Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

- - - - -
  • Please log in to reply
511 replies to this topic

#55
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View PostJm3k3ritza, on 08 martie 2015 - 02:06, said:

E destul de aiurea sa nu poti lua culoarea dorita

Este. În apărarea lor (am uitat să specific aseară Posted Image ), mi-au spus pe loc că de prin aprilie fuseseră anunțați că bej și albastru nu se mai fabrică. Dar în momentul comenzii au văzut că aplicația a aprobat inițial configurația și au presupus că nu mai e valabilă notificarea. Deci nici că nu se fabrică nu era vina lor (ci a producătorului), nici că aplicația a aprobat comanda (ci a afurisiților de la importator, care nu-s în stare să aplice corect toate restricțiile comenzii în aplicație).

Eu când am plecat de la ei, mă cam așteptam să fiu sunat să aleg altă culoare, deși speram să nu fie cazul. Posted Image Asta e, acum culoarea nu mai e un compromis practic/estetic, ci e doar estetic. Se vede mai ușor că e stropită, dar arată mai bine când e curată. Posted Image

View PostJm3k3ritza, on 08 martie 2015 - 02:06, said:

, apoi la acesorii sa iti puna 50 lei in plus..
Idem, prețuri greșite în listele inițiale date de importator. Mi-au arătat factura cu care au venit accesoriile, și alea erau sumele. Probabil ăia de la București se joacă cu sumele așa, cum le tună. Pana mea...

Și nici întârzierea n-a fost vina lor. Adică sunt sigur că n-a ajuns la ei mașina mai devreme, că eu am mai trecut pe-acolo neanunțat (în drumuri spre Galați), și nu era. Posted Image

De-asta zic, să îi înjur pe ei pentru ce-a fost, mi s-ar părea puțin nedrept. Pe-ăia de la București, da, pot să-i înjur cât vreau. Că de la ei au venit diferențe de configurații și prețuri, CIV greșit, amânarea livrării vreo 2 săptămâni pe motiv de ”n-avem TIR spre Vaslui” și alte cele... Posted Image

View Postcrisstonne, on 08 martie 2015 - 01:23, said:

Ce răbdare ai avut  Posted Image

View PostJm3k3ritza, on 08 martie 2015 - 02:06, said:

Sa stii ca are dreptate, ce rabdare ai avut...Posted Image
Mna, ce să zic... tot intervalul de amânări l-am resimțit foarte puțin, pentru că am avut altele pe cap. De la plecarea firmei la care lucram din România, rămânerea fără job și căutat alt loc de muncă (cu emoții la interviuri de parcă intram în clasa 1 Posted Image) și alte cele în care prefer să nu intru în detalii. Posted Image Privind partea bună, măcar a trecut iarna, păsărelele cântă afară, vremea se încălzește ușor și nu mai am de tras la lopată și mers cu stres pe zăpadă/polei. Deci tot răul spre bine. Posted Image

Edited by alexcrist, 08 March 2015 - 10:19.


#56
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
De ce nu Iasi? Nu s seriosi? Intreb pt ca as vrea sa fac revizia cand vin acasa in Iasi la un ceed. Locuiesc afara.

#57
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Nu știu nimic despre cei din service din Iași.

Când am vrut să văd prima oară un model, prin februarie, cei din Iași m-au lălăit aiurea (nici măcar programul de sâmbătă nu și-l respectau, și oricum nu aveau nimic pe stoc pentru vizionare). Apoi de prin aprilie-mai nici nu mai răspundeau la mailuri și, de câte ori am trecut pe acolo (ce-i drept, în afara orelor de program), bătea vântul și în curte, și înauntru. Așa că am ajuns la Vaslui și, cât timp nu voi avea probleme din cauza lor, nu am de gând să încerc altceva - decât în situații urgente.

De fapt, mă bate gândul să trec pe la cei din Iași, poate mă rezolvă cu folia de protecție pentru portbagaj. Dar nu știu exact când. Dacă ajung, revin aici cu impresii. :) Dacă ajungi să faci revizia în Iași, aș aprecia ceva păreri din partea ta. Mersi.

#58
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
ODO: 611km

Aseară, după aprox. 525km de la primul plin, s-a aprins prima oară becul de benzină. Am făcut al doilea plin. Consumul a urcat cam pe la 7%, în condiții de ”oraș pe 7 coline”. Posted Image

Astăzi am făcut o mică plimbare de cam 85km, drum întins în afara orașului, spre o mănăstire din zonă (Hadâmbu). La întoarcerea acasă, consumul a scăzut la 6.8%.

[ https://www.zonerama.com/photos/24691782_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pe traseu am avut și o peripeție. Posted Image Am oprit pe o poieniță să privesc puțin peisajul. Și nu mi-am dat seama că pământul e așa ud și... acolo am rămas Posted Image

[ https://www.zonerama.com/photos/24691776_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://www.zonerama.com/photos/24691780_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cu ocazia asta am ”testat” și sistemul ESC/VSM, care îmi tăia complet puterea motorului (chiar până la 1000rpm), încât era imposibil să mă mișc cu el activ. Am aplicat și ce scrie în manual (dezactivare ESC, demaraj cu a 2-a), dar tot degeaba. Parcă efectiv eram lipit de pământ. Până la urmă, au apărut 3 băieți care m-au împins la deal.

Totuși am rămas cu o dilemă: cu ESC dezactivat, la demaraj puternic și patinare, se auzea un huruit puternic din față, extrem de similar celui de ABS la frânare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FPgPNBjHiMA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă țin bine minte (am uitat cartea în mașină), în manual scria ceva de genul că, la simpla apăsare a butonului de dezactivare ESC, se dezactivează doar ESC/VSM/controlul tracțiunii, dar protecția la frânare (ABS) rămâne activă. E posibil să fi fost tot ABSul, care încerca totuși să controleze patinarea? Sau să fie altceva? Același huruit, dar mult mai scurt (maxim 1 sec), l-am mai auzit de câteva ori, la plecare pe asfalt (ESC activ) în rampă abruptă, când e posibil să fi patinat puțin.

Totuși, cu ESC activ, când se limita puterea/turația motorului, clipea și martorul de ESC, cum e normal. Cu ESC inactiv, în timpul huruitului, nu era niciun martor aprins în bord.
NOTĂ: bing-bing-ul din clip e de la centura de siguranță.

În mers normal nu se aude niciun fel de zgomot suspect. Totul e lin, motorul merge fără cusur, totul cât se poate de silențios. Posted Image

Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:15.


#59
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
probabil nu s-a dezactivat complet. eu as fi accelerat treptat si usor cu a 1-a. eventual si cu spatele incercat. a 2-a e pt a mentine "usurel" viteza dupa, eventual.
conteaza si cum parchezi masina(la noroi/zapada), de preferat sa fie usor inclinata pe puntea fata .

ai testat evo?Posted Image

Edited by 41ex, 15 March 2015 - 01:47.


#60
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View Post41ex, on 15 martie 2015 - 01:39, said:

eu as fi accelerat treptat si usor cu a 1-a. eventual si cu spatele incercat. a 2-a e pt a mentine "usurel" viteza dupa, eventual.
E drept că abia acasă mi-a trecut prin cap că trebuia să încerc să urc cu spatele. Însă mă îndoiesc că aș fi reușit ceva. Pământul era destul de moale, probabil nici anvelopele nu m-ajutau cu nimic, și mai era un rând de urme ale altcuiva - care inițial am crezut că-s făcute în joacă, apoi mi-am dat seama că mai rămăsese cineva blocat acolo. Posted Image

Probabil din prima poziție (din poze) dacă plecam cu spatele, ieșeam. Dar încă nu mă prinsesem că nu pot ieși altfel. :)

Prima oară eram cu fața la vale, am plecat lejer și fără s-o turez, dar imediat cum a dat cu fața de urcare, s-a împotmolit, chiar dacă aveam și puțin avânt. Și chiar cu spatele la vale (cât am reușit s-o întorc măcar), patina imediat și în marșarier. Doar că patina silențios.
Am încercat și cu 1-a, și a 2-a, și cu ESC și fără, și turat, și ușurel, toate combinațiile. Abia dacă urca 1-2cm, cât dădea de partea mai abruptă, și se oprea. În clipul anterior e doar momentul când eram împins.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/F_Hch__vr8I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Eh, asta e. Data viitoare știu să nu mai intru pe iarbă după o zi și-o noapte de ploaie. Posted Image

View Post41ex, on 15 martie 2015 - 01:39, said:

ai testat evo?Posted Image
Nu încă. Lukoil de data asta, singura găsită în oraș sub 5.5. Să văd dacă observ diferențe față de MOL de până acum. Ieri a mers bine, dar nu se pune, că abia alimentasem.

Edited by alexcrist, 15 March 2015 - 09:39.


#61
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Postalexcrist, on 14 martie 2015 - 20:46, said:

Dacă țin bine minte (am uitat cartea în mașină), în manual scria ceva de genul că, la simpla apăsare a butonului de dezactivare ESC, se dezactivează doar ESC/VSM/controlul tracțiunii, dar protecția la frânare (ABS) rămâne activă. E posibil să fi fost tot ABSul, care încerca totuși să controleze patinarea? Sau să fie altceva? Același huruit, dar mult mai scurt (maxim 1 sec), l-am mai auzit de câteva ori, la plecare pe asfalt (ESC activ) în rampă abruptă, când e posibil să fi patinat puțin.


ABS-ul nu poate fi dezactivat. Nu exista buton pentru el, d-aia ti s-a spus ca ramane activ.

ABS-ul face un singur lucru: moduleaza presiunea de tranare, deci doar atunci cand apesi pedala de frana, in asa fel incat roata sa nu se blocheze pe franare in timp ce masina inca se misca. In niciun alt caz ABS-ul nu intervine. Huruitul ala era anevelopa care freca pe noroi.

#62
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View PostGroot, on 15 martie 2015 - 09:39, said:

Huruitul ala era anevelopa care freca pe noroi.
Nu e anvelopa. Vezi clipul din postul precedent (Hadâmbu 1, sec 38), când patina în marșarier. Acolo se aude anvelopa, nu motorul. Dacă ar fi huruit anvelopa în halul ăla, sigur ar fi avut și ceva aderență, dar pământul nu avea niciun fel de pietre, ci doar pământ și iarbă ude.

Alt exemplu unde se aude huruitul e când am prins o piatră (cred) sub roata față-dreapta, la plecare în rampă foarte abruptă:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GMFE02180ek?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Toate sistemele active, a patinat doar roata respectivă cât a trecut peste piatră (sau nisip, ce-o fi fost, dar se vede că se înclină mașina puțin fix în acel moment), s-a auzit puțin huruitul (probabil cât a controlat roata respectivă) și a plecat fără să fie nevoie să mai taie turația.

Când ies la mașină mai arunc un ochi pe capitolul respectiv să văd exact ce scrie.

#63
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Postalexcrist, on 15 martie 2015 - 10:08, said:

Nu e anvelopa.
Nu e nici ABSul

#64
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View PostGroot, on 15 martie 2015 - 10:11, said:

Nu e nici ABSul
M-am lămurit cu asta, mersi. :) M-am gândit la el doar din cauza zgomotului specific.

Altceva ce-i? Control prin frânarea roții? Sau ceva de prin diferențial (deși parcă n-am citit de ceva așa complex pe modelul ăsta)? Sincer, sunt destul de sigur că e comportament normal, nu vreo problemă anume. Dar sunt curios exact ce e și cum funcționează. :)

#65
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Pietre sub cauciuc. Masina ta este un entry level, nu e vreun 4matic sau xdrive cu sisteme de control si management de avion. Sunt zgomote de pietris-noroi sub roti.

#66
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Pricepe că nu e zgomot de pietre. Și dacă tot insiști cu asta, explică-mi de ce sunt pietre doar cu fața, nu și în marșarier. Nu e nevoie să mă crezi pe cuvânt, e suficient să auzi pe înregistrare că zgomotul e cât se poate de ritmic și reacționează la ceva anume, după care se oprește treptat. În ultimul clip se aude clar și zgomotul de ”pietriș” (sunetul continuu, scurt și tare), după care rămâne acel țac-țac ce tace treptat, ca un soi de motor care se oprește, care se auzea clar de undeva de la motor, nu de la roți.

#67
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
e tot un fel de control al tractiunii care iti infraneaza roata prin abs. asa zic eu, cel mai bine intrebati cei de la service.
lukoil e de evitat. nu cauta benzina ieftina pt o masina noua. :D

#68
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Mda, m-am pierdut între atâtea sisteme și prescurtări ESC/VSM/ASL/PLS/WTF, toate având un singur martor în bord. Posted Image

M-am lămurit după ce am recitit manualul și am fost puțin la ”joacă”. Există 3 moduri de lucru:
  • toate sistemele active
  • controlul motorului/tracțiunii dezactivat (la apăsare scurtă a butonului), însă rămânând asistența prin frânare (nu se referă la ABS, ci la controlul tracțiunii și stabilității prin frânare)
  • controlul tracțiunii și stabilității complet deactivat (apăsarea butonului 3 secunde, urmată de un semnal acustic)
Ce induce în eroare este că, în bord, în general nu e nicio diferență între ultimele 2 moduri. Ambele sunt semnalizate prin același martor ESC OFF, iar acțiunea parțială a sistemului (în cazul 2) nu mai e semnalizată prin nimic. Diferența dintre modul 2 și 3 e doar la mesajul ce apare câteva secunde în centrul consolei.

[ https://www.zonerama.com/photos/24724411_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.zonerama.com/photos/24724403_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.zonerama.com/photos/24724407_637x478_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ca moduri de acțiune:
  • totul activ: la patinare, se frânează forțat roata/roțile (exact acel huruit de care mă întrebam) și se reduce forțat turația motorului dacă e nevoie
  • controlul motorului/tracțiunii dezactivat: la patinare, turația nu mai e redusă, dar se frânează roțile - ce pățeam eu pe iarbă.
    [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/miGGQJXFsIs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
  • totul dezactivat (se aude la început și semnalul acustic):roțile patinează libere, și nu se mai aude niciun huruit/țăcănit, ci doar ”pietrele sub roți”
    [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SAQB2pDMvuM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nu știu dacă am făcut bine, dar ca loc de ”joacă” am ales o stradă neasfaltată, cu gândul că va patina ușor deci n-o voi chinui mult. Prea multe pietre nu erau, și nici n-am călcat-o mult, să evit pe cât posibil să sară vreo piatră. Posted Image Demarajele le-am pornit cam de la 3500 rpm, treapta 1.

Ca atare, clipurile de mai sus s-ar putea să nu fie chiar așa relevante, pentru că e prea mult ”zgomot” de la pietre. Însă cu ceva atenție se observă că la prima tentativă (totul activ) turația scade rapid și motorul tace (însă nu se oprește, chiar dacă pare, ci eu am frânat), iar la a doua se aude puțin (cu atenție) acel țăcănit.

La ultima nu se mai aude nimic suspect - ba chiar, deși eram pe un drum evident pietruit, zgomotul produs e mult mai mic decât ce se auzea pe acea iarbă/pământ, pentru că sursa zgomotelor e cu totul alta, și parcă nici nu s-au simțit aceleași vibrații (posibil efect placebo, dar sunt menționate în manual ceva pulsații la acțiunea ESCului). Posted Image

În concluzie, privind în urmă, cred că m-a ajutat mai mult modul parțial de acțiune (doar prin frânarea roților), ajutându-i pe băieți să mă împingă dar fără să sape roțile șanțuri în pământ și fără să umple mașina (și pe băieții din spate) de noroi. Nu zic că am ieșit de-acolo curat ca lacrima, dar totuși m-așteptam să fie mai multă mizerie la ce impresie am avut că patinam. Plus că imediat ce am prins teren mai plat, imediat a prins și aderență - ca dovadă că și huruitul a tăcut mult înainte să mă opresc sus.

Deci chiar dacă n-o fi având ea ”xdrive” și o fi ea ”entry level”, nu e chiar așa pocnitoare pe cât vor unii să creadă, și încă mă declar mulțumit de performanțe. Posted Image

Edited by alexcrist, 28 February 2017 - 22:17.


#69
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006

View Post41ex, on 15 martie 2015 - 15:44, said:

lukoil e de evitat. nu cauta benzina ieftina pt o masina noua. Posted Image
Nu am luat de la ei doar pentru preț, ci și pe recomandări. Dacă voiam strict preț, probabil găseam și benzinării obscure cu preț mai mic. Posted Image Deocamdată nu am observat diferențe de comportament, a tras foarte bine și ieri și azi, inclusiv la deal, în total peste 200km cred. Deja e cam o treime dus plinul și nici n-are 2 zile. Posted Image

Edited by alexcrist, 15 March 2015 - 16:26.


#70
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Si eu as evita lukoil.. Prefer OMV oricand.

#71
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 02.02.2006
Umblând azi printr-un magazin oarecare (căutând altceva), mi-a sărit în ochi o ”chestie” cică bună pentru spălat geamuri.

[ http://ft.trillian.im/4d5962bf4634040060ca204c77c7356e7718a1e2/6xctijWIYQ2g5oaaJrRm3ScWmeYsi.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://ft.trillian.im/4d5962bf4634040060ca204c77c7356e7718a1e2/6xcthZDTOXGNKSJNs5KtmBOGZ8My9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://ft.trillian.im/4d5962bf4634040060ca204c77c7356e7718a1e2/6xcti2cpWoVye6MrO8Ax5GQFXdXn3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cică 3 lavete (interschimbabile) din microfibră, ce pot fi spălate la mașină, prinse cu scai de un fel de ”făraș” cu stropitoare. Costa în jur de 20 de lei la un magazin tip outlet.

Oare o fi bună de ceva, să o țin (plină cu apă sau lichid de parbriz) în mașină, pentru faruri/geamuri, mai ales pe vremea asta ploioasă? :)

#72
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
am vazut si eu ceva de genul dar dupa forma am presupus ca e doar pt interiorul geamurilor.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate