Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate imbunatati o poza sa se ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...

smart switch fara neutru
 Ierbicid pentru parul porcului.

Smecher de talie grea

PH apa plata

Manere clasice mobila sau push to...
 Contact pe piele cu sangele altei...

metoda constantelor de scurtcircuit

video file info

Nu pot raspunde: Huawei P10
 Cod cursor website

Cum se iese la pensie la munca di...

Inlocuire Tranzistor 4410 BA622T ...

CASS pe veniturile din DOBANZI
 

Masini Electrice - Dezbatere realista

* - - - - 1 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
353 răspunsuri în acest subiect

#91
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

View Postbzalex, on 10 iulie 2017 - 14:07, said:

Concediul pentru mine inseamna sa imi petrec timpul impreuna cu familia, relaxati, la iarba verde sau la mare. Nu conteaza daca suntem in drum spre mare. Acum imi pare bine. E un loc placut aici, poate la intoarcete stam mai mult.

Trenul nu prea intra in calcul, decat la  acelasi nivel: o aventura cu familia in tren. Deocamdata nu am suferit de cald, si spre deosebire de tren, putem oricand sa ne oprim, sau sa plecam pe seara, sau sa pornim aerul conditionat si sa mai pierdem vremea pe undeva pana se incarca masina. Doar suntem in concediu, nu intr-o cursa 'cine ajunge primul la mare' !

Acuma totul depinde de familie si de scopul final. Daca distractie inseamna doar mare, atunci nu e loc de masina electrica. Noi am tot fost la mare. Nu mai e nimic deosebit in asta. Mi se pare mai interesant sa facem drumul si in alt mod.

Ce insemana concediul pentru fiecare e strict treaba lui.
Problema pe care o am este ca pe topicul " Masini electrice- o Dezbatere Realista" incercam sa acreditam ideea ca este OK sa faci un drum de 400km cu /fara conditioner intr-o zi.
Ori asta nu e correct. Civilizatia a progresat asa de mult incit aici fac 400 km in 2h30min. cu aer conditionat pornit. Posted Image

Care sint aventurile tale cu masina ta electrica... doresc sa le citesc unde intr-un jurnal, pt. ca sint curios ca orice om, dar nu aici unde subiectul e altul.

Imi aduc aminte prin anii 90 imi facusem un cont si card la BCR, ala cu leul pe el, cred ca am fost printre primii 2-3000 mii care si-au facut cont la banca...
Nu puteai sa platesti cu el mai nicaieri si unde puteai, era o intreaga nebunie cu masinile alea mecanice. Vinzatorii ziceu ca nu merge masina.
De scos bani puteai sa scoti de la BCR si cam atit.

Dar aveam card...

Editat de Skytalker, 10 iulie 2017 - 16:11.


#92
hummin

hummin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 163
  • Înscris: 25.06.2017
Cam despre asta e vorba,despre entuziasm si acceptarea unor neajunsuri pe de o.parte si despre realism pe de alta parte.
Sigur ca ar fi fun o chestie de asta electrica prin oras, dar la banii astia nu merita da o n spanac.
Si nici nu ma conving de loc ca sunt atât de ecologice pe cat se lauda.
Da,cu alta tehnologie de stocare, cu alta tehnologie a acumulatorilor s ar schimba lucrurile.

#93
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.215
  • Înscris: 25.06.2017
Asta e abia 'copilaria' electricelor si deja au crescut atat de mult in numai cativa ani. De asta eu le dau credit.
Puteti sa vedeti ca aveai aventuri si mai mari la masinile cu motor termic la inceputurile acestora. Pana si prin anii '80 daca faceai un drum la mare cu stravechea Dacie tot te opreai de 2 ori macar, sa mai sufli in jigloare sau sa mai reglezi putin carburatorul sau alte traznai. Si faceai drumul tot la fel de repede ca si acum cu o electrica, care macar nu se defecteaza si timpul il pierzi mult mai placut la un suc sau o gustare cat se incarca si nu transpirand la volanul unei masini care abia tragea cand era incarcata.
Putina rabdare, ca ele cresc mai repede decat ne putem noi astepta. A inceput productia la Tesla model 3 care are peste 320 km autonomie iar EON in colaborare cu MOL a castigat licitatia de instalare a 40 de superchargere si in Romania. Si e abia inceputul. Sunt sigur ca autonomiile vor creste si mai mult iar pe masura ce numarul masinilor electrice va creste si alte firme se vor ocupa de instalarea de superchargere fiind o afacere profitabile (MOL si EON am inteles ca vor primi 18 mil de Euro din fonduri europene pentru cele 40 de statii).

Editat de Ford3, 10 iulie 2017 - 22:35.


#94
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008
Nu a zis nimeni ca e ok sa mergi fara aer conditionat. Nu e de loc ok. Dar nu e chiar asa de grav ca la masina clasica. La masina electrica nu ai un motor la 80 de grade care sa incinga aerul. Aerul vine mai rece.

Daca vrem o dezbatere realista, eu zic ca e bine sa aratam toate aspectele si limitele. Poate ca nu toata lumea doreste/poate sa investeasca bani in doua masini si faptul ca pot sa foloseasca o masina electrica chiar si la drumuri lungi, cu limitarile si discomfortul aferent, pot sa cantareasca destul de mult in balanta.

Nu doresc sa tin un jurnal cu aventurile mele cu masina electrica. Nu am de gand sa imping mai departe limitele. Eu m-am edificat. 150km e maximum pentru un Nissan Leaf de 24 KWh generatia 2. Si asta in cazul ideal. Orice deviere de la cazul ideal impune compromisuri mari. Azi, in cazul ideal ar fi trebuit sa pot face drumul daca ma limitam la 70km/h. Din pacate conditiile nu au fost ideale. A batut vantul si a fost mai cald. Ca sa fac drumul ar fi trebuit sa mentin eficienta la peste 8km/kwh. Dar la 70km/h a fost sub 7.5km/kwh. Asa ca am avut de ales: pierdem o ora sa incarcam sau mergem si mai incet. Noroc ca drumul a fost liber si ca ultimii km au fost prin oras/localitati. Pe ultimii zeci de km am redus la 65, 60, 55. In final am ajuns dupa 3 ore, cu 6% din baterie(cred ca maxim 10 km ramasi la o viteza de 50 km/h).  Nu recomand decat la super entuziasti.

In final drumul a durat cu totul aproape 15 ore pana in Constanta, si peste 16 ore pana in Eforie Nord, curentul a costat 20 lei, cheltuieli aditionale pe la 30 - 50 de lei pe la magazine. Cred ca niste studenti ar fi fericiti: dus - intors Brasov - Constanta la sub 100 de lei pentru 4 persoane! Desigur, conditii de studenti :)

Editat de bzalex, 10 iulie 2017 - 22:54.


#95
hummin

hummin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 163
  • Înscris: 25.06.2017
Auziti, pe bune,voi aveti cultura tehnica ?
Ce rahat de copilărie e la masinile electrice ?
Exista de vreo suta de ani,faptul ca doar acum ati auzit voi de ele e probloma voastra.
Reala problema a fost capacitatea de stocare, ACUMULATORII !!  
Doamne si pe timpul lui Ceausescu existau electrocare...  Parca ati descoperit gaura din covrig, zău.
S a mai inovat si s a ajuns la o capacitate cat de cat ca sa apară niste masini electrice bune pt o zi in oras.

Termina cu prostiile, ii suflai in cur la Dacie, te duceai la mare zbarnaind fără nicio pauza. Mai aveti propaganda de asta ?

#96
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.215
  • Înscris: 25.06.2017
Nu avem cultura tehnica fiindca nu confundam electrocarele cu autoturismele Posted Image .
Iar cu Dacia ajungeai la mare tot in atata timp cat faci cu o electrica acum. Doar ca nu faceai pauze de incarcare.

#97
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.711
  • Înscris: 10.11.2007

View PostFord3, on 11 iulie 2017 - 00:55, said:

Nu avem cultura tehnica fiindca nu confundam electrocarele cu autoturismele Posted Image .
Iar cu Dacia ajungeai la mare tot in atata timp cat faci cu o electrica acum. Doar ca nu faceai pauze de incarcare.

Vezi ca topicul cu glume e intr-alta parte.
In anii 70 faceam de la cluj la constanta 11 ore. Erau 700 km groso-modo pe drum national si ala vai de mama lui.
Si niciodata nu a trebuit sa suflam in jicloare sau cine stie ce minuni. Cu toate ca Dacia a fost si va ramine o masina proasta datorita felului in care se fabricau la care se adauga lipsa de mentenanta din parte cetateanului. Romanii erau toti mecanici inainte de 1990. Unii mai sint si acum. Posted Image

La ora respectiva in Ioropa erau destule masini care ar fi acoperit acea distanta in semnificativ mai putin.
Deci sub nici o forma nu eram intr-o situatia comparabila cu masinile electrice.

Ia sa vad cind va trebui sa le incarci pe toate cu curent, alea citeva milioane cum o sa faca fata riul "Arges". Sau la asta nu te-ai gindit? Ca vor trebui capacitati suplimentare/alternative de incarcare?

Editat de Skytalker, 11 iulie 2017 - 01:13.


#98
hummin

hummin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 163
  • Înscris: 25.06.2017

View PostFord3, on 11 iulie 2017 - 00:55, said:

Nu avem cultura tehnica fiindca nu confundam electrocarele cu autoturismele Posted Image .
Iar cu Dacia ajungeai la mare tot in atata timp cat faci cu o electrica acum. Doar ca nu faceai pauze de incarcare.

Nu aveti cultura tehnica pur si simplu din cate vad.
E exact acelasi principiu la electrocare si la autoturisme electrice. Si autoturismele electrice au o vechime considerabila.
Din ce povesti te inspiri tu când vorbesti despre Dacie si mersul cu Dacia ? Ai practicat ?
Nush de ce dracu am impresia ca pe aici postează o gramada de  persoane habarniste care se bărbieresc odata la 3 zile si abia au luat bacul sau au emoții pt la anul...

#99
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008
Sa mergi cu Dacia era in functie de noroc. Nu plecam la drum fara trusa de scule, carburator de rezerva, capac delco, ruptor(sau cum ii zicea, ca nu mai stiu), palnie cu sita, canistra de rezerva. Partea buna era ca daca ramaneai in drum sareau oamenii sa te ajute si gaseai piese de schimb pe drum.
Si la electrica e oarecum similar. Am luat: prelungitor 25m, aaptor pentru stecher de santier, adaptor pentru incarcatoare cu cablu, cablu de incarcare, incarcator, incarcator pentru bateria de 12V, surubelnita de faza. Partea buna e ca poti sa o incarci cam de peste tot unde e o priza. Atat ca la priza normala dureaza mult.

Reteaua electrica nu ar face fata la felul in care e acum daca toata lumea ar trece la electrice. Dar, ideea ca toata lumea vine acasa si baga masina in priza si cade reteau e gresita. Da, vi acasa, bagi masina in priza, dar masina porneste incarcarea noaptea, nu imediat. In general oamenii le programeaza asa din doua motive: au tarif de noapte mai ieftin sau incearca sa evite sa lase masina sa stea cu bateria incarcata la 100%. Bateriile cu Litiu se degradeaza semnificativ mai repede cand stau incarcate la maxim. Din cauza asta masina nu le incarca sau descarca niciodata la maxim. Exista niste procente lasate sus si jos

Imi imaginez ca in viitor o sa existe tarif special pentru masina cu contor inteligent. Asta ca sa poata sa bage toate nebuniile de taxe care sunt acum la benzina ...

#100
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.215
  • Înscris: 25.06.2017

View Posthummin, on 11 iulie 2017 - 01:19, said:

Nu aveti cultura tehnica pur si simplu din cate vad.
E exact acelasi principiu la electrocare si la autoturisme electrice.

Pai am recunoscut asta ca nu avem cultura ta tehnica, prea marite ! De ce tii sa te faci de ras in continuare ?

#101
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 51.744
  • Înscris: 30.10.2003
Nu stiu ce sa zic, dar o dezbatere mai realista decat discutia despre aventurile lui bzalex cu electrica prin Romania, eu nu vad.
O discutie despre masinile pe care le vedem doar pe net, cat de realista poate sa fie? :lol:

Hai sa revenim totusi la masinile electrice actuale.

#102
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015
Dpmdv, masina pur electrica este o fortare inutila. Daca ai un range de 40-50km cu un hibrid plug-in e obsolut suficient pt majoritatea si se pliaza perfect pt ceea ce se doreste de fapt, mutarea poluarii in afara oraselor. Acolo nu mai conteaza cine polueaza, masina sau termocentrala ca de poluat, se polueaza oricum, plus ca densitatea masinilor in afara oraselor e infima daca e sa o compari cu orasele.
In oras mergi electric, in afata mergi corespunzator sitiatiei, nu te chinui cu 70 la ora in camp, fara AC sau caldura cu bateriile la 10%.

De banii de baterii de la un range de 40-50km pana la unul de 200km cat ar fi un minim acceptabil la o electrica, pui doua motoare si dai si un discount la pretul de vanzare.

Fara suparare dar decat sa repet experienta ta, as plecat oricand cu o rapciuga de masina de 1500 de euro pana la mare. Daca vreau sa ma opresc la Amara, ma opresc. Daca nu, nu. Totusi nu vad de ce m-as opri la Amara inainte sa intru in mare.

Alt aspect legat de electrice, este ca desi mergi "gratis" nu poti face un rulaj prea mare (nu de dragul de a strange km) fix din cauza autonomiei si timpului de incarcare. In Romania cel putin.

Editat de underb, 11 iulie 2017 - 20:07.


#103
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015
Legat de studentii fericiti, ar fi fericiti doar daca ar primi masina cadou. Altfel ar fi mai potrivit principiul plang odata tare si cu muci cand o cumpar si ma bucur des dar putin cand alimentez :)

#104
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008


View Postunderb, on 11 iulie 2017 - 20:11, said:

nu te chinui cu 70 la ora in camp, fara AC sau caldura cu bateriile la 10%.

Fara suparare dar decat sa repet experienta ta, as plecat oricand cu o rapciuga de masina de 1500 de euro pana la mare.

Fara suparare. Acum e usor de zis, ca am incercat eu si sti cum e. Nici eu nu o sa mai vin asa la mare pana nu se pun incarcatoare pe drum. Socoteala initiala a fost ca nu o sa am probleme deosebite si o sa pot sa bag si un pic de aer. Dar se pare ca au fost o serie de factori care nu s-au potrivit. Nu am o explicatie exacta de ce am consumat asa mult. Am facut drumuri mai dificile cu dealuri si munti cu un consum mai mic, chiar si cu AC-ul pornit. Asta e. Peste o saptamana trebuie sa ma mai si intorc. Ma gandesc la un plan alternativ cu o oprire intermediara. Sa vad ce obiective turistice gasesc pe drum.


#105
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.215
  • Înscris: 25.06.2017

View Postunderb, on 11 iulie 2017 - 20:11, said:


Alt aspect legat de electrice, este ca desi mergi "gratis" nu poti face un rulaj prea mare (nu de dragul de a strange km) fix din cauza autonomiei si timpului de incarcare. In Romania cel putin.

Si in alte tari nu ar avea aceeasi autonomie Posted Image ?

#106
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008
In alte tari nu mai e pe gratis. Multe puncte de incarcare sunt pe bani.

Daca e sa vorbim de autonomie ar fi bine sa punem in discutie noua generatie de masini. De ex. Chevrolet Bolt are o autonomie reala de 380 km. Incarcarea rapida baga 150 km in 30 de minute. Pretul pe la 40 mii de euro. Cu prima de la stat o sa fie 30 mii si second peste 3 ani 15 mii. Deci peste 3 ani e chiar de luat in seama ca masina principala. Ca sa faci drumul pana ka Viena ar trebui sa te opresti de doua ori cate o ora. Iar pana la mare ai putea sa mergi lunistit pe autistrada cu 180 la ora si cu AC-ul la maxim. :)

Cum suna?

#107
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 51.744
  • Înscris: 30.10.2003
Masinile electrice sunt doar la inceput, tehnologia evolueaza. Timpul de incarcare va scadea, distanta de parcurgere intre incarcari va creste, curentul pentru incarcare va creste si el :D Doar nu credeati ca guvernele vor lasa din mana o sursa de venit. Viitorul suna bine.

La fel de important pentru scaderea poluarii e sa se introduca motoarele electrice si pentru camioane.

#108
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 12.746
  • Înscris: 23.04.2007

View Postbzalex, on 12 iulie 2017 - 05:38, said:

Ca sa faci drumul pana ka Viena ar trebui sa te opresti de doua ori cate o ora.
De unde "pana la Viena" ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate