Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Mașini în România în anii '90
Last Updated: Oct 18 2023 13:24, Started by
djl
, Mar 19 2010 23:11
·
4
#19
Posted 20 March 2010 - 15:53
Drumurile nasolae le mai țin minte și eu. În București străzile arătau ca după bombardament (chiar și bulevardele erau pline de gropi).
Ce frumos era când "Mercedes" W123 "Cobra" mergeau și pe post de taxiuri. Prefeream așa ceva pe Taxi decât Lighean și Clio. De ce s-a introdus legea aia cu 8 ani? anabia, din ce perioadă era "Chevrolet" MonteCarlo? Apropos, anabia, mi-ai amintit că în anii '90 exista vizeza de circulație maximă admisă pentru Volga M21/22 și Pobeda/Warsawa era mai mică (de exemplu aveau voie să cicule în afara localității cu maxim 70 la oră, nu cu 90 ca restul). |
#20
Posted 20 March 2010 - 17:41
djl, on 20th March 2010, 15:53, said: ... Apropos, anabia, mi-ai amintit că în anii '90 exista vizeza de circulație maximă admisă pentru Volga M21/22 și Pobeda/Warsawa era mai mică (de exemplu aveau voie să cicule în afara localității cu maxim 70 la oră, nu cu 90 ca restul). cu toate ca in 1990 am dat examen din el, este incredibil decretul 328 din 1966. cautind vitezele pt volga, warszhawa si pobeda am gasit ca avea prevederi cu adevarat depasite de evenimete... 50km/h pt camioane si autocare? 60km/h in afara localitatii pt Q7? Viteza_decret_1966.jpg 399.98K 368 downloads Edited by H725, 20 March 2010 - 17:42. |
#21
Posted 20 March 2010 - 18:51
Culmea coincidentei e ca tot in zona Palatul TF, mai exact pe straduta la care ajungi prin gangul de linga posta dintre cinemateca si blocul turn din Piata Palatului, era parcat un Monte Carlo rosu, ingrijit, prin 92 - 93. Eu am facut liceul in zona, si in ocaziile in care ajungeam la bere la turn vizitam si Chevroletu cu pricina.
Pagina de mai sus, exact in formatul ala, cu textul ala cu Pobeda si Warsawa etc., imi e extrem de familiar. De unde e? |
#22
Posted 20 March 2010 - 19:03
H725 prin printul ala a spus totul. Masinile astea erau pt demnitarii vremii si d-aia mergeau cu mai mult fata de papuasi
Am gugalit un pic cu imaginea masinii in memorie si mi-a dat anul 1970-1975 la Chevy Monte Carlo. Pobeda si Warsawa mi le aduc aminte cu greu, eram mic 5-6 ani. Oricum mi-as dori sa am una acum(mai ales Volga aia veche, mai rotunda), dar sa surubaresc eu la ea, sa-i pun ce motor vreau eu, suspensii etc, practic doar caroseria. Pe vremuri masinile aveau un design aparte, nu semanau intre ele ca acum. Am vrut sa spun si de alte autovehicule dar am zis ca sunt offtopic. Mi-aduc aminte de autobuzele Tatra cu motorul in fata, autobuzele tip rata de la tara Roman, motocicletele IJ, Jawa, motoreta Mobra si mai tarziu Mobra Hoinar, o caterinca de motoreta, dar de fapt caterinca era cu motoreta Carpati-stati in fund si reparati. Tramvaiele alea cehesti erau belea, mergeau cu viteza mare fata de arhaicele noastre. Bicicleta Tohan-mergi o zi repari un an, bicicleta buna contrar reclamei. Prin anii 85 aparusera niste cursiere rusesti, nu mai tin minte cum se numeau, si-a luat un prieten, era avion, ne uitam la ea ca la un ozn. Vitezele se schimbau cam la fel cum schimba astea moderne. Eu aveam Pegas d-ala de se plia in 2 modificat de mine, ii pusesem roata cu crampoane(de la aia cu sa lunga), far si dinam, ii dadusem aripile jos, inaltasem un pic furca, ce sa mai, era superbicicleta. Abancor, Monte Carlo ala rosu l-am vazut tot acolo acum 5-6 ani. Era inmatriculat cu nr de Bucuresti. Ala bleu de ma jucam la el era prin anii 84-86 parca. Inainte de 89 mai erau masini americane prin Bucuresti, imi aduc aminte de un Chevrolet Impala si de restul nu-mi amintesc, dar stiu ca existau. Aveau nr scurte P.S. Mai precis culoarea era visina putreda. |
#23
Posted 20 March 2010 - 20:11
abancor, on 20th March 2010, 18:51, said: Culmea coincidentei e ca tot in zona Palatul TF, mai exact pe straduta la care ajungi prin gangul de linga posta dintre cinemateca si blocul turn din Piata Palatului, era parcat un Monte Carlo rosu, ingrijit, prin 92 - 93. Eu am facut liceul in zona, si in ocaziile in care ajungeam la bere la turn vizitam si Chevroletu cu pricina. Pagina de mai sus, exact in formatul ala, cu textul ala cu Pobeda si Warsawa etc., imi e extrem de familiar. De unde e? Circulatia_88.jpg 131.03K 117 downloads Edited by H725, 20 March 2010 - 20:11. |
#26
Posted 21 March 2010 - 00:34
Hehe, am si eu cartea aia! Daca bine tin minte, se vorbeste in ea si despre circulatia pe autostrazi.
Masini ca Impala erau aduse (dar nu numai) de pe la misiuni diplomatice. Si un simplu sofer de ambasada se putea alege cu vreo straineza. Ce marca mai tin eu minte din copilarie (nascut 78), printre altele, e Ford Taunus, iar Fuego era de pustime cu bani. Dar asta inainte de 89, ba chiar inainte de 80. Iar in anii 80 la straineze se mai adaugau piticele Fiat 600, 850 si Polskifiat (ii mai ziceam Polonez). |
#27
Posted 21 March 2010 - 00:48
Cu ce cara lumea marfa la butic? Cu Damasul.
Attached Files |
#28
Posted 21 March 2010 - 01:51
|
#29
Posted 21 March 2010 - 09:50
rexkroki, on 21st March 2010, 00:48, said: Cu ce cara lumea marfa la butic? Cu Damasul. Si inainte de astea erau pocnitorile alea de Subaru (nu mai stiu cum se numeau), tot asa pitice si suprainaltate de te dadeai cu roatele in sus la un viraj mai strans, luat cu ceva avant. |
#31
Posted 21 March 2010 - 14:46
Astea erau Made in Japan?
Edited by djl, 21 March 2010 - 14:46. |
#32
Posted 21 March 2010 - 15:43
Cateva utilitare.Muticarul RDG-ist si binenteles celebra motoreta utilitara care transporta prajituri.
Attached FilesEdited by mihai!, 21 March 2010 - 15:46. |
#33
Posted 21 March 2010 - 19:08
H725, on 21st March 2010, 01:51, said: poate in sud ca in vest cu aceeasi bani in loc de cielo s-au cumparat mercedesuri SH si in loc de damas vw-uri transporter (evident tot sh)... Lasa ca si in Timisoara erau, tin minte ca mi-am cumparat eu un frigider , evident tot sh, din Mehala si l-am dus in Complex cu un coleg ce lucra la ceva distributie de tigari, si avea un Damas. Ce iesiri la Albina mai faceam cu el... |
|
#34
Posted 21 March 2010 - 19:18
De Barkas nu-si mai aminteste nimeni? Erau destul de multe, folosite la carat marfa din "angrourile" de la Bucuresti catre orasele patriei, consignatii, tonete etc.
|
#35
Posted 21 March 2010 - 20:01
cum sa nu ne mai aducem aminte ....foarte interesante masinutele acelea ...nu am mai vazut asa ceva pe strazi
|
#36
Posted 21 March 2010 - 23:47
Vedeta incontestabila ale anilor 90-97 a fost...Dacia papuc. A avut un cuvant greu de spus in dezvoltarea firavei economii de atunci si era preferat nu numai de buticari . Fabrica nu mai facea fata mai ales ptr cele cu motorul de 1600,adevarul e ca mergeau si bine...cat mergeau. Aveau carburator dublu corp si cand se deregla consuma cat un V6 )
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users