Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 

[DIGI24] Primele rezultate la titularizare: 44,43% dintre profesori au luat note de trecere

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
Niciun răspuns pentru acest subiect

#1
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.884
  • Înscris: 22.04.2014
http://www.digi24.ro...ofesori au luat

Poate ca este un topic lung, dar incerc sa fac o radiografie a sistemului din punctul meu de vedere.

2016, august. Cred ca, macar 10%, sunt in masura sa-mi spun parerea despre sistemul educational din Romania, avand in vedere ca sunt tanar, am terminat liceul acum cativa ani, si sunt printre putinii (din pacate) care invata pentru sine, si nu pentru note.

In primul rand, doar voi mentiona (pentru ca se cunoaste subiectul) metodele de predare antice din Romania. Metoda clasica: vin in clasa, ma asez (sau nu) la catedra, unde prind radacini, turui ,,materia" si oblig elevii sa scrie ceea ce dictez in caiet (sa-si ia notite) - NEPUNAND accent pe intelegere. Saptamana viitoare? Exercitii. In prostie. 2-3 saptamanii facem exercitii. Suport teoretic? 0.

Cum se desfasoara aceste exercitii? Eu, profesor, vin cu o modalitate (un sablon) de rezolvare a problemei. Acea cale este sfanta. Nu conteaza daca exista alte metode de rezolvare, nu conteaza daca elevul intelege ceva.

Urmeaza sistemul de evaluare (ca.. deh... profesorilor cel mai mult le place sa dea note - in Romania, desigur). Si incepe distractia: Cine a memorat sablonul, ia 10 in test. Si profesorul este multumit sufleteste ca elevul a expus pe hartie, mecanic, niste semne, niste simboluri, astfel incat el sa dea o nota maaaare. Bravo! Task done: Liceul nostru are ultima media 9,.....

Mai apoi vine discutia (aceasta este tema principala). Cine imi da mie nota (sau viitorului meu copil)? Pai cine? Un profesor care la titularizare (si/sau definitivat) a luat cu GREU nota 5 (sau 7, sa nu fiu rau) - in conditiile in care subiectele sunt penibile (la nivelul subiectelor de BAC).

Si atunci vine intrebarea: Cine hotaraste faptul ca lucrarea lui X nu e de 10 dom'le e de 9,90 (noua nouazeci). Se mai si iscaleste mandru ca a corectat o lucrare, si bonus, a scazut 10 sutimi, reprezentand corectitudinea intruchipata pe acest Pamant - lucrare care intre noi fie vorba, poate e de 4 ori mai buna decat lucrarea de definitivat a profesorului in cauza. Ma si apuca rasul cand vad note de 9.95 la BAC (adica un profesor a dat 10, altul a dat 9,90). Poate ca la note de 5, un 4.90 are relevanta. Dar la o lucrare de 10, devine penibila aceasta abordare a profesorului.... Oricum cine stie, si invata din mai multe surse, stie bine ca nu exista nota 10. Cine aspira pentru nota 10, e cauza pierduta. Exista nota 10 pentru o lucrare (hartie de 2-3 pagini), dar pentru evaluarea cunostintelor... nu exista.


Revenind, la clasa, ma multumesc, ca profesor, sa dictez (si sa oblig copilul sa scrie ceea ce dictez, ca altfel... ia 3), sa fac o problema, 2, 5,10,15... (urmand ca elevii sa urmeze exact acelasi curs de rezolvare a problemei), si sa dau un test in care nu evaluez capacitatea de gandire, ci capacitatea de memorare/redare.

Teme: Dam teme in prostie. Cate teme corecte sunt notate? Cate teme incorecte/nefacute sunt notate? Ratia e undeva la 1:10 De ce? S-a ajuns la copieri de teme (si ne miram ca mai marii alesi ai neamului au ajuns cu doctorate plagiate) cu o pauza inaintea orei. De ce? Care e rostul temelor? Un om invata daca vrea, si cand vrea, nu daca i se impune o tema (pe care, daca nu o agreaza, ce face? Simplu: o copiaza!).

Poate ca acest topic nu l-as deschide, daca nu as avea un emerit profesor de facultate, care, prin stilul sau de abordare a tot ceea ce inseamna modalitate de gandire, de invatare continua, de lunga durata - imi dau seama ca DA, SE POATE SI ALTFEL. Exista si asa ceva !

Cati dintre profesori (cei de liceu + cei universitari) isi schimba materialul anual? (nu vorbim trimestrial, cer prea mult) - astfel incat sa fie in pas cu tehnologia ? Cati dintre profesori citesc materiale noi din aria lor de activitate, pentru a preda, la randul lor, ceea ce invata? Cati dintre profesori ii invata pe elevi, altceva, mai nou, fata de ceea ce au invatat ei (acum 20,30 de ani) in facultate ? Undeva asimptotic spre 0...

Nu am sa public pe forum numele profesorului care mi-a schimbat modalitatea de gandire, si care mi-a dat - FARA SA VREA - aceasta greata fata de ceea ce exista in sistemul de invatamant actual.

Un elev de clasa a 8-a, daca este pasionat, de ce nu este lasat la Evaluarea Nationala sa calculeze arii cu ajutorul derivatelor? De ce la Bacalaureat, la Informatica (proba SCRISA...), nu ai voie sa folosesti STL - o biblioteca de functii standard care contine algoritmi generici, etc. (nu intru in amanunte). Da, e drept, in acest fel nu pot vedea capacitatea elevului de a construi anumiti algoritmi, dar - pe ce punem accent? - Pe memorare sau pe utilizarea cat mai eficace a tot ceea ce exista pentru a ne indeplini task-ul? Sa utilizam orice exista in jurul nostru pentru a ne indeplini task-ul? La Istorie, am dreptul sa-mi expun opinia ? (poate ca nu sunt de acord cu afirmatia conform careia oamenii au facut revolutia in 89). Pot sa scriu asa ceva la BAC? La Romana, am dreptul sa-mi expun argumentat opinia (mea, reala - nu cea dictata in clasa de profesorul de Romana) referitor la o opera?

In general vorbind, cel putin la nivel gimnazial/liceal nu esti lasat sa abordezi altfel o problema (chiar si utilizand alte concepte). Esti indobitocit.

Inchei prin a spune ca, momentan, daca nu esti autodidact (mai corect spus daca nu-ti creezi tu dorinta de a invata ceva) e jale. Scoala nu te stimuleaza sa inveti pentru tine. (practic asta ar fi rolul scolii: nu sa te invete ci sa te stimuleze).

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate