Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 

10 000 eur subventie pt automobilele electrice

* * * - - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
2347 replies to this topic

#2323
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
E greu sa inteleaga.!
Vezi grupul vag impreuna cu skoda si seat baga pe piata 5 modele hibrid cu astfel de tehnologie de la anul iar nenea cu Tesla nu-i mai place parteneriatul cu Panasonic si vrea sa introduca fuioare de supercapacitori inpreuna cu litiu-ion pentru incarcari rapide cu preturi de productie rentabile, adica mici.

#2324
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007

View Postfigo1988, on 01 august 2018 - 07:11, said:

Nu vad sensul pentru care te-ai apuca sa instalezi încărcătoare în stații. Viteza medie în oraș e undeva la 20km/h, deci o autonomie de 100km înseamnă 5 ore de mers. Nu cumva fac oricum pauza la câteva ore și ar putea sa încarce atunci?

Ma refer la cel prezentat anterior. Nu mi se pare o solutie tehnica eficienta, nu are prea mult sens sa te zgarcesti la 10% din greutate, dar sa te apuci sa construiești infrastructura de încărcare în fiecare stație.
Corect, asa cum spunea si ro_explorer, multiplicam numarul de statii de mare putere la fiecare statie de autobuz. In plus, asa cum am aratat sistemul TOSA presupune si baterii de 88kW in fiecare statie de autobuz si statie de incarcare la depou de 400kW. E discutabila eficienta sistemului, practic au mutat o parte din bateriile din autobuz in statii. Alte variante de autobuz electric au electric swap la depou iar statia de incarcare functioneaza permanent pentru incarcare, e mai ieftin sa incarci permanent la o sarcina constanta decat sa ai varfuri de sarcina.
Cat despre ultracapacitori or avea perspectiva dar dezavantajele actuale sunt inca mari: energia volumetrica si selfdischarge https://en.wikipedia...ge_technologies
Despre experimentele de la chinezi (din China) am zero incredere, astept sa fie validate in tari dezvoltate (SUA, UE), asa cum o face in prezent cu succes BYD.

#2325
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postunbrutus, on 01 august 2018 - 07:14, said:

pai explica clar in articol, se monteaza supercapacitori, f mici (relativ), mai ales ca se monteaza sus si nu jos ca pana acum, autonomie de numai 5 km, dar incarcare in cateva secunde. E o alta paradigma, daca tot stii ca opresti in statia urmatoare in mai putin de 5 km, de ce sa ai mai mult de 5 km autonomie.

Bine, in UK nu se oprea in toate statiile pe anumite linii daca nu apasai pe buton, dar asta se poate schimba

In articol explica "cum", nu "de ce". Eu am întrebat de ce ai vrea sa faci asta și consider în continuare ca nu are niciun avantaj (de altfel nici în articol nu se menționează vreun avantaj real). E hilar sa faci economie 500kg la un autobuz de minim 10 tone. E pur și simplu nerealist. Dacă cedează o stație de încărcare din aia se paralizează toata linia de autobuze?

Articole "de vara"

#2326
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007

View Postunbrutus, on 01 august 2018 - 07:08, said:

Sistemul, testat sub numele de TOSA şi în Europa, presupune montarea în staţii a unor încărcătoare de mare putere, acestea încărcând într-un timp foarte scurt bateriile autobuzului, care este dotat cu capacitori, iar nu cu baterii, aceasta fiind şi principala diferenţă faţă de sistemul european. Aşadar, în loc ca autobuzul să fie încărcat cu baterii grele care trebuie încărcate complet la fiecare 200-300 de kilometri parcurşi, autobuzul chinezesc este încărcat 100% în fiecare dintre cele 24 de staţii de pe traseul de 11 km pe care circulă vehiculul. Autonomia între încărcări e de circa 5 kilometri, dar distanţele între staţii sunt mult mai scurte, astfel încât autobuzul nu riscă niciodată să se oprească din cauza lipsei de curent.

http://www.promotor....-comun-14688710
Deci eu trebuie sa-i cred pe cuvant pe cei de la promotor, nu pe producatorul TOSA relativ la modul de construire (cu baterii, nu cu supercapacitori)? Asta e tare, au ajuns jurnalistii sportivi experti in tehnologie.

Edited by Hansolo, 01 August 2018 - 09:09.


#2327
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

View PostHansolo, on 01 august 2018 - 09:00, said:

Despre experimentele de la chinezi (din China) am zero incredere, astept sa fie validate in tari dezvoltate (SUA, UE), asa cum o face in prezent cu succes BYD.
Asta cu china cam asa e, zero incredere in experimentele chinezesti. totusi in film scrie ABB pe scaunele din autobuz, ceea ce sugereaza implicare europeana

View Postfigo1988, on 01 august 2018 - 09:05, said:

E hilar sa faci economie 500kg la un autobuz de minim 10 tone.
o sursa pt greutatea unui autobuz avem?

View Postfigo1988, on 01 august 2018 - 09:05, said:

In articol explica "cum", nu "de ce". Eu am întrebat de ce ai vrea sa faci asta și consider în continuare ca nu are niciun avantaj (de altfel nici în articol nu se menționează vreun avantaj real). E hilar sa faci economie 500kg la un autobuz de minim 10 tone. E pur și simplu nerealist. Dacă cedează o stație de încărcare din aia se paralizează toata linia de autobuze?

Articole "de vara"
care e avantajul liniilor de tensiune montata in sosele din Suedia pt TIRuri care chiar au peste 10 tone (autobuzele probabil nu)?

ti-am zis, sint paradigme diferite, si in primul rand, experimente, care insa pot fi f utile intr=o zona si inutila in altele.

Asa cum acum ai si tramvaie si metrou si tren si autobuz si trolebuz etc

#2328
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postunbrutus, on 01 august 2018 - 11:54, said:

o sursa pt greutatea unui autobuz avem?


care e avantajul liniilor de tensiune montata in sosele din Suedia pt TIRuri care chiar au peste 10 tone (autobuzele probabil nu)?

https://en.wikipedia...des-Benz_Citaro

Quote

Curb weight min.10t

PS: Fara nici o rautate, dar speram sa fii mai informat cu privire la solutia pe care o tot sustii. Autobuzele.

Edited by figo1988, 01 August 2018 - 12:18.


#2329
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Azi am vazut un smart forfour la o colega, nou achizitionat acum 2 zile.
Smart electric cu propulsie electrica de oras produsa de Daimler, porneste de la 22.578 euro cu TVA, in varianta de caroserie cu patru portiere (4 locuri). Are un motor electric de 60 kW/82 CP ce dezvolta un cuplu maxim de 160 Nm. Autonomia este de pana la 170 km, bateria avand o capacitate de 17,6 kWh. Mi s-a parut o masina foarte solida, tabla este destul de teapana iar vopseaua are un lac superb.
In acest moment modele smart sunt cele mai accesibile, bonusul de 10.000 euro acordat de Guvern celor care vor sa-si cumpere o masina electrica duce pretul de achizitie platit de client sub pragul de 13.000 euro pentru o masina configurata decent. Acest bonus guvernamental pentru achizitia de masini electrice este acordat fara a fi nevoie de a casa o masina veche prin Programul Rabla / REMAT. Daca ai o rabla mai scazi 1.400 euro. Colega nu a avut. Totusi a fost ok si asa.
Bateria de 17,6 kWh poate fi incarcata in circa 3 ore si jumatate.
Dupa lansarea oficiala pe piata din Romania colega a dat avansul in luna aprilie 2018. In pretul masini este inclusa si bateria, care are o garantie de 8 ani sau 100.000 km.

#2330
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Masina a fost adusa din Germania prin cei de la Bucuresti. Am inteles ca nu a platit nimic in plus la Autoklass.
Problema e ca nu are o statie de incarcare acasa. Mai nasol este ca sta la bloc. Norocul ei este ca se afla in apropiere de kaufland unde cu putin noroc prinde priza libera.

Edited by deloghi, 02 August 2018 - 21:51.


#2331
Write&Run

Write&Run

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,407
  • Înscris: 06.05.2007
Gurile rele vorbesc ca e plin de ele pe mobile.de :) Acum na.. nu ma obosesc sa caut. Nu prezinta curiozitate pentru mine :)

#2332
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View Postdeloghi, on 02 august 2018 - 21:43, said:

Problema e ca nu are o statie de incarcare acasa. Mai nasol este ca sta la bloc. Norocul ei este ca se afla in apropiere de kaufland unde cu putin noroc prinde priza libera.

Asta va fi o problema. pentru astfel de cazuri un AYGO sau alta masina mica pe benzina era momentan o solutie mai buna. Aveam un vecin cu AYGO care consuma in oras mai putin decat fostul meu Focus diesel, mai ales iarna, cand motorasul ala se incalzea in 3 km de mers.

#2333
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Se descurca fata.
Cand dau ochii cu ea o sa-i recomand cateva solutii de stati, sau macar un cablu de la geam. Ar mai fi solutia prin casa scarii pana jos cablu frumos prins la o cutie cu mufa. Sunt solutii.
Priza e usor de montat, spatiu de parcare nu e sigur. Pune masina cine vrea pe el.
La banii astia o masina electrica merita.

Edited by deloghi, 02 August 2018 - 23:26.


#2334
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Nu se primește bonus de rabla sau electric dacă masina nu e noua. Deci nu e sigur de pe mobile.de

#2335
Write&Run

Write&Run

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,407
  • Înscris: 06.05.2007

View Postdeloghi, on 02 august 2018 - 23:25, said:

La banii astia o masina electrica merita.

Nu pot sa inteleg cum spuneti asa ceva. Cum sa merite? Bateria de 17 o sa te duca in conditii reale probabil sub 100 de km. Chestie la care o sa ai doar probleme cu incarcari, nici nu sta la casa tipa, deci cabluri pe geam, cum spuneai tu, pr=obleme de parcare samd samd, numai probleme. Si asta la 25000 de euro? :o Bonusul absurd de 10.000 de eur nu stiu daca mai este. Oricum, e absurd. Mie imi place smart, modelul nou e super, cel cu motor turbo pe benzina, cel de la Renault modificat de Mercedes. Cu cutie automata si multe optionale il iei la 15.000. Nu inteleg de ce te-ai complica cu varianta electrica cu o utilizare asa de restransa... Practic nu poti iesi in weekend cu ea undeva.

Really, why? :)

#2336
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Depinde pentru ce a cumparat-o. Ca masina de oras/naveta e buna. Cu conditia sa o poata incarca undeva linistita fara prea mult deranj.
Mers in exterior numai daca are fast charge. In Romania te descurci cu autonomie de 100km. Sunt destule incarcatoare in majoritatea locurilor.

#2337
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007

View Postbzalex, on 03 august 2018 - 08:50, said:

Depinde pentru ce a cumparat-o. Ca masina de oras/naveta e buna. Cu conditia sa o poata incarca undeva linistita fara prea mult deranj.
Mers in exterior numai daca are fast charge. In Romania te descurci cu autonomie de 100km. Sunt destule incarcatoare in majoritatea locurilor.
în constanța pe plugshare sunt doar 2 stații gratuite și încă vreo 8 gratuit la priză normală sau 10lei la priză de 22 kwh. dacă ne gândim că pentru a încărca acasă este extrem de anevoios (o țigăneală maximă) sau că autonomia de 100 de km înseamnă poate 2 zile de mers în oraș, eu zic că este o achiziție extrem de proastă.

Attached File  plug.jpg   195.38K   5 downloads

#2338
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postbobalex18, on 03 august 2018 - 09:01, said:

în constanța pe plugshare sunt doar 2 stații gratuite și încă vreo 8 gratuit la priză normală sau 10lei la priză de 22 kwh. dacă ne gândim că pentru a încărca acasă este extrem de anevoios (o țigăneală maximă) sau că autonomia de 100 de km înseamnă poate 2 zile de mers în oraș, eu zic că este o achiziție extrem de proastă.

Attachment plug.jpg

Fiecare cu pasarelele lui, bob. Cu incarcator acasa mergea fara probleme, asa mi se pare mai complicat.

#2339
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Smartul este modelul nou. Autonomia reala am inteles de la ea ca este peste 140 km. Cea reala. Cea din carte este 170 km. La iarna banuiesc ca nu sare de 120 km. Pentru oras a cumparat-o. Daca este sa o luam pe cea dreapata poate face tot litoralul cu autonomia asta C-ta - Mangalia. Prize sunt peste tot la terase. Cand dau ochii cu ea o sa vad ce zice de incarcarea acasa. Nu cred ca barbasu e un fraierici, stie ceva maserie mai ales ca e prin domeniu.
Se descurca lejer cu o priza in parcare daca ii pune frumos o cutie desteapta cu inchidere safety. La noi inca se dau autorizatii pentru parcari. Deci poate lua lejer o astfel de parcare de la primarie si termina balciul.
Proasta sau nu achizitia eu zic ca isi face treaba. O sa vorbeasca sigur cu cei de la birouri ca sa incarce la firma masina. Inca nu e pusa ea la punct cu jmecheriile.

Edited by deloghi, 03 August 2018 - 11:55.


#2340
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Aia cu incarcatul la servici e cea mai simpla. Daca nu, poate monta chiar si un incarcator de masina. Sunt si modele cu cheie. Iar o priza normala, nu are nimeni ce sa ii consume prea mult din ea. Se poate pune un intrerupator sau ceva in interior in locul unde e cuplata la retea.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate