Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.
 Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India
 Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala
 

Masini Electrice - Dezbatere realista

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
353 replies to this topic

#55
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 01:15, said:

bladhaund, calculeaza cu TVA, tot la acelasi raport iesi.
Pe calculatorul de la BT:
- masina 35000, trei ani, finantat 23992, returnat 33378. Iata cei 10.000. DAR rata e 1000, nu 500. Nici nu are cum, cu rata de 500. Posted Image

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 01:15, said:

Si in final, fara legatura cu leasing-ul de mai sus: DA, trebuie facut ceva legat de emisii, trebuie incurajata atitudinea.
Daca prin incurajare intelegi o taxa de mediu, care sa fie apoi distribuita unor producatori care scot produse nevandabile in alte conditii, adica necompetitive, atunci conceptia mea este divergenta.

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 01:15, said:

DanX este dispus sa plateasca (mult) mai mult pe o asemenea distractie, doar pentru a fi "eco".
Eu din topic am dedus ca nu. Am dedus ca e "dispus" ca altii sa ii suporte ecologia. Conditiile au fost suficient de limpede exprimate: de la "maine" am trecut la conditia "daca am rata 500 euro la masina de 35000". Ceea ce e imposibil fara subventie.

Ba chiar de la maine am ajuns la leasing operational, pe firma, deduc TVA, primesc subventie. Daca pui suficiente conditii, miracolul devine posibil. Nu inseamna ca e si o dezbatere realista.

Edited by bladhaund, 03 February 2015 - 01:36.


#56
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,396
  • Înscris: 29.11.2001

View Postbladhaund, on 03 februarie 2015 - 01:27, said:

Pe calculatorul de la BT:
- masina 35000, trei ani, finantat 23992, returnat 33378. Iata cei 10.000. DAR rata e 1000, nu 500. Nici nu are cum, cu rata de 500. Posted Image

Ceva nu-ti iese, si e legat de TVA-ul ala. Mai rumeg-o. HINT: ori calculezi TVA-ul si la suma finantata, ori nu-l calculezi deloc!

- masina 35000, trei ani, finantat 23992+TVA=29.750, returnat 33378.

Rata medie este de vreo 750 EUR (TVA inclus), la care se adauga Casco. Daca te duci la 5 ani, rata lunara medie iese undeva la 480 EUR. Incepe sa se apropie?

PS: n-am facut nici o referire la parcul auto, ci doar la experienta / intelegerea exercitiului de leasing.


View Postbladhaund, on 03 februarie 2015 - 01:27, said:

Daca prin incurajare intelegi o taxa de mediu, care sa fie apoi distribuita unor producatori care scot produse nevandabile in alte conditii, adica necompetitive, atunci conceptia mea este divergenta.

Nu, prin incurajare inteleg facilitati acordate cumparatorilor (cum e in US sau - ideal - cum e in Japonia). Producatorii isi fac "norma" din crestere vanzarilor si o piata target deschisa, capabila sa "inghita" productia respectiva.

Edited by Tyby, 03 February 2015 - 02:51.


#57
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 02:30, said:

Ceva nu-ti iese, si e legat de TVA-ul ala. Mai rumeg-o.
Nu inteleg cum poate fi rata medie cu TVA 750 euro, cand cea mai mica (ultima) e peste 800, iar cea mai mare (prima) e peste 1000. Rata medie pe 3 ani e la rata nr. 18. Care e 985, cu avans de 10%, cum zici tu si ca sa fie considerat si un avans "mic".

Calculele si demonstratiile acestea suna a auto-amagire. Stii ca e mai scump, stii ca faci o eroare pentru ca nu-ti poti tine pantalonii pe tine (nu economisesti), dar incerci sa justifici rational. Ca sa simplificam:
- leasing financiar pe calculatorul BT
- rata lunara 500 euro, cu TVA inclus (ca asa e corect)
- 35000 euro, TVA inclus
- 3 ani

Ai nevoie de avans 54%, ca sa ai rata medie 500. Adica 18.900. Se adauga CASCO, care pe 1 an nu e mai ieftin de 2000 euro. Ajunge si la 3600. Pe 3 ani te costa inca minim 6000 euro, obligat, nu ai optiunea sa nu platesti. La leasing operational costul total e, de regula, mai mare, ca nu-si asuma ei masina ta uzata pe degeaba. Dupa cum am zis, avansul e cam egal cu riscul lor.

Deci, mare domn sa fii sa arunci cate 25.000 la fiecare masina, doar ca sa poti sa te amagesti ca ai 3 ani rata de 500/luna. Si sa mai zici si ca tu nu te poti deranja cu vandutul unei masini. Dar rata mai mare de 500 e o problema. 25.000 aruncati, nu. Ceva nu se leaga aici. Cel mai probabil nu se leaga ca oamenii sunt buni teoreticieni, dar cand vine vorba de cumparat cu banii jos, incep conditiile de rata, de comoditate, de nustiuce, numai ca nu e disponibila suma aia nu zice nimeni.

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 02:30, said:

Nu, prin incurajare inteleg facilitati acordate cumparatorilor
In Romania ai cele mai bune facilitati de acest tip. Impozit la electrice (full electric) cred ca nu e, timbru de mediu sigur nu e, deci care e problema? Lipsa subventiei, dupa cum scrie si in topic. Cadoul de masina noua. :)

#58
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
ultimul post pe tema leasing-ului.
Leasing operational cu 500 EUR rata lunara la valoarea masinii de 35.000 EUR.
Se platesc in 3 ani cca 20.000 EUR cu tot cu avans, deci valoarea reziduala (daca ar exista in acest caz) e de 45%.
Attached File  i3.jpg   73.52K   45 downloads

Dupa 3 ani utilizatorul poate prelungi contractul de leasing la o noua valoare a masinii iar daca asta nu se intampla masina intra in parcul firmei de leasing operational care face contract cu un alt client.

Observ un blocaj legat de finantare. Google-uieste "leasing financiar" si incearca sa intelegi conceptul.

#59
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014
Porsche-ul ala din avatar e hybrid? Posted Image

#60
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Rinspeed Chopster. Primul meu avatar, anul asta implineste 10 ani!

#61
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,582
  • Înscris: 30.10.2003

View PostTyby, on 03 februarie 2015 - 02:30, said:

Ceva nu-ti iese, si e legat de TVA-ul ala. Mai rumeg-o. HINT: ori calculezi TVA-ul si la suma finantata, ori nu-l calculezi deloc!
- masina 35000, trei ani, finantat 23992+TVA=29.750, returnat 33378.
Rata medie este de vreo 750 EUR (TVA inclus), la care se adauga Casco. Daca te duci la 5 ani, rata lunara medie iese undeva la 480 EUR. Incepe sa se apropie?
Cam la ce salar ti-ai luat masina cu rata respectiva?

#62
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,396
  • Înscris: 29.11.2001
bladhaund: am gresit mai sus, la paranteza am vrut sa scriu 750 EUR (FARA TVA). Insa imi asum greseala sub rezerva orei la care inca munceam la birou (si mai postam si pe topicul asta printre picaturi, ca nu-ti iesea tie TVA-ul). In rest calculele sunt corecte.

Bursul: nu inteleg intrebarea. Calculele sunt teoretice (citeste toata discutia ca sa prinzi firul). Ultimele masini cumparate le-am luat cash, nu in leasing / credit. Insa motivele nu au legatura cu discutia de aici.

Edited by Tyby, 23 July 2015 - 19:52.


#63
uncatalin

uncatalin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 09.11.2005
care e varianta, pur electrică, cea mai accesibilă momentan în România pentru cca 150km/zi?
adică drum Giurgiu-București, București-Giurgiu, cu încărcare doar la Giurgiu.

Edited by uncatalin, 29 February 2016 - 19:29.


#64
Matache1312

Matache1312

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 29.09.2015
Nu stiu cat de realiste sunt masinile electrice, dar deja exista hibride la preturi accesibile, chiar si pt buzunarul unui roman de clasa mijlocie (Yaris de ex). Chiar am citit azi ca Toyota vrea sa renunte la diesel in Europa si sa se concentreze pe hibride. In Romania cred ca lumea inca e reticenta fata de hibride si din cauza lipsei de educatie, altfel ar fi trebuit sa existe mai mult interes, tinand cont ca avem unul dintre cele mai mari preturi la benzina din Europa.

#65
since2004

since2004

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,553
  • Înscris: 13.01.2016

View PostdanX, on 31 ianuarie 2015 - 12:33, said:

1) Pur electrice (de la Renault Twizzy la Tesla)
2) Electrice cu range extender pe benzina (atentie, nu hibride clasice) (Chevy Volt, BMW i3 cu range extender, BMW i8)
3) Pila de combustibil - Hidrogen (Honda FCX, Toyota Mirai, viitoarele modele Mercedes astfel dotate)

Ce ati alege? Raspundeti obiectiv si argumentat, sunt foarte curios ce parere aveti.
Daca nu vreti nici una dintre cele de mai sus, sunt curios care e argumentul.
As alege-o pe accea care poate parcurge 800 km la -20 grade in conditii de trafic cu probleme. Bineinteles cu patru persoane la bord si bagajele aferente.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3VxzCWUiPVA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by since2004, 13 January 2017 - 21:48.


#66
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,936
  • Înscris: 29.10.2014
750 euro pe lună pe o mașină? Nici să fiu miliardar în euro n-aș da atât.

Venit pe familie de 2500 de euro? 0.0001% din populație?

Indiferent de câți bani ai, nu merită o mașină electrică. E o contradicție în termeni. Dacă ai bani, poți plăti benzina/motorina. Altfel nu ai unde le încărca în România. Blocurile au siguranțe de 25 amperi, deci vreo 6 KiloWați maxim. Poți trage un 2 - 3 kW că ai nevoie de ceva curent în casă. Iar la o baterie de 60 de kW, ar dura 20 - 30 de ore să o încarci. Nu poți merge nicăieri cu una dacă nu ai unde să o încarci. Și cât durează... mamă-mamă!

Idea e bună însă prima dată trebuie energia obținută din vânt/soare/apă. Apoi coborât prețul la vreo 1 ban - 10 bani per kilowatt cu transport și taxe cu tot. Infrastructura să permită să folosești lejer 22 kW cu orele. Ho, ho, mai fezabil e să facem colonia pe Marte. România să o facă, adică.

#67
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Nu e chiar asa. Depinde cat o folosesti si unde o incarci.
De exemplu considerand o masina pe benzina second hand, folosita in oras 15000 km/an timp de 5 ani, cu un consume mediu sa zicem de 8l/100km si cu un pret al carburantului de 1 euro/litru, ai plati pe benzina:
15 000 x 5 = 75 000 km -> 750 x 8 litri = 6000 litri ~ 6000 euro.
O masina electrica folosita in aceleasi conditii cu un consum de 16KWh/100 km ar consuma
750 x 16KWh x 0,5 lei/kwh = 6000 lei ~ 1300 euro. Daca o incarci mai mult in oras, unde incarcarea e deocamdata gratuita, iese o diferenta de 5000 .. 5500 de euro.
Daca la asta adaugi si costurile mai mici de intretinere(nu ai schimb de ulei, filtru de ulei, curele, etc) sa zicem 100 euro/an, diferenta creste la 5500 .. 6000 de euro.
Impozitul pe masini electrice e 0, deci mai castigi poate 500 de euro in 5 ani, cu o diferenta de 6000 .. 6500 de euro

Masini electrice de 3 ani le gasesti de la 13 000 euro in sus. Deci te costa aproximativ cat te-ar costa o masina second de 6500 .. 7000 de euro(cu plata carburantului si reviziile in avans). Daca la asta mai adaugi confortul la condus(la electrice e cutie automata), nu mai ai vibratii, zgomote si un demeraj de pe loc execptional, s-ar putea sa alegi o masina electrica. Asta, asa cum am mai zis, in conditiile in care o sa o folosesti numai in oras( deci a doua masina in familie). Pentru exterior e mai incomod ca nu sunt inca suficient de multe statii de incarcare, dar de exemplu poti sa faci drumul Bucuresti - Cluj gratis.

#68
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View Postbzalex, on 07 iunie 2017 - 12:40, said:

dar de exemplu poti sa faci drumul Bucuresti - Cluj gratis.
Bucuresti - Cluj - 450 km
Timisoara - Budapesta - 320 km

In urma cu vreo 2 saptamini am facut un mic drive test cu Renault ZOE ... toate bune si frumoase ... o tanti cu ecuson "renault" tot imi explica cum ca "noul Zoe" are acum o autonomie de 400 km ... zic "ok ... platesc eu curentu' si vinieta ungureasca... facem un drive test pina la Budapesta si retur ?" ... apreciez sinceritatea cu care a spus ca nu crede ca tine "incarcarea" pina acolo ...

Altfel spus ...mai e mult pina departe ...

PS - se pare ca unii au curaj sa circule "interurban" cu "electrica" Posted Image

Edited by adrian_r5, 08 June 2017 - 09:04.


#69
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Bucuresti - Cluj a fost facut cu incarcare la Pitesti, Sibiu si Cluj, cu o masini electrice generatie mai veche cu autonomie de 150km(BMW i3, Nissan Leaf) si e o mica nebunie pentru ca incarcatoarele se defecteaza foarte des si risti sa trebuiasca sa cersesti curent pe la cineva pe la casa sa la benzinarii.

Cei 400 de km la ZOE sunt calculati folosind ciclul european. Eu zic ca reali sunt pe la 250 - 300 km. Oricum generatia noua de masini electrice au autonomie dubla fata de cele vechi si e muuult mai usor la drum lung. Cu cele noi poti ajunge oriunde in tara la cate incarcatoare sunt acum. Cu cele vechi trebuie sa mai opresti peste noapte pe la un camping, un hotel si sa le incarci la o priza normala.

https://www.plugshare.com/

Attached File  plug_share.jpg   483.75K   13 downloads

Din brosura lui Zoe:
Autonomia omologată a vehiculului cu motorul R90 și noua baterie Z.E. 40 în ciclu mixt NEDC (1) este de 403 km(2). La fel ca în cazul consumului de combustibil al unui vehicul termic, în utilizare reală, autonomia Renault ZOE este influențată de mai multe variabile care depind, parțial, de șofer. Tipul de drum pe care circuli, viteza, utilizarea climatizarii, precum și stilul de șofat sunt principalele variabile. Astfel, de exemplu, pe un traseu periurban, vei putea parcurge, în general, aproximativ 200 km în anotimpul rece și 300 km în anotimpul cald.

#70
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View Postbzalex, on 08 iunie 2017 - 13:57, said:

Bucuresti - Cluj a fost facut cu incarcare la Pitesti, Sibiu si Cluj,
Si cit timp a durat fiecare incarcare ?

#71
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
In locatiile respective sunt incarcatoare rapide. Incarcarea dureaza aprox. 30 min de la 0 la 80% si inca 30 min de la 80% la 100%

#72
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,582
  • Înscris: 30.10.2003
Volvo a anuntat ca va face numai masini care va avea in componenta si motoare electrice. Deci numai electrice si hibride.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate