Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

10 000 eur subventie pt automobilele electrice

* * * - - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
2347 replies to this topic

#2341
Write&Run

Write&Run

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,407
  • Înscris: 06.05.2007
Daca ar fi mai ieftina decat una pe benzina, as intelege toate eforturile astea. Asa, pe bune, nici sa ma tai nu inteleg. Deci in ruptu' capului nu inteleg. De ce peshtii mei sa te complici pe bani mai multi cand iti poti face viata simpla mai ieftin si mai bine????!!!! Posted Image

La Smartul simplu ai si rezervor marit, contra sumei de 60 de eur. Cu ala mergi lejer 500 de km, probabil 700 chiar daca mergi in exterior si nu o calci. Si ai tot confortul, ai AC si caldura dupa pofta inimii si fara sa te kci pe tine ca ramai fara curent. Iar TCe-ul turbo de la Renault trage bestial pe masinuta aia. Ai tot ce vrei practic. Cea mai misto e varianta ForTwo, dar asta-s doar eu cu gusturile mele. :) Am testat-o si e minunata masina.

#2342
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Ti-am mai zis. Nu pentru toata lumea cat mergi cu un plin e pe primul loc in lista. Multa lume accepta limitarile unei masini electrice cu baterie mica pentru ca fie nu ii afecteaza(99% din drumuri sunt in autonomia masinii), fie daca ii afecteaza considera mai importante linistea, simplitatea, confortul si preturile mici de exploatare ale unei masini electrice. Si mai intervine si efectul de noutate/gadget: toata viata ai condus motoare termice, ai schimbat viteze, ai mirosit fum, ai auzit motorul urland. Vine o vreme cand vreu sa evoluezi, sa treci la ceva mai nou, mai evoluat.

Fa si tu drive testul ala o data sa vezi ca totusi o electrica este o altfel de masina. S-ar putea sa iti placa. Mergi cu cineva la un drum mai lung cu o electrica sa vezi ca totusi poti sa mergi cu ea minim 2 ore, si sa constati ca iti trece si tie 'frica de autonomie'. Sunt o gramada de drumuri pe care sa le poti faci cu o electrica fara nici o teama ca mai ai benzina pentru mai putin de 500km. Nu ai nevoie de o autonomie de 1000km ca sa faci cam tot ce poti sa faci cu o termica(desigur cu mai multe pauze(o ora la 300km) - dar asta sti deja)

#2343
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postbzalex, on 03 august 2018 - 18:16, said:

Vine o vreme cand vreu sa evoluezi, sa treci la ceva mai nou, mai evoluat.
Faci doua greseli majore:
- presupui ca "nou" inseamna "mai evoluat". Exista si conceptul de involutie.
- presupui ca electric inseamna "mai evoluat".

#2344
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Da, nu tot ce e mai nou e mai evoluat, dar de cele mai multe ori vine cu ceva imbunatatiri.

Si cealalta nu e o presupunere, eu sunt deja convins. Acuma evolutia e poti evalua pe diferite segmente. Este clar ca pe segmentul de uzabilitate electricele constitue e involutie. Ma rog, eu nu o considet involutie ci mai degraba niste limitari. Sunt cele 3 mari limitari care incetinesc deocamdata adoptia electricelor:
- autonomia. E aproape rezolvata, ultimele modele de electrice au autonimii care se apropie de termice
- pretul. Se rezolva o data cu cresterea vanzarilor
- timpul de incarcare. E rezolvabil tehnic dar momentan nu se justifica costurile. Trebuie sa mai evolueze atat acumulatorii cat si standardizarea unor astfel de solutii. Exista chargere de 350kW care ar putea sa incarce o baterie de 50kWh in mai putin de 10 minute, sunt si baterii care se pot incarca in aproape 5 minute. Dar bateriile care se incarca in 5 minute au capacitatea la jumatate fata de cele care se incarca in 30 de minute. Momentan producatorii sunt concentrati pentru a oferii autonomii cat mai mari. Cand se va ajunge la o autonomie suficienta se vor concentra pe pret. Si dupa aceea pe timpul de incarcare. De exemplu Tesla au cam ajuns la o autonomie suficienta. Au inceput sa scada pretul. Urmatorul model sunt convins ca o sa aiba imbunatatiri semnificative si la viteza de incarcare.

#2345
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Eh... problema autonomiei, si includ aici tot ce tine de stocarea energiei pe autovehicul si "realimentarea", as zice ca este departe de a fi rezolvata.
Ce functioneaza cat de cat la scara redusa nu merge si la scara larga. Apoi, acumulatorii sunt inca masivi si grei, si se incarca lent. Mai e mult de lucru.

Desigur, orice pas inainte e binevenit.

#2346
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
A ti auzit de motorul magnetic? Dispar toate problemele de autonomie. De ce nu se concentreaza pe el industria?  
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MqG3yC58Maw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9mHTPjg_As0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/m8-Kek8Halc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by deloghi, 03 August 2018 - 23:42.


#2347
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postfigo1988, on 03 august 2018 - 09:07, said:


Fiecare cu pasarelele lui, bob. Cu incarcator acasa mergea fara probleme, asa mi se pare mai complicat.
dar chiar si cu incarcator acasa, doar ca a doua masina.
daca ajungi de la servici cu bateria pe duca si copilul trebuie dus la spital, sau alte urgente, e mai nasol.

plus ca repet, nu am vazut multi care sa aiba rapbdare sa isi bage masina in garaj in ziua de azi, garajul devenind doar storage pt cauciucuri de iarna, biciclete etc

sa bagi masina la incarcat zilnic cere o disciplina, clar simpla pt unii, insa si mult prea enervanta pt altii

#2348
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Fiind un model cu autonomie mica, da, mai trebuie ceva de back-up pentru drumurilr care nu pot fi facute cu cea electrica. In functie de nevoi, poate fi o a doua masina cu autonomie mare, o termica, inchiriere, etc.

Chestia cu garajul e asa pentru ca parcarea in garaj e optionala atata timp cat poti sa o lasi in alt loc (pentru persoanele comode parca Tesla se parca sungura..). Dar incarcatorul poate fi montat si in exterior in fata garajului, daca e asa mare deranj. Si apoi intra in rutina sa o bagi in priza cand ajungi acasa(cele cu autonomie mica fata de km zilnici). Daca in schimb faci putini km fata de autonomie, atunci o poti incarca ocazional 1-2 ori pe saptamana la un supermarket.

Dar da, incarcatul este un 'efort suplimentar' de care trebuie tinut cont la achizitionarea unei masini electrice. Daca nu poti sa il faci comod, exista riscul sa se transforme in corvoada. Mai cunosc cazuri. Trebuiesc facute bine temele inainte sa o cumperi. Este ieftina de intretinut dar consumatoare de timp la drumuri lungi(cam 30 de minute la fiecare 2 ore de condus la cele cu autonomie mica sau o ora la fiecare 3-4-5 ore la cele cu autonomie mai mare)

Edited by bzalex, 04 August 2018 - 06:27.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate