Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

bujii fise

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
dictator

dictator

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 21.03.2005
cum verific starea bujiilor si a fiselor?

#2
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,986
  • Înscris: 17.10.2003
La bujii: daca zona electrodului central e caramizie, totul e OK. Daca e neagra si umeda, ai benzina in exces (amestec prea bogat). Daca e neagra si ancrasata rau, iti papa ulei. Daca e cenusie-argintie, mergi cu amestec prea sarac. Trebuie sa ai distanta intre electrozi cat scrie in carte. Daca ai facut tu smecherii (aprindere elctronica), distanta se schimba dupa cum scrie in manualul de instalare. Electrozii trebuie sa aiba fetele paralele si sa fie curatati de calamina sau stropi metalici. De asemenea trebuie curatat interiorul pentru ca acolo pot apare punti care fura curent. Uita-te sa nu ai izolatorul crapat. De asemenea trebuie sa tii cont de durata de viata a bujiei. De exemplu bujiile Sinterom normale trebuie sa le arunci dupa 10...15000 km chiar daca arata perfect si tie ti se pare ca merg bine, pentru ca nu mai asigura performantele dinamice si de consum.

La fise: sa nu aiba pipele din cap crapate, sa faca contact ferm la capete cu bujiile si capacul delco-ului. Izolatia imbatraneste in timp, daca atunci cand te atingi de ele te curenteaza (in mers, evident) inseamna ca izolatia e dusa si-ti pierde curent.

Evident, tot ce am scris e pentru o prima constatare. Daca vrei sa stii la fix, trebuie sa te duci la service unde au aparatura de masurare.

#3
dragos_avram

dragos_avram

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,633
  • Înscris: 29.12.2003
Si bine, daca vrei sa vezi care e stricata scoti fisele pe rand (ai grija la ce spunea akeem, anume ca daca sunt mai batrane curenteaza, da' nu strica);
Le scoti si le bagi, si trebuie sa se cunoasca la turatie (daca e buna, da semne ca moare; daca e stricata, turatia ramane la fel).
Pare logic, da' spre rusinea mea eu nu am stiut din prima de treaba asta, mi-era frica sa scot fisele in timpul mersului...

#4
addicted

addicted

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,723
  • Înscris: 18.07.2003
sau cu motorul pornit noaptea te uiti de fenomenul 'pom de craciun'.

adica scantei intre fisa si caroserie.

#5
dictator

dictator

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 21.03.2005
iti multumesc mult. dar o singura problema . ai zis ca daca e neagra si umeda - amestecul e prea bogat in benzina. eu am un vectra din 93  1.6 nz monopunct. cum reglez amestecul de benzina-aer. ca sa imi stabilesc un consum mai mic. mai trebuie sa reglez si din avans, inca o problema , daca raman fara benzina la vectra mea e vreo problema ? trebuie amorsata pompa? eu as vrea sa ii fac un consum cu sticla in bot se poate?

Edited by dictator, 15 May 2005 - 22:53.


#6
addicted

addicted

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,723
  • Înscris: 18.07.2003
daca te tine bateria dai la pompa pana se amorseaza. daca nu, exista variante.

o solutie ar fi sa ai o sticla de 2l la tine cu benzina. mergi pana se aprinde becul si fix atunci opresti si o torni. mergi din nou pana se aprinde becul si calculezi consum.

#7
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,986
  • Înscris: 17.10.2003
E prea mare marja de eroare cu becul de la bord.
Ca sa nu risti sa ramai fara benzina, mai bine incerci metoda de la polul opus (te costa o gaura in buget de un plin de benzina - daca aveai Dacie ii dublai valoarea :)  ), dar e metoda cea mai sigura:
- Faci plinul si-ti mai iei si o canistra.
- Te duci pe autostrada la 4 dimineata (sau ce drum ai tu acolo mai drept si mai necirculat si mai bine asfaltat).
- Umpli din nou rezervorul pana sus.
- Mergi 30, 40, 50... sau cati km vrei tu cu fix 90 km/h. Te opresti din nou si torni in rezervor cu ceva gradat pana il umpli. Cat ai turnat x 100 / distanta parcursa = consumul la 100km cu viteza de 90.
- Te intorci si mergi cu 120 constant. Umpli rezervorul tot cu sticla gradata, rezulta consumul la viteza de 120.
- Idem pentru oras.
Vezi ca cu cat distanta e mai mica cu atat eroarea e mai mare (chestie de statistica). Daca nu ai un cilindru gradat de 1l, nu se merita sa te chinui. Fa-ti tu un PET pe care tragi semne cu marker-ul.

Nu risca cu sticla de benzina in compartimentul motor. Cine stie ce frana trebuie sa pui, se varsa aia pe galerie si sa fii fericit daca macar apuci sa iesi din ea. Ca n-are nici un rost sa faci consumul la 20km/h.

#8
Fido Dido

Fido Dido

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 09.03.2006
salut! uite am si eu un Ford escort xr3i din 84! in talon zice 77kw adica 105 cai ! adica ar trebui sa fuga de-o iau dracii  :coolspeak:  cand am luat-o fugea dar acum...  :confuzzled:  uite care-i beleaua! daca e scoasa din viteze si o turez face ca toti dracii suna motoru zici ca e gallardo  :lol:  cand merg cu ea si calc pedala in podea incepe si se aude prrrrr adica merge in 3 pistoane! daca mai ridic picioru de pe acceleratie incepe sa sune iar...normal! adica sa mearga in 4 pistoane! daca scot bujiile sunt cam negricioase! a doua bujie e neagra rau dar nu e "uda" ! mi se pare ca si fisha nr 2 adica de la bujia asta curenteaza! o sa mai verific maine! dar curenteaza in timp ce incerc s-o infig la loc! fumu pe teava iese usor spre negru aja dar cred ca mai mult erau aburi ca e cam frig afara nivelu la ulei e acelasi de...ceva vreme! ce ma supara pe mine e ca n-are vlaga motoru! adica nici nu pleaca cu scartz! se aude prrr in 3 pistoane! ce ar trebui sa fac? sa schimb fisa nr 2 si sa fac amestecu? unde pot sa ma duc sa-mi regleze amestecul? daca fisa ar fi fost proasta bujia nr 2 ma gandesc ca ar fi trebuit sa fie uda dar nu e!  
plzzz ajuta-ma ca mor cand o aud cum parraie si de abia pleaca de pe loc! ma fac altii cu daciile si mor de ciuda! am 105 cai dar n-au potcoave

#9
Fido Dido

Fido Dido

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 09.03.2006
uite tocmai am fost am curatzat bujiile si am luat-o la o tura! cand ii dadeam 3000 4000 se auzea poc poc dadea rateuri :) ziceai ca e de la v8 supercars :) si pe urma m-am dus in fatza blocului si am scos bujiile. bujia 2 tot era cea mai afumata iar celelalte...nu era chiar aja de negre oricum nu am mers mai mult de...10 km! ori o avea fisa probleme, desi nu cred ori o fi stricata o supapa sau segmentii de la pistonu doi! fisa parea destul de in regula...poate o fi de la delcou de acolo din capacu ala nu o da scanteie prea bine...oricum m-as duce sa verifice amestecu ala! dar nu jtiu unde! tu jtii cumva vreun service d'asta?

#10
Fido Dido

Fido Dido

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 09.03.2006
s-a rezolvat :D aveam inversate fisele :D

#11
vp-emanuel

vp-emanuel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 09.10.2006

View Postakeem, on May 15 2005, 14:28, said:

La fise: sa nu aiba pipele din cap crapate, sa faca contact ferm la capete cu bujiile si capacul delco-ului. Izolatia imbatraneste in timp, daca atunci cand te atingi de ele te curenteaza (in mers, evident) inseamna ca izolatia e dusa si-ti pierde curent.

Evident, tot ce am scris e pentru o prima constatare. Daca vrei sa stii la fix, trebuie sa te duci la service unde au aparatura de masurare.

Am si eu ceva probleme cu motorul si printre altele am zis sa verific fisele (bujiile si capacul delco sunt noi, le-am schimbat ieri).
Cand scot cate o fisa se simte scaderea in turatii dar 2 dintre ele curenteaza.
Sunt duse fisele ?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate