Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k
 Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...
 Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 

Iluminarea este irelevanta.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
32 replies to this topic

#1
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010
Since all phenomena are timelessly free, nothing need be done to free
them anew through realization. [9ob] If they were not timelessly free,
realization could not free them, and if they are already free there is no
need to make them so. Therefore, do not treat their essence, which has
nothing to do with whether or not there is realization, as a case of bond-
age versus freedom.


Even the thought that freedom comes about through direct introduc-
tion is deluded. One strives to free this essence from whatever binds it,
but nothing need be done to free it, for unobstructed awareness, which
has never existed as anything whatsoever, does not entail any duality of
something to be realized and someone to realize it.


There is equalness, because nothing is improved by
realization or worsened by its absence,
and so there is no need for any adventitious realization. And because
there has never existed anything to realize-for the ultimate nature of
phenomena is beyond ordinary consciousness-to speak of "realiza-
tion" on even the relative level is nothing but deluded. What can be
shown at this point is the transcendence of view and meditation, in
which nothing need be done regarding realization, nothing need be di-
rectly introduced, and no state of meditation need be cultivated. So
there is the expression "it is irrelevant whether or not one has realiza-
tion."

Longchen Rabjam

#2
tudorel666

tudorel666

    Mama tuturor Dumnezeilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,378
  • Înscris: 07.02.2007

View Posttashinorbu, on 24 octombrie 2014 - 17:57, said:

Since all phenomena are timelessly free, nothing need be done to free
them anew through realization. [9ob] If they were not timelessly free,
realization could not free them, and if they are already free there is no
need to make them so. Therefore, do not treat their essence, which has
nothing to do with whether or not there is realization, as a case of bond-
age versus freedom.


Even the thought that freedom comes about through direct introduc-
tion is deluded. One strives to free this essence from whatever binds it,
but nothing need be done to free it, for unobstructed awareness, which
has never existed as anything whatsoever, does not entail any duality of
something to be realized and someone to realize it.


There is equalness, because nothing is improved by
realization or worsened by its absence,
and so there is no need for any adventitious realization. And because
there has never existed anything to realize-for the ultimate nature of
phenomena is beyond ordinary consciousness-to speak of "realiza-
tion" on even the relative level is nothing but deluded. What can be
shown at this point is the transcendence of view and meditation, in
which nothing need be done regarding realization, nothing need be di-
rectly introduced, and no state of meditation need be cultivated. So
there is the expression "it is irrelevant whether or not one has realiza-
tion."

Longchen Rabjam

Propun să traduci mai înainte. Așa este corect, frumos și... regulamentar. Și în privința aceasta Regulamentul chiar are dreptate. Și hai, mai înțeleg să pui texte în engleză la câte o postare, dar nici chiar la cea inițială! Uite, eu știu destulă engleză cât să traduc textul, dar nu destulă încât să o fac cu ușurință. De ce vrei să mă muncești în halul ăsta?

#3
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

View Posttudorel666, on 24 octombrie 2014 - 20:18, said:



Propun să traduci mai înainte. Așa este corect, frumos și... regulamentar. Și în privința aceasta Regulamentul chiar are dreptate. Și hai, mai înțeleg să pui texte în engleză la câte o postare, dar nici chiar la cea inițială! Uite, eu știu destulă engleză cât să traduc textul, dar nu destulă încât să o fac cu ușurință. De ce vrei să mă muncești în halul ăsta?

Ok.
De aici inainte cand am sa mai postez texte in engleza am sa fac si un rezumat.

Sunt de acord. E o chestie de regulament.


#4
tudorel666

tudorel666

    Mama tuturor Dumnezeilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,378
  • Înscris: 07.02.2007

View Posttashinorbu, on 24 octombrie 2014 - 20:32, said:

Ok.
De aici inainte cand am sa mai postez texte in engleza am sa fac si un rezumat.

Sunt de acord. E o chestie de regulament.

Mă bucur că ești de acord, dar permite-mi să mai fac o observație: pentru că-i vorba de postarea care deschide discuția și întrucât orice nuanță este importantă în acest caz, aș zice să traduci integral textul și cu cât mai multă acuratețe, un simplu rezumat nefiind satisfăcător.

#5
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010
Deoarece toate fenomenele sunt libere dintotdeauna, nu mai trebuie facut nimic pentru a le elibera din nou prin intermediul iluminarii.
Daca ele nu ar fi  libere dintotdeauna, iluminarea nu le-ar putea  elibera, iar daca ele sunt deja libere nu e nevoie a le re-elibera.

Astfel,  nu aborda esenta lor-care nu are nimic de a face cu existenta sau inexistenta iluminarii-din perspectiva ecuatiei inlantuire versus libertate.(nu e nevoie a investiga si a intra in coceptualizari pentru a dovedi daca in esenta lor ele sunt libere sau nu caci daca ele sunt libere ele sunt deja libere iar daca nu sunt libere ele nu pot deveni libere prin intermediul iluminarii)

Chiar si gandul ca libertatea survine prin intermediul introducerii directe a cunoasterii de catre un maestru este amagitor.

Omul se straudieste din rasputeri sa elibereze esenta din ceea ce o inlantuieste insa nimic nu trebuie intreprins, caci constiinta vasta neaingradita care nu a existat vreoadata sub o forma finita oarecare, nu implica existenta dualitatii a ceva care trebuie realizat si a cuiva care sa realizeze acel “ceva”.

Exista doar egalitate(omogenitate), caci nimic nu este imbunatatit de prezenta iluminarii sau inrautatit de absenta ei.

Si deoarece nu a existat vreodata nimic de realizat-deoarece natura ultima a fenomenelor transcende constiinta ordinara-a vorbi de iluminare , chiar si la modul relativ, nu este altceva decat amagire.

La acest moment ceea ce poate fi indicat este caracterul transcendent al perspectivei(ATI) si meditatiei(metodei), unde nu trebuie facut nimic in privinta iluminarii, unde nimic nu trebuie explicat, introdus ori cultivata vreo stare de meditatie.

Astfel avem expresia “este irelevant daca cineva este iluminat sau nu”.

Fenomenele reprezinta tot ceea ce apare simturilor plus contextul mental.Un fenomen poate fi un gand, un simtamant, o imagine , un sunet, miros, simtul tactil.
Acest text NU vorbeste despre asa-zisa realitate obiectiva sau  obiecte(copaci, cladiri, masini...etc)ci vorbeste din perspectiva mimtii individului.Vorbeste despre o realitate mai adanca unde deja practicantul are o oarecare familiaritate cu propria constiinta.

Expresia “fenomenele sunt libere dintotdeauna” se refera la intelegerea conform careia orice aparitie(fenomen) in fiinta noastra(simturilor sau mintii) este goala de esenta asemeni unei reflectii in oglinda.Ea apare din cauze si conditii neavand un nucleu indestructibil al sau.

Mai departe se ajunge la profunzimea realitatii unde se intelege ca pana si cauzele si conditiile care dau nastere acelui fenomen nu au nici ele un nucleu indestructibil caci daca ar avea ele nu ar putea trece din faza de conditie in faza de distrugere.
In concluzie , cum nici una nici alta(reflectia plus cauzele si conditiile) nu au o esenta , ele nu intra niciodata in existenta , ele nu apar, nu au o durata si nu sfarsesc.Daca ele sunt astfel ele se cheama ca sunt libere de actiune si temporalitate.

#6
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010
"Beings do not recognize that all phenomena, however they appear, are the just-that­-ness of Pure Perfect (Presence)."
Kunjed Gyalpo commentaries vol 2 by Jim Valbi

Fiintele nu inteleg ca multitudinea de fenomene , indiferent cum ele apar, reprezinta  plinatatea instantanee a infatisarii presentei perfecte si curate.

"Presenta perfecta si curata" starea primordiala primara a individului nepatata de conceptualizari .

#7
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,590
  • Înscris: 23.08.2006

View Posttashinorbu, on 29 octombrie 2014 - 21:14, said:

"Presenta perfecta si curata" starea primordiala primara a individului nepatata de conceptualizari.
Aş zice mai degrabă "a conştiinţei", pentru că opinia că ai fi un "individ" (sau că există măcar "indivizi" pe lumea asta) e ea însăşi tot o conceptualizare. Posted Image

Edited by donjoe, 15 November 2014 - 23:12.


#8
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

View Postdonjoe, on 15 noiembrie 2014 - 22:49, said:

Aş zice mai degrabă "a conştiinţei", pentru că opinia că ai fi un "individ" (sau că există măcar "indivizi" pe lumea asta) e ea însăşi tot o conceptualizare. Posted Image

Spot on.
Privit de la nivelul naturii primordiale nu exista indivizi.
Indivizii exista atata vreme cat suntem condusi de mintea duala

#9
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,081
  • Înscris: 23.09.2005

View Posttashinorbu, on 25 octombrie 2014 - 14:44, said:

Astfel avem expresia “este irelevant daca cineva este iluminat sau nu”.

Este irelevant. Pentru mine e irelevant daca tu esti iluminat sau nu. :)

Totul tine de ungiul din care privesti situatia.

Totusi, din cate am auzit starea de iluminare este cea in care dispar cuvintele, termenii, descrierile, caracterizarile. Atunci tu de fapt incerci sa "masori" iluminarea in termeni "pamanteni", tocmai acei termeni care dispar, de fapt, care la urma urmei sunt doar o iluzie.

#10
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

View PostPhobos, on 16 noiembrie 2014 - 01:39, said:


Este irelevant. Pentru mine e irelevant daca tu esti iluminat sau nu. Posted Image

Totul tine de ungiul din care privesti situatia.

Totusi, din cate am auzit starea de iluminare este cea in care dispar cuvintele, termenii, descrierile, caracterizarile. Atunci tu de fapt incerci sa "masori" iluminarea in termeni "pamanteni", tocmai acei termeni care dispar, de fapt, care la urma urmei sunt doar o iluzie.


Irelevanta la care se refera este alta.
Se vorbeste din punctul de vedere al starii primordiale care nu poate fi patata,  distrusa,  imputinata sau inaltata de nimic. Ea nu poate deveni ignoranta si nu se poate ilumina. Astfel este irelevant daca de partea cealalta individul este iluminat sau nu.

#11
tudorel666

tudorel666

    Mama tuturor Dumnezeilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,378
  • Înscris: 07.02.2007

View Posttashinorbu, on 25 octombrie 2014 - 14:44, said:

Deoarece toate fenomenele sunt libere dintotdeauna, nu mai trebuie facut nimic pentru a le elibera din nou prin intermediul iluminarii.
Daca ele nu ar fi  libere dintotdeauna, iluminarea nu le-ar putea  elibera, iar daca ele sunt deja libere nu e nevoie a le re-elibera.

Astfel,  nu aborda esenta lor-care nu are nimic de a face cu existenta sau inexistenta iluminarii-din perspectiva ecuatiei inlantuire versus libertate.(nu e nevoie a investiga si a intra in coceptualizari pentru a dovedi daca in esenta lor ele sunt libere sau nu caci daca ele sunt libere ele sunt deja libere iar daca nu sunt libere ele nu pot deveni libere prin intermediul iluminarii)

Chiar si gandul ca libertatea survine prin intermediul introducerii directe a cunoasterii de catre un maestru este amagitor.

Omul se straudieste din rasputeri sa elibereze esenta din ceea ce o inlantuieste insa nimic nu trebuie intreprins, caci constiinta vasta neaingradita care nu a existat vreoadata sub o forma finita oarecare, nu implica existenta dualitatii a ceva care trebuie realizat si a cuiva care sa realizeze acel “ceva”.

Exista doar egalitate(omogenitate), caci nimic nu este imbunatatit de prezenta iluminarii sau inrautatit de absenta ei.

Si deoarece nu a existat vreodata nimic de realizat-deoarece natura ultima a fenomenelor transcende constiinta ordinara-a vorbi de iluminare , chiar si la modul relativ, nu este altceva decat amagire.

La acest moment ceea ce poate fi indicat este caracterul transcendent al perspectivei(ATI) si meditatiei(metodei), unde nu trebuie facut nimic in privinta iluminarii, unde nimic nu trebuie explicat, introdus ori cultivata vreo stare de meditatie.

Astfel avem expresia “este irelevant daca cineva este iluminat sau nu”.

Fenomenele reprezinta tot ceea ce apare simturilor plus contextul mental.Un fenomen poate fi un gand, un simtamant, o imagine , un sunet, miros, simtul tactil.
Acest text NU vorbeste despre asa-zisa realitate obiectiva sau  obiecte(copaci, cladiri, masini...etc)ci vorbeste din perspectiva mimtii individului.Vorbeste despre o realitate mai adanca unde deja practicantul are o oarecare familiaritate cu propria constiinta.

Expresia “fenomenele sunt libere dintotdeauna” se refera la intelegerea conform careia orice aparitie(fenomen) in fiinta noastra(simturilor sau mintii) este goala de esenta asemeni unei reflectii in oglinda.Ea apare din cauze si conditii neavand un nucleu indestructibil al sau.

Mai departe se ajunge la profunzimea realitatii unde se intelege ca pana si cauzele si conditiile care dau nastere acelui fenomen nu au nici ele un nucleu indestructibil caci daca ar avea ele nu ar putea trece din faza de conditie in faza de distrugere.
In concluzie , cum nici una nici alta(reflectia plus cauzele si conditiile) nu au o esenta , ele nu intra niciodata in existenta , ele nu apar, nu au o durata si nu sfarsesc.Daca ele sunt astfel ele se cheama ca sunt libere de actiune si temporalitate.

Eu recunosc că nu pot pricepe despre ce vorbești. Poate, recitind de mai multe ori, aș putea pricepe. Dar nu are rost, de vreme ce oricum sunt liber, fie mă iluminez, fie nu. Așa-i?

Pe de altă parte, un lucru asemănător spune Isus. Astfel, el zice ”adevărul vă va face liberi”. Dar cine sau ce este adevărul? Hristos a zis ”eu, fiul omului (și toți oamenii sunt fiii omului) sunt adevărul și viața”. Ceea ce înseamnă că, dintr-un anumit punct de vedere, adevărul și viața se suprapun, sunt unul și același lucru. Caz în care, când ești și adevăr și viață, întradevăr iluminarea nu-și mai are rostul pentru că, prin simplul fapt că ești viață și în viață, ești și adevărul, adică iluminarea. Mai rămân însă cazurile când adevărul și viața nu se suprapun. Caz în care ai nevoie, nu de iluminare, ci de viață. Pentru că morții sunt cei care dorm în întuneric. Deci ei ar avea nevoie de iluminare.
Însă, oare întunericul în care dorm morții nu este întunericul primordial? Iar întunericul primordial nu este și el tot o lumină? Caz în care chiar și cei neiluminați sunt și ei, cel puțin puțin, iluminați. Deci nu există iluminare, dar există ”și mai multă luminare”...

Edited by tudorel666, 16 November 2014 - 15:16.


#12
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

View Posttudorel666, on 16 noiembrie 2014 - 15:15, said:

Eu recunosc că nu pot pricepe despre ce vorbești. Poate, recitind de mai multe ori, aș putea pricepe. Dar nu are rost, de vreme ce oricum sunt liber, fie mă iluminez, fie nu. Așa-i?

Pe de altă parte, un lucru asemănător spune Isus. Astfel, el zice ”adevărul vă va face liberi”. Dar cine sau ce este adevărul? Hristos a zis ”eu, fiul omului (și toți oamenii sunt fiii omului) sunt adevărul și viața”. Ceea ce înseamnă că, dintr-un anumit punct de vedere, adevărul și viața se suprapun, sunt unul și același lucru. Caz în care, când ești și adevăr și viață, întradevăr iluminarea nu-și mai are rostul pentru că, prin simplul fapt că ești viață și în viață, ești și adevărul, adică iluminarea. Mai rămân însă cazurile când adevărul și viața nu se suprapun. Caz în care ai nevoie, nu de iluminare, ci de viață. Pentru că morții sunt cei care dorm în întuneric. Deci ei ar avea nevoie de iluminare.
Însă, oare întunericul în care dorm morții nu este întunericul primordial? Iar întunericul primordial nu este și el tot o lumină? Caz în care chiar și cei neiluminați sunt și ei, cel puțin puțin, iluminați. Deci nu există iluminare, dar există ”și mai multă luminare”...

Aceasta e o abordare epistemica si nu una ontologica.
Nu ne preocupam de demonstrarea existentei lucrurilor in sine sau daca acestea exista de partea lor ci ne preocupam despre cum acestea apar unei minti .
De aceea consider ca ar fi de mare ajutor daca am face inca de la inceput distinctia intre epistemic si ontologic.
Amestecarea acestor doua perspective creeaza multe erori , dubii si intrebari.
Diferenta ar fi urmatoarea.
Avem un mar in fata.
Ontologic vorbind ne va preocupa daca aces mar exista in sine are o esenta ,din ce e compus , care ii sunt caracteristicile.Ne preocupa a stabili un existent de sine statator in mod obiectiv.
Epistemic vorbind ne preocupa felul in care el apare constiintei noastre.Aici lucrurile sunt mai complicate.
Caci numai o continua familiarizare cu propria constiinta ne va indrepta inspre a putea DISTINGE cum un fenomen apare in campul constiintei.
In final vom putea concluziona ca orice fenomen care apare in campul constiintei este lipsit de caracteristici.
El din fenomen din campul constiintei devine obiect(acolo in afara noastra-facand parte din realitatea obiectiva) numai cand mintea intra in actiune si solidifica perceptia marului atribuindu-i caracteristici.Aceste caracteristici sunt imputari conceptuale care ajuta la solidificarea fenomenului din campul constiintei izolandu-l (in virtutea necunoasterii adevaratei sale naturi) .
In campul constiintei un fenomen este facut din aceeasi "materie" din care e facuta si constiinta.Cum constiinta este goala de o materie, esenta , substanta, fiind dincolo de orice forma sau continut , fenomenele care apar in campul ei sunt identice cu constiinta.
Asadar DISTINCTIA dintre modul de a fi al fenomenelor din campul constiintei(MODUL EPISTEMIC) si existenta lucrurilor din spatiul "obiectiv"(MODUL ONTOLOGIC) este fundamentala.

#13
tudorel666

tudorel666

    Mama tuturor Dumnezeilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,378
  • Înscris: 07.02.2007

View Posttashinorbu, on 16 noiembrie 2014 - 17:20, said:

Aceasta e o abordare epistemica si nu una ontologica.
Nu ne preocupam de demonstrarea existentei lucrurilor in sine sau daca acestea exista de partea lor ci ne preocupam despre cum acestea apar unei minti .
De aceea consider ca ar fi de mare ajutor daca am face inca de la inceput distinctia intre epistemic si ontologic.
Amestecarea acestor doua perspective creeaza multe erori , dubii si intrebari.
Diferenta ar fi urmatoarea.
Avem un mar in fata.
Ontologic vorbind ne va preocupa daca aces mar exista in sine are o esenta ,din ce e compus , care ii sunt caracteristicile.Ne preocupa a stabili un existent de sine statator in mod obiectiv.
Epistemic vorbind ne preocupa felul in care el apare constiintei noastre.Aici lucrurile sunt mai complicate.
Caci numai o continua familiarizare cu propria constiinta ne va indrepta inspre a putea DISTINGE cum un fenomen apare in campul constiintei.
In final vom putea concluziona ca orice fenomen care apare in campul constiintei este lipsit de caracteristici.
El din fenomen din campul constiintei devine obiect(acolo in afara noastra-facand parte din realitatea obiectiva) numai cand mintea intra in actiune si solidifica perceptia marului atribuindu-i caracteristici.Aceste caracteristici sunt imputari conceptuale care ajuta la solidificarea fenomenului din campul constiintei izolandu-l (in virtutea necunoasterii adevaratei sale naturi) .
In campul constiintei un fenomen este facut din aceeasi "materie" din care e facuta si constiinta.Cum constiinta este goala de o materie, esenta , substanta, fiind dincolo de orice forma sau continut , fenomenele care apar in campul ei sunt identice cu constiinta.
Asadar DISTINCTIA dintre modul de a fi al fenomenelor din campul constiintei(MODUL EPISTEMIC) si existenta lucrurilor din spatiul "obiectiv"(MODUL ONTOLOGIC) este fundamentala.

Nu poți da materia la o parte și să spui că nu există, indiferent de faptul că materia este ceva cu totul diferit de spirit sau este doar o altă formă a spiritului (a duhului adică).

#14
Noian

Noian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,519
  • Înscris: 26.09.2014

View Posttashinorbu, on 16 noiembrie 2014 - 17:20, said:

- In final vom putea concluziona ca orice fenomen care apare in campul constiintei este lipsit de caracteristici.

- In campul constiintei un fenomen este facut din aceeasi "materie" din care e facuta si constiinta.

- Cum constiinta este goala de o materie, esenta , substanta, fiind dincolo de orice forma sau continut , fenomenele care apar in campul ei sunt identice cu constiinta.


- Măcar o singură caracteristică trebuie să aibă, altfel nu e prezent în conștiință. Altfel e nimic, neidentificabil.
Conștiința fiind legată de Sine sau identificată cu el își recunoaște conținutul,
îl ordonează după diverși parametri sau caracteristici. Probabil ar trebui să specifici întâi ce înțelegi tu prin conștiință.
Îi atribui personalitate sau e de genul unei biblioteci care stochează fără să decidă?

- Am îndoieli și aici. E ca și cum pătrunzând fenomene în conștiință, ele s-ar identifica cu ea.
Și dacă ai zis mai sus că nici nu au caracterisitici, înseamnă că presupui o dilatare a conștiinței.
Nu prea se susține decât dacă vrem să fie o idee demonică de genul expansiunii sau a saltului în conștiință...
o presupusă evoluție.

- De materie o fi goală, dar de esență mă îndoiesc. Și chiar de substanță, nu mă refer la ceva material,
dar imateria trebuie să aibă niște caracteristici. Apoi, de ce să nu aibă formă și conținut? Pentru că nu înțelegem?
Păi, conștiința e limitată, deci trebuie să presupună un contur. Iar conținut trebuie să aibă că doar nu e spălată de „agenturi”.
Memoria faptelor însemnă conținut.
Fenomenele care apar în câmpul conștiinței, am îndoieli mari că sunt/devin identice cu ea.
E vorba și despre logică care îmi e șifonată puțin. Posted Image

#15
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

View Posttudorel666, on 16 noiembrie 2014 - 22:11, said:

Nu poți da materia la o parte și să spui că nu există, indiferent de faptul că materia este ceva cu totul diferit de spirit sau este doar o altă formă a spiritului (a duhului adică).

Trebuie sa intelegi ca noi nu punem in discutie materia si nu incercam a o da la o parte in mod obiectiv.
Pur si simplu abordam lucrurile altfel.
Pune-te la punct cu aceasta distinctie dintre onologic si epistemic si apoi o sa fie mai usor.



View PostNoian, on 16 noiembrie 2014 - 22:39, said:

E vorba și despre logică care îmi e șifonată puțin. Posted Image

Este sifonata, da.
Si tu, daca vei intelege distinctia dintre epistemic si ontologic va exista cel putin o sansa sa intelegi.

Constiinta nu se poate dilata cata vreme ea este goala de ceva care sa se dilate.
Aici constiinta o intelegem ca fiind indivizibilitatea dintre lipsa de esenta si capacitatea de a cunoaste.

Numim substanta sau esenta acel ceva ireductibil care nu poate fi distrus inlaturat in vreun fel si este vesnic la fel.
Ori asa ceva nu exista.La nivelul constiintei nu exista decat un display gol asemeni unui miraj in desert.
Din nou, nu vorbim de existenta obiectelor!


In rest cum am spus mai sus a intelege cu adevarat cum e pusa problema aici e nevoie a ne familiariza cu propria minte si constiinta.Aceasta se face prin metode de meditatii si investigatii.

Edited by tashinorbu, 17 November 2014 - 00:32.


#16
Noian

Noian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,519
  • Înscris: 26.09.2014

View Posttashinorbu, on 17 noiembrie 2014 - 00:27, said:

Este sifonata, da.
Si tu, daca vei intelege distinctia dintre epistemic si ontologic va exista cel putin o sansa sa intelegi.

Constiinta nu se poate dilata cata vreme ea este goala de ceva care sa se dilate.
Aici constiinta o intelegem ca fiind indivizibilitatea dintre lipsa de esenta si capacitatea de a cunoaste.

Numim substanta sau esenta acel ceva ireductibil care nu poate fi distrus inlaturat in vreun fel si este vesnic la fel.
Ori asa ceva nu exista.La nivelul constiintei nu exista decat un display gol asemeni unui miraj in desert.
Din nou, nu vorbim de existenta obiectelor!

In rest cum am spus mai sus a intelege cu adevarat cum e pusa problema aici e nevoie a ne familiariza cu propria minte si constiinta.Aceasta se face prin metode de meditatii si investigatii.
Tashi man, îți bați joc de mine? Eu gândesc simplu, nu mă poți suci nici onto, nici epistemo.
Acum n-o să faci ca adhub să zici că nu înțeleg, pentru că dacă nu înțeleg, nu mă apuc să apăs pe taste, simplu.
So...
Știu că nu se poate dilata sau bănuiesc, măcar pentru că nu-mi poți demonstra acest lucru, nu eu am spus asta ci am presupus că tu crezi așa. Apoi, te-am întrebat despre conștiința asta, tu cum o vezi, cu ce o asociezi, conține personalitate sau e impersonală ca o sculă ceva... la tine te întreb, că la mine am o idee cât să mă mir de necesitatea epistemologică sau epistemică uatevă....

Așa că, zi și tu ceva concret, că-s familiarizat cu mine și cu restul, nu-mi trebuie încălzire...
dar nu insist, eram în trecere.

Ok... zici că acel ceva ireductibil din conștiință nu poate fi distrus ever... dar de fapt nu există...
Păi atunci la ce-l invoci?
Ce nevoie avem să știm că nu există ceva care nu trebuie să existe pentru că nu există...?Posted Image

„La nivelul constiintei nu exista decat un display gol asemeni unui miraj in desert.
Din nou, nu vorbim de existenta obiectelor!”

Ei, abia cu asta m-ai rupt... Știu că nu vorbim despre obiecte, nu te mai repeta, please.
Deci, te rog să dezvolți „display”... cum îl înțelegi, cum îl vezi atașat de ființă,
nu uita să-mi spui despre Sine, unde e, după tine, și clarifică și „mirajul”.
Înțelegi că mie nu-mi ajung lozinci, am nevoie de argumente logice, deductibile și să aibă și ceva acoperire.
Din ce zici, conștiința pare nimic altceva decât un suport pentru informație și care de fapt nu-i deloc fiind o morgana.
Mă rog... aștept precizări, mersi. Și mai spune-mi dacă înțelegi și admiți noțiunea de „suflet” sau cu ce îl asociezi.

Edited by Noian, 17 November 2014 - 01:58.


#17
tudorel666

tudorel666

    Mama tuturor Dumnezeilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,378
  • Înscris: 07.02.2007

View Posttashinorbu, on 17 noiembrie 2014 - 00:27, said:

Trebuie sa intelegi ca noi nu punem in discutie materia si nu incercam a o da la o parte in mod obiectiv.
Pur si simplu abordam lucrurile altfel.
Pune-te la punct cu aceasta distinctie dintre onologic si epistemic si apoi o sa fie mai usor.
.

ONTOLOGÍE s. f. Ramură a filosofiei care studiază ființa, trăsăturile generale ale existenței. – Din fr. ontologie.
Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

EPISTÉMIC, -Ă, epistémici, -e, adj. Referitor la cunoaștere, la știință. ♦ Logică epistemică = ramură a logicii moderne care grupează încercările de formalizare a relațiilor logice dintre enunțurile care cuprind termeni epistemici (cunoaștere, opinie etc.). (< fr. épistémique)
Sursa: MDN (2000) | Adăugată de tavi | Semnalează o greșeală | Permalink


Na, că m-am pus la punct! Și pot să-ți spun că prefer cunoașterea epistemică în locul celei ontologice. Și mai zic că și cea ontologică nu are nici o valoare dacă nu este completată de cea epistemică.
Amu, tu ce abordare zici că folosești?

View Posttashinorbu, on 17 noiembrie 2014 - 00:27, said:

Constiinta nu se poate dilata cata vreme ea este goala de ceva care sa se dilate.
Aici constiinta o intelegem ca fiind indivizibilitatea dintre lipsa de esenta si capacitatea de a cunoaste.

Numim substanta sau esenta acel ceva ireductibil care nu poate fi distrus inlaturat in vreun fel si este vesnic la fel.
Ori asa ceva nu exista.La nivelul constiintei nu exista decat un display gol asemeni unui miraj in desert.
Din nou, nu vorbim de existenta obiectelor!


Tu doar presupui despre conștiință că este numai o reflectare oarbă a realității. Vezi, tu, de aceea iubesc învățătura lui Cristos, pentru că îmi arată și cealaltă față a ideii, apoi îmi dă libertatea de a o explora. Și cealaltă față a ideii, în acest caz, este că conștiința nu este doar ”un display gol, asemeni unui miraj în deșert” și că ea chiar se poate dilata sau contracta, în concordanță cu realitatea. Deci doar ți se pare ție că ea ”este goală de ceva care să se dilate”.
Și nu țin să-ți demonstrez că am dreptate, doar că există și cealaltă față a monedei. Precum și că, în cazul afirmației tale orice posibilitate de cunoaștere este exclusă și orice efort de cunoaștere nu-și are rostul, deci oricum nu contează că faci sau nu faci acest efort, pe când în cazul ideii pe care am dedus-o din scrierile lui Hristos, atât cunoașterea cât și efortul de cunoaștere sunt posibile, necesare și benefice.

Edited by tudorel666, 17 November 2014 - 10:10.


#18
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,590
  • Înscris: 23.08.2006

View PostNoian, on 16 noiembrie 2014 - 22:39, said:

- Măcar o singură caracteristică trebuie să aibă, altfel nu e prezent în conștiință.
Nu poţi să înţelegi despre ce e vorba câtă vreme foloseşti cu totul alţi termeni. Pentru tine "conştiinţă" pare să însemne ceea ce în psihologie începe de la "percepţie" (deci merge dincolo de pura senzaţie, pura participare în mişcările "mediului") şi în buddhism/daoism se numeşte "falsul ego" sau "mintea duală". Dimpotrivă, "conştiinţa pură" despre care se vorbea mai sus se limitează la partea numită de psihologi "senzaţie" - la participarea în mişcările "mediului" fizic fără a le numi, judeca, eticheta, categorisi, deconstrui etc.

View Posttudorel666, on 17 noiembrie 2014 - 10:08, said:

Tu doar presupui despre conștiință că este numai o reflectare oarbă a realității. Vezi, tu, de aceea iubesc învățătura lui Cristos, pentru că îmi arată și cealaltă față a ideii, apoi îmi dă libertatea de a o explora.
Şi buddhismul/daoismul îţi arată ambele feţe şi îţi permite să faci ce vrei cu ele, dar ţi le arată mai clar şi în special îţi explică de ce "conştiinţa" bazată pe interpretări şi etichetări (falsul ego) e sursa tuturor conflictelor, tensiunilor, a dihotomiilor "bine-rău" ş.a.m.d. şi că întotdeauna e arbitrară (oameni diferiţi folosesc interpretări diferite, nu e accesibil absolutul şi obiectivismul total decât dacă renunţi la interpretări). Aceeaşi idee o ai şi în Biblie acolo unde fundamentul existenţei ("Dumnezeu") se auto-defineşte prin formula "Eu Sunt cel ce Sunt", singura definiţie corectă a oricărui lucru real - lipsită de etichetări, interpretări, aşa-zise "caracteristici" etc.

Edited by donjoe, 17 November 2014 - 11:11.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate