Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Gripare sau (si mai rau...) rupere bujie cu incandescenta in chiuloasa
Last Updated: May 18 2022 10:47, Started by
hunor66
, Jul 24 2011 21:36
·
0
#1
Posted 24 July 2011 - 21:36
E posibil sa mai fi deschis discutia asta pe undeva - se pare ca nu aici, ca am cautat-o - pentru orice eventualitate imi cer scuze pt. netinere de minte ...
Asadar, vrem sa schimbam o bujie cu incandescenta. Vrem s-o schimbam pentru ca nu mai functioneaza, dar saraca a functionat mult si bine (peste 100K daca e masina, sau peste 7000-8000 ore daca e tractor...) si nefiind bagata deloc in seama in acest interval, s-a intepenit si nu vrea sa se desfaca. Sau se desface partial si dupa doua-trei ganguri nu vrea mai departe ... Prima intrebare: ce-i de facut ? (Lenin, saracu ...). Adicatelea ce facem ca s-o scoatem intreaga ? (daca ati putea dezvolta mai departe decat "spray-uri de degripare", ar fi minunat...). A doua intrebare: observand cu mare mirare ca forta muschilor "desteptului" care invarte de tubulara este un pic mai mare decat rezistenta imbinarilor de fabrica dintre electrod si corpul bujiei, constatam ca respectiva bujie "n-a facut fata distractiei" si s-a rupt. Si a ramas o bucata in chiuloasa. Daca nu iese cu extractoru', ce facem ? Exista si o alta varianta la clasica rezolvare: chiuloasa jos (usor de zis...), pus bormasina pe bucata rupta, refacut filetul la chiuloasa cu un tarod (ce usor e de zis ...), sau, in cazurile mai grave, executat o gaura mai mare in chiuloasa si confectionat reductie... ? |
#2
Posted 24 July 2011 - 21:52
Mie nu-mi vine alteceva in minte. Sau poate ar merge daca incalzim chiulasa cu un brener. Asa mai scoteam prezoanele intepenite.
|
#3
Posted 24 July 2011 - 22:09
Cu wd40 nu merge dat, lasat 1-2 ore, apoi incercat din nou? Asta daca nu s-a rupt, evident.
|
#4
Posted 24 July 2011 - 22:21
Se poate incerca incalzirea chiulasei cu o lampa de gaz apoi racirea doar a bujiei si incercat cu un extractor.
Sint ceva spray ce ingheata si dat cu alea in bujie. Ideea simplificata e sa se dilate piulita si sa se contracte surubul , cum reusesti e in functie de posibilitati si situatia de la fata locului. Bafta, ca ai nevoie! Grig |
#5
Posted 24 July 2011 - 22:23
Lucian_M, on 24th July 2011, 23:09, said: Asta daca nu s-a rupt, evident. Ea s-o rupt saraca, dupa principiul "cel mai istet cedeaza"... Tot e bine ca bucata infipta in chiulosa e infipta bine (nu arunca compresie pe-acolo), si bucata cu hexagon s-a "eliberat" din asamblare si se invarte in gol. Si am mai invatat ceva. Bucata care s-a rasucit in gol a produs si atingere intre filamentele interioare din bujie si a facut scurt, bujia rupta a fost legata si ea la cablul de alimentare dupa schimbarea celorlalte trei, avand scurt pe ea a descarcat bateria peste noapte si dimineata keine pornire ... Solutia gasita: debransarea bujiei rupte de la cablul de alimentare si infasurarea acestuia in banda izolatoare in dreptul bujiei respective, ca sa nu mai faca atingere si sa nu mai fure curent. |
#7
Posted 24 July 2011 - 22:26
aici, din cate-am inteles, nu e vorba de intepenit, ci bujia s-a rupt deja. adica, s-a depus calamina pe "cap", si n-a mai putut fi extrasa, a ramas in chiuloasa. partea buna, ca a ramas in antecamera, deci nu exista riscul s-ajunga in cilindru, sa produca alte daune, deci infiletand la loc "ciotul" de la bujia rupta, sau un alt surub, motorul poate functiona fara probleme, chiar si iarna, porneste cu 3 bujii in loc de 4.
in unele cazuri, s-a reusit extragerea cu un tarod, dupa o baie de spray care sa inmoaie calamina. alteori, pornind motorul, tot dupa baia de spay, compresia a aruncat restul bujiei afara, DAR MARE ATENTIE, sa nu fie nimeni si nimic pe traiectorie, acoperit lacasul cu un recipient de otel, in care sa aterizeze bujia in siguranta. |
#8
Posted 24 July 2011 - 22:46
Prin '94 am mai patit o chestie asemanatoare cu o alta masina, dar atunci seful de service si-a luat raspunderea s-o rezolve. Bine, a avut noroc ca atunci s-a rupt tot din asamblare si a lasat in chiuloasa o bucata cu un orificiu in mijloc, pe care s-a putut centra un burghiu. Dupa ce s-a degajat o "cantitate" apreciabila de material din bucata respectiva, s-a intervenit cu un tarod si s-au curatat resturile finale de pe filet. Eu povestesc aici in doua vorbe, dar atunci toata distractia a durat vreo 4 ore. In final, s-a produs si o mica ciupitura cu bormasina a umarului orificiului din chiuloasa, dar s-a rezolvat prin atasarea la noua bujie a unei saibe din cupru - ca sa nu mai scape compresie.
Cat priveste distractia actuala, o sa vad la iarna daca o sa porneasca in 3 bujii ... rumegus, on 24th July 2011, 23:26, said: aici, din cate-am inteles, nu e vorba de intepenit, ci bujia s-a rupt deja. Mai intai a fost intepenita. Dupa care mecanicu' a zis "eu nu ma bag sa trag de ea, ca se rupe". La care eu m-am enervat ("matale esti mecanic sau frizer ? Daca-s toate intepenite, ce facem, nu le mai schimbam ? Las' c-o scot eu ..."). Si m-am apucat s-o scot. Dupa umila mea parere, mecanici sunt cei care vin cu solutii. Ceilalti, care dau din umeri, sunt doar "schimbatori de piese". Ei bine, si avand eu mana mai grea, saraca bujie o cedat nervos .... |
#9
Posted 24 July 2011 - 22:54
Si pentru a preveni griparea, atunci cand se monteaza o bujie se foloseste "......" ?!
|
#10
Posted 24 July 2011 - 22:57
Matale doar intrebi, sau stii si ne tii pe noi in suspans... ?
|
|
#11
Posted 24 July 2011 - 23:04
Intreb, ca mi-au schimbat bujiile niste ageamii la 100 lei pe ora de manopera si au zis "las-o ma ca merge-asa".
Pe bune! Auzisem ceva de ulei siliconic in perioada aia, dar nu stiu exact ce si cum..... Deci chiar intreb PE BUNE! |
#12
Posted 24 July 2011 - 23:10
Cu orice ai da, ulei, vaselina etc., la temperaturile acelea din chiuloasa (stii, acolo se petrece ... arderea !) tot se carbonizeaza si se transforma in calamina si zgura ...
Doar daca ai avea - zic si eu... - o vaselina cu particule de azbest in ea, care sa formeze un fel de "pansament" intre bujie si chiuloasa, si sa nu permita cimentarea filetului bujiei in gaura (filetata) a chiuloasei ... |
#13
Posted 25 July 2011 - 01:21
horia66, on 24th July 2011, 23:10, said: Cu orice ai da, ulei, vaselina etc., la temperaturile acelea din chiuloasa (stii, acolo se petrece ... arderea !) tot se carbonizeaza si se transforma in calamina si zgura ... Doar daca ai avea - zic si eu... - o vaselina cu particule de azbest in ea, care sa formeze un fel de "pansament" intre bujie si chiuloasa, si sa nu permita cimentarea filetului bujiei in gaura (filetata) a chiuloasei ... Din cand in cand le mai desfiletezi.Dupa care le infiletezi. |
#14
Posted 25 July 2011 - 10:47
Da, dar stii ce prost sunt asezate ? Iti zdremelesti mainile desfacand conectorii de la cablul de alimentare, iar apoi iti trebuie o tubulara articulata ca sa ajungi in capul bujiei. Asa ca e mult mai comod sa te faci ca uiti de ele, dupa ce le schimbi...
|
#15
Posted 25 July 2011 - 15:49
horia66, on 24th July 2011, 23:46, said: Ei bine, si avand eu mana mai grea, saraca bujie o cedat nervos .... Eu stiam ca doar la ingineri se potriveste aia cu multa minte nu se cere , inginer si sa ai putere! Grig P.S Incearca aia cu flacara si racirea, nu`i din auzite , e pe verificate. Adevarat ca nu pe bujie dar tot pe acolo e. Edited by Ion_Bumbu, 25 July 2011 - 15:51. |
|
#16
Posted 25 July 2011 - 16:26
Horia66, am urmatoarea intrebare, restul de bujie care este intepenit in chiuloasa este cat de cat consistent?
Daca este ramas cat da cat in afara, se poate suda TIG/WIG pe bucata ramasa un surub cu cap hexagonal, prin incalzirea puternica, limitata doar pe corpul bujiei se obtine arderea calaminei si prin racire brusca prin turnare de apa, filetul se elibereaza. Am scos prezoane rupte in chiuloasa, de la galeria de evacuare, prin metoda asta. |
#17
Posted 25 July 2011 - 21:03
Mda...Domn' doctor, nu mai bine te faci matale ca ii arati iarna un spray Prevent. Doar il arati, sa nu se sperie rau si sa vezi ce frumos merge. Faza cu spart pistoane mie nu mi s-a intamplat (inca) si tata baga Prevent la tot ce misca. Am sa-l intreb daca si la scuter a dat, ca la tractor si la Dacie sigur.
|
#18
Posted 25 July 2011 - 21:30
OmuGabi, on 25th July 2011, 17:26, said: Horia66, am urmatoarea intrebare, restul de bujie care este intepenit in chiuloasa este cat de cat consistent? Este doar partea cu filet intepenita in chiuloasa. Nu s-a invartit decat vreo 2-3 ganguri, inainte sa-si "piarda fecioria". Partea cu hexagon (pe care se intra tubulara) s-a desprins de bucata cu filet (banuiesc ca sunt asamblate impreuna, in fabrica) si se invarte in gol. Ca sa scot definitiv bucata asta (cea cu hexagon), banuiesc ca trebuie tras "cu dintii" de ea... Cred ca se mai tine una de alta doar in electrozi. Deocamdata vad ca merge asa, nu arunca compresie, porneste doar in 3, sa vedem mai pe la iarna. E vorba de un Peugeot Boxer, in stare altminteri perfecta saracu', la numa' 140K, daca l-o tine cureaua la mine pana la prima segmentare, rezolvam si cu bujia. Dar tare ii mai arde de maritis... ii scapara calcaiele, nu alta. Ion_Bumbu, on 25th July 2011, 16:49, said: Eu stiam ca doar la ingineri se potriveste aia cu multa minte nu se cere , inginer si sa ai putere! Da, da, tot de-acolo mi se trage si mie, ca pe diploma de bac, pe spate scrie "electronist pentru automatizari". Asa era pe timpu' lui ceasca, toata lumea trebuia sa aiba meserie, nu conta ca termina Lazaru'... sacos, on 25th July 2011, 22:03, said: Mda...Domn' doctor, nu mai bine te faci matale ca ii arati iarna un spray Prevent. Preventu' are locul lui, in buzunarul de la usa. De cand am avut -20 de grade in amiaza mare, acu' 2 ani in februarie, primul lucru care il cumpar de Sf. Nicolae e Preventu'... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users