Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Distante etrieri

Fisier corupt reapare in galeria ...

Ce condensator ar putea fi? TV Vo...

Problema droguri
 Soldat gradat profesionist - dipl...

Eroare incarcare formular

merita upgrade de la Ryzen 5 2600...

Intel i9 14900K cooler air Deepco...
 Curațare disc vinil

Atentie la site-ul FixShop.ro - p...

Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...
 Mama Clopoțel

Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...
 

UE pregateste Carnetul pentru Suv (Categoria B+)

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#19
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,112
  • Înscris: 14.08.2007
Masinile ar trebui taxate in functie de greutate si nivelul de poluare, astfel incat sa fie descurajate masinile mari. Clar masinile peste 2 tone ar trebui sa aiba taxe semnificativ mai mari decat cele sub 1.5 tone. Si da, electricele ar fi dezavantajate momentan, dar ar incuraja producatorii sa nu mai insiste pe SUV-uri si alte masini cu roti de 20" si sa continue sa imbunatateasca acumulatorii ... se pot face electrice de clasa compacta si sub 1.500 de kg, doar ca nu exista prea mult interes in momentul de fata. Acum masini gen Peugeot 208 electric se incadreaza sub 1.500 de kg, dar cu un mic efort ai putea incadra si un Peugeot 308.

Sa te incadrezi sub 1.800 de kg chiar nu e cine stie ce mare lucru pentru o compacta electrica, un Hyundai Ioniq electric are 1527-1575 kg (sigur, nu straluceste la autonomie). Chiar si un large family car electric ar trebui sa se incadreze in 1.800 de kg (la o autonomie WLTP de 500+ km).

Eu as porni de la o taxa anuala de 100 de euro minim pentru orice masina, apoi ce depaseste 1.500 de kg si are pana in 2.000 de kg as taxa cu un euro pe kg, iar ce depaseste 2.000 de kg as taxa cu 2 euro/kg :D Pentru cele termice pe langa greutate as taxa 5 euro/gram de CO2 emis conform normei de poluare, iar in 10 ani as ajunge la 10 euro/gram. Si nu le-as interzice producatorilor sa mai scoata termice, sa scoata cate termice vor daca au clienti dispusi sa plateasca taxele.

In momentul asta eu platesc 36 de lei pe an impozit desi am 100 CP/tona si vorbim de o masina care e large family car conform EuroNCAP. Asta pentru ca am un motor 1.0 TSI. Efectiv penibil sa platesti un impozit asa de mic la o Octavia.

#20
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,151
  • Înscris: 10.07.2013
Propunerea cu interdictia de a conduce un SUV sau duba cu marfa de 3,5 tone pana varsta de 21 ani este cea mai ok. Posted Image

Edited by xmanyacs77, 26 September 2023 - 20:14.


#21
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,160
  • Înscris: 02.08.2021

View Postutopium, on 26 septembrie 2023 - 20:09, said:

Pentru cele termice pe langa greutate as taxa 5 euro/gram de CO2 emis conform normei de poluare, iar in 10 ani as ajunge la 10 euro/gram.
O mașină mică și economică cu consum până în 4l/100km emite undeva la 100g/km.
Asta înseamnă 500euro/an. Care în lei înseamnă 2480 de lei. Posted Image

View Postxmanyacs77, on 26 septembrie 2023 - 20:13, said:

Propunerea cu interdictia de a conduce un SUV sau duba cu marfa de 3,5 tone pana varsta de 21 ani este cea mai ok. Posted Image
Și dacă ai peste 21 de ani te face șofer mai bun sau care este faza?

#22
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 10.01.2010

View Postandreic, on 26 septembrie 2023 - 20:08, said:

Si astia sunt periculosi dar avand la dispozitie o masa mai mare riscurile cresc.

cu cat creste riscul de la 1798 kg la 1801kg?

#23
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,656
  • Înscris: 30.08.2017
Cu 0.16% :icecream:

#24
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,768
  • Înscris: 08.10.2004
cum ai calculat?

#25
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,656
  • Înscris: 30.08.2017
1801kg fata de 1798kg. Evident ca daca vorbim de riscuri sunt multe variabile de luat in calcul (pentru ca vorbim de masini diferite) si, oricum, e lipsit de sens sa analizam o diferenta de 3kg...

#26
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,674
  • Înscris: 31.01.2010
Ca parlamentar trebuie sa ai o activitate, buna, proasta, activitate sa fie, totul e sa nu fie prea multi talimbi sa o ia de buna!

#27
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,768
  • Înscris: 08.10.2004
nu ai raspuns cum ai calculat. inteleg ca e doar o vrajeala aruncata asa ca momeala...

#28
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,656
  • Înscris: 30.08.2017
Citeste cu mai multa atentie.

#29
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,311
  • Înscris: 24.07.2022
conditia pt el sa fie pt disabled? :D

#30
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,063
  • Înscris: 25.06.2007

View Postantic, on 26 septembrie 2023 - 19:00, said:



Există ceva asemănător și în Fi: Hummer H1 si H2, precum și Ford F-series Super Duty nu se pot conduce cu B-ul

#31
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,112
  • Înscris: 14.08.2007

View PostValy_User, on 26 septembrie 2023 - 20:20, said:

O mașină mică și economică cu consum până în 4l/100km emite undeva la 100g/km.
Asta înseamnă 500euro/an. Care în lei înseamnă 2480 de lei. Posted Image
Stiu, ca a mea e pe la 100g CO2/km. Da, asta e metoda de a descuraja masinile termice. Sa zicem ca as aplica taxa incepand cu 1 euro/gr de la anul si crescuta cu 1 euro pe an pana la 10 euro/gram. Dar banii incasati ar merge intr-un fond special, de unde pot fi folositi doar pentru depoluare si atat.

#32
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,063
  • Înscris: 25.06.2007

View PostValy_User, on 26 septembrie 2023 - 20:20, said:

Și dacă ai peste 21 de ani te face șofer mai bun sau care este faza?
Așa nici A-ul nu il iei decât la 24 de ani daca nu ai deținut A2 min. 2 ani.

#33
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,754
  • Înscris: 15.01.2017
Bujetari cu mintea odihnita

#34
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,825
  • Înscris: 17.12.2019
După ce s-au chinuit să scoată de pe piață mașinile sub/compacte, și medii și le-au înlocuit cu crossovere, SAV-uri și SUV-uri vin acum cu necesitatea permisului pentru subcategoria SUV-urilor. Eu nu cred că se va implementa.

#35
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,754
  • Înscris: 15.01.2017

View Postutopium, on 26 septembrie 2023 - 20:09, said:

Masinile ar trebui taxate in functie de greutate si nivelul de poluare, astfel incat sa fie descurajate masinile mari. Clar masinile peste 2 tone ar trebui sa aiba taxe semnificativ mai mari decat cele sub 1.5 tone. Si da, electricele ar fi dezavantajate momentan, dar ar incuraja producatorii sa nu mai insiste pe SUV-uri si alte masini cu roti de 20" si sa continue sa imbunatateasca acumulatorii ... se pot face electrice de clasa compacta si sub 1.500 de kg, doar ca nu exista prea mult interes in momentul de fata. Acum masini gen Peugeot 208 electric se incadreaza sub 1.500 de kg, dar cu un mic efort ai putea incadra si un Peugeot 308.

Sa te incadrezi sub 1.800 de kg chiar nu e cine stie ce mare lucru pentru o compacta electrica, un Hyundai Ioniq electric are 1527-1575 kg (sigur, nu straluceste la autonomie). Chiar si un large family car electric ar trebui sa se incadreze in 1.800 de kg (la o autonomie WLTP de 500+ km).

Eu as porni de la o taxa anuala de 100 de euro minim pentru orice masina, apoi ce depaseste 1.500 de kg si are pana in 2.000 de kg as taxa cu un euro pe kg, iar ce depaseste 2.000 de kg as taxa cu 2 euro/kg :D Pentru cele termice pe langa greutate as taxa 5 euro/gram de CO2 emis conform normei de poluare, iar in 10 ani as ajunge la 10 euro/gram. Si nu le-as interzice producatorilor sa mai scoata termice, sa scoata cate termice vor daca au clienti dispusi sa plateasca taxele.

In momentul asta eu platesc 36 de lei pe an impozit desi am 100 CP/tona si vorbim de o masina care e large family car conform EuroNCAP. Asta pentru ca am un motor 1.0 TSI. Efectiv penibil sa platesti un impozit asa de mic la o Octavia.

Eu as taxa prostia. S-ar strange averi colosale la buget.

#36
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,656
  • Înscris: 30.08.2017

View Postutopium, on 26 septembrie 2023 - 21:11, said:

Stiu, ca a mea e pe la 100g CO2/km. Da, asta e metoda de a descuraja masinile termice. Sa zicem ca as aplica taxa incepand cu 1 euro/gr de la anul si crescuta cu 1 euro pe an pana la 10 euro/gram. Dar banii incasati ar merge intr-un fond special, de unde pot fi folositi doar pentru depoluare si atat.

Buuuun, si daca toti din ansamblul rezidential de langa mine (vorbim de vreo 200 de apartamente) intra in panica si pana la sfarsitul anului isi vand masinile actuale si isi iau toti electrice, unde le vor incarca?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate