Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k
 Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...
 Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 

Citatie primita de la RCS RDS - cerere de valoare redusa

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
1Cosmin

1Cosmin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 11.07.2014
Toate aceste aplicatii de platit facturile online etc. sunt relativ noi.Eu de aproape 1 an si jumatate de cand am avut probleme cu ei am cerut sa mi se scoata cablul si sa vina sa isi ia aparatura ca nu mai vreau sa aud de ei.Initial mergeam si plateam la ghiseu,dupa care au inceput sa trimita acasa si plateam de pe IB.Daca nu au mai trimis eu ce trebuia sa fac,sa alerg dupa ei sa ma rog sa ia banii.

Cum se poate ca citatia sa ajunga la destinatar ,dar facturile nu ?CItatia e 1 , facturile au fost vreo 12.Adica din 12 nu a ajuns nici una macar.Ma gandesc ca nu le ia vecinul sa le puna in geam.

#20
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009

 Dany_Darke, on 29 septembrie 2014 - 15:17, said:

dar ei tot trimit pliante in care iti si spun ca prin contul digicare poti vizualiza si plati factura. de ce nu ai facut acest gest?

hey hey, dar tu la telefon cand ti-a expirat abonamentul au incetat sa mai trimita facturi? realizezi ce vb?

reinnoirea n-are nici o treaba cu trimisul facturilor. @tom, ai dat-o prin laturi cu afirmatia de mai sus
Da de ce ar face el un gest in plus? De ce sa nu se oboseasca ei?

#21
tom_1133

tom_1133

    utilizator Linux Mint

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,716
  • Înscris: 10.02.2011
Spoiler
Exact ce am zis eu in postul #15 !

#22
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,828
  • Înscris: 07.06.2014
ideea sta in felul urmator, citatia este adusa de factorul postal (de obicei), pe cand facturile sunt trimise prin agenti, adica niste pierde vara care mai pun si ei pliante prin poste, scot un ban si din distribuirea facturilor rds. acestia au un "sef de echipa" care ii coordoneaza si care ii pune in miscare pe anumite zone.

dupa cum am spus si intr-un post anterior, si eu am avut asemenea probleme cu facturile, iar timp de peste 1 an cat m-am certat cu ei, am facut acele plangeri catre cei ce se ocupa de aceste distribuiri. ca i-a durut undeva e partea a 2-a, insa asta mi s-a spus de n ori cat am fost la ei sa ma plang. la urma am renuntat si am platit pe net direct din contul lor digicare.

apropo, asta se intampla in 2011-2012, nu mai stiu luna dar aproximativ

#23
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,577
  • Înscris: 20.10.2006
Facturi din 2010 ? Nu cumva mai recente ? Ca s-ar fi prescris.

#24
1Cosmin

1Cosmin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 11.07.2014
Eu am perioada trecuta Ianuarie 2011 - Aprilie 2012 + 1 factura Mai 2012.Merg asta -seara la avocat cu ele sa vad ce e de facut.Problema nu ar fi facturile ca sunt total vreo 445 de lei.Problema cea mare este de fapt cu penalitatile adunate de vreo 700 de lei.

#25
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,059
  • Înscris: 24.02.2006

 Dany_Darke, on 29 septembrie 2014 - 14:41, said:

prin contractul semnat, prestatorul a cerut ca in fiecare luna sa fie platit, dar initiatorul nu a respectat contractul, asa ca acum plateste mai mult si degeaba, degeaba pt el, dar pt lege e perfect normal

te cam inseli. prin contract beneficiarul este de acord ca furnizorul sa presteze anumite servicii la anumite preturi. este obligatia prestatorului sa emita facturile atunci cand doreste (sau conform contractului, daca are astfel de clauze). modalitatea prin care facturile ajung la beneficiar poate fi, de asemenea, stabilita in contract (hartie prin posta, email, sistem online, etc.).

din punct de vedere contabil e destul de complicat sa incasezi bani fara sa emiti factura.

#26
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014

 _Smiley_, on 29 septembrie 2014 - 16:27, said:

din punct de vedere contabil e destul de complicat sa incasezi bani fara sa emiti factura.
primesti chitanta cand platesti serviciul

 e_bulu, on 29 septembrie 2014 - 15:24, said:

Da de ce ar face el un gest in plus? De ce sa nu se oboseasca ei?
acum se oboseste el, sa il vezi prin tribunal Posted Image

#27
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,059
  • Înscris: 24.02.2006
evident ca furnizorul emite o dovada a platii(chitanta), doar ca trebuie sa emita si o factura de avans. caz in care mai bine emite direct factura normala :)
in plus, plata lunara nu este intotdeauna fixa; daca sunt mai multe servicii (cum au cei de la RDS, telefonie+internet+tv), e posibil ca unele sa fie tarifate in functie de consum (ex: serviciile de telefonie), deci nu stii exact cat trebuie sa incasezi.
si daca asta n-ar fi fost de ajuns, mai e si problema TVA-ului. in contabilitate acesta trebuie evidentiat separat, dar la o plata in avans nu ai de unde sa stii daca e vorba doar de plata serviciilor (la care se aplica TVA) sau sunt incluse si ceva penalitati (la care nu se aplica TVA).

#28
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
somatie sau citatie?

#29
bambucea76

bambucea76

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 14.02.2009
Cand le-ai spus ca renunti la ei, ai facut-o in scris, ai un numar de inregistrare, ceva? Altfel daca doar ai anuntat verbal, nu ai nimic, ei iti furnizeaza serviciul ce trebuie platit.

#30
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,577
  • Înscris: 20.10.2006

 1Cosmin, on 29 septembrie 2014 - 16:02, said:

Eu am perioada trecuta Ianuarie 2011 - Aprilie 2012 + 1 factura Mai 2012.Merg asta -seara la avocat cu ele sa vad ce e de facut.Problema nu ar fi facturile ca sunt total vreo 445 de lei.Problema cea mare este de fapt cu penalitatile adunate de vreo 700 de lei.
Facturile ce nu sunt prescrise trebuie sa le platesti. La fel si penalizarile, insa fara a depasi suma datorata.

#31
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,059
  • Înscris: 24.02.2006

 LunaCrystal, on 29 septembrie 2014 - 21:15, said:

.......... La fel si penalizarile, insa fara a depasi suma datorata.

ne poti spune si ce lege impune asta?

eu stiam ca legea 469/2002 a fost abrogata inca de prin 2009.

#32
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 23.06.2004
Pe fiecare factura de la rds, iti apare: ultima zi de plata, valoarea facturii curente, sold precedent si total de plata. Intrebarea pentru 1cosmin este (poate a spus si mi-a scapat mie?): cand ai primit ultima factura si ce sold precedent aveai acolo? Daca aveai 0 sold precedent, atunci nu ai de plata decat de la acea factura mai departe. Presupunand totusi ca o eroare a programului lor a facut ca pe factura sa fie trecut soldul precedent 0 si de fapt tu sa ai facturi neplatite din urma (pe care nu le-ai primit), atunci nu cred ca e normal sa-ti adauge penalitati atata vreme cat tu,conform documentelor emise de ei, erai la zi cu platile. Insa, cu totul altfel sta problema daca tie iti aparea sold precedent pe facturi dar tu plateai doar valoarea facturii primite.

#33
Fantasio

Fantasio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 488
  • Înscris: 15.04.2005
Acelasi lucru l-am patit si eu prin 2008. M-am trezit cu o factura de la ei de vreo 350 lei in care facturau un abonament de dial-up pe un an si ceva in urma, contract pe care eu il stiam reziliat. Le-am redactat o notificare impreuna cu juristul de la firma unde lucram atunci si le-am trimis-o recomandata cu confirmare de primire. Nu am primit raspuns de la ei dar am primit ulterior factura cu minus pe suma respectiva. Acelasi lucru trebuia sa-l faca si Cosmin atunci.

Edited by Fantasio, 01 October 2014 - 12:39.


#34
1Cosmin

1Cosmin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 11.07.2014
Updates:
Am mers la avocat cu docomentu' si am ramas surprins de raspuns.
Se pare ca este o practica des folosita de o varietate de companii romanesti asta cu penalizarile pentru ca este mai rentabil sa te penalizeze la nesfarsit decat sa opreasca serviciul.(legea permite evident sau cel putin permitea)
Inregistrarile (reclamatiile) telefonice nu au nici un fel de valoare pentru ca am inteles ca se prezinta in instanta doar cu cele care ii avantajeaza (jumatati de masura etc..)
Un alt lucru interesant este faptul ca in Romania daca nu ai ceva scris ,cu numar de ordine etc practic esti lipsit complet de aparare.(invatare de minte de acum incolo)

Asa ca am mers sa imi platesc datoria catre companie ca un cetatean responsabil.
Dupa aproape 2 ore de nervi (era o coada de zici ca eram la  la pui pe vremea lui ceasca) am reusit sa platesc cuantumul sumei restante (fara penalizari) pentru ca domnisoara se pare ca nu le poate incasa si nu cunostea procedura pentru astfel de situatii.(de ce le mai pui daca nu le pot achita ?????)
A ramas ca ma va contacata cineva de la departamentul juridic pentru a indica cum pot proceda pentru achitarea restului de bani.(am informat domnisoara ca am infatisare la tribunal si ca as aprecia graba)
Momentan nu am fost contactat de absolut nimeni si sincer am mari indoieli ca se va intampla (o sa vizitez iar sambata ghiseul in speranta ca se rezolva).
Am ramas surpins sa imi dau seama ca nu eram singurul in situatia asta si ca era plin acolo de oameni in situatii identice sau similare (venisera sa rezilieze).

Am facut si o reclamatie din aia scrisa printre altele mentionand si faptul ca as dori sa mi se demonteze de pe zidul casei aparatura (sau sa plateasca chirie).

Concluzie:

O mare problema de comunicare si aceleasi tertipuri specifice romanesti care te lasa cu un gust amar referitor la ceea ce inseamna companiile locale.

#35
Doggfather

Doggfather

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 948
  • Înscris: 26.09.2005
o intrebare oarecum asemanatoare : am facut contract la upc [ telefonic ] , tipa mi-a explicat faptul ca pentru fiecare reciver digital sau analogic se percepe taxa in plus , am zis ok nici o problema , asa am avut si la rds , acum la factura ma trezesc cu 90 lei , ca si cum eu am 3 abonamente , nu am un contract fizic sa-l citesc sa vad clauzele ptr. ca a fost facut la telefon , ma duc maine sa vorbesc cu ei si ma indoiesc ca pot face ceva , pot sa renunt la contract sau ei percept o taxa sau ceva de genu ?

#36
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,828
  • Înscris: 07.06.2014
pai ti-a spus ca ai o taxa de platit si ai fost de acord cu ea, acum de ce te mai miri? nu-ti inteleg atitudinea, ai acceptat taxa dar cand vezi cat este vri sa renunti la serviciu? de ce nu ai intrebat inainte? daca nu a spus ea, tu de ce sa o deranjezi cu intrebari, nu?

oricum, ca sa renunti acum, platesti toata perioada contractuala cu care ai fost de acord, asa ca spor la numarat banii

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate