Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Interval schimb ulei 10k, 15k, 30k km
Ultima postare: ian 26 2023 17:48, Inițiat de
TruculMagic
, apr 06 2018 13:29
·
0
#1
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:41
Cand va schimbati uleiul ?
O idee pe care o promoveaza foarte multa lume este ca uleiul se schimba la 10.000km , mecanicii le-o baga tot mai mult in cap la soferi, "ca sa aibe si gura lor ce sa manance". Daca in Germania toata lumea schimba la 30.000km , incepe sa vina lumea sa strice "Tu traiesti in Romania, blablabla" nu se schimba la 30.000km. Aia au autostrazi nu fac drumuri scurte (de parca tot neamtul merge numai pe autostrada, ei nu au deloc orase sau drumuri scurte cum mai fac rudele mele stabilite acolo), de parca uleiul isi pierde din proprietati de la gropile din tara sau intra praful in ulei . Nu zic ca 30.000km ar fi ok, hai sa reducem la 15-20.000km , de ce majoritatea il schimba la 10.000km ? Si te mai pomenesti ca "au grija de masinile lor... de parca nu toate se strica" , oricum motorul e ultima componenta care se strica la masinile moderne (dupa 1995) , cand ei le cumpara la 300.000km cu schimburi facute la 30.000km si se trezeste el sa schimbe la 10.000km Stiu ca uleiul isi pierde din proprietati, insa daca producatorul il recomanda 15-30.000km inseamna ca atata merge in paramatrii. Stiu tot mai multi care "au grija de masinile lor", insa cand se strica ceva pun piese de slaba calitate. Astept pareri, nu idei pe care vi le-au bagat in cap mecanicul dorel care face un schimb de placute si ulei si deja se crede mecanic sau ca asa a auzit el. Credeti ca nemtii sunt mai prosti si s-au trezit romanii sa faca ei treaba mai buna. Eu il fac la 1 an sau 15.000km (pe care ii ating mai repede). http://prntscr.com/j1p1ly Un exemplu. Deci daca nu e long life e ok la 15.000km sau 1 an. |
#2
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:41
Eu il schimb la un an sau 20k km ca asa recomanda producatorul (Dacia). Diesel, 1,5 90 CP, ulei DaciaOil. Nu ma intereseaza alte pareri, nici nu tin masina pana la pensie.
Am avut Skoda Octavia 2, 1,9 TDI, il schimbam la 1 an sau 15k km. Fara nicio problema la motor pana la 245k km cand am vandut-o. Editat de Klaudio, 06 aprilie 2018 - 13:44. |
#4
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:43
Mecanicul meu de Germania mi-a setat la 15.000 km. A zis ca e mai bine.
Schimbul la 30.000 km e bun pentru aia care au masina noua si o tin 4-5 ani. Constructorul stie de ce recomanda asa, pentru ca in vest cam asta e trendul, si se orienteaza dupa cererea pietei. Daca vrei sa tii masina mai multi ani, cred ca e mai bine sa schimbi la 15.000 km. Ideal ar fi bine sa schimbi uleiul in fiecare zi, dar e prea costisitor. Daca vrei sa nu cheltuiesti, nu schimbi deloc uleiul, dar si asa ar fi costisitor, ca trebuie sa repari motorul. Un compromis trebuie facut, iar fiecare ar trebui sa decida singur in functie de ce masina are cand sa-si schimbe uleiul. |
#8
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:56
10000 km sau 1 an, care se atinge primul. Am tinut 1 an uleiul si 14000 km si a iesit negru tuci, la 13000 km la fel, chiar si la 10000 km ii scad proprietatile si de pe la 8500-9000 km motorul devine galagios, semn ca s-au cam terminat aditivii din ulei. Asta e, fiecare face cum doreste, insa in manual scrie daca viteza medie este sub 30 km/h si circuli in regim cu praf mult, atunci timpul se injumatateste la 6 luni/10000 km.
|
#9
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:57
Eu am Logan Ph2 ("facelift") din 2010, cu motor 1.4MPI. In manualul de intretinere (deci in manual, nu in sopronul de la nea mecanicu' din colt), scrie clar ca, la mers preponderent urban (cum e cazul meu), se recomanda inlocuirea uleiului la fiecare 7500 km. Este vorba despre Elf 5W-40. Asa am procedat si eu pana anul trecut in toamna, cand am hotarat sa incerc Ravenol SSL 0w-40 care, conform specificatiilor producatorului, ar fi un ulei care necesita inlocuire la intervale de timp mult mai mari. Deocamdata am aproape 7000 km cu el si o sa vad pe la 10000 cum sta treaba.
Editat de flomelomanul, 06 aprilie 2018 - 13:58. |
#10
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:57
Bursul, on 06 aprilie 2018 - 13:43, said:
Schimbul la 30.000 km e bun pentru aia care au masina noua si o tin 4-5 ani. Constructorul stie de ce recomanda asa, pentru ca in vest cam asta e trendul, si se orienteaza dupa cererea pietei. Exact. In afara o tin la 30.000 , iar dupa ce masina are deja vreo 200-250.000km le luam noi si le facem la 10.000 ca sa protejam motorul |
|
#11
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:57
pai daca uleiul e 10w40 e norma sa-l schimbi la 10 000. Inca nu s-a inventat nici un ulei 10w40 care dupa 7-8 mii de km sa mai aiba proprietati foarte bune de ungere.
In schimb un 5w40 merge pana spre 15 mii. Acuma ...daca te doare fix in cosor de masina, poti pune si 10w40 si sa-l schimbi la 30 de mii ca asa face neamtul. Depinde si de masina. Daca ai vreun model de failwagen la care schimbul de ulei se face prin completare, poti sa-l tii in motor si 80 de mii sau toata viata. Editat de dan1980_25, 06 aprilie 2018 - 14:02. |
#12
Publicat: 06 aprilie 2018 - 13:58
#14
Publicat: 06 aprilie 2018 - 14:00
Depinde de ulei.
10W40 la 10.000 la Peugeot 5000 la Cielo. La Cielo schimb o data pe an si circul exclusiv urban. Fac aproximativ 5000km/an 5W40 la 15.000 La Citroen sau o data pe an. Inca nu stiu cat face masina aia pe an. Estimez undeva intre 10-12000. Depinde si de unde conduci masina. In conditii grele se schimba la jumatatea intervalului. Rulatul exclusiv in oras e considerat conditii grele. Ore multe de functionare si km putini. La Logan 1.5DCI parca aveam 20.000 cu 5W30. Editat de PoeOvidiu, 06 aprilie 2018 - 14:03. |
#16
Publicat: 06 aprilie 2018 - 14:01
aris86, on 06 aprilie 2018 - 13:56, said:
10000 km sau 1 an, care se atinge primul. Am tinut 1 an uleiul si 14000 km si a iesit negru tuci, la 13000 km la fel, chiar si la 10000 km ii scad proprietatile si de pe la 8500-9000 km motorul devine galagios, semn ca s-au cam terminat aditivii din ulei. Asta e, fiecare face cum doreste, insa in manual scrie daca viteza medie este sub 30 km/h si circuli in regim cu praf mult, atunci timpul se injumatateste la 6 luni/10000 km. E normal sa devina negru, depinde de producator in general, orice ulei dupa cateva mii de km devine negru (unele si sub 5.000km). Ce are praful cu uleiul ? Probabil se refera la filtrul de aer si recomanda schimbul lui (detaliaza ca nu m-am prins). |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi