Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
#73
Posted 22 March 2015 - 01:18
Probabil pentru interior, pe afară o strici repede cu praf sau noroi.
|
#75
Posted 22 March 2015 - 19:35
Groot, on 22 martie 2015 - 09:48, said:
Ce se strica de la praf si noroi? Laveta? Asta mă întrebam și eu. Oricum ar fi vorba de praf/stropi murdari, nu neapărat de noroi gros, că doar nu aș spăla toată caroseria cu ea. Eu mă întrebam mai mult dacă e eficientă, nu doar să întindă aiurea mizeria, cum am pățit cu șervețele umede. Dar acum am dubii și mai mari. |
#76
Posted 23 March 2015 - 23:14
Am renunțat la a face experimente, așa că n-am mai cumpărat ”fărașul” ăla. Am mers pe varianta clasică din Carrefour:
- curățător parbriz (de genul ăsta), 9 lei - îmi place că e curbat și elastic și se mulează perfect pe geam, în orice direcție l-aș trage - burete auto, 4 lei - 10 lavete microfibră 30x40cm (cam multe, dar mai folosesc și-n alte scopuri), 15 lei - pulverizator soluție geam, 500ml (probabil universal, dar era tot la raionul auto), 12 lei - 4L lichid de parbriz de vară și insecte, Klar Master, 5 lei Așa măcar știu că nu-mi curge ceva prin portbagaj, că nu-mi inspira încredere dopul din ”fărașul” ăla. În câteva zeci de km termin și rodajul și revin cu ceva concluzii, inclusiv despre părțile mai puțin pozitive. Între timp, câteva poze cu luminile din interior: [ https://www.zonerama.com/photos/25129424_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129433_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129436_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129430_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] slai, on 22 februarie 2015 - 17:53, said:
p.s. poate pui pe yutub un filmulet sa vedem cum merg comenzile vocale... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/b8mm1UfBKow?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu faceți prea mult mișto de accentul meu. Da, mai dă rateuri, cel puțin cu vocea mea. Dar e relativ decent. În afară de partea de multimedia și telefon, alte funcții ale mașinii nu se pot controla. Inițial mă gândeam că era fain să pot controla ACul/temperatura (dacă aveam automat), dar se pare că manualul oricum nu specifică astfel de comenzi, deci n-am pierdut nimic. Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:20. |
#77
Posted 28 March 2015 - 22:39
ODO: 1167km
Teoretic, cam gata perioada de rodaj, încheiată azi cu o ieșire la drum lung, pe ploaie. Consum mixt, în jur de 6,7%, în general în oraș, cu mici ieșiri în jur. A scăzut la 6,6 după ieșirea de azi, care a fost mai lungă (cam 160km, plus/minus). [ https://www.zonerama.com/photos/25334995_400x300_18.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] După cum am promis, las ceva impresii. Încep cu cele negative :
Câteva pozitive, care funcționează mai bine decât mă așteptam și/sau de care aveam ceva temeri inițial, dar care s-au dovedit foarte OK:
De-acum gata, mă mai limitez cu plimbările de seară. Poate se încălzește pe bune, să ies la dat din pedale, nu la apăsat pedale. |
#78
Posted 29 March 2015 - 00:51
lasa ventilatia doar pe "parbriz", fiindca la picioare iti ridica tot praful. se vede doar in bataia razelor soarelui ce perdea fina de praf ridica, altfel nu vezi cat praf inhalezi.
la fel si cand deschizi geamul, cel mai indicat e sa-l deschizi pe al tau, altfel iti poate veni praf de prin masina. Edited by 41ex, 29 March 2015 - 00:52. |
#79
Posted 29 March 2015 - 08:30
Senzorii de ploaie nu se lasa niciodata pe ON, ca daca iti ingheata peste noapte parbrizul si pornesc din greseala dimineata stergatoarele le faci muci cat ai zice peste. Nu praful uscat iti strica stergatoarele ci gheata. Iar utilitatea senzorilor de ploaie nu este determinata de lenea de a trage un deget manetei de stergatoare cand incepe sa ploua ci sutele de opriri, porniri, schimbari de cadenta a stergatoarelor pe timp de ploaie.
Welcome to the club of hatchback and estate. TOATE creeaza un efect de piston in atmosfera care produc un efect de aspiratie in spatele masinii. Ca la formula 1. Suficient cat sa se lipeasca de tine imediat toata apa cu jeg ridicata de pe sosea. Enjoy alexcrist, on 28 martie 2015 - 22:39, said: am avut pe mașina de școală, un Polo, un asemenea sistem, dar era mult mai sensibil și își făcea treaba de fiecare dată fără să mă gândesc la el. Foarte rau ca ai facut scoala pe o masina cu astfel de sistem. Plecarea din rampa trebuie sa fie un reflex bine format in creierul oricarui sofer. Poate ca e un avantaj ca nu iti functioneaza mereu hill holderul, reflexul asta trebuie muncit la el ca sa functioneze calumea. |
#80
Posted 29 March 2015 - 08:45
praful "distruge" parbrizul. la fel si carpele la spalatorie.
pt hatch se pune eleron la plafon si difuzor jos sub bara. |
#81
Posted 29 March 2015 - 10:14
41ex, on 29 martie 2015 - 00:51, said:
lasa ventilatia doar pe "parbriz", fiindca la picioare iti ridica tot praful. se vede doar in bataia razelor soarelui ce perdea fina de praf ridica, altfel nu vezi cat praf inhalezi. Lăsând gluma la o parte, îmi e frig/cald la picioare dacă nu las ventilația și-n jos, și nu-i plăcut. Știi cum e, fiecare avem alte mofturi în materie de ventilație. În plus, pasagerii din spate nu au decât ventilație la picioare, măcar pe-aia să le-o dau. Totuși bine că mi-ai atras atenția. Scot zilele astea aspiratorul să trag o mică curățenie. Apropo de praf, m-a surprins ceva tot ieri. Am scos de curiozitate filtrul de aer pentru climatizare (e în torpedou), și deja are o nuanță oarecum de gri, deși pe margini e alb imaculat. Deja e îmbâcsit după doar o lună? De fapt ce mă mir, la câtă mizerie e prin oraș. Și-n casă ar trebui aspirat de vreo 2 ori pe săptămână, dacă aș avea timp/chef. Apropo, ”filtrul de aer pentru climatizare” se numește în engleză. Ăsta e filtrul de polen cumva (n-am parcurs încă tot capitolul de întreținere )? Mi-au dat și manual în limba română, dar mi-e frică să mă ating de el, că e praf calitativ. Vreo 10 pagini am deschis, cu toate am rămas în mână. Și oricum cel în română e pentru non-FL. Groot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:
Senzorii de ploaie nu se lasa niciodata pe ON, ca daca iti ingheata peste noapte parbrizul si pornesc din greseala dimineata stergatoarele le faci muci cat ai zice peste. Groot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:
Welcome to the club of hatchback and estate. TOATE creeaza un efect de piston in atmosfera care produc un efect de aspiratie in spatele masinii. Ca la formula 1. Suficient cat sa se lipeasca de tine imediat toata apa cu jeg ridicata de pe sosea. Enjoy Oricum, mai mult opream ștergătorul pentru că mă distrăgea în oglindă, nu eram obișnuit să am ceva care să se fâțâie acolo , mai ales c-o face și des și nu are reglaj de viteză (doar OFF, intermitent și continuu). Dar până la finalul zilei m-am obișnuit deja cu el și nu-l mai băgam în seamă. Groot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:
Foarte rau ca ai facut scoala pe o masina cu astfel de sistem. Plecarea din rampa trebuie sa fie un reflex bine format in creierul oricarui sofer. Poate ca e un avantaj ca nu iti functioneaza mereu hill holderul, reflexul asta trebuie muncit la el ca sa functioneze calumea. |
#82
Posted 29 March 2015 - 11:17
da, e cel de polen. sa-i pui cu carbon la schimb si ceva de firma.
referitor la praf, oricat de curat ai, tot iti ridica o perdea de praf foarte fin, arata ca o furtuna in desert in razele soarelui. indreapta duzele din bord spre tine daca suferi. Edited by 41ex, 29 March 2015 - 11:18. |
|
#83
Posted 29 March 2015 - 11:26
alexcrist, on 28 martie 2015 - 22:39, said:
asistența la pornire în rampă (HAC): Să dea naiba dacă mă prind cum funcționează Manualul spune (parafrazez): HAC menține în sistemul de frânare presiunea acumulată în timpul procedurii de oprire, până la 2 secunde după eliberarea pedalei de frână. Care-i aia ”procedura de oprire”, nu m-am prins exact. Să pun frâna în podea și să opresc brusc mi se pare absurd. Iar odată oprit am încercat să apăs tare frâna (mult mai tare decât era nevoie), dar tot n-a avut efect. De vreo 2 ori am simțit că mă ”ține”, dar nu știu cum am reușit și n-am reușit să reproduc de fiecare dată. Probabil mai am nevoie de exersat. Totuși, parcă nici nu mai am așa mare nevoie, deci nu-i o problemă majoră. Baga in treapta intai de viteza cand esti in panta si ridica piciorul de pe frana si masina va ramane pe loc pret de cateva secunde. Daca nu e in viteza nu este activa asistenta. La mine asa functioneaza sistemul (Ford Tourneo Courier). |
#84
Posted 29 March 2015 - 12:09
41ex, on 29 martie 2015 - 11:17, said:
da, e cel de polen. sa-i pui cu carbon la schimb si ceva de firma. Curios (pentru mine) e că în planul de revizii, prima revizie (1 an sau 15k km) nu conține decât schimb de ulei (și filtru) și aditiv de carburant. Mai departe cică se schimbă anual și filtrul de polen. 41ex, on 29 martie 2015 - 11:17, said:
referitor la praf, oricat de curat ai, tot iti ridica o perdea de praf foarte fin, arata ca o furtuna in desert in razele soarelui. indreapta duzele din bord spre tine daca suferi. [ https://lh5.googleusercontent.com/-csXssojHSBM/TlIOd7Q7HCI/AAAAAAAAA9A/smKMr6bLqqA/s7000/DSC04659.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Duzele din bord sunt mai deranjante (pt mine), și tot n-au efect direct la picioare. Mofturi, mofturi petman, on 29 martie 2015 - 11:26, said:
Baga in treapta intai de viteza cand esti in panta si ridica piciorul de pe frana si masina va ramane pe loc pret de cateva secunde. Daca nu e in viteza nu este activa asistenta. Edited by alexcrist, 29 March 2015 - 12:27. |
#85
Posted 29 March 2015 - 21:37
la un scurt google pare ca trebuie sa ai activat esp-ul si panta de minim 5%(la Opel cel putin )
la bicicleta praful ramane in urma, eventual pe picioare se mai depune. apropo, pe unde te dai? filtrul de polen e gri cel cu carbon dar si marginile sunt tot la fel parca(sau ceva mai albe). ps: ia-ti adidasi de ultima ora , au panza subtire(si f rezistenta) la care simti orice briza. Edited by 41ex, 29 March 2015 - 21:40. |
#86
Posted 29 March 2015 - 22:27
41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:
la un scurt google pare ca trebuie sa ai activat esp-ul si panta de minim 5%(la Opel cel putin ) De înclinații nu zice nimic. 41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:
la bicicleta praful ramane in urma, eventual pe picioare se mai depune. apropo, pe unde te dai? Mă dau pe unde apuc, în general prin jurul Iașului. Dar scopul mașinii e să-mi extind aria de acoperire. Deja am planificate 2 excursii, una prin Dobrogea weekendul următor (dacă se potolește ploaia), și una prin județul Buzău/Prahova (pe undeva prin mai, dar nu e încă stabilit). Ar mai fi în plan Transfăgărășan, eventual Transalpina - asta la categoria excursii lungi (mai mult de-o zi). În rest, în funcție de timp, vreme și ocazii, mai pot apărea excursii de-o zi (urcat în mașină dimineața, ajuns la vreun munte, plimbat pe el, și întors seara acasă). 41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:
filtrul de polen e gri cel cu carbon dar si marginile sunt tot la fel parca(sau ceva mai albe). 41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:
ps: ia-ti adidasi de ultima ora , au panza subtire(si f rezistenta) la care simti orice briza. Hai să nu ne mai contrazicem pe chestii de preferințe, că n-are rost. Râdem, glumim, dar să nu exagerăm. Oricum aeratoarele centrale nu merg decât la setarea ”față” (centrale și laterale) sau ”față+picioare” (centrale, laterale, sub bord și sub scaune). Orice opțiune ce include parbrizul exclude aeratoarele centrale, iar cele laterale cam au alt scop. Iar pe vremea asta nu prea se poate renunța la parbriz. Și de adidași cu pânză subțire pe vremea asta rece și ploiasă chiar nu e cazul, că mai merg și pe jos, și sincer nu-mi place să mă simt cu picioarele reci. Mai sus nici n-am nevoie de încălzire, că rezolv din scaun, plus ce vine de la parbriz. În alte știri, am ieșit azi cu aspiratorul să fac curat. Aspiram eu de zor, până vine o tanti c-o mașină, parchează milimetric, rapid și dintr-o mișcare lângă mine (chiar mă pregăteam s-o laud ), și-apoi buf! cu ușa peste mine. Noroc că a dat cu bandoul ușii ei în cauciucul roții spate (parcase mai în spate decât mine). Noroc că n-a nimerit altceva și n-au rămas semne, dar i-am atras atenția. În final și-a mutat mașina, că și-așa nu stătea bine acolo. De data asta am scăpat. Edited by alexcrist, 29 March 2015 - 22:28. |
#87
Posted 03 April 2015 - 08:17
M-am lămurit și cu pornirea în rampă.
Sistemul funcționează, dar nu îi simțeam eu efectul în oraș, fiind atent la alte aspecte, nu la frână. Am fost pe-o rampă retrasă să văd exact cum se comportă. Pe Polo de la școală te ținea până efectiv simțea că trage mașina, ba chiar opunea puțină rezistență la plecarea de pe loc în rampă - chiar se auzeau puțin plăcuțele frecând pe discuri când se elibera asistența (sunet similar cu plecarea cu frâna de mână parțial trasă). La Rio e puțin altfel. Nu are nicio importanță cât de tare apăs frâna la oprire sau în staționare, atâta timp cât apăs suficient să nu alunece la vale. De asemenea, frâna trebuie eliberată rapid, nu ușor, altfel alunecă în spate. Apoi asistența e eliberată mai devreme, atunci când (din ce-am simțit eu) e turată suficient de mult și ridici foarte puțin ambreiajul, dar e eliberată înainte ca roata să aibă efectiv cuplu suficient - aici e diferența față de Polo. Ca avantaj, nu opune niciun fel de rezistență suplimentară la pornire. Ca dezavantaj, mașina alunecă puțin în spate (sau dă senzația asta) înainte de pornirea efectivă. Ca rezolvare, ambreiajul trebuie ridicat puțin mai rapid (implicit turată suficient de mult, altfel moare motorul), să trimiți suficient cuplu la roată. Efectul se vede și într-un clip deja postat, deși atunci nu resimțisem efectul. Se vede cum alunecă foarte puțin în spate : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GMFE02180ek?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai rămâne și înclinația rampei, pe care n-am stat s-o testez, dar e mai puțin importantă. Ce e evident e că pe rampe medii/accentuate își face efectul, pe rampe ușoare nu prea. Dar e foarte OK așa. Măcar dacă știu cum merge sistemul, voi putea să-l folosesc mai cu cap. |
|
#88
Posted 05 April 2015 - 20:53
ODO: 1761km
Weekendul ăsta am ieșit la primul drum lung: Iași-Galați-Iași, total 496,6km. Consumul în bord (mixt) a scăzut la 6.3L/100. Consumul calculat la pompă (plinuri făcute în Iași, la plecare și revenire): 5,5%, în condiții de singur în mașină, fără multe bagaje (la dus am avut anvelopele de iarnă cu mine, le-am lăsat în Galați), destul de puțin mers prin Galați, însă au fost multe porțiuni cu drum torpilat unde am mers mai încet, cu multe frânări și accelerări - deci cam condiții ”de oraș”, chiar dacă eram în câmp. În plus, la dus am avut vânt foarte puternic din dreapta/față, care sigur și-a spus cuvântul asupra consumului. M-a plouat puțin, și se vedea că și ștergătoarele se ridicau rapid, dar se chinuiau puțin să coboare. Per total, zic eu, un consum OK. Însă, tot legat de vântul puternic, încă a fost surprinzător de liniște în mașină. Nu am simțit niciun șuierat anume în exterior, deși se simțea că mă împinge vântul la rafală. Plinul la plecare l-am făcut cu benzină de 100, așa, de test. Rezervorul era aproape gol (mai erau cam 3-4L de 95, dacă țin bine minte), deci tot drumul s-a făcut cu același tip de benzină. Ca diferențe față de benzina de 95, n-aș zice că m-a dat ceva pe spate. Da, parcă se simte că trage ceva mai vioi, și puțin mai devreme (la turații puțin mai mici). Dar, sincer, părere strict personală, nu cred că merită diferența de preț în cazul meu. Am prins pe European o porțiune liberă și dreaptă unde am dat puțin peste 120/125. Nici pe-acolo n-am simțit vreun efect al volumului, care era pe la jumătate (pe la 20-25 din 45 maxim) - am citit că pe la Cee'd-uri de la vitezele astea își face efectul opțiunea. Parcă-parcă a crescut puțin volumul, dar n-a mai scăzut când am frânat (până spre 100) și n-am mai resimțit creșterea a doua/treia oară când am trecut de 120. Posibil să fi fost placebo. Edited by alexcrist, 05 April 2015 - 20:56. |
#89
Posted 06 April 2015 - 07:35
La motoare cu compresie mica nu se simte diferenta intre benzina cu cifra octanica de 95 sau de 100.
La motoarele cu compresie mare, computerul motorului detecteaza singur punctul de detonare si intarzie putin avansul, dand scanteia la compresie maxima, de unde si putere mai mare. D-aia n-ai simtit nimic. La cifra octanica 95 computerul oricum da scanteia la compresie maxima. Asa ca nu mai strica orzul pe gaste. Baga de 95 ca e mai ieftin. Cate despre vant, le-ar fi dreaq rusine sa mai suiere masina in anul 2015 cand nu numai ca exista tunele aerodinamice de testare, dar s-au inventat softuri de testare aerodinamica, cu care poti sa testezi aerodinamica unei forme inca inainte de a construi macheta de test in tunel. Edited by Groot, 06 April 2015 - 07:38. |
#90
Posted 06 April 2015 - 08:39
"scanteia" o da dupa cum e harta in ECU, daca stie sa profite de cifra octanica. iar dupa cum spune stie sa profite! masina e noua, deci simte cifra acum, nu aditivii de curatare.
cine garanteaza ca e de 95 cea de 95? la cate feluri de motoare simt diferenta, inclin sa cred ca nu e 95 real. dar multi prefera "economia". alex, daca ai conduce mai mult timp cu asta aditivata ai simti si mai mare diferenta cand ai reveni la 95. fiindca nu e chiar asa mica diferenta. si la tine abia s-a acomodat cu ECU in acest drum. in plus stai fara griji ca se infunda injectoare sau alte depuneri. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users