Frana de motor de foloseste in pante si e cea mai indicata iarna, cand nici abs posibil sa nu te ajute si doar in vitezele 3,2 si 1. In situatia data si in cazul franarilor de urgenta, frana de motor nici sa nu te gandesti sa o folosesti, pentru ca ti-ar lua mult timp manevra si pare ceva mai complicat(necesita timp crescut de reactie) la automate decat manuale(nu am condus automate). Practic, apasata frana sa mai reduci viteza, daca e posibil, daca nu, neinfranata incerci sa eviti. Infranat pe suprafete aluneacoase te duci sanie. Atentie sporita si pastreaza o distanta mai mare data viitoare, iar daca un gigel se baga intre tine si cel din fata, incetinesti sa ai distanta corespunzatoare.

Edited by Karogs, 27 November 2016 - 02:10.


#38
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Incep sa intru la idei deoarece de putina vreme am schimbat discurile si placutele fata in garantie pe motiv de vibratie la franare .  Dupa faza care mi s-a intamplat, adica dupa cateva sute de metri , totul a intrat in normal .  Nu dau vina pe masina ,dar chiar nu am inteles ce s-a petrecut si de aceea am intrebat despre frana de motor .  Am incercat prin vara sa folosesc frana de motor si rezultatul nu prea m-a multumit deoarece motorul se tura foarte tare si am abandonat experimentul .

#39
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Poti incerca un test de forta franare.Roata stanga fata sa aiba forta de franare cat mai apropiata de forta de franare a rotii  dreapta fata.Tot asa si spate, testul se face si la itp si este extrem de important.Frana de motor nu intra in discutie pe uscat si 5 grade.

N-o mai spala cand are discurile incinse, evita cat poti franarea in balti.De aia pot aparea vibratiile cand pui frana(se ovalizeaza discurile).La un service la reprezentanta, am auzit discutie chiar si de disc spart/crapat.Cum?Banuiesc ca schimbare rapida temp.Era masina unei femei totusi.

http://www.reno.ro/P...are-t66343.html

Edited by ionutz_joe2009, 27 November 2016 - 03:03.


#40
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View Postionutz_joe2009, on 27 noiembrie 2016 - 02:01, said:

Da, tocmai, daca are abs si vreo problema pe la vreun disc sau etrier care ramane blocat sau nu e in parametri, ramane ori cu frana fata ori spate(intra si pe alea abs mult mai repede fiind de ex deja fata decuplata, te duci gramada).Sistemul este dependent de fiecare roata, daca ai pbl la una este dat tot peste cap.Sistemul poate fi oarecum tampit daca ai pbl la o singura roata, poate decupla frana de pe toate sau cu lejeritate si axa pe care functioneaza corect cand intra in blocaj minim o roata si acolo.Si va intra in blocaj mult mai repede pt ca aderenta la 2 roti nu poate opri 2 tone(va decupla frana si pe ele si esti sanie si luat prin surprindere).Ramai in schimb cu control directie, nu va derapa.
gresit. la toate masinile cu abs, rotile pe fata sunt independente la franare. iar masinile care au si ebd/afu le au independente si pe cele de pe spate.

cand ai doar 10m, calci frana. daca era pe gheata atunci putea incerca direct sa evite stanga/dreapta lasand acceleratia in 2000rpm, ceva de genul, "un cuplu de aderenta".

Edited by 41ex, 27 November 2016 - 03:22.


#41
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Se poate sa ai dreptate.Oricum, celei din stanga fata i se anuleaza frana cand intra in blocaj daca de ex sunt discurile ovalizate si prinde in socuri.Ce sanse sunt sa se ridice frana si de pe dreapta fata cand ramai cu frana pe 3 roti care franeaza pt cateva milisecunde? Va intra si dreapta in blocaj pt ca ramai pe 3 roti si un fel de domino?E sensibil abs-ul la o defectiune mecanica?Daca e si discul dreapta fata sa zicem ovalizat(nu spun pbl la etrier, aer in etrier)?.Cand va cupla iar frana pe stanga fatza, daca da de soc iar din cauza discului si iar blocaj, ce face?Se mareste mult distanta de franare pt ca ai timpi mai mari cand placutele sunt decuplate?

Edited by ionutz_joe2009, 27 November 2016 - 03:57.


#42
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Posth3llu, on 27 noiembrie 2016 - 02:25, said:

  Am incercat prin vara sa folosesc frana de motor si rezultatul nu prea m-a multumit deoarece motorul se tura foarte tare si am abandonat experimentul .
Posted Image
Tu esti genul de sofer care coboara transfagarasanul cu piciorul in frana....

#43
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,578
  • Înscris: 11.06.2010
E posibil sa fi avut aer in instalatia cu lichid de frana ?

#44
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Posth3llu, on 26 noiembrie 2016 - 22:38, said:

Intrebarea mea este daca in conditiile unui drum alunecos este mai eficienta pedala de frana sau frana de motor pentru o masina automata (BMW 320xd)?  Zilele trecute am fost nevoit sa franez puternic si am luat-o la vale in masura in care nici nu plouase, nici nu ninsese si nici frana de motor nu prea stiam de unde sa o iau .

Ai facut scoala de soferi pe bune? Ca dupa intrebare, nu pare. Si nici dupa masina. Si nici dupa faptul ca pe drum alunecos, te culci pe pedala de frana. Nu exista " am fost nevoit sa franez puternic" daca "conduci masina" si nu "o birjaresti".

#45
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View Posth3llu, on 27 noiembrie 2016 - 02:25, said:

  Am incercat prin vara sa folosesc frana de motor si rezultatul nu prea m-a multumit deoarece motorul se tura foarte tare si am abandonat experimentul .

  Asta este normal, sa se tureze motorul foarte tare cand faci frana de motor, asa se si face... Pune si  invata :)

#46
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View PostHandicarpati, on 27 noiembrie 2016 - 08:57, said:

E posibil sa fi avut aer in instalatia cu lichid de frana ?

De ce nu?E BMW, o fi masina buna, dar poate avea pbl si ea.Eram mai mic, un prieten isi luase o Vectra, trecuse de la Dacie 1310.Abs pe vremea aia , oau, super.Vine iarna , avem o discutie.Disperat, ma intreba daca stiu cum poate anula abs-ul (scoate siguranta, etc)pt ca era sa se faca praf de vreo 4 ori (1 pe ploaie)si ca tinea mai bine la Dacie 1310 uneori.I-am zis ca e nebun.Dupa vreo 2 ani mi se intampla si mie, se apropie intersectie, pun frana, intra abs de nebun la 30 km/h.A tinut doar in vreo 2 socuri pe o simpla bruma.Am fost sanie in intersectie, am luat viraj la dreapta, mare noroc ca nu a venit nimic.Am descoperit apoi pbl la disc fata stanga.Stateam apoi si ma gandeam la discutia cu prietenul.Am inteles ca si el avea pbl mecanica la frana plus cauciucuri probabil proaste.Abs-ul e ok , din punctul meu de vdr, doar cand e mecanica franei in 90% minim stare.E sistem electronic bazat pe partea mecanica si cand partea mecanica e cu pbl abs-ul poate face mai mult rau.Cand mai e combinat si cu ebd sau alt sistem electronic pt stabilitate...

Edited by ionutz_joe2009, 27 November 2016 - 14:10.


#47
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Dupa ce am citit tot ce s-a scris  concluzia mea este ca  in caz de urgenta tot frana clasica este de un mai mare ajutor .  Azi am gasit o portine de sosea pe patru benzi complet libera si am facut teste doar cu frana clasica . Desi  ploua bine si erau 4 grade, masina s-a comportata impecabil de fiecare data iar ABS-ul intra cand si cand . Probabil ca am eu am prins o zona de vreo 10m cu polei sau bruma si asta a facut sa intre total ABS-ul . Oricum masina m-a ajutat deoarece nu a derapat cand am virat brusc stanga ca sa evit impactul . Cand m-am oprit portiera din fata era in dreptul rotilor spate ale masinii din fata mea . Daca tot s-a facut teorie in posturile de mai sus, spun si eu ca am observant clar ca atunci cand aveam un sensor de ABS defect si sistemul nu functiona ,distanta de franare era mai mica chiar si pe ploaie ,dar cu siguranta nu mai era posibil sa ocolesc ceva la nevoie .

#48
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Nu trebuie sa intelegi ca frana de motor nu se foloseste deloc.Sunt momente cand eu de ex o folosesc f mult(suie turatie motor in 5500 rotatii chiar), sunt momentele in care merg f sportiv si mai ajut frana pt a evita abs-ul.Iarna, iar trebuie folosita frana de motor.La 50 km/h si uscat , sa fim seriosi...nu e cazul, trebuie sa opreasca cea de picior.Poate chiar a fost ceva pe asfalt(ulei, cine stie).

Edited by ionutz_joe2009, 27 November 2016 - 22:27.


#49
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,608
  • Înscris: 05.12.2005
Frâna de motor este pt. încetinirea maşinii sau stabilizarea vitezei la coborâre, nu pt. oprirea ei!

Edited by mihaicozac, 27 November 2016 - 22:36.


#50
h3llu

h3llu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 18.08.2006
Ca  sa nu mai fie dubiu sa luam un caz concret. Merg cu 50Km pe ora , ma surprinde o portiune alunecoasa si in acelasi timp trebuie sa franez de urgenta . Ce fac cu masina automata ?  Ma proptesc in pedala de frana , incerc sa trec pe manual si apoi retrogradez , sau combin franele ?  Am uitat sa spun ca prin vara l-am intrebat pe un consilier tehnic de la magazinul care mi-a vandut masina si mi-a spus ca pot apasa brusc pe acceleratie la max. si apoi ridic repede ca sa schimbe automat pentru frana de motor . Maine incerc sa vad cum iese manevra .  Inainte vreme aveam o masina cu manuala , tot timpul foloseam frana de motor si nu ma pierdeam cu firea nici in situatii critice, dar despre automate am auzit tot felul de povesti cum ca retrogradeaza tarziu sau sare chiar si sapte trepte odata, ceea  ce ar fi prea brutal pe un polei dupa parerea mea . M-am mai gandit la patania mea  si daca era evident polei sau bruma, ceilalti  soferi ar fi pastrat distanta si as fi remarcat si eu ca  franeaza fara sa se aprinda stopurile . In fapt se mergea  aproape bara in bara si doar intamplarea a facut sa ramana ceva loc intre mine si masina din fata . Oricum intamplarea m-a marcat profund .

Edited by h3llu, 27 November 2016 - 23:13.


#51
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
eu zic că e mai bine să repeți școala de șoferi...
eventual poți face niște cursuri la titi aur, au niște simulatoare grozave acolo!

doar un idiot apasă accelerația dacă vrea să frâneze...
și dacă e nevoie să frânezi de urgență apeși URGENT pedala de frână, nu te combini cu frâna de motor care are altă menire

#52
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006

View Postmihaicozac, on 26 noiembrie 2016 - 23:30, said:

E cam periculos să recomanzi unui BMW-ist să frâneze. Asta e durerea lor, frâna şi semnalizarea.
Iar a voastră, a celorlalți, generalizarea.....Mult mai periculoasa de altfel.

Ontopic: frâna de motor o poți obține conducând in mod manual, dar in mod normal nu ar trebui sa fie nevoie de asta. O mașina cum e a ta, are tot ce-i trebuie sa facă ea frâna de motor și sa mențină traiectoria dorita, tu trebuie doar sa adaptezi viteza la condițiile de drum. Probabil mergeai prea repede, pentru condițiile de drum.

#53
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Mai multi ati spus ca masina cu cutie automata face frana de motor singura !!! Posted Image Cum vine aia, cand masiniile cu automata merg la turatie minima, pe la 1500 de ture ? ce draq de frana de motor sa faca ? 0 barat. Cand carosabilul e dubios, se trece schimbatorul pe manual si atunci faci frana de motor clasic, schimband manual intr-o treapta inferioara. Sau din padele daca nu exista varianta de tiptronic din schimbator.

In ceea ce priveste pe drum alunecos, cu toate sistemele lui peste, sa vedeti ce o dati de gard intr-o curba in panta daca nu folositi frana de motor.

#54
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006
Serios?! Pai ar însemna sa vezi numai mașini plantate in garduri iarna 😂😂😂.
Cutia automata chiar știe sa facă frâna de motor, numai ca...chiar dacă toate mașinile se livrează cu un manual de utilizare, romanul este in general mai deștept si nu îl citește ;)
In plus, mașina in discuție este 4x4.....

Edited by richelieu, 03 December 2016 - 09:27.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate