Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
In ce situatii cereti o a doua op...

DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!
 La multi ani @barbosa1bis!

La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...
 Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...
 M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...
 

Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

- - - - -
  • Please log in to reply
511 replies to this topic

#91
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Post41ex, on 06 aprilie 2015 - 08:39, said:

"scanteia" o da dupa cum e harta in ECU, daca stie sa profite de cifra octanica. iar dupa cum spune stie sa profite! dupa cum spune cine? Userul a zis ca nu simte diferenta. Parca-ul ala e placebo la motorul asta. Cifra octanica mare pe un motor cu compresie mare o simti in stomac. Nu e "parca" e mai repede un "sa moara gigi" masina e noua, deci simte cifra acum, nu aditivii de curatare.

cine garanteaza ca e de 95 cea de 95? Standardele de testare si de calitate ca nu traim in jungla venezueleana la cate feluri de motoare simt diferenta, inclin eu inclin doar la bautura sa cred ca nu e 95 real. dar multi prefera "economia".

alex, daca ai conduce mai mult timp cu asta aditivata ai simti si mai mare diferenta cand ai reveni la 95. fiindca nu e chiar asa mica diferenta. si la tine abia s-a acomodat cu ECU in acest drum ECU se 'acomodeaza' in 5 secunde dupa plecarea de pe loc. in plus stai fara griji ca se infunda injectoare sau alte depuneri.

Edited by Groot, 06 April 2015 - 08:50.


#92
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006

View PostGroot, on 06 aprilie 2015 - 08:48, said:

dupa cum spune cine? Userul a zis ca nu simte diferenta. Parca-ul ala e placebo la motorul asta. Cifra octanica mare pe un motor cu compresie mare o simti in stomac. Nu e "parca" e mai repede un "sa moara gigi"
”Parcă” era o formă de a spune ”trage mai bine, dar nu cu foarte mult”, amestecat cu ”nu bag mâna-n foc, din lipsă de experiență”. Din același motiv nu m-am băgat în cifre exacte.

Așa, orientativ, cu benzină normală trage bine de pe la 2500rpm în sus, deși la 2000 în bord deja te sfătuiește să urci treapta. La 60km/h în treapta 4 am fix 2000rpm și, mergând prin localitate (deci 50-55 km/h, deci puțin sub 2000rpm), dacă puneam pedala în podea în treapta 4, se simțea că trage, mai bine decât o făcea înainte. De asemenea, puteam face depășiri cu treapta 5, pornind de la 80km/h și accelerând destul de bine, deși la viteza aia turația e tot sub 2500rpm.

Teste de dyno n-am de gând să fac, și nici cu cronometrul în mână n-o să fac teste de reprize. :) Oricum la turațiile astea, acel ”trage” e orientativ, pentru că nu te bagă-n scaun, dar e punctul în care începe să se simtă cuplul. Concluzia mea, reformulată, e că orice obțin cu benzina de 100, pot obține și cu 95, retrogradând în cel mai rău caz.

Toate sunt impresii personale. Că or fi fost corect percepute, că nu, n-am cum să dovedesc (nici măcar eu mie însumi). Ce pot zice sigur e că mie îmi e absolut suficient (asta apropo de întrebările de la început, dacă e motorul prea mic). Mai multe nu prea contează. :)

Sincer, am încercat să găsesc un grafic de cuplu/putere pentru tipul ăsta de motor, măcar să văd dacă percepțiile au vreo legătură cu realitatea. Dar n-am găsit, sau poate n-am căutat unde/cum/ce trebuie. :)

#93
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Off topic oarecum: sa nu te iei niciodata cu ce iti recomanda bordul, schimba cum simti tu. La passaat imi cere sa schimb a6a la 70km/h. Si chestia asta e in orice viteaa, teoretic te indeamna sa mergi ultra mega subturat. Probabil ca sa ajungi la service.. :)

#94
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015

View Postalexcrist, on 06 aprilie 2015 - 14:35, said:

Sincer, am încercat să găsesc un grafic de cuplu/putere pentru tipul ăsta de motor, măcar să văd dacă percepțiile au vreo legătură cu realitatea. Dar n-am găsit, sau poate n-am căutat unde/cum/ce trebuie. Posted Image

[ http://www.kotse.com/images/stories/news/kia/2011/geneva_rio_picanto/picanto_engine.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by gmowner, 06 April 2015 - 15:45.


#95
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006

View Postpaul_kelso, on 06 aprilie 2015 - 15:33, said:

Off topic oarecum: sa nu te iei niciodata cu ce iti recomanda bordul, schimba cum simti tu. La passaat imi cere sa schimb a6a la 70km/h. Si chestia asta e in orice viteaa, teoretic te indeamna sa mergi ultra mega subturat. Probabil ca sa ajungi la service.. Posted Image
Fiind fără turbină sau alte minuni, nu prea există ”subturat”, cât timp nu tremură. Posted Image

În principiu, cam la 2000rpm recomandă creșterea (și pică undeva pe la 1500), la 1000 recomandă retrogradarea. E puțin ”inteligent”, încât dacă pui pedala în podea (în special la deal), te mai lasă în pace până ceva mai sus în ture, că-și dă seama că n-ar mai avea cuplul necesar pentru accelerare.

De schimbat, schimb în funcție de ce am nevoie, nici nu mă uit la recomandarea aia. O iau doar orientativ. La drum plat și viteză constantă merge fără probleme și sub 2000. Dacă vrei avânt, peste 2500-3000, în funcție de nevoi. Teoretic cuplul maxim e la 4000, dar eu rar (și scurt) am trecut de 3000. Posted Image

Au apărut (de fapt, au fost confirmate) și primele probleme tehnice. :( Din fericire (sau din păcate), cu camera de bord, nu cu mașina: http://forum.softped...6#entry16996671

Edited by alexcrist, 06 April 2015 - 21:03.


#96
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
e inca noua, totusi ii va face bine drumuri cu 3500/4000rpm constant. nu ai unde sa treci de 100km/h constant?

si apropo, daca i-ai face tuning de soft(nu de "compresie") pt cativa cai in plus, la fel ai simti o mica diferenta, doar cu turbo ai schimba motorul.:)

#97
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Post41ex, on 06 aprilie 2015 - 21:17, said:

e inca noua, totusi ii va face bine drumuri cu 3500/4000rpm constant. nu ai unde sa treci de 100km/h constant?


1. De ce ar face bine unui motor pe benzina mersul turat? Eu zic ca ii face rau, arderea benzinei produce temperaturi foarte inalte. Sistemul de racire va tine cu greu pasul mai ales vara. Poate nu topise niste segmenti de foc si nu stiai cum sa ii propui?
2. De ce, nu poti sa o turezi si sub 100kmph?

Ce ar fi sa nu mai dati sfaturi din astea? Nici dieselurile din ziua de azi nu se mai tureaza. A mea, diesel nou nout cu cutie DSG, schimba pe la 2000 de ture si sta mereu intre 1500 si 2000. Moartea dieselului este sa calci pedala tare si sa bage multa motorina in cilindru care nu apuca sa se arda si produce o groaza de funingine. La dieselurile noi nu se mai poate asa ceva, poti tu sa apesi pedala pana iti vine rau ca computerul accelereaza progresiv fara sa toarne motorina in cilindri mai multa decat se poate arde.

La benzina in schimb nu exista contraindicatii de turatie joasa. Atata timp cat tii motorul intr-o turatie la care sa nu vibreze toata masina sa stea sa moara, benzinarul e OK oricat de jos in ture ai merge. Ba din contra, turatiile mari sunt riscante.

Si inca ceva, cuplu maxim la turatia x la benzinar nu inseamna in niciun caz sa mergi constant cu turatia aia. Inseamna doar ca la turatia aia se atinge puterea maxima, adica de obicei cand face masina ca avionul la decolare.

D-aia nu ma impac eu cu benzinarele. 90% din timp ai 40-50% putere disponibila. La diesel 100% din timp ai cel putin 70-80% disponibil la cea mai mica apasare de pedala.

#98
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
mda, al 2-lea post consecutiv in care arati ca nu stii multe. ia sa te intreci cu un benzinar de aceeasi putere sa vezi cat turezi ca sa te tii dupa el.

#99
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Cum a dat fum Audi R8, singurul diesel prezent la Le Mans, castigand cursele din 2000, 2001, 2002, 2004 si 2005?

Cat despre afirmatia ta, zic doar atat:

Am un Fiat grande punto de 1248cc, turbo diesel de 90 de cai. Ia suta in 11,8 secunde. Masina din topicul asta are 84 de cai si ia suta in vreo 12.6 secunde. Pe cat pui pariu ca eu nu turez peste 3000 de ture si castig orice liniuta?

Edited by Groot, 07 April 2015 - 08:04.


#100
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
pai daca tu dai 3000, el( +benzina buna) da vreo 4500-5000(echivalent la benzinar) si te face.

@alex, cand merge mai bine cu benzina buna practic atunci merge in parametri, cum a fost proiectata, iar cu cea de 95 merge chinuit, un fel de semi limp mode ca sa zicem asa. nu se chinuie sa mearga mai bine cu benzina buna, ci se chinuie cand merge mai slab cu benzina de "95" romaneasca.

#101
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007

View PostGroot, on 07 aprilie 2015 - 07:43, said:

Si inca ceva, cuplu maxim la turatia x la benzinar nu inseamna in niciun caz sa mergi constant cu turatia aia. Inseamna doar ca la turatia aia se atinge puterea maxima, adica de obicei cand face masina ca avionul la decolare.

D-aia nu ma impac eu cu benzinarele. 90% din timp ai 40-50% putere disponibila. La diesel 100% din timp ai cel putin 70-80% disponibil la cea mai mica apasare de pedala.

Turatia de cuplu maxim nu are nici o legatura cu turatia la care se atinge puterea maxima... Cred ca faci confuzii intre cele doua notiuni ( lucru usor de observat si din ceea ce spui cu benzinarele vs diesel cu procentele din timp vs putere).

Afirmatia referitoare la liniutele la care tu schimbi cu dieselul la 3000rpm si "castigi orice liniuta" facuta cu benzinarul de 84CP este hilara... Nu numai ca nu castigi, dar te pierde deja din treapta 2 fara mare efort. Si 0-100km/h pentru GP 1.3 16v Multijet 90CP (de fapt 88) este de 11,9 s iar pentru Kia 1.2 13,4 s.

Edited by paultt, 07 April 2015 - 19:59.


#102
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Putere = turatie x cuplu.

La benzina aspirata cuplul maxim se atinge sus de tot in ture (Vezi motoarele de formula 1 aspirate care ating turatii de 15.000 rpm - de ce ar fi orice inginer atat de cretin sa lase turatia atat de mare, riscand sa topeasca segmentii si cuzinetii, daca nu s-ar atinge putere maxima acolo sus?). Deci strict la masina asta la turatia de cuplu maxim se atinge puterea maxima.

La diesel e invers. Are cuplu maxim jos in ture dupa care daca cresti in ture scade cuplul, pana la un moment la care cuplul nu mai tine pasul cu cresterea turatiei si produsul celor doua incepe sa scada.

Dar nu stiu de ce ma strofoc eu sa raspund tuturor celor care cred ca au descoperit ei roata si focul.

Edited by Groot, 08 April 2015 - 18:15.


#103
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Pai chiar ca nu e cazul sa te strofoci sa explici... Mai ales cand nu esti nici pe departe in situatia de a explica ceva. Amuzant post, si nu glumesc cand scriu asta.. Repet, una e turatia la care motorul atinge cuplul maxim si cu totul altceva este turatia la care motorul atinge puterea maxima. Chestia asta este valabila si la benzinare si la diesel-uri. Din formula respectiva iti lipseste ceva, puterea fiin egala cu produsul dintre cuplu si turatie, impartit la 5252.
Strict in cazul benzinarului din topic, avem cuplu maxim la 4000rpm si pmax la 6000rpm. Nu ar strica sa studiezi niste grafice de cuplu/putere pentru a vedea cam ce repartitie are cuplul in banda de turatie (si la benzina si la diesel).

#104
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Alt pusti teribilist.

#105
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Adevarul e ca este necesara o mare doza de teribilism pentru a-i spune cuiva ca bate campii. La fel cum o afirmatii de genul celor cu puterea maxima si cuplul maxim coroborate cu liniutele castigate de diesel cu schimb de viteze la 3000rpm din posturile tale denota vaste cunostinte in domeniul auto. Posted Image   Desi este distractiv, eu ma opresc aici.

Edited by paultt, 09 April 2015 - 09:49.


#106
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,055
  • Înscris: 25.06.2007
Draguta masina (desi nu-i genul meu) sa o stapanesti sanatos si sa o conduci fara incidente.
Ce m-a dat pe spate e suma platita pe asigurare Posted Image

View Postalexcrist, on 27 februarie 2015 - 20:09, said:

Azi am făcut asigurările (RCA + CASCO), la Groupama. Iar am spart pușculița, ce mai rămăsese din ea. Posted Image Dar măcar mă simt oarecum liniștit, mai ales că am ales la CASCO clauza de garantare a valorii de nou în primii 3 ani, pentru daună totală sau furt. Total: 4700 de lei pe 12 luni.


#107
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
Mersi. :)

Suma reprezintă aprox 50%-50% RCA și CASCO, în caz că nu s-a înțeles. La RCA e vârsta. La Casco, pentru o mașină nouă și ceva clauze suplimentare în poliță, nu mi s-a părut exagerat de mult. :)

#108
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006

View Postalexcrist, on 05 aprilie 2015 - 20:53, said:

Am prins pe European o porțiune liberă și dreaptă unde am dat puțin peste 120/125. Nici pe-acolo n-am simțit vreun efect al volumului, care era pe la jumătate (pe la 20-25 din 45 maxim) - am citit că pe la Cee'd-uri de la vitezele astea își face efectul opțiunea. Parcă-parcă a crescut puțin volumul, dar n-a mai scăzut când am frânat (până spre 100) și n-am mai resimțit creșterea a doua/treia oară când am trecut de 120. Posibil să fi fost placebo.
Da, a fost placebo. M-am lămurit azi cu volumul. Funcționează opțiunea. :)

Mi s-a sugerat să repet testul de viteză (120+), dar la volum mai scăzut (10-15).

Am testat azi, însă tot nu s-a simțit niciun salt. Apoi am început să activez/dezactivez opțiunea, în mers, la aprox. 100 km/h. Diferența era clară - nu foarte mare, dar suficient de clară încât, dacă n-ar fi existat, probabil aș fi ridicat manual volumul. :)

Nu știu exact când crește, nu știu cum, dar crește. Probabil puțin-câte puțin, insesizabil, încât la viteze mari diferența este mai mare. Dacă țin bine minte, o diferență între activ/inactiv se simțea și la viteze mai mici (70-80), dar și la trepte de volum mai ridicate (20+), însă n-am stat să caut exact limitele de viteză și/sau trepte limită. Fiind singur în mașină și o zi destul de aglomerată, m-am jucat doar puțin cu setările, că aveam alte preocupări. :)

Per total, funcția mi se pare utilă așa cum este, odată ce i-am simțit efectul. E suficient de discretă încât să nu sară volumul brusc, dar suficient de capabilă încât să ridice volumul suficient cât să țină pasul cu viteza, însă fără să exagereze, minimizând interacțiunea manuală cu volumul. :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate