VW Tiguan eHybrid (PHEV si HEV)
Last Updated: Apr 15 2024 11:07, Started by
r_vlad
, Oct 02 2021 10:24
·
17
#577
Posted 29 May 2022 - 10:25
Daca va intereseaza cat consuma Leonul (Adica VW Golf 8 sau Audi A3 sau Skoda Octavia -> cum vreti sa ii spuneti) PHEV cu motor 1.4 tsi(e) de 204 cai sa imi spuneti
Mai putin decat Tiguanul. Coeficientii aerodinamici sunt diferiti: 0.35 Tiguan versus 0.29 Leon. Anvelopele Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 cu care a venit din fabrica sunt excelente. Fuel efficiency clasa A. Edited by abac, 29 May 2022 - 10:26. |
#578
Posted 29 May 2022 - 11:42
abac, on 29 mai 2022 - 10:25, said:
Daca va intereseaza cat consuma Leonul (Adica VW Golf 8 sau Audi A3 sau Skoda Octavia -> cum vreti sa ii spuneti) PHEV cu motor 1.4 tsi(e) de 204 cai sa imi spuneti Mai putin decat Tiguanul. Coeficientii aerodinamici sunt diferiti: 0.35 Tiguan versus 0.29 Leon. Anvelopele Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 cu care a venit din fabrica sunt excelente. Fuel efficiency clasa A. |
#579
Posted 29 May 2022 - 14:04
50-55 Km la o temperatura exterioara de 25 de grade, fara AC, cu anvelopele amintite mai sus. Mers cu viteza legala peste tot, majoritar urban. Pe autostrada vreo 30 km.
Edited by abac, 29 May 2022 - 14:14. |
#580
Posted 29 May 2022 - 14:18
#581
Posted 29 May 2022 - 14:23
In
Edited by abac, 29 May 2022 - 14:24. |
#582
Posted 29 May 2022 - 18:33
abac, on 29 mai 2022 - 14:23, said:
In |
#584
Posted 29 May 2022 - 21:18
D-aia nici nu am bagat pe gat nimanui consumuri. Raspund doar cui este interesat.
|
#585
Posted 31 May 2022 - 20:52
r_vlad, on 25 mai 2022 - 08:25, said:
Acolo era si la mine. Mersi ! Legat de Travel Assist si Predictive ACC. Am apucat sa testez doar in oras asa ca nu sunt 100% sigur dar par sa functioneze ambele. Adica activez Travel Assist din butonul de pe volan si pare sa faca ceea ce trebuie. Tine mijlocul benzii si vireaza singura. De asemenea recunoaste semnele de circulatie si configuratia curbelor din fata si adapteaza viteza in functie de asta. O sa ies pe un drum national si o sa testez. Nu primesc niciun fel de mesaj de avertizare ca ceva nu ar fi activ sau functional. Predictive ACC , printre altele, e atunci când recunoaște semnul sau intersecția și reduce și viteza singura, fara să aibă mașină în față, ca să te poți încadra fara dezactivarea ACC prin acționarea frânei. Sunt două check-box uri in meniul ACC la final, daca nu sunt active nu da eroare. Eu pot sa confirm că în România am eroare dar în Ungaria a mers fără probleme. |
#586
Posted 31 May 2022 - 21:31
Da, asa este dar eu am avut bifate acele optiuni inca de la livrarea masinii iar sistemul functioneaza. L-am testat de cateva ori si pret de cateva zeci de kilometri. Este perfectibil dar il vad destul de util la drum lung.
Am cerut preturi pentru cateva accesorii. 1. Folie transparenta protectie praguri spate - 5NA-071-310-A -908 - 176 lei 2. Folie tranparenta protectie bara spate (zona incarcare) - 5NA-061-197 - 237 lei 3. Covorase cauciuc - 5NB-061-500 - 342 lei 4. Covorase optimat - 5NB-061-445 - 433 lei 5. Ornamente pedale (automata) - 5G1-064-205 - 672 lei |
|
#587
Posted 02 June 2022 - 10:31
Am avut timp si mai ales chef sa incerc cateva scenarii de utilizare a masinii pentru a-mi da seama cat de eficienta este.
Scenariu 1: Sibiu - Turda. Doar autostrada (A1 si A10), fara trafic urban sau extra-urban pe drumuri nationale. Practic am resetat consumul la intrare pe autostrada, cand eram deja pe banda de accelerare si am facut poza cand m-am dat jos de pe autostrada, cand eram pe banda de decelerare. La urcarea pe autostrada bateria era la ~90 % incarcare si am selectat din meniu optiunea de pastrare a nivelului de incarcare la acest nivel. Prin scenariul asta am vrut sa vad consumul la drum lung, pe autostrada, cu viteza de croaziera de 130 km/h si cand bateria este descarcata sau indisponibila astfel incat sistemul de propulsie electrica poate ajuta doar in limita energiei pe care o poate recupera sau pe care o poate produce cu motorul termic cand considera ca este necesar. Am ajuns la destinatie cu ~90 % incarcare. Pe cei 127 km rulati am avut media de 121 km/h. 20220601_143240.jpg 321.3K 67 downloads Scenariu 2: Turda - Sibiu. Doar autostrada (A10 si A1), fara trafic urban sau extra-urban pe drumuri nationale. Practic am resetat consumul la intrare pe autostrada, cand eram deja pe banda de accelerare si am facut poza cand m-am dat jos de pe autostrada, cand eram pe banda de decelerare. La urcare pe autostrada bateria era la ~40% incarcare dar de data asta NU am activat optiunea de pastrare a nivelului de incarcare. Am lasat masina sa foloseasca cum stie mai bine energia din acumulatori. Am ajuns la destinatie cu ~20 % incarcare. Viteza de croaziera a fost tot de 130 km/h iar viteza medie pe cei 126 km parcursi a fost de 122 km/h. Prin scenariul asta am vrut sa vad cat de mult poate ajuta sistemul de propulsie electric in regim de autostrada, la viteza mare. 20220601_202057.jpg 344.02K 65 downloads In timpul ambelor calatorii am introdus destinatia in sistemul de navigatie al masinii. Climatizarea pe AUTO si 23 °C. Temperatura exterioara ~25 °C. Ca si concluzii. Sunt putin dezamagit de consumul instant la 130 km/h si consumul mediu rezultat. Totusi cred ca aveam asteptari nerealiste. Suprafata frontala a masinii este mare iar coeficientul aerodinamic este mare. Din pacate doar analizand aceste doua scenarii nu pot trage a concluzie legata de consumul de combustibil cu folosirea energiei dintr-o baterie plina sau fara. Cele doua scenarii au fost rulate pe aceeasi autostrada, pe aceeasi distanta dar in sensuri diferite. Voi repeta scenariul 1 cat de curand iar atunci voi lasa masina sa foloseasca cum crede ca e mai bine energia stocata in baterie. Edited by r_vlad, 02 June 2022 - 10:44. |
#588
Posted 02 June 2022 - 11:14
Masina inalta si grea (desi consumul este penalizat de greutate, la accelerari, pe autostrada conteaza prea putin) nu e o masina economica. Un Golf 1.5TSI 150CP consuma cu 2-2.5l mai putin, pe acelasi traseu si la aceeasi viteza, dar e mult mai joasa si mai aerodinamica. Hibridul e economic in oras si pe drumuri scurte unde foloseste energia din baterie.
|
#589
Posted 02 June 2022 - 11:45
Hibridul si hibridul reincarcabil este foarte eficient si la drum lung si viteze medii mici / potential de recuperare energie mare. Adica DN din Romania. Pentru asta revin cu inca doua drumuri exact in stilul asta.
|
#590
Posted 02 June 2022 - 13:21
Depinde cu ce il compari, un benzinar modern cu dezactivare de cilindri consuma putin in acelasi regim.
|
#591
Posted 02 June 2022 - 13:36
Cumulus, on 02 iunie 2022 - 13:21, said:
Depinde cu ce il compari, un benzinar modern cu dezactivare de cilindri consuma putin in acelasi regim. Nu este adevarat. Dezactivarea de cilindri se produce in coasting, adica cand masina curge la o viteza moderata. Nu cand trebuie sa impinga o gramada de aer la viteza de autostrada. Niciun benzinar modern nu dezactiveaza cilindri pe autostrada la 130 pentru ca are nevoie de putere. |
|
#592
Posted 02 June 2022 - 13:53
r_vlad, on 02 iunie 2022 - 11:45, said:
Hibridul si hibridul reincarcabil este foarte eficient si la drum lung si viteze medii mici / potential de recuperare energie mare. Adica DN din Romania. Pentru asta revin cu inca doua drumuri exact in stilul asta. Clar pe DN hibridul exceleaza. Pe autostrada mai conteaza si ce tanc conduci...de pilda la Ioniq Plugin are un avantaj, Cx de doar 0.24 In plus ajuta motorul in ciclu Atkinson setat spre eficienta si mai putin spre performanta. Anul trecut in excursie in Croatia am scos sub 5% la un mers alert (peste 140km/h unde se putea). Attached FilesEdited by raven75, 02 June 2022 - 13:56. |
#593
Posted 02 June 2022 - 13:54
Cred ca sa intelege din ce am scris ca fac eforturi sa ofer informatii obiective. Evident ca o comparatie cat de cat relevant poate fi doar cu o masina moderna cu acelasi gabarit si topologie.
Scenariu 3: Sibiu - Fagaras (tur si retur). Plecat de acasa cu bateria la 100 % incarcare. Am traversat Sibiul de la vest la est (~7.5 km) in mod electric si am consumat ~15 % din baterie. Apoi am trecut pe modul hibrid cu optiunea de a mentine nivelul bateriei la 50 %. Pe drum pana la Fagaras am facut destul de multe depasiri cu varfuri de viteza in intervalul 120-145 km/h iar ca viteza de croaziera am tintit 110 km/h. Traficul nu a fost foarte aglomerat dar am prins destul de multe camioane in zone in care nu am putut depasi. Asa ca media de viteza pana la Fagaras a fost de 68 km/h iar consumul mediu de combustibil de 4.2 l /100 km (imaginea 1). In acelasi timp nivelul de incarcare al bateriei a scazut la ~50 %. La intoarcere am coborat nivelul minim de incarcare al bateriei la ~20 % pentru a ma asigura ca odata ajuns in Sibiu voi putea sa il traversez tot in mod EV. Pe drumul de intoarcere am mers putin mai rapid iar media a crescut la 70 km/h pana la intrarea in oras dupa care, datorita aglomeratiei, am ajuns acasa cu o medie de 64 km/h. Am parcurs in total 154 km cu o viteza medie de 64 km/h si un consum mediu de 4.2 l/100 km + 9 kWh consumati din baterie traversand Sibiul de doua ori intr-o perioada in care se circula mai prost decat de obicei datorita unor lucrari de infrastructura (imaginea 2). 20220602_081257.jpg 317.22K 34 downloads 20220602_092847.jpg 301.42K 32 downloads Concluzii: Este un consum foarte bun pentru o masina de 1.8 t care iti ofera mult spatiu interior, siguranta, confort si performante dinamice OK. Pe acelasi traseu, cu un Renault Captur de 1.2, benzina si 120 CP sotia obtine un consum mediu de 6.1 l/100 km. Cu ea la volan probabil ca consumul mediu ar fi fost pe la 4.0 l / 100 km. |
#594
Posted 02 June 2022 - 22:11
Autostrada Sibiu - Turda este cam cel mai prost scenariu pentru consum la viteza mare. Sunt curios dacă reușești sa faci același tip de test pe Pitești - București.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users