Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sisteme Fotovoltaice ON-Grid
Ultima postare: apr 03 2024 12:47, Inițiat de
luciangpl
, mar 27 2013 15:21
·
174
#7006
Publicat: 24 ianuarie 2022 - 21:12
a nu avea probleme = a respecta legea
Legal, poti instala un invertor ongrid doar cu aprobarea celor de la distributie! Fara grija aprobarilor poti instala un offgrid care are si intrare de grid... sunt unele care merg si fara baterii si fac ceea ce vrei tu. In acest caz trebuie sa-ti cunosti f. bine consumul instantaneu pentru a dimensiona corect invertorul (toata puterea consumata de casa trece prin el!). |
#7007
Publicat: 24 ianuarie 2022 - 22:18
gear, on 24 ianuarie 2022 - 17:30, said:
Ar mai fi loc de o negociere de 5%. Vezi la astia daca mai au Froniusul: https://www.e-solare...us-symo-100-3-m Sa nu il iei pe ala Light. Sistemul e pe aceeasi locatie? Care e faza? De ce optezi pentru un inverter monofazat si unul trifazat? De ce nu mergi doar pe o firma, Fronius sau Huawei. |
#7008
Publicat: 25 ianuarie 2022 - 08:56
Am atasat si un grafic cu stadiul procesului, sa se inteleaga mai bine contextul mailului trimis de Electrica. Am si copiat si postarea anterioara, sa fie ambele info in acelasi loc.
CRG, on 24 ianuarie 2022 - 10:34, said:
Viitorul prosumator sau instalatorul transmite la operatorul de distribuție cererea de racordare a locului de consum și de producere prevăzut cu instalații de producere a energiei electrice din surse regenerabile cu puterea instalată de cel mult 100 kW pe loc de consum, însoțită de urmatoarele documentele incadrate intr-un singur document ( de tipul pdf) denumit si dosar de utilizare ( SUB ACEASTA ORDINE) : ATR EMIS [daca este cazul]; Anexa 2 sau Anexa 4 ( dupa caz) ( semnata si stampilata); Memoriu de prezentare ( echipamentele instalate si caracteristicele tehnice ale acestora - OPTIONAL); Procesele verbale care confirmă recepția la terminarea lucrărilor semnate de ambele parti ( beneficiar <-> firma instalatoare); Tabelul reglajelor de interfata implementate asupra invertorului fotovoltaic conform ORD ANRE 228/132 ( pe 1 sau 2 trepte in functie de instalatia electrica) si / sau poze sau screenshoot-uri din aplicatie ce fac dovada implementarii acestora asupra invertorului fotovoltaic respectiv, poze din care sa reiasa locul de consum sau denumirea beneficiarului pentru care au fost implementate; Schema electrică monofilară a instalației de utilizare, inclusiv tabloul general, cu precizarea protecțiilor prevăzute și a reglajelor acestora semnata si stampilata de catre persoana /firma care a intocmit-o; Certificatele de conformitate și fișele tehnice emise de fabricant, în copie, ale invertoarelor și unităților generatoare cu datele și funcțiile corespunzătoare și, după caz, fișele tehnice emise de fabricant, în copie, ale instalației de stocare; Anexa la contractul de finantare cu AFM semnata de ambele parti / sau transmiterea bonului de verificare metrological aferent cotnorului din cadrul instalatiei de utilizare – pentru cazurile cu ANEXA 4; Am totodata rugamintea transmiterii POZELOR DE ANSAMBLU aferente montarii invertorului, traseului de curent continuu din care sa reiasa pozarea acestuia si protejarea cablurilor de curent continuu si o poza de ansamblu cu panourile fotovoltaice din care sa reiasa numarul acestora si pozitia montarii. Referitor la vizualizarea / verificarea / modificarea/ corectarea protectiilor de interfata implementate asupra invertorului fotovoltaic, va rugam sa ne puteti la dispozitie datele de logare local si/sau remote asupra invertorului fotovoltaic. Aceste informatii nu au fost identificate in cadrul DIU. Solicitare este efectuata in conformitate cu mentiunile din ORD ANRE 15/2021 in care este mentionata verificarea anuala de catre OD a sistemului fotovoltaic concomitent cu ORD ANRE 132 Art 1. pct 6.3.c (ii) in care sunt mentionate punerea la dispozitia OD/ORR a acestor date de logare in vederea efectuarii verificarii anuale / la punerea in functiune de perioada de proba/PIF. Refuzarea acestor informatii din partea instalatorului , concomitent cu resetarea si/sau modificarea parolei de service de catre ORR poate conduce la imposibiltatea clientului de a mai accesa productia din CEF, drept urmare va rugam pe aceasta cale sa ne ajutati cu aceste informatii si/sau sa ne puneti la dispozitie un cont de vizualizare online pe plant-urile ce urmeaza a fi PIF-uite pe raza de activitate a Operatorului de Distributie. Totodata , datele de contact ale instalatorului ( adresa de email / numar telefon) nu s-au regasit completate in cadrul cererii xxx. Cererea de prosumator adresata Operatorului de Distributie constituie implicit o solicitare de certificare a calității de prosumator. Prosumatorul are obligația să adreseze cererea de racordare înainte de a începe realizarea instalației de utilizare care urmează a fi racordată la rețeaua electrică. În cazul în care la locul de consum și de producere prosumatorul solicită racordarea unei instalații de stocare, acesta confirmă în cuprinsul cererii deținerea instalației de stocare; Cererea de racordare trebuie să fie în mod obligatoriu semnată de prosumator sau de împuternicitul acestuia. În termen de 6 luni de la data comunicării de către operatorul de distribuție a necesității completării documentației, dacă aceasta nu a fost depusă de utilizator, cererea de racordare se clasează, operatorul de distribuție notificând utilizatorul în acest sens, în scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la termenul menționat anterior. După recepția și punerea în funcțiune a instalației de racordare de catre firma instalatoare ( fara injectarea surplusului de energie electrica in RJT OD), Operatorul de Distribuție pune sub tensiune pentru perioada de probe instalațiile electrice de utilizare ale prosumatorului, în condițiile prevăzute în contractul de racordare și în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare. Punerea sub tensiune pe perioada de probe se realizează numai de către operatorul de distribuție pe baza cererii transmise de prosumator, însoțita de documenția completă si corect intocmita, conținută de dosarul instalației de utilizare. Pentru punerea sub tensiune pe perioada de probe, operatorul de distribuție transmite prosumatorului notificarea de punere sub tensiune reprezentând acceptul de punere sub tensiune pentru perioada de probe a instalației de producere a energiei electrice și a instalației de stocare, după caz. In incheiere , facem mentiunea faptului ca punerea sub tensiune pe perioada de probe se realizează numai de către operatorul de distribuție pe baza cererii transmise de prosumator, însoțita de documenția completă si corect intocmita, conținută de dosarul instalației de utilizare.Injectarea surplusului de energie electrica in reteaua electrica de joasa tensiune a Operatorului de Distributie fara accordul acestuia sau fara a fi verificata CEF si implementarea setarilor in cadrul invertorului in mod corect, constituie motiv de deconectare fara instiintare al locului de consum prin incalcarea regulamentului din contractului de furnizare/ prin injectarea surplusului de energie electrica in reteaua electrica de joasa tensiune a Operatorului de Distributie ale caror parametrii nu corespund Standardului de Performanta/ prin nerespectarea ORD ANRE 15/2021 privind respectarea modului de lucru conform ART 17 / ART 18 alin (1) si alin (2), fapt ce contravine contractului de furnizare cu energie electrica in vigoare pentru acest loc de consum; În caz că nu reiese clar în ce etapă mă aflu, am ATR emis și urmează emiterea certificatului de prosumator. Fișiere atașate |
#7009
Publicat: 25 ianuarie 2022 - 09:22
escher, on 24 ianuarie 2022 - 20:22, said:
De ex. fronius primo, cu smart, tot mai scapa in retea iar eu nu vreau sa am probleme cu furnizorul, vreau doar sa primesc atunci cand productia pv este mai mica decat nevoia de consum. Ratingul ala este puterea lui maxima. El produce atat cat ii vine din PV daca nu are limitare. In functie de cat produc PV si ce consumatori ai porniti in casa, energia din el poate fi suficienta sau nu. Este un proces dinamic/variabil (la fel ca vremea) dar daca stii cate ceva despre legea I a lui Kirchoff, poti sa intelegi. Am postat de ceva timp o poza (pe threadul asta cred) care arata simplist cum circula curentii prin nodul ala unde e racordat invertorul. https://forum.softpe...8#entry28717184 Ceea ce vrei tu si multi altii (si multi au implementat) este ilustrat in imaginea urmatoare. IMG_20220125_093103_edit_994220565900374.jpg 83,54K 60 download-uri Smartmeterul (SM) comunica cu invertorul si cand acesta detecteaza curent invers isi reduce puterea din PV ca sa ramana pe curent >=0. Insa smartmeterul ar putea avea erori de masurare (0 al lui e deviat dar poate fi corectat) Mai este si dinamica consumului, trecerea de la o sarcina mare la una mica, dureaza cateva alternante pana se adapteaza puterea PV pe puterea necesara in casa. Atunci apare injectia. Editat de radurus, 25 ianuarie 2022 - 09:37. |
#7010
Publicat: 25 ianuarie 2022 - 09:37
Am noutati interesante (si pozitive).
Un prieten si-a instalat un Fronius Symo cu Fronius SmartMeter si momentan merge cu Zero Export. Contorul operatorului de retea de distributie (OD) este din acela "inteligent" cu buton galben in dreapta ecranului. In urma unor experimente, am aflat ca cel putin momentan contorul OD face SUMA PE FAZE (net metering intre faze). Contorul OD momentan NU este activat sa masoare si exportul (OBIS 2.8.0 nu este vizibil), doar importul (OBIS 1.8.0). O sa repetam experimentul dupa ce OD va activa si contorizarea exportului la contor. Intr-o zi a avut pornit consumator monofazat mare pe L3 si rezultatele din Fronius SmartMeter sunt urmatoarele:
Fișiere atașateEditat de kolfleading, 25 ianuarie 2022 - 09:47. |
#7012
Publicat: 26 ianuarie 2022 - 08:02
CRG, on 24 ianuarie 2022 - 10:34, said:
Copiez aici mailul primit de la Electrica, care conține componența DIU precum și alte prevederi utile viitorilor prosumatori. 1. Unde ai trimis documentele? Prin interfata on-line din contul tau E-Distributie? Sau la ceva adresa de e-mail? 2. Ce formular ai folosit pt. cererea de racordare? Eu am gasit o varianta (am pus in atasament), dar cere si Certificat Urbanism, Autorizatie de Construire pt obiectiv, etc. Multumesc anticipat. Fișiere atașate |
|
#7013
Publicat: 26 ianuarie 2022 - 13:47
Salut,
Toate documentele au fost incarcate de instalator pe portalul OD (https://contulmeu.e-...-request?caseid). Acolo se vad incarcate toate. Completarea au facut-o tot ei, inclusiv depunerea DIU. Cererea am gasit-o pe web, este cea din link-ul de jos. Am comparat-o cu a mea, difera doar formatarea si faptul ca a mea e completata, dar restul continutului si inclusiv ordinea sunt identice. Nu stiu cum au facut sa o completeze instalatorii, probabil au tool de conversie pdf. https://www.e-distri...ord-15-2021.pdf |
#7015
Publicat: 26 ianuarie 2022 - 22:07
Am o problema cu interfata web de la Fronius Datamanager: imi pare doar pagina goala.
Parca tin minte ca prima - prima data cand m-am conectat, erau mai multe chestii pe pagina, dar eram de pe telefon si nu prea se intelegea ce-i acolo si ma grabeam sa plec la serviciu dupa ce s-a terminat instalarea. Posibil sa fi apasat pe un buton Logout sau simiar. Ulterior, cand incerc sa ma conectez, imi apare pagina goala, ca in poza. Instalatorii nu mi-au lasat nici o parola. Am inteles ca cea de service nu o pot schimba eu nicicum. Mi-am resetat-o pe cea de admin din Solar.Web. Invertorul si DataManager comunica cu Solar.Web. Doar interfata locala nu merge. Am incercat si pe WiFi si pe cablu ... cu switch-ul de adresa IP al DataManager si pe A si pe B ... si de pe telefon si de pe laptop ... si nimic. Pare ca face Login, dar n-am nimic altceva in afara de Logout. Fișiere atașateEditat de kolfleading, 26 ianuarie 2022 - 22:09. |
#7016
Publicat: 26 ianuarie 2022 - 22:52
Eu pe Gen24 am Customer si Technician dar a trebuit setata o parola la prima conectare ca sa pot intra in interfata.
Resetarea customer password se poate face din Solar.Web - Settings - Components Conturile din Solar.web si cele de pe local nu sunt legate. Editat de ech, 27 ianuarie 2022 - 09:15. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi