Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#25273
Posted 31 January 2021 - 11:04
Chestia cu schimbarea din mers a taxelor e romanism. În alte tari nu se face. Fiecare model e încadrat într-o grupa fiscala la omologare și acolo rămâne pana e dat la casat.
Iar restricțiile într-adevăr apar însă sunt anunțate cu ani buni înainte, nu peste noapte. La mine în sat de ex abia de anul trecut au interzis diesel euro3, care oficial nu mai e comercializat din 2005 cred, iar de la anul zboară și Euro4. Iar dieselul cu totul va fi interzis (probabil) in 2030, și chestia asta se știe deja de ani buni. Ai deci timp vreo 15 ani să-ți faci calculele înainte sa cumperi,iar dacă valoarea de revanzare a unui cazan de 15 ani e problema, probabil n-ar fi trebuit să-l cumperi de la început. Și cu toate astea nici eu nu-s de acord cu interdicțiile. Sunt de acord cu norme mult mai stricte și mult mai strict controlate, însă neutre tehnologic. Iar dacă industria găsește soluția bine, dacă nu nu, insa nu mi se pare ok ca politicul sa genul asta de decizii. Edited by KiloW, 31 January 2021 - 11:08. |
#25274
Posted 31 January 2021 - 11:20
vrajitoruldinoz, on 31 ianuarie 2021 - 10:26, said:
Parerea mea e ca acciza la carburant e cea mai corecta măsura simpla. Restul, genul impozite pe cildree etc sint timpenii. Asta cu cilindreea e chiar timpenia maxima. Edited by Hansolo, 31 January 2021 - 11:21. |
#25275
Posted 31 January 2021 - 11:51
Hansolo, on 30 ianuarie 2021 - 19:51, said:
Am mai pus grafice pe aici din care curentul e taxat mai mult decat carburantul. Acciza de dragul accizei numai naivii cred ca se pune in tarile civilizate. Uite un alt grafic cat se incaseaza deja din energie vs transport https://ec.europa.eu...on_EUR,_%)_.png Acum cateva zile te-am felicitat pentru ca ai pus un document care mi-a aratat ceea ce credeam de multa vreme: taxele de poluare pe energie electrica sunt infime fata de poluarea reala. 3 centi pentru 100 km de energie electrica murdara reprezinta practic 0 taxe. Asta in timp ce la ICE statul incaseaza peste 50% din pretul benzinei/motorinei. Acum vi cu un grafic care sa infirme ce ai postat acum cateva zile, insa graficul asta n-are nicio legatura cu ce discutam noi. Taxele aplicate energiei, in acest nou grafic, nu se refera la energia electrica, ci la toata energia. Motorina, benzina, pacura tot energie sunt. Acolo sunt toate taxele aplicate combustibililor vrajitoruldinoz, on 31 ianuarie 2021 - 10:26, said:
Parerea mea e ca acciza la carburant e cea mai corecta măsura simpla. Restul, genul impozite pe cildree etc sint timpenii. Asta cu cilindreea e chiar timpenia maxima. Este foarte simplu, frate. Da, acciza pe carburant este normala si cea mai corecta. La fel o sa se intample cand o sa se bage acciza pe kWh, o sa vedem... Deocamdata energia electrica nu este accizata la nivelul carburantilor. Poate la nivelul a 1% din accizele carburantilor |
#25276
Posted 31 January 2021 - 12:05
#25277
Posted 31 January 2021 - 12:43
vrajitoruldinoz, on 31 ianuarie 2021 - 03:13, said:
Interesant interesant pe dracu, am scris o prostie, scuze de off. erata: freaka-da-disk, on 31 ianuarie 2021 - 01:41, said:
2 Honda + 2 Subaru, toate 4 cu deviatie exponentiala a vitezometrului (viteza indicata de vitezometru este mai 1 Renault Espace + 1 Nissan Laurel aratand aceeasi viteza cu cea masurata de GPS 1 Renault Velsatis cu aceeasi deviatie precum orezarele alea 4 de mai sus |
#25278
Posted 31 January 2021 - 17:19
Hansolo, on 31 ianuarie 2021 - 11:20, said:
E si normal, incearca sa privesti din punct de vedere al unui privat care ar investi in constructia unui drum/pod, cum ar trebui sa-ti recuperezi in mod corect investitia? Edited by MembruAnonim, 31 January 2021 - 17:21. |
#25279
Posted 31 January 2021 - 22:51
Hansolo, on 31 ianuarie 2021 - 11:20, said: Acciza la carburant nu e legata direct de uzura infrastructurii rutiere, doar taxele de tip intrare pe autostrada/masa vehicul sunt. E si normal, incearca sa privesti din punct de vedere al unui privat care ar investi in constructia unui drum/pod, cum ar trebui sa-ti recuperezi in mod corect investitia? In general mașinile mai grele consuma mai mult, deci puțin exista o oarecare corelație. O mașina de 7L folosită numai citeva weekenduri vara nu uzează nici un drum dar e taxată ca la nebuni. In schimb o mașina de 2L poate acea aceeași putere și e taxată mult mai puțin. La poduri se poate pune taxa individuală, e altceva. |
#25280
Posted 01 February 2021 - 09:40
#25281
Posted 01 February 2021 - 09:51
MembruAnonim, on 31 ianuarie 2021 - 17:19, said:
Cum fac si prin alte tari: in Dublin au facut un tunel din centru pana prin nord care e cu taxa (10euro in peak traffic); pana si o bucata din centura orasului e cu taxa; Screen Shot 2021-01-31 at 7.21.18 AM.png O mica mentiune; tunelul incepe un pic mai sus (mai spre nord) de 3 Arena, as zice ca e mai mult in est decat in centru. Tunelul ala a vrut sa usureze accesul dinspre nord (de pe M1 - Belfast, Newry) catre portul de marfa. De-aia e facut sa iasa spre port. Bucata aia de M50 (centura) e intre exit-urile 6 si 7 si din pozitionarea ei e clar ca au ales-o acolo ca taxarea sa nu poata fi evitata Plateau colegii mei cam 80-100 de euro pe luna pentru abonament (veneau din sud - Bray, Graystones etc catre Swords, unde lucram). Daca mai socoteau si carburantul, ajungeau sa dea aproape 300 de euro lunar pe naveta la serviciu. Nu mai zic ca, cu toate cele 3 benzi pe sens ( + o a patra de intrare - iesire, dar care era continua), autostrada asta de centura era deseori muci de aglomerata. Ma gandeam deseori ca as intra in pamant de rusine daca le-as arata colegilor mei de acolo centura Bucurestiului... Edited by cattavencu, 01 February 2021 - 10:05. |
#25282
Posted 01 February 2021 - 10:24
|
#25283
Posted 01 February 2021 - 10:27
vrajitoruldinoz, on 31 ianuarie 2021 - 22:51, said:
In general mașinile mai grele consuma mai mult, deci puțin exista o oarecare corelație. O mașina de 7L folosită numai citeva weekenduri vara nu uzează nici un drum dar e taxată ca la nebuni. In schimb o mașina de 2L poate acea aceeași putere și e taxată mult mai puțin. La poduri se poate pune taxa individuală, e altceva. In acest moment din ce stiu acciza de carburant are 2 componente: - taxa de CO2 - cota de utilizare infrastructura. Mi se pare normal ca mutandu-se taxa de CO2 in cazul electricelor la producatorii de energie sa existe o compensare directa pentru cota de utilizare infrastructura. Taxa de inmatriculare si ea are aceleasi 2 componente, CO2 si utilizare infrastructura locala (drumuri, parcari, etc). In mod normal cota de utilizare infrastructura locala trebuie sa se refere strict la aspecte fizice gen masa si (eventual) amprenta la sol a masinii. Cum e greu ca fiecare localitate sa puna camere/contorizare pe fiecare ulita e normal ca taxa sa fie fixa, indiferent de utilizarea masinii (e problema ta daca folosesti sau nu masina). |
#25284
Posted 01 February 2021 - 10:47
_R_A_D_U, on 01 februarie 2021 - 10:24, said:
Voiai să vin la tine cu laptopul să îți arăt ”pe viu” cantitatea de carburant? Care a fost "procesu' tehnologic" de la momentu' pozarii ecranului pina la aparitia pozei pe forum ? PS - ar fi interesant sa vii cu masina sa bagam batu' in rezervor sa vedem daca vcds-ul ala de care zici arata corect Hansolo, on 01 februarie 2021 - 10:27, said:
- taxa de CO2 Edited by adrian_r5, 01 February 2021 - 10:59. |
#25285
Posted 01 February 2021 - 11:31
adrian_r5, on 01 februarie 2021 - 10:47, said:
Ma asteptam sa folosesti tasta aia pe care scrie PrtScr. Care a fost "procesu' tehnologic" de la momentu' pozarii ecranului pina la aparitia pozei pe forum ? ... adrian_r5, on 01 februarie 2021 - 10:47, said: PS - ar fi interesant sa vii cu masina sa bagam batu' in rezervor sa vedem daca vcds-ul ala de care zici arata corect adrian_r5, on 01 februarie 2021 - 10:47, said:
... La ce foloseste taxa asta ? ... daca o platesti atunci masina nu mai emite CO2 ? |
#25286
Posted 03 February 2021 - 07:07
No, o posibila problema pentru viitorul apropiat.
https://adevarul.ro/...f5e7/index.html Experți: Penele de curent, cum a fost cea din 8 ianuarie care a afectat și România, vor fi frecvente în Europa |
#25287
Posted 03 February 2021 - 11:16
„Problema nu este creşterea electricităţii verzi, în mod direct, ci micşorarea capacităţii convenţionale”, a spus Eglantine Kuenle, şef modelator de sisteme de energie electrică la Institutul EWI de Economie Energetică de la Universitatea din Köln: „Rezultatul este un decalaj între generarea sigură de energie şi echilibrarea reţelei, care trebuie remediat.”
Eu zic ca e de bine... Probabil ca investitiile care vor avea loc in sistemul energetic vor fi cel mai des intalnit argument pentru cresterea tarifului per kwh. Nu face decat sa incurajeze si mai mult activitatea de prosumator |
|
#25288
Posted 03 February 2021 - 11:21
Again, renuntarea la nuclear in momentul asta in care pe de o parte renuntam si la carbune, limitam si gazul si vrem si electrificarea transportului e o cretinatate.
Si parerea mea personala e ca s-ar putea sa fie prea tarziu ca sa se mai revina asupra deciziei deoarece expertiza, know-how-ul si baza industriala sunt din ce in ce mai rare. In multe tari e anuntata de zeci de ani si putini au mai investit in educatie sau tehnologie in domeniul asta. Posibil sa fi trecut de punctul unde nu mai e cale de intoarcere (desi sper sa nu fie asa). Edited by KiloW, 03 February 2021 - 11:23. |
#25290
Posted 03 February 2021 - 21:28
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users