Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Last Updated: Feb 20 2020 23:15, Started by
alexcrist
, Feb 22 2015 17:46
·
0
#109
Posted 13 April 2015 - 12:26
Ieri am observat că a apărut un mic șanț pe discul de frână stânga-spate. Pe celelalte discuri nu e nimic. Mâine mă întorc din vacanța de Paște si trec prin Vaslui, poate îi găsesc pe cei de la service să le cer o părere.
De la ce ar putea fi? Attached Files |
#110
Posted 13 April 2015 - 18:09
cred ca e normal. or sa mai apara. poate iti explica ei mai bine, o fi de la vreun fir de praf sau poate altceva.
|
#111
Posted 14 April 2015 - 19:31
Mersi.
Da, se pare că m-am speriat degeaba. Deh, lipsa de experiență... Am fost la service, și domnul acolo mi-a confirmat ce-mi spusese și dimineață la telefon (am sunat să îi întreb dacă lucrează): e ceva inofensiv, probabil cauzat de o pietricică. Doar un ochi în parcare a aruncat, n-a desfăcut nimic. Mi-a spus că plăcuțele au și canale de auto-curățare, deci cel mai probabil deja nu mai e nimic acolo, din moment ce nu scârțâie și nu s-a accentuat. Mi-a urat ”cât mai mulți km” și asta a fost tot. În ultimele câteva zile am avut ocazia să merg câteva sute bune de km și cu mașina încărcată (3 adulți, portbagaj plin + ceva bagaje pe locul stânga-spate), pe traseu parțial de munte - județul Buzău, spre Brașov, inclusiv zona mănăstirii Ciolanu, pentru cine știe. Printre bagaje s-au numărat și multe borcane de gem/castraveți murați/bidoane de vin/etc (deh, drum la țară, la bunici ), deci chestii relativ grele. Pe porțiunea respectivă mașina s-a comportat onorabil, chiar mai bine decât mă așteptam și eu, și tata - conform lui, nu se aștepta ca o mașină cu 84CP să tragă așa bine la deal, și plină. Pe tot drumul Galați-bunici (drum mixt câmpie/munte, orașe tranzitate fiind Buzău și Râmnicu Sărat) și retur, aprox 475km, consumul la pompă a fost de 6,29%, în condiții de mers 90% cu AC pornit. O întrebare: este ceva rău dacă folosesc frâna de motor pe perioade mai lungi (să zicem 3/5 minute), în treptele 2/3, cu turații spre 3000/3500rpm (poate puțin peste, dar niciodată peste 4000)? EDIT: Partea proastă e că am confirmat problema cu camera video, așa că zilele astea îi voi contacta pe cei de la TraficTube (de unde am cumpărat-o), pentru garanție. Edited by alexcrist, 14 April 2015 - 19:52. |
#112
Posted 14 April 2015 - 20:10
nu are nimic frana de motor la acele turatii.
mai rau cred ca e cum am facut eu tot cu o benzinara, am urcat la poiana cu 2500-3000rpm. (goala masina dar totusi..) |
#113
Posted 15 April 2015 - 07:33
#114
Posted 30 April 2015 - 07:02
alexcrist, on 06 aprilie 2015 - 20:47, said:
Au apărut (de fapt, au fost confirmate) și primele probleme tehnice. Din fericire (sau din păcate), cu camera de bord, nu cu mașina: http://forum.softped...6#entry16996671 Nota 10 pentru seriozitate celor de la TraficTube! Edited by alexcrist, 30 April 2015 - 07:03. |
#115
Posted 03 May 2015 - 23:09
ODO: 3600km
Consum mixt: 6,0L/100 Din cauza (sau datorită) unor planuri anulate din scurt azi-dimineață, la 10:15 m-am hotărât să plec la plimbare cu mașina. După o oprire la bancomat și la benzinărie, la 11 fix ieșeam din Iași, pe traseul Târgu Neamț-Bicaz-Piatra Neamț-Hanu Ancuței (unde am luat prânzul)-Iași. În total 331km, prima ieșire lungă 100% în scop turistic. Consumul calculat pe traseu a fost de 5,37%. ”Cred” că am și roțile puțin dezumflate (mai ales stânga față). Trebuie să merg să le verific. [ https://www.zonerama.com/photos/27016828_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/27016707_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Făcui și prima boacănă, tot azi. În Pașcani am dat cu bara de-o bordură înaltă, la o parcare în spic. [ https://www.zonerama.com/photos/27016744_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/27016762_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Uf! Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:24. |
#116
Posted 04 May 2015 - 00:04
Cat are garda la sol? (cm)
Foarte frumoasa masina multi km fara probleme. :-) |
#117
Posted 04 May 2015 - 07:15
N-are nimic, e plastic si e intr-o zona complet invizibila. No harm done.
Eu am parcat odata zgariind bara la fel ca tine, plus trecut cu sortul ala de cauciuc peste bordura (era bordura de separatie intre locurile de parcare). Si am ramas blocat acolo, ca nu puteam sa dau cu spatele fara sa smulg sortul de cauciuc negru, sau poate chiar bara cu totul. Mai eram cu un prieten in masina, am rugat un nene care trecea pe acolo sa ridice fiecare de cate o aripa la rotile din fata, cat sa se salte putin masina pe arcuri. Si asa am dat cu spatele ca sa scap din capcana. Edited by Groot, 04 May 2015 - 07:15. |
#118
Posted 04 May 2015 - 09:13
|
#119
Posted 04 May 2015 - 22:45
pielea, on 04 mai 2015 - 00:04, said:
Cat are garda la sol? (cm) Edited by alexcrist, 04 May 2015 - 22:46. |
#120
Posted 17 May 2015 - 09:53
shiva, on 05 martie 2015 - 11:53, said:
Io astept poza aia cu 2 biciclete in interior ODO: 4374km Consum mixt: 6,0L/100 Ieri am făcut o plimbare la Târgu Ocna, la concursul de ciclism Călătorie între cer și pământ, al cărui traseu a trecut inclusiv prin depozitele de sare, prin salina Trotuș, și prin holul primăriei Târgu Ocna. Traseu foarte fain, dar destul de greu, parcurs de mine în ritm de plimbare. După prima tură, la a doua am oprit la mașină, am luat paletele de tenis de masă, am coborât în salină și ne-am făcut de cap și nici nu ne-am dat seama când deja se încheiase concursul și se închiseseră porțile de acces auto ale salinei, așa că am ieșit pe ușile pentru turiști. Multe mulțumiri și doamnei de la mesele de pingpong, care ne-a lăsat să ne jucăm gratis (aveam noi palete și mingi), deși era 5 lei/30min, pentru că uitasem să ne luăm și portofelele la noi. Peisajele faine, coborârile superbe de pe deal (deși unele foarte abrupte și de-a dreptul periculoase pentru cei fără antrenament), salina ce merită vizitată (ce conține inclusiv o mică terasă, mese de pingpong, basket, șah, un mic lac cu fântână arteziană și altele) și oamenii excepționali de care ne-am lovit peste tot pe traseu, au fost detaliile ce au compus o zi super. Chiar și vremea a fost perfectă, deși se prognoza ploaie. În salină sunt constant 11-14 grade (11 pe culoarul de acces, 14 jos), iar afară au fost până în 20, deci o diferență mică de temperatură, care să nu te facă să pui haine pe tine la intrarea în salină și să le dai jos la ieșire. A plouat puțin mărunt la start, și ceva mai tare seara (pe la 6) la plecare. Dincolo de toate, m-au impresionat merele de la punctele de alimentare. Merită revenit, cu sau fără concurs. Poate la ediția următoare scapă și de problemele de cronometrare, singurele care au stricat farmecul zilei. În total, cu mașina s-au adunat 393km, la un consum mediu de 5.58L/100 cu 2 persoane și 2 biciclete, la un ritm de mers deloc economic. Viteza medie în jur de 64km/h. Viteza maximă 170 (pe GPS, deși oficial n-ar trebui să treacă de 165), pe o porțiune de european dreaptă și liberă, unde i-am dat să vedem cât poate - nu eram eu la volan. Stă bine pe șosea până acolo, iar consumul instant era pe la 12-14L/100, dar nu știu dacă o să mai ajungă la asemenea performanțe. Câteva poze: [ https://www.zonerama.com/photos/27675032_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.zonerama.com/photos/27675034_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.zonerama.com/photos/27675037_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:25. |
#121
Posted 24 May 2015 - 12:53
alexcrist, on 30 aprilie 2015 - 07:02, said:
am primit luni un Vico Marcus 3 Am primit camera cu firmware v3.2. A mers fără absolut nicio problemă cam 2 săptămâni, inclusiv la drum lung și filmare continuă ore întregi. După care m-a mâncat în fund să fac update de firmware la v3.4 (11 mai), cu care a mers ok vreo 5 zile. Apoi, la un drum lung (16 mai), a început să se reseteze singură în draci. Nu am găsit înregistrări corupte, pur și simplu se reseta, și a făcut asta de cel puțin 10 ori în câteva ore. Apoi, de a doua zi ceasul de pe filmare a început să meargă în șuturi, sărind aiurea secunde. Pe 19 mai am schimbat iarăși firmwareul, la v3.3, cu care a mers bine fix un drum până la serviciu (cam 15 minute). La întoarcere, ceasul a luat-o din nou razna. Am schimbat iar firmwareul la v3.2, cu care venise inițial. A mers ok până ieri când, la drum lung, s-a resetat de 3 ori toată ziua. Mai bine, dar tot nu-i ok. Încă n-au apărut probleme cu ceasul sau coruperi audio/video. Nu mi-am dat seama dacă se repornește ca la o cădere de tensiune (cu notificare de ”Power Off” și repornire, ca la pornirea motorului), sau dacă se repornește brusc, pur și simplu. Nici nu mai știu ce să mai cred. Dacă îi caut iar pentru garanție, o să-mi zică că sigur e ceva de la priză, fluctuații de tensiune sau alte nebunii. Lucruri pe care aș vrea să le contrazic (pe motiv de mașină nouă), dar nici mie nu-mi vine să cred că 2 camere diferite, modele diferite, au același tip de probleme. Și nici nu știu ce/cum pot verifica la priză. Deocamdată am trecut-o pe priza de brichetă (în bord sunt 2 prize, teoretic identice, dar pe circuite diferite, cea cu bricheta având și siguranță mai mare în tablou) să văd, poate-poate e vreo schimbare în următoarele zile. Eventual o să schimb iar cardul cu unul de împrumut, să văd cum e. |
#122
Posted 04 June 2015 - 20:41
ODO: 55xx km
Consum mixt: 6,0 L/100 Azi mi s-a terminat, în sfârșit, lichidul de parbriz cu care a venit din fabrică, deși am folosit zilnic (uneori chiar de mai multe ori). În sfârșit pot trece la un sortiment de vară, să aibă și ceva eficiență la curățat gângănii, că cel din fabrică era apă de ploaie la capitolul ăsta. Însă am constatat cu surprindere că nu a semnalizat absolut nimic în bord despre nivelul scăzut al lichidului, deși pe lista de opțiuni am pus explicit acest senzor. Acum stau și mă întreb: oare nu-l are (așa cum n-a mai venit nici cu geamuri fumurii), sau o fi defect? Cât despre camera de bord, se pare că merge mult mai OK pe priza de brichetă, inclusiv la drum lung/filmare continuă. Iarăși stau și mă întreb: or fi fluctuații de tensiune în priza normală? Că puterea teoretică de 15A ar trebui să fie arhisuficientă, încărcătorul camerei fiind de 1A. Eh, astea 2 lucruri le trec pe listă pentru următoarea dată când trec pe lângă reprezentanță. În rest, toate bune și frumoase, și plimbări aproape săptămânale în afara orașului - ca dovadă și kilometrajul ce crește mult mai rapid decât mi-aș fi imaginat pentru primul an de condus. Consumul extern, calculat, variază între 4,9 (3 persoane în mașină, bagaj minim, mers mai la consum, dar inclusiv cu AC și pilot automat) până pe la 5,4-5,6 (mers normal, în limite legale, dar fără grija consumului). |
#124
Posted 28 June 2015 - 21:53
ODO: 7552 km
Ieri am avut drum Iași-Galați, cu oprire la Vaslui să-i întreb de senzorul de lichid de parbriz. A fost o primă experiență de service interesantă... Am ajuns acolo la ora 8 fix dimineață, așa cum vorbisem cu o zi înainte, și oamenii din service deja mă așteptau. Au băgat mașina în service, s-au uitat inițial pe la motor, iar apoi au urcat-o pe elevator să verifice rezervorul de lichid la bază - nefiind accesibil pe sus. Asta a presupus demontarea roții față-dreapta și desfacerea apărătorii de deasupra roții (sper să nu încurc termenii, mă corectați voi dacă greșesc - nu mă refer la aripă, ci la apărătoarea de pe dedesubt). De desfăcut s-a ocupat un domn (nu știu cum îl cheamă) cu care am interacționat foarte OK, a cărui concluzie a fost simplă: senzorul în cauză nu există. A spus că e singura chestie pe care o poate constata el, și dacă am altceva de discutat, să o fac cu cei din reprezentanță, care s-au ocupat de comandă. Apoi a apărut un ”dorel” băgător de seamă, care m-a cam enervat puțin. Tot discutând noi pe acolo despre senzor, și eu spunând că am comandat explicit (și l-am și plătit, chiar dacă nu mult - vreo 7E), vine el și-mi aruncă o replică ai comandat tu senzorul ăla și nu e prezent? Hai, mă, las-o... moment în care îmi venea și mie să ridic tonul la el să-l întreb de unde știe ce am comandat și cu ce drept îmi aruncă el replici de-astea. Între timp a reapărut domnul Viorel Ouatu, inginerul șef. Tot el băgase mașina în service (m-a preluat din parcare), dar între timp plecase. El a început să-mi explice că a fost un lot de mașini (probabil cel la care s-a făcut tranziția la facelift) cărora nu li s-au montat anumite dotări minore (ca senzorul de lichid, și probabil și geamurile fumurii - care ar fi fost standard la mine, dar n-au mai venit) pentru a compensa puțin alte dotări noi de pe facelift. Mi-a explicat că, de exemplu, motorul de pe facelift este cu dublu CVVT, față de anteriorul care era simplu, ceea ce i-ar îmbunătăți performanțele - asta deși, pe hârtie, nu e nimic schimbat la motor, în afară de norma de poluare. Precedentul (sursa: Google) [ http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/kia-rio-engine.jpg?itok=zQp31HCh - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://pictures.dealer.com/a/autotowntc/0014/0375ec1f0a0d028a013d725478b48cf4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Al meu (diferența se vede în capătul blocului motor, în stânga imaginii): [ https://www.zonerama.com/photos/29953145_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.kotse.com/images/stories/news/kia/2011/geneva_rio_picanto/picanto_engine.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și parcă a mai menționat câte ceva despre motor, dar n-am reținut, nefiind familiar cu termenii. Ș-așa multe din ce mi-a explicat el am înțeles abia acasă, când am început să studiez problema. În timp ce toată discuția avea loc, primul domn a coborât mașina și i-a făcut și o verificate succintă (ulei, lichide, verificare vizuală). Tot atunci, și ”dorelul” devenise mielușel și mai zicea din când în când să merg în față să vorbesc cu cel de la comenzi să lămuresc situația. Oricum am rămas cu impresia că acel dorel nu avea treabă decât cu alte mașini venite în service, nu cu cele Kia/revizii/garanții, de unde și caracterizarea mea ca ”băgător de seamă”. La ieșire din service, l-am întrebat pe domnul Viorel și despre prize și presupunerea mea de variații de tensiune, și mi-a explicat că nu au cum să existe doar în una din prize. Cel mult ar putea fi căderi totale de tensiune și m-a sfătuit să stau cu ochii pe telefon (pus acum într-un încărcător USB băgat în priza suspectă) și, dacă observ deconectări de la tensiune, să-i spun la revizie și va face o verificare amănunțită. În final mi-a explicat și cum stă treaba cu reviziile și regimul de utilizare, cum și de ce să aleg un interval mai scurt de service (deși cartea spune la 15k, el m-a sfătuit ca pe la 12-13k să o fac, sau mai des dacă merg mult în oraș) și alte detalii precum tipuri de ungere vs. pornirea la rece, influența diverselor tipuri de utilizare ș.a. - lucruri poate banale pentru alții, dar noi pentru mine. În final am trecut și pe la domnul cu care am dat comanda, i-am spus care au fost concluziile, și mi-a spus (mai încetișor, așa) că au mai fost cazuri de mașini livrate fără diverse mărunțișuri, atunci când s-a schimbat modelul/facelifturi/etc... E bine că rezervorul de lichid de destul de accesibil vizual de sus, suficient cât să îți dai seama dacă mai e suficient lichid, deci o să-mi fac un obicei să-l verific înainte de drumuri lungi, și asta e. Am întrebat dacă s-ar putea monta acel senzor, dar au fost cam reticenți că ar funcționa. Concluzii: - încă o bilă gri (n-aș zice chiar neagră) producătorului. Chiar dacă n-au dispărut dotări importante, parcă tot nu e ok să te joci așa cu o comandă. Ori livrezi modelul vechi, ori anunți din timp ce schimbări se fac și când, să știe omul ce comandă. Acum, e drept, cred că am primit mai multe în plus decât în minus la aceeași bani, așa că per total sunt mulțumit. - o bilă albă serviceului pentru amabilitate, explicații, disponibilitate și toate cele. Evident eram neștiutor și puneam întrebări prostești, dar mai ales domnul Viorel, dar și cel care a făcut efectiv verificarea, s-au comportat exemplar. |
#125
Posted 29 June 2015 - 20:47
Azi am observat: consumul în bord (mixt) a scăzut la 5.9%
După mult timp de 6.0, nici nu am mai verificat de ceva timp. Treaba-i bună. Edited by alexcrist, 29 June 2015 - 20:48. |
#126
Posted 30 June 2015 - 23:48
Consumul asta nu e cam mare? Ca si eu la a mea am ~ 6.6% , numai ca am putin peste 650km, sa ma astept eu sa mai creasca? Ideea e ca motorul meu e de 1.4turbo si chiar stateam si ma gandeam daca afiseaza corect acel consum sau e o vrajeala.
Apropo tie ti-au zis ceva de rodaj? Cat si cum se face? Ca in carte scrie doar nu franati brusc, atat... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users