Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 

Exploatare si turatii motor diesel TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,158
  • Înscris: 22.05.2003
Uau, tu compari o cutie manuala cu o cutie automata moderna, cu 7-9 trepte de viteza si ajungi la niste concluzii care te fac sa te simti superior.

Diferenta uriasa este ca timpul de schimbare a vitezei la cutia manuala este "imens" in comparatie cu cutia automata.
Romanul, daca nu e la raliu schimba pe la 2200 RPM, dar ca ardeleanul, cat sa scada turatia pe la 1000 RPM!

Ce se intampla atunci? Stres pe cutie, ambreaj si motor + multe gaze nearse.

View PostTruculMagic, on 10 februarie 2016 - 23:09, said:

Turbina functioneaza non-stop... inca de la ralanti...

LOL, da, dar pe baza unei curbe.
La relanti efficienta sa este catre 0.

Vezi curba unui motor turbo!
Un diesel cu turbina fixa, are o curba a cuplului ce creste racheta de la 2000 RPM.

Cu turbina variabila cuplul creste pe la 1700-1800 RPM

[ http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/renault-presents-the-new-23-dci-diesel-engine_4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

=======
De ce credeti ca idiotii astia de nemti au bi si triturbo (BMW) in serie, care are ca scop mai ales "stergerea" portiunii de 0-1500 RPM?

In cazul triturbo, secventa de turbine este: mica -> mare -> mica pt ca gazele de esapament nu au destula energie la turatii mici!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fteI0wDi1EQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

E vorba ca testeaza 4 turbine, dar prima va fi electrica.

#20
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostAdm, on 10 februarie 2016 - 23:51, said:

Uau, tu compari o cutie manuala cu o cutie automata moderna, cu 7-9 trepte de viteza si ajungi la niste concluzii care te fac sa te simti superior.

Diferenta uriasa este ca timpul de schimbare a vitezei la cutia manuala este "imens" in comparatie cu cutia automata.
Romanul, daca nu e la raliu schimba pe la 2200 RPM, dar ca ardeleanul, cat sa scada turatia pe la 1000 RPM!
Daca e vorba de "subturat" si efectele sale negative, inseamna ca ar fi vorba ca la turatii mai mari, adica presiune mai mare de gaze, cumva particulele de funingine nu se depun sau sunt inlaturate (de presiune, pare-se). Cutia automata deci nu ar trebui sa aiba legatura.

Dar vedem ca unii fabricanti isi programeaza motoarele sa stea la 1200 rpm. Aici cum se auto-curata, ca nu mai e valabil rationamentul de mai sus?

Am ciuda pe acest rationament deoarece smecherii de la service-uri isi fraieresc clientii la reparatii de turbine pe motiv de mers "subturat".

#21
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,608
  • Înscris: 05.12.2005
Eu ştiu caz în care respectivul a mers "la consum" cu maşina câteva zeci de mii de km. După 2 curăţări de EGR a trebuit să-l schimbe de tot, piesa şi manopera au costat mai mult decât economia realizată la motorină.
Pe de altă parte, cred că e logic ca ECU-ul motorului cu cutie automată să funcţioneze diferit faţă de una manuală, referitor la recircularea gazelor.
Iar schimbarea vitezelor ar trebui făcută astfel încât la trecerea în viteza superioară să rămâi tot în zona de cuplu maxim cu motorul, respectiv minim 1600rpm. La un raport de 30% între trepte ar fi un minim de 2200rpm înainte de schimbare, dar depinde şi de rapoarte.
Am văzut la multe Forduri că au un LED pe bord care se aprinde dacă este suficient de turat motorul ca să poţi schimba viteza.

#22
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,579
  • Înscris: 30.10.2003
Turatia medie la a mea e 2300. Nu-mi place cand scade sub 2000, insa la peste 3000 mi se rupe inima de motorul turuie in halul ala.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,158
  • Înscris: 22.05.2003
@bladhaund - tu esti gigi contra.

Mie mi-au cazut prin pedala destule dieseluri, atat din partea de jos, cat si din partea de sus.

Daca merg cu o automata la drum lung, aceasta isi creste automat turatie cand e nevoie sa curete catalizoatoarele.
Acest fenomen nu se intampla, cand romanul merge incet, incetisor si pe loc, cu 120 Km/h, la cutie manuala.

O alta problema pe care pre putin o inteleg este faptul ca orasele noastre superaglomerate sunt o exceptie!
Exista peste tot aglomeratii, dar sunt foarte des alternate perioadele de pasul piticului cu goana pe autostrada, ceea ce posibilitatea motorului sa se curete!

Daca esti sofer de Bucuresti, ai max 500-800m intre doua semnafoare!
Majoritatea orasenilor merg subturat si cu cei mai multi km in oras.

Saptamana trecuta am mers cu un Evoque automat, cu 9 trepte de viteza.
Stii cum se tureaza masina aia? Zici ca e "cart", dar asa cum se tureaza, tot imediat se si plafoneaza (nu mai simti ca trage), pt ca atinge repede 3500-4000 RPM.

Chiar ma uitam ca foarte rar statea acum sub 1800 RPM.
Cum ciupeai acceleratie sarea la 2000+ si retrograda.

Noile cutii automate pot sari macar o treapta de viteza, daca e nevoie.

#24
banculescu

banculescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 902
  • Înscris: 04.10.2014

View Postmihaicozac, on 10 februarie 2016 - 23:12, said:

Păi așa și alternatorul se învârte la ralanti, dar încărcarea e aproape zero. Eu mă refeream la efectul asupra puterii motorului, nu că se învârte sau nu.
si eu te contrazic aici; baterie moarta, apoi pornit de la alta masina; lasat la relati 3 ore - incarcare bestul de buna; nu stiu cat la % dar desi era f frig a doua zi a pornit din prima.

#25
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Am TD
O țin în 2200/2800
Vara la un plin 1kil de ulei vegetal
Ulei bun de varã permanent
Motorul are juma de milion...i-am fãcut majoratul...

Menajeazã-l cã e pe banii tãi


#26
zappaf

zappaf

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,231
  • Înscris: 09.05.2006

View Postmihaicozac, on 10 februarie 2016 - 23:26, said:

Nu am spus încărcare zero, ci aproape zero. Am văzut la multe maşini efectul de scădere a luminii farurilor la ralanti, şi revenire la creşterea turaţiei. Ăsta e un semn că alternatorul nu mai debitează suficient ca să menţină tensiunea constantă pe baterie.

In caz ca n-ai aflat alternatorul are o chestie interesanta care se numeste regulator de tensiune. Te las pe tine sa decoperi ce rol are.

View Postdanghetau, on 10 februarie 2016 - 23:15, said:

Tu n-ai ce face la ora asta de spui numai prostii? (pe acest topic sigur).

Nu e singurul topic unde spune prostii.

#27
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,608
  • Înscris: 05.12.2005
Treaba voastră, credeţi ce vreţi, mie mi-e indiferent, oricum subiectul era despre turaţia optimă la TDI.
Întreabă orice electrician auto, îţi va spune că din 100A sau cât are alternatorul curent maxim, la ralanti va băga vreo 10. Dacă ai consumatori mai mari decât aceşti 10A diferenţa va fi luată din baterie. E şi normal să fie aşa, pt. că pe de o parte puterea motorului la ralanti este mult mai mică, pe de altă parte răcirea alternatorului este tot aşa, mai redusă, aripioarele de pe fulie nu ventilează destul la turaţii mici. Dacă ar debita 100A la ralanti ar ieşi fum din el.

#28
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Mihai fara suparare dar majoritatea alternatoarelor de pe masinile actuale debiteaza cel putin 50-60% din puterea nominala la relanti.
Si o sa-ti mai dau un pont: Axul alternatorului se invarte de 2 ori mai repede decat arborele cotit al motorului(e multiplicator de turatie din fullii).La turatia de relanti axul alternatorului are circa 1700 rotatii/minut.
Un alternator de 100A scoate la relanti cel putin 50-60A. Astfel ca la relanti cu farurile aprinse trebuie sa ai incarcare corecta de 14,3-14,4V.
A si inca ceva: Se vede si in grafic ca randamentul cel mai bun e tot pe langa tuartia e relanti.
Si acum referitor la turbina fie ca e cu geometrie variabila sau nu aceasta se invarte de cum pornesti motorul si pana la turatia maxima.Faptul ca nu o simti pana in 1800-2000 este datorita faptului ca nu se invarte suficient de repede cat sa dezvolte presiune ridicata in admisie pentru a i se simti puternic efectul.Astea cu geometrie variabila reusesc sa dezvolte presiuni mai mari la turatii scazute si se simt de mai devreme(cca.1800)
Vrei sa nu ai probleme cu sonde lambda,EGR, catalizator,DPF, turbina precum si galerii si tobe pline de funigine conduci mai turat si este foarte bine.Nu va luati dupa mituri cu automate(care sunt facute sa tina cu ursul)  si vorbe din batrani ca nu se tureaza Dieselul peste 2000 ca sunt aberatii.(Nu e camion care se tine in 1500 de ture).Dieselul se poate duce frumos pana in 4000-4500 rotatii.

Attached Files


Edited by geo123, 11 February 2016 - 10:20.


#29
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu cat am avut diesel schimbam la max 2500, si aveam grija sa stau undeva la 2000. Apa la 90. Oprire motor dupa 1 min de stationare. Nu am avut nici o problema la motor exceptand injectoarele care erau defecte din fabrica. Fara accelerari bruste daca nu era in turatia de cuplu sau motorul la temperatura mai mica.

Edited by bumpocbum, 11 February 2016 - 12:33.


#30
paxman

paxman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 15.03.2014

View PostAdm, on 11 februarie 2016 - 00:18, said:

Saptamana trecuta am mers cu un Evoque automat, cu 9 trepte de viteza.
Motor si putere poti sa be zici?

#31
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,214
  • Înscris: 23.08.2014

View Poststefteo21, on 10 februarie 2016 - 22:52, said:

Bună seara,

Care este turația optimă pentru un motor diesel cu turbină?

Eu știam că trebuie să mergi mai turat, adică 2000 RPM în medie... mai exact la turația la care motorul are cuplul maxim.

Am văzut un videoclip pe youtube în care cineva zicea să mergi prin oraș într-o turație mai joasă ca să nu intre turbina.

Deci, până la urmă, care este turația optimă pentru un diesel cu turbină?
Turatia optima din ce punct de vedere?
Optim pentru consum este turatia cat mai mica, din acest motiv si cutiile automate schimba foarte repede.
Pentru performanta schimbi cat mai sus iar pentru fiabilitate trebuie sa exploatezi motorul in toate regimurile de turatie.
Daca o turbina pica dupa 10 ani o face din cauza varstei, nu pentru mers subturat.
In oras, de multe ori ai motorul rece, e aglomerat, schimbi la 2000 ca sa nu omori urechile si sa ii afumi pe ceilalti iar in afara cand ai loc si poti sa ii dai, schimbi la 3000-3500 chiar 4000 daca vrei.
Un motor exploatat in oras se va uza oricum mult mai repede.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate