Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

- - - - -
  • Please log in to reply
511 replies to this topic

#73
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,302
  • Înscris: 13.01.2011
Probabil pentru interior, pe afară o strici repede cu praf sau noroi.

#74
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Ce se strica de la praf si noroi? Laveta?

#75
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View PostGroot, on 22 martie 2015 - 09:48, said:

Ce se strica de la praf si noroi? Laveta?

Asta mă întrebam și eu. Oricum ar fi vorba de praf/stropi murdari, nu neapărat de noroi gros, că doar nu aș spăla toată caroseria cu ea. :) Eu mă întrebam mai mult dacă e eficientă, nu doar să întindă aiurea mizeria, cum am pățit cu șervețele umede. :D Dar acum am dubii și mai mari. :)

#76
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Am renunțat la a face experimente, așa că n-am mai cumpărat ”fărașul” ăla. Am mers pe varianta clasică din Carrefour:
- curățător parbriz (de genul ăsta), 9 lei - îmi place că e curbat și elastic și se mulează perfect pe geam, în orice direcție l-aș trage
- burete auto, 4 lei
- 10 lavete microfibră 30x40cm (cam multe, dar mai folosesc și-n alte scopuri), 15 lei
- pulverizator soluție geam, 500ml (probabil universal, dar era tot la raionul auto), 12 lei
- 4L lichid de parbriz de vară și insecte, Klar Master, 5 lei

Așa măcar știu că nu-mi curge ceva prin portbagaj, că nu-mi inspira încredere dopul din ”fărașul” ăla. Posted Image

În câteva zeci de km termin și rodajul și revin cu ceva concluzii, inclusiv despre părțile mai puțin pozitive. Posted Image

Între timp, câteva poze cu luminile din interior:
[ https://www.zonerama.com/photos/25129424_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129433_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129436_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/25129430_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postslai, on 22 februarie 2015 - 17:53, said:

p.s. poate pui pe yutub un filmulet sa vedem cum merg comenzile vocale...
A venit: Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/b8mm1UfBKow?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu faceți prea mult mișto de accentul meu. Posted Image
Da, mai dă rateuri, cel puțin cu vocea mea. Dar e relativ decent. În afară de partea de multimedia și telefon, alte funcții ale mașinii nu se pot controla. Inițial mă gândeam că era fain să pot controla ACul/temperatura (dacă aveam automat), dar se pare că manualul oricum nu specifică astfel de comenzi, deci n-am pierdut nimic. Posted Image

Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:20.


#77
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 1167km

Teoretic, cam gata perioada de rodaj, încheiată azi cu o ieșire la drum lung, pe ploaie. Posted Image
Consum mixt, în jur de 6,7%, în general în oraș, cu mici ieșiri în jur. A scăzut la 6,6 după ieșirea de azi, care a fost mai lungă (cam 160km, plus/minus).

[ https://www.zonerama.com/photos/25334995_400x300_18.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

După cum am promis, las ceva impresii.

Încep cu cele negative Posted Image :
  • senzorul de ploaie: dacă las ștergătoarele pe modul AUTO, la fiecare pornire a motorului se efectuează o auto-diagnoză a sistemului ștergătoarelor (conform manualului), inclusiv o mișcare a ștergătoarelor pe parbriz. Iar asta, evident, duce la uzarea prematură și inutilă dacă nu plouă, sau cu atât mai mult dacă e praf uscat pe parbriz. Din același motiv (al uzării pe uscat), manualul recomandă setarea ștergătoarelor pe OFF când nu e nevoie de ele, ceea ce face senzorul de ploaie să fie doar pe jumătate util. Posted Image Asta chiar mi se pare o greșeală de proiectare din partea lor.
  • asistența la pornire în rampă (HAC): Să dea naiba dacă mă prind cum funcționează Posted Image Manualul spune (parafrazez): HAC menține în sistemul de frânare presiunea acumulată în timpul procedurii de oprire, până la 2 secunde după eliberarea pedalei de frână. Care-i aia ”procedura de oprire”, nu m-am prins exact. Să pun frâna în podea și să opresc brusc mi se pare absurd. Iar odată oprit am încercat să apăs tare frâna (mult mai tare decât era nevoie), dar tot n-a avut efect. Posted Image De vreo 2 ori am simțit că mă ”ține”, dar nu știu cum am reușit și n-am reușit să reproduc de fiecare dată. Probabil mai am nevoie de exersat. Totuși, parcă nici nu mai am așa mare nevoie, deci nu-i o problemă majoră. Posted Image
    • am avut pe mașina de școală, un Polo, un asemenea sistem, dar era mult mai sensibil și își făcea treaba de fiecare dată fără să mă gândesc la el. Nu zic neapărat că la Kia e mai nasol, dar zic că e diferit și probabil trebuie ”înțeles”. Sau poate are nevoie de rampe mai abrupte. Posted Image
  • senzorii de parcare: sunt puțin mai puțin sensibili decât mă așteptam. Manualul spune că e posibil să nu fie detectate obiecte ascuțite/subțiri (precum funii, lanțuri sau stâlpi mici), sau obiecte mai mici de 1m înălțime și 14cm în diametru.
    • N-am testat cu rigla pe nicăieri Posted Image dar senzorii n-au reacționat la:
    • OK cu:
      • cu ceva stâlpi delimitatori (fără lanțuri) nu am avut probleme, deși cred că erau mai mici de 1m înălțime și 14cm diametru
      • în rest, la obiecte mari/mașini reacționează fără probleme
  • controlul volumului în funcție de viteză (Speed dependent volume control): sună interesant. Manualul spune doar: controlează automat volumul în funcție de viteza vehiculului. Sincer, n-am sesizat nicio diferență cu el activ.
  • cuplare marșarier: uneori nu intră ușor/din prima în marșarier. O fi vreo altă chestie generală de care eu abia aflu Posted Image (comportament similar era și pe Megane). Practic, parcă schimbătorul nu se duce până la capăt, deși senzorii de parcare se activează și luminile se aprind. Oricum, m-am obișnuit deja cu el și-mi dau seama când n-a intrat. În general, din maxim a doua încercare intră OK.
Și cam atât cu negativele. Nu e nimic grav, doar chestii de obișnuință în principiu. Doar treaba cu ștergătoarele e puțin supărătoare, dar poate întreb la service dacă nu se poate dezactiva cumva auto-diagnoza aia.

Câteva pozitive, care funcționează mai bine decât mă așteptam și/sau de care aveam ceva temeri inițial, dar care s-au dovedit foarte OK:
  • senzorii de ploaie (să zic și de bine Posted Image ): azi am mers mai toată ziua prin ploaie slabă/moderată. Ștergătoarele s-au comportat foarte OK, fără întârzieri, și reacționau foarte rapid la schimbările de vreme/ploaie. Senzorii controlează doar ștergătoarele din față și, prin oraș, probabil e suficient. Dar în afară e aproape imposibil să merg fără să-l pornesc și pe cel din spate, cel puțin pe intermitent, pentru că geamul se murdărește foarte rapid. Nu știu cum e la alte hatch-uri, dar aici sare mizerie de la propriile roți pe haion/lunetă într-o veselie. Și dacă opream puțin ștergătorul și apuca să se usuce puțin mizeria pe geam, trebuia să dau cu ceva lichid să curețe OK. Dar cât timp ștergătorul spate merge, totul e foarte OK.
  • trepte de ventilație: inițial mi-era teamă că cele 4 trepte din sistemul manual (față de 8 la automat) s-ar putea să nu fie suficient de fine, și/sau să fie mereu curent sesizabil, chiar și pe treapta 1. Însă mă bucur că m-am înșelat. Posted Image Aproape permanent țin ventilația reglată pe ”parbriz + picioare”, pe treapta 1, și atât la încălzire, cât și la aer rece (fără AC încă) se simte efectul destul de bine, dar nu se simte curent deranjant. Și nici probleme cu aburirea nu am avut nici azi prin ploaie, deși odată ajuns înapoi acasă s-au aburit geamurile destul de rapid cât am mai stat în mașină după ce am oprit motorul. Și la dezghețare s-a dovedit OK (acum câteva săptămâni, când încă era frig dimineața), în câteva minute fiind parbrizul perfect curat, fără gheață, fără ”abureală”. Deci mă declar mulțumit de eficiența ventilației. Să vedem și la vară cum va fi răcirea. Posted Image
  • MyMusic: credeam că funcția e disponibilă doar pe opțiunea UVO (navigație/ecran tactil mare/cameră marșarier/altele). Însă se pare că e și pe versiunea de bază. Posted Image E vorba de o memorie internă (1248 MB, din câte raportează), unde se pot copia fișiere audio de pe USB sau MP3-CD, apoi se pot asculta direct de acolo. Memoria nu e foarte mare, și nici nu se poate copia din MyMusic înapoi pe USB. Dar e bine de știu că e disponibilă.
  • BT streaming: inițial citisem/auzisem, despre așa ceva, că au o calitate destul de slabă. Totuși calitatea sunetului e cât se poate de bună. Practic nu e nicio diferență sesizabilă între USB și Bluetooth, sunetul fiind foarte viu, puternic, înalte, medii și joase din plin. Am rulat de pe telefon atât melodii prin playerul implicit, cât și YouTube și, evident, apeluri telefonice. Singura problemă minoră e că, indiferent ce sunet vine din telefon (din ce aplicație, alta decât playerul implicit), pe ecranul radioului apare titlul primei melodii din playerul implicit.
  • brichetă vs. priză 12V: deși aparent sunt același lucru, sunt ceva diferențe între ele. Or fi de bine, or fi de rău... Posted Image
    • structural sunt diferite. Priza (cu căpăcel) are interiorul uniform pe margini, pe când cea cu bricheta are interiorul mai...altfel, nu știu cum să-l descriu. În principiu ce întră în una, intră și-n cealaltă. Dar, de exemplu, încărcătorul de la camera de bord stă mult mai bine în priză decât în brichetă, unde face contact mai prost cu marginile și se întâmplă să piardă tensiunea în anumite poziții (sau la anumite șocuri/denivelări).
    • sunt pe circuite electrice diferite, cu siguranțe diferite. Priza are o siguranță de 15A, iar bricheta una de 20A
O nedumerire legată de radio/RDS mai am: la ce e utilă funcția Region? Manualul nu spune nimic, decât cum se activează/dezactivează. În principiu, de pe Gogu, cred că am înțeles cam care e treaba: posibilitatea de a recepționa oriunde un anumit post regional (al unuia național). Nu prea ascult radio, și când ascult oricum nu-s fanul știrilor ”locale”, așa că mai mult de curiozitate întreb: are vreun efect opțiunea asta în țară? E vreun post care transmite așa ceva? Posted Image

De-acum gata, mă mai limitez cu plimbările de seară. Poate se încălzește pe bune, să ies la dat din pedale, nu la apăsat pedale. Posted Image

#78
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
lasa ventilatia doar pe "parbriz", fiindca la picioare iti ridica tot praful. se vede doar in bataia razelor soarelui ce perdea fina de praf ridica, altfel nu vezi cat praf inhalezi.
la fel si cand deschizi geamul, cel mai indicat e sa-l deschizi pe al tau, altfel iti poate veni praf de prin masina.

Edited by 41ex, 29 March 2015 - 00:52.


#79
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Senzorii de ploaie nu se lasa niciodata pe ON, ca daca iti ingheata peste noapte parbrizul si pornesc din greseala dimineata stergatoarele le faci muci cat ai zice peste. Nu praful uscat iti strica stergatoarele ci gheata. Iar utilitatea senzorilor de ploaie nu este determinata de lenea de a trage un deget manetei de stergatoare cand incepe sa ploua ci sutele de opriri, porniri, schimbari de cadenta a stergatoarelor pe timp de ploaie.

Welcome to the club of hatchback and estate. TOATE creeaza un efect de piston in atmosfera care produc un efect de aspiratie in spatele masinii. Ca la formula 1. Suficient cat sa se lipeasca de tine imediat toata apa cu jeg ridicata de pe sosea.

Enjoy ;)

View Postalexcrist, on 28 martie 2015 - 22:39, said:


am avut pe mașina de școală, un Polo, un asemenea sistem, dar era mult mai sensibil și își făcea treaba de fiecare dată fără să mă gândesc la el.

Foarte rau ca ai facut scoala pe o masina cu astfel de sistem. Plecarea din rampa trebuie sa fie un reflex bine format in creierul oricarui sofer. Poate ca e un avantaj ca nu iti functioneaza mereu hill holderul, reflexul asta trebuie muncit la el ca sa functioneze calumea.

#80
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
praful "distruge" parbrizul. la fel si carpele la spalatorie.

pt hatch se pune eleron la plafon si difuzor jos sub bara.

#81
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 00:51, said:

lasa ventilatia doar pe "parbriz", fiindca la picioare iti ridica tot praful. se vede doar in bataia razelor soarelui ce perdea fina de praf ridica, altfel nu vezi cat praf inhalezi.
Să fie sănătos, praf inhalez zilnic de peste tot, nu-i o noutate. Posted Image

Lăsând gluma la o parte, îmi e frig/cald la picioare dacă nu las ventilația și-n jos, și nu-i plăcut. Știi cum e, fiecare avem alte mofturi în materie de ventilație. Posted Image În plus, pasagerii din spate nu au decât ventilație la picioare, măcar pe-aia să le-o dau.
Totuși bine că mi-ai atras atenția. Scot zilele astea aspiratorul să trag o mică curățenie.

Apropo de praf, m-a surprins ceva tot ieri. Am scos de curiozitate filtrul de aer pentru climatizare (e în torpedou), și deja are o nuanță oarecum de gri, deși pe margini e alb imaculat. Deja e îmbâcsit după doar o lună? Posted Image De fapt ce mă mir, la câtă mizerie e prin oraș. Și-n casă ar trebui aspirat de vreo 2 ori pe săptămână, dacă aș avea timp/chef.
Apropo, ”filtrul de aer pentru climatizare” se numește în engleză. Ăsta e filtrul de polen cumva (n-am parcurs încă tot capitolul de întreținere Posted Image )? Mi-au dat și manual în limba română, dar mi-e frică să mă ating de el, că e praf calitativ. Vreo 10 pagini am deschis, cu toate am rămas în mână. Posted Image Și oricum cel în română e pentru non-FL.

View PostGroot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:

Senzorii de ploaie nu se lasa niciodata pe ON, ca daca iti ingheata peste noapte parbrizul si pornesc din greseala dimineata stergatoarele le faci muci cat ai zice peste.
Iarna e altă mâncare de pește, știu că nu se folosesc senzorii. Posted Image Dar iarna ține mai puțin decât restul anotimpurilor. Și după vreo 2 dimineți (pe la începutul lunii) de dat la racletă, m-am obișnuit s-o parchez cu fața unde răsare soarele. Posted Image

View PostGroot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:

Welcome to the club of hatchback and estate. TOATE creeaza un efect de piston in atmosfera care produc un efect de aspiratie in spatele masinii. Ca la formula 1. Suficient cat sa se lipeasca de tine imediat toata apa cu jeg ridicata de pe sosea.

Enjoy Posted Image
Corect.

Oricum, mai mult opream ștergătorul pentru că mă distrăgea în oglindă, nu eram obișnuit să am ceva care să se fâțâie acolo Posted Image, mai ales c-o face și des și nu are reglaj de viteză (doar OFF, intermitent și continuu). Dar până la finalul zilei m-am obișnuit deja cu el și nu-l mai băgam în seamă.


View PostGroot, on 29 martie 2015 - 08:30, said:

Foarte rau ca ai facut scoala pe o masina cu astfel de sistem. Plecarea din rampa trebuie sa fie un reflex bine format in creierul oricarui sofer. Poate ca e un avantaj ca nu iti functioneaza mereu hill holderul, reflexul asta trebuie muncit la el ca sa functioneze calumea.
Să știi că m-am gândit și eu la asta și-s de acord. Dezavantajul e că muncirea pe mașina personală s-ar putea să fie cam păguboasă. Am avut vreo 2-3 plecări în rampă abruptă unde am turat prea mult (din teama de a n-o scăpa, având mașină în spate), și a mirosit ambreiajul. Posted Image Când sunt singur, plec OK. Dar mai am de lucru la porniri când stau unii lipiți de mine în spate - n-o să-i înțeleg niciodată de ce fac asta, mai ales când văd semn de începător.

#82
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
da, e cel de polen. sa-i pui cu carbon la schimb si ceva de firma.

referitor la praf, oricat de curat ai, tot iti ridica o perdea de praf foarte fin, arata ca o furtuna in desert in razele soarelui. Posted Image indreapta duzele din bord spre tine daca suferi. Posted Image

Edited by 41ex, 29 March 2015 - 11:18.


#83
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001

View Postalexcrist, on 28 martie 2015 - 22:39, said:

asistența la pornire în rampă (HAC): Să dea naiba dacă mă prind cum funcționează Posted Image Manualul spune (parafrazez): HAC menține în sistemul de frânare presiunea acumulată în timpul procedurii de oprire, până la 2 secunde după eliberarea pedalei de frână. Care-i aia ”procedura de oprire”, nu m-am prins exact. Să pun frâna în podea și să opresc brusc mi se pare absurd. Iar odată oprit am încercat să apăs tare frâna (mult mai tare decât era nevoie), dar tot n-a avut efect. Posted Image De vreo 2 ori am simțit că mă ”ține”, dar nu știu cum am reușit și n-am reușit să reproduc de fiecare dată. Probabil mai am nevoie de exersat. Totuși, parcă nici nu mai am așa mare nevoie, deci nu-i o problemă majoră. Posted Image

Baga in treapta intai de viteza cand esti in panta si ridica piciorul de pe frana si masina va ramane pe loc pret de cateva secunde. Daca nu e in viteza nu este activa asistenta.
La mine asa functioneaza sistemul (Ford Tourneo Courier).

#84
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 11:17, said:

da, e cel de polen. sa-i pui cu carbon la schimb si ceva de firma.
Mersi de sfat, sper să-l țin minte. Posted Image

Curios (pentru mine) e că în planul de revizii, prima revizie (1 an sau 15k km) nu conține decât schimb de ulei (și filtru) și aditiv de carburant. Mai departe cică se schimbă anual și filtrul de polen.

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 11:17, said:

referitor la praf, oricat de curat ai, tot iti ridica o perdea de praf foarte fin, arata ca o furtuna in desert in razele soarelui. Posted Image indreapta duzele din bord spre tine daca suferi. Posted Image
Tot nu se compară c-o zi de mers prin praf pe forestiere. Închipuie-ți ce era și pe mine, dacă bicicleta arăta așa, și nu-s evenimente rare (vara) Posted Image
[ https://lh5.googleusercontent.com/-csXssojHSBM/TlIOd7Q7HCI/AAAAAAAAA9A/smKMr6bLqqA/s7000/DSC04659.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Duzele din bord sunt mai deranjante (pt mine), și tot n-au efect direct la picioare. Mofturi, mofturi Posted Image

View Postpetman, on 29 martie 2015 - 11:26, said:

Baga in treapta intai de viteza cand esti in panta si ridica piciorul de pe frana si masina va ramane pe loc pret de cateva secunde. Daca nu e in viteza nu este activa asistenta.
Știu, scrie și în manual asta. Dar nu de-aici e problema. Posted Image Poate o să ies într-o zi special pe o rampă mai retrasă, să încerc mai multe variante, poate mă lămuresc.

Edited by alexcrist, 29 March 2015 - 12:27.


#85
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
la un scurt google pare ca trebuie sa ai activat esp-ul si panta de minim 5%(la Opel cel putin Posted Image )

la bicicleta praful ramane in urma, eventual pe picioare se mai depune. apropo, pe unde te dai?Posted Image

filtrul de polen e gri cel cu carbon dar si marginile sunt tot la fel parca(sau ceva mai albe).Posted Image

ps: ia-ti adidasi de ultima ora Posted Image, au panza subtire(si f rezistenta) la care simti orice briza.

Edited by 41ex, 29 March 2015 - 21:40.


#86
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:

la un scurt google pare ca trebuie sa ai activat esp-ul si panta de minim 5%(la Opel cel putin Posted Image )
La mine în manual spune că sistemul merge și cu ESC dezactivat (deși oricum e mereu activ Posted Image ). Nu merge doar dacă ESCul e dezactivat automat din cauza unei probleme, și nu-i cazul.
De înclinații nu zice nimic.

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:

la bicicleta praful ramane in urma, eventual pe picioare se mai depune. apropo, pe unde te dai?Posted Image
Crezi tu. Șervețelele cu care mă șterg pe frunte te contrazic. Posted Image E suficient să te întâlnești cu un camion pe forestier, și ai inhalat mai mult praf decât în mașină un an întreg. Posted Image Să nu mai zic de simplul mers prin oraș, că numai aer curat nu e. Posted Image

Mă dau pe unde apuc, în general prin jurul Iașului. Dar scopul mașinii e să-mi extind aria de acoperire. Posted Image Deja am planificate 2 excursii, una prin Dobrogea weekendul următor (dacă se potolește ploaia), și una prin județul Buzău/Prahova (pe undeva prin mai, dar nu e încă stabilit). Ar mai fi în plan Transfăgărășan, eventual Transalpina - asta la categoria excursii lungi (mai mult de-o zi). În rest, în funcție de timp, vreme și ocazii, mai pot apărea excursii de-o zi (urcat în mașină dimineața, ajuns la vreun munte, plimbat pe el, și întors seara acasă).

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:

filtrul de polen e gri cel cu carbon dar si marginile sunt tot la fel parca(sau ceva mai albe).Posted Image
Hmm... poate o să-i fac o poză. Ca idee, când se murdărește, se murdărește doar pe-o parte, sau pe ambele? Parcă instinctul (și filtrele de aspirator văzute Posted Image ) îmi zice că pe-o parte se murdărește, pe cealaltă rămâne curat - cel puțin după interval așa scurt. Mă înșel? Sincer nu mai știu cum era ieri, dar măcar să știu când îl mai verific.

View Post41ex, on 29 martie 2015 - 21:37, said:

ps: ia-ti adidasi de ultima ora Posted Image, au panza subtire(si f rezistenta) la care simti orice briza.
Am deja, tot de la bicicletă, de simt fiecare briză prin ei. Sub 10-15 grade mă congelez în ei, chiar cu șosete groase, și trebuie să apelez la protecțiile impermeabile să le mai tai din briză. Posted Image Dar și ei sunt mai prăfuiți decât tot interiorul mașinii, și nici nu cred că s-ar împăca pedalele mașinii cu plăcuța de metal din talpa lor. Ar fi o idee să pun SPDuri la mașină Posted Image

Hai să nu ne mai contrazicem pe chestii de preferințe, că n-are rost. Posted Image Râdem, glumim, dar să nu exagerăm. Oricum aeratoarele centrale nu merg decât la setarea ”față” (centrale și laterale) sau ”față+picioare” (centrale, laterale, sub bord și sub scaune). Orice opțiune ce include parbrizul exclude aeratoarele centrale, iar cele laterale cam au alt scop. Iar pe vremea asta nu prea se poate renunța la parbriz. Și de adidași cu pânză subțire pe vremea asta rece și ploiasă chiar nu e cazul, că mai merg și pe jos, și sincer nu-mi place să mă simt cu picioarele reci. Mai sus nici n-am nevoie de încălzire, că rezolv din scaun, plus ce vine de la parbriz.

În alte știri, am ieșit azi cu aspiratorul să fac curat. Aspiram eu de zor, până vine o tanti c-o mașină, parchează milimetric, rapid și dintr-o mișcare lângă mine (chiar mă pregăteam s-o laud Posted Image ), și-apoi buf! cu ușa peste mine. Posted Image Noroc că a dat cu bandoul ușii ei în cauciucul roții spate (parcase mai în spate decât mine). Noroc că n-a nimerit altceva și n-au rămas semne, dar i-am atras atenția. În final și-a mutat mașina, că și-așa nu stătea bine acolo. De data asta am scăpat. Posted Image

Edited by alexcrist, 29 March 2015 - 22:28.


#87
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
M-am lămurit și cu pornirea în rampă. Posted Image

Sistemul funcționează, dar nu îi simțeam eu efectul în oraș, fiind atent la alte aspecte, nu la frână. Posted Image Am fost pe-o rampă retrasă să văd exact cum se comportă.

Pe Polo de la școală te ținea până efectiv simțea că trage mașina, ba chiar opunea puțină rezistență la plecarea de pe loc în rampă - chiar se auzeau puțin plăcuțele frecând pe discuri când se elibera asistența (sunet similar cu plecarea cu frâna de mână parțial trasă).

La Rio e puțin altfel. Nu are nicio importanță cât de tare apăs frâna la oprire sau în staționare, atâta timp cât apăs suficient să nu alunece la vale. De asemenea, frâna trebuie eliberată rapid, nu ușor, altfel alunecă în spate. Posted Image Apoi asistența e eliberată mai devreme, atunci când (din ce-am simțit eu) e turată suficient de mult și ridici foarte puțin ambreiajul, dar e eliberată înainte ca roata să aibă efectiv cuplu suficient - aici e diferența față de Polo.
Ca avantaj, nu opune niciun fel de rezistență suplimentară la pornire. Ca dezavantaj, mașina alunecă puțin în spate (sau dă senzația asta) înainte de pornirea efectivă. Ca rezolvare, ambreiajul trebuie ridicat puțin mai rapid (implicit turată suficient de mult, altfel moare motorul), să trimiți suficient cuplu la roată.

Efectul se vede și într-un clip deja postat, deși atunci nu resimțisem efectul. Se vede cum alunecă foarte puțin în spate Posted Image :
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GMFE02180ek?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai rămâne și înclinația rampei, pe care n-am stat s-o testez, dar e mai puțin importantă. Posted Image Ce e evident e că pe rampe medii/accentuate își face efectul, pe rampe ușoare nu prea. Dar e foarte OK așa. Măcar dacă știu cum merge sistemul, voi putea să-l folosesc mai cu cap. Posted Image

#88
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 1761km

Weekendul ăsta am ieșit la primul drum lung: Iași-Galați-Iași, total 496,6km.

Consumul în bord (mixt) a scăzut la 6.3L/100.
Consumul calculat la pompă (plinuri făcute în Iași, la plecare și revenire): 5,5%, în condiții de singur în mașină, fără multe bagaje (la dus am avut anvelopele de iarnă cu mine, le-am lăsat în Galați), destul de puțin mers prin Galați, însă au fost multe porțiuni cu drum torpilat unde am mers mai încet, cu multe frânări și accelerări - deci cam condiții ”de oraș”, chiar dacă eram în câmp. Posted Image În plus, la dus am avut vânt foarte puternic din dreapta/față, care sigur și-a spus cuvântul asupra consumului. M-a plouat puțin, și se vedea că și ștergătoarele se ridicau rapid, dar se chinuiau puțin să coboare.
Per total, zic eu, un consum OK.

Însă, tot legat de vântul puternic, încă a fost surprinzător de liniște în mașină. Nu am simțit niciun șuierat anume în exterior, deși se simțea că mă împinge vântul la rafală.

Plinul la plecare l-am făcut cu benzină de 100, așa, de test. Rezervorul era aproape gol (mai erau cam 3-4L de 95, dacă țin bine minte), deci tot drumul s-a făcut cu același tip de benzină. Ca diferențe față de benzina de 95, n-aș zice că m-a dat ceva pe spate. Da, parcă se simte că trage ceva mai vioi, și puțin mai devreme (la turații puțin mai mici). Dar, sincer, părere strict personală, nu cred că merită diferența de preț în cazul meu. Posted Image

Am prins pe European o porțiune liberă și dreaptă unde am dat puțin peste 120/125. Nici pe-acolo n-am simțit vreun efect al volumului, care era pe la jumătate (pe la 20-25 din 45 maxim) - am citit că pe la Cee'd-uri de la vitezele astea își face efectul opțiunea. Parcă-parcă a crescut puțin volumul, dar n-a mai scăzut când am frânat (până spre 100) și n-am mai resimțit creșterea a doua/treia oară când am trecut de 120. Posibil să fi fost placebo.

Edited by alexcrist, 05 April 2015 - 20:56.


#89
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
La motoare cu compresie mica nu se simte diferenta intre benzina cu cifra octanica de 95 sau de 100.

La motoarele cu compresie mare, computerul motorului detecteaza singur punctul de detonare si intarzie putin avansul, dand scanteia la compresie maxima, de unde si putere mai mare.

D-aia n-ai simtit nimic. La cifra octanica 95 computerul oricum da scanteia la compresie maxima. Asa ca nu mai strica orzul pe gaste. Baga de 95 ca e mai ieftin.

Cate despre vant, le-ar fi dreaq rusine sa mai suiere masina in anul 2015 cand nu numai ca exista tunele aerodinamice de testare, dar s-au inventat softuri de testare aerodinamica, cu care poti sa testezi aerodinamica unei forme inca inainte de a construi macheta de test in tunel.

Edited by Groot, 06 April 2015 - 07:38.


#90
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
"scanteia" o da dupa cum e harta in ECU, daca stie sa profite de cifra octanica. iar dupa cum spune stie sa profite! masina e noua, deci simte cifra acum, nu aditivii de curatare.

cine garanteaza ca e de 95 cea de 95? la cate feluri de motoare simt diferenta, inclin sa cred ca nu e 95 real. dar multi prefera "economia".

alex, daca ai conduce mai mult timp cu asta aditivata ai simti si mai mare diferenta cand ai reveni la 95. fiindca nu e chiar asa mica diferenta. si la tine abia s-a acomodat cu ECU in acest drum. in plus stai fara griji ca se infunda injectoare sau alte depuneri.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate