Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#721
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@vinciun, zgomotele sistemului de injecție acoperă mult din zgomotele motorului. La mine un ulei de motor bun îl depistez abia în sarcină după sunetul turbinei (tu parcă ai zis că nu auzi turbina la tine). Eu nu caut neapărat liniștea ci parametrii de funcționare să fie mai buni, după asta îmi ajusteze dozele. Mulți îmi spun că merg cu doze homeopatice, nu mă interesează decât ce spun cifrele care nu s-ar îmbunătăți dacă ar fi atât de mici.
Cât privește carburantul aditivat la mașina mea am constatat că nu îi face bine. După ce am purtat discuții cu oameni care lucrează în domeniu am ajuns la concluzia că motorina de azi a ajuns mega hiper super aditivată. Din rafinărie poate ieși chiar nașpa, nu e problemă  se corectează. Ca să iau motorină aditivată și mai tare aditivată deja nu mai fac deloc un bine mașinii. Benzinăria trebuie să îți vândă un carburant care tu ca șofer trebuie să simți că este super, să consideri că a meritat diferența de preț iar asta îmi sună a abuz de aditivi.
Depinde ce vrea fiecare de la mașină, eu vreau să meargă bine și să fie protejată, nu mă interesează deloc plus de putere. Uleiul 2t este mult mai complex decât un simplu aducător de liniște.

#722
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Nu cred in tema asta cu aditivarea excesiva a combustibililor.

#723
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
O fi in Franta mai aditivata sau tratata dar in Romania te rogi sa prinzi o motorina aditivata bine si corect. La noi sunt mici diferentele intre motorina standard si premium asa ca ne cam invartim cu aceeasi zeama chioara.

(am gasit acum vreo 3 ierni intr-o dimineata la stergator (de fapt toata parcarea avea) un mic pliant cu reclama la motorina Luk, sortimentul Ecto (premium) si moooaaaama, cate zicea ca face, cum curata, cum arde, cum orice.
Mai mult ostentativ m-am dus si am bagat 20 l motorina Ecto (prevazator nu am pus mai mult), tocmai, ca sa "le demonstrez" (retoric Posted Image ) ca e doar reclama. Surpriza a fost de proportii - nu tineam minte sa fi mers vreodata masina atat de spectaculos !
Eram super-incantat si hotarat sa raman pe Ecto mai ales ca am la 200 m de mine 2 statii alimentare.

Cand am revenit peste o saptamana (la aceeasi statie si la aceeasi pompa) - ciu-ciu ! ...motorina ca oricare alta, farmecul ii disparuse ! Am mai incercat si la alte statii Luk cu Ecto dar nimic interesant.
Probabil se incheiase campania de publicitate.)

Edited by ncu, 19 November 2018 - 07:30.


#724
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Azi am avut 3 "morcovi" ... Posted Image

...m-am pomenit ieri ca circul cu ITP-ul expirat de o luna .....si am calarit vijelios 2 judete in timpul asta in lung si-n lat ..

Morcov 1 - ca a trebuit sa ma deplasez pe roti 3 km pana la prima statie ITP (ce aiurea e cand "te sti" ca parca atunci toti de pe drum vor sa se suie pe tine)

Morcov 2 - ca sambata seara din senin termostatul a intrat in concediu pe pozitia deschis si eventual la relanti in 40 minute ajung sa-mi stea acul pe 80, in exterior abia se ridica (mi-am luat azi "pe original" GM - "made in Poland"  ha-ha-ha Posted Image )

Morcov 3 - ma temeam de testul de gaze (fac ITP-urile "pe bune" /  e mai sanatos) pt ca nu reuseam sa incalzesc bine motorul si in plus am si Wolfu' in motorina desi e concentratia corecta (5ml / 1 litru) - cu LM am trecut in ceilalti ani dar nu stiam la ce surprize sa ma astept de la asta.

...am stat in spatele masinii cand mi-a turat baiatu' drujba cred ca pana la 4000 ture dar noroc ca-i invatata cu frecusuri d-astea.
A scos la pornire 4 cerculete negre (am 4 iesiri evacuare) ....si inca 4 cerculete negre in trecere pe langa 3000 ture (asta stiam, la fix 3000 ture mai da un puff)

In rest nici un fum de nici o culoare, nici un Wolf, nici un sughit , nimic.

...si la final ma lasa ingineru' de acolo perplex: ..."frumos ai domolit tractorasu' asta, imi place cum se aude"  Posted Image...apoi pe mine ma dispera trancaneala lui ! Posted Image

#725
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Azi neavand ce face toata ziua, de plictiseala,  am citit un milion de pagini pe un forum Mercedes rus si inca unul german, despre ulei 2t in motorina. Concluzia celor contra ulei era ca incetineste arderea, implicit scade puterea si de aici motorul devine mai silentios si vibreaza mai putin dar nu-i de lauda. Faptul ca trage mai bine poate fi o parere falsa, cand auzi motorul  mai putin, ai impresia ca trage mai bine.

Un test de acceleratie gen 60-160 si testat vmax cu ulei si fara ar demonstra rapid daca isi pierde puterea sau nu. Eu personal as face testul dar ma cam tem sa mai bag ceva in rezervor in afara de motorina.

Edited by vinciun, 20 November 2018 - 23:07.


#726
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Cum sa realizezi un astfel de test ? Pornesti cronometrul si ii dai pedala ?
Nu cred ca ar fi concludent pt ca intra foarte multe variabile in ecuatia asta.

Apoi stau si ma gandesc - chiar atat de inlemniti sa fim noi oamenii in simturi incat sa nu putem realiza corect ca masina "ar trage mai bine" sau nu ?

Faza ca daca auzi motorul mai putin ai senzatia ca trage mai bine ...nu stiu ce sa zic. Aminteam ca la un moment dat din cauza diferentelor de altitudine aveam urechile infundate (fara sa realizez pe moment) si ma minunam de sound-ul motorului pe care abia il auzeam si totusi n-am avut senzatia ca ar trage mai bine. Cu Wolfu' de acum nu pot spune ca mi-a scazut cine stie ce din sound insa totusi percep ca masina trage mult mai bine.
Eu merg pe altceva - stim inclusiv de la batranele Dacii (bine, acolo cam toti mergeam pe ulei mineral) ca in momentul cand incepea sa ia din uleiul motor, tragea mai bine. Adica ma gandesc si in cazul nostru cu ulei 2T ca din moment ce se adauga pe langa combustibil inca un produs care arde (si inca la temp joase) si din care rezulta putere calorica asta n-ar putea fi decat un plus !

Cand i-am dat motorului 2 litri de apa pe nas am avut la un moment senzatia ca parca apa functioneaza ca un combustibil (desi stim ca nu e asa ci era doar forta aburului care punea umarul la impingerea pistonului) - am pus un bat intre volan si pedala cu fixare turatie la 2000 ture si ii dadeam in admisie cu flaconul cu dopul gaurit - prima manifestare a motorului era de supraturare apoi pt ca administrarea de apa se facea controlat din mana, evident nu mai era nimic dozat si turatia scadea in functie de cat de mult strangeam de flacon sa iasa apa. Dintre cei ce folosesc apa la diesel toti mi-au spus despre o crestere semnificativa de putere. Si vorbim de apa , nu de ulei 2T.

Mie de regula cel mai bine imi spune masina in tr.3 sau 4 despre cum trage. La naiba, o stiu, o simt, o cunosc ....apoi mai vad si turometrul cum urca si imi dau seama daca e in mintiile ei. Pe aceeasi linie, realizez diferenta in "harnicia" motorului dupa ce am facut schimbul de ulei sau simt diferenta cand calatoaresc cu un pasager sau singur.
Sigur, diferentele nu sunt mari si spectaculoase dar exista totusi.

...si mai degraba as spune ca chiar invers - suntem predispusi sa credem ca o masina trage mai bine si rupe tot cand face galagie mai mare Posted Image

#727
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
"Cum sa realizezi un astfel de test ? Pornesti cronometrul si ii dai pedala ?
Nu cred ca ar fi concludent pt ca intra foarte multe variabile in ecuatia asta.

Apoi stau si ma gandesc - chiar atat de inlemniti sa fim noi oamenii in simturi incat sa nu putem realiza corect ca masina "ar trage mai bine" sau nu ?"

Hai sa fim obiectivi cat de cat. Daca toti inginerii s-ar baza doar pe impresii nu mai ave noi masinile de azi.

Deci, daca intr-adevar sustii ca trage mai bine s-ar vedea pe cronometru. Nu se vede pe cronometru? E doar impresia ta ca trage mai bine. Atat.  Nu am spus 0-100 fiindca e mult mai greu de realizat. La 60-160 ii ia mai mult timp motorului si astfel ca o diferenta mica de putere se vede clar.

Testul se face destul de simplu. Cand ti se aprinde lampa bagi 10 l motorina si o botezi cu ulei. Gasesti drumul pentru test. Ii dai 60-160 de cate doua ori in ambele directii si notezi. Apoi exact la fel faci cu motorina curata. Sunt foarte convins ca vei ramane profund dezamagit de simturile tale dupa asta. In rest, fara a masura ceva sunt doar vorbe si impresii.

Si da, sunetul de multe ori iti schimba perceptia. De exemplu un benzinar poate sa para ca accelereaza mai slab decat un diesel desi cronometrul arata invers. Cand auzi ca motorul urla parca ai vrea sa te impinga in scaun si iti pare ca nu accelereaza destul. Cand motorul tace dar simti ca te misca ai impresia ca wow, nici nu accelerez dar el rupe.





Eu cand am cumparat masina asta, ca sa am o idee dezpre cum functioneaza, am scos-o la niste teste ( dupa ce o luasem deja) voiam sa vad daca scoate timpii inregistrati pe zeperf. 0-100 e prea e dificil. Ba imi iesea 8 ba 8,5 ba 9. Aici e vorba de cateva zecimi de secunda care reflecta o diferenta de cateva zeci de cai. Insa la 80-180 de fiecare data am obtinut 20 de secunde si cateva zecimi. In zeperf era notat 20. Deci foarte bine am zis. La fel si cu viteza max. Era notat 235 si eu am atins 240 pe ceas. Pe gps cred ca era un pic mai putin.

#728
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Cine spune ca simte o scadere de putere din cauza adaosului de ulei 2T in motorina pot sa spun ca este foarte tare.
Practic, este imposibil sa simti o scadere fie si de cativa cai 2-3-5, sa spunem. Nu de alta dar caii astia nu vin toti odata.

Singura chestie evidenta si verificabila este anduranta in timp a componentelor care beneficiind de ungere pot dura mai mult in functionare si a doua este zgomotul. Cea cu zgomotul de fapt este singura pe care noi o percepem.

Edited by Reactor2015, 21 November 2018 - 10:11.


#729
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Deci, cand spui ca trage clar mai bine. Ma astept la o diferenta de performanta destul de mare. E adevarat ca mai sunt o multime de variabile precum vantul, presiunea atmosferica, umiditatea relativa a aerului etc. Insa daca astea influentau mai mult nu mai spuneai ca trage mai bine cu ulei, era sa zici " pai nu se intelege fiindca merge diferit in fiecare zi din cauza conditiilor climaterice si nu am cum sa stiu care e ponderea uleiului in aceasta schimbare" dar nu, raspunsul tau e destul de clar si ferm, simti clar ca merge mai bine. Inseamna ca ar trebui sa existe o diferenta evidenta in performante ce poate fi masurata.

View PostReactor2015, on 21 noiembrie 2018 - 10:06, said:

Cine spune ca simte o scadere de putere din cauza adaosului de ulei 2T in motorina pot sa spun ca este foarte tare.
Practic, este imposibil sa simti o scadere fie si de cativa cai 2-3-5, sa spunem. Nu de alta dar caii astia nu vin toti odata.

Singura chestie evidenta si verificabila este anduranta in timp a componentelor care beneficiind de ungere pot dura mai mult in functionare si a doua este zgomotul. Cea cu zgomotul de fapt este singura pe care noi o percepem de fapt.

stai un pic, cine a spus ca simte o scadere de putere?! Nu, este invers. Omul spune ca simte un plus de putere iar eu vreau sa ma asigur ca nu-i o impresie.

Despre scaderea de putere nu am spus-o ca o simte cineva. Ci mai degraba ca asa ar fi logic, fiindca uleiul face arderea mai "domoala" si de aici motor mai silentios. Insa demulte ori  ardere mai calma egal cu putere mai mica. Ai dreptate vreo 2 cai nu-i simti, insa vazand ca masina avanseaza cam la fel si se aude mai incet, poti avea impresia ca s-au adunat cativa cai.

Pai vrei sa-ti arat cum reduc eu zgomotul la masina mea in cateva secunde? Desurubez cu doi mm un mic surub care determina pozitia actuatorului de la turbo la relanti. Se schimba sunetul instant. Toarce frumos si incet, dispar micile suturi de la relanti si orice vibratie. Insa i-am scazut si puterea. Daca intra in limp mode in genere mai ca nu se aude motorul ma relanti.

Sa clarificam un lucru. Eu nu sunt nici pro nici contra. Sunt interesat de subiect chiar. Insa nu-s credincios de fel.

Edited by vinciun, 21 November 2018 - 10:13.


#730
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
"Adica ma gandesc si in cazul nostru cu ulei 2T ca din moment ce se adauga pe langa combustibil inca un produs care arde (si inca la temp joase) si din care rezulta putere calorica asta n-ar putea fi decat un plus !"

Uleiul 2t nu se adauga pe langa combustibil ci inlocuieste o parte din el. De verificat puterea calorica a motorinei si a uleiului.

Temperatura de aprindere am vazut dejabca e mai ridicata la ulei, motorina se aprinde si arde mai rapid.

Edited by vinciun, 21 November 2018 - 10:37.


#731
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Discuția a redevenit pro/contra utilizării 2t în motorină. Fiecare membru al fiecărei dintre tabere are argumentele sale. Eu după multe zeci de mii de kilometri pot spune doar atât: utilizarea uleiului 2t în motorină aduce beneficii dar nu este perfect și nu în toate mașinile se manifestă la fel.
Decizia de utilizare rămâne o chestiune pur personală și ține mai mult de identificarea beneficiilor. Pentru unii beneficiile nu sunt suficiente, pentru alții reprezintă o bătaie de cap suplimentară. Eu în iarna asta aleg să îmi bat capul cu el și voi vedea din nou ce este de făcut la primăvară. Pentru bătaia de cap am procurat un bidon de Monzol 5C. Cei 5 litri sunt suficienți.

#732
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Eu nu-s contra uleiului 2t in motorina. Doar m-am legat de afirmatia colegului care spune ca masina lui trage mai bine cu ulei 2t in motorina. Ba chiar la ochi a remarcat ca turometrul se misca mai rapid cand acceleteaza. Eu zic ca, daca ar fi fost schimbarea intr-atat de mare incat sa bata la ochi asa, atunci si performantele masurate ar trebui sa confirme. In caz contrar sunt doar impresii si placebo.

In rest, daca ofera un plus de protectie injectiei, nu pot spune nimic. Cine sunt eu sa stiu? Dar cand vine vorba de logica elementara ma descurc destul de bine.

Va dati seama ce ar fi daca s-ar baza toti pe impresii?



Eu chiar inca mai iau in calcul utilizarea uleiului dar o sa incerc pe cat mai mult posibil sa inlatur partea cu "parutul" si sa examinez cat mai obiectiv posibil diferenta.

De exemplu:
Valorile corectiilor injectoarelor
Aparitia de fum la esapament ( daca de exemplu pana a folosi ulei nu era deloc si pe urma apare deja cred ca-i destul de clar si fara a masura ceva)
aparitia sau disparitia suturilor la relanti.
Consumul de carburant
Acceleratia 80-180 si vmax.


#733
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Bun - in concluzie @vinciun tu zici ca nu esti un Gica-contra doar ca vrei argumente care sa certifice ca adaosul de ulei 2T (cel putin la masina mea) aduce un plus de putere, argumente altele decat "ca simt" eu.

Am stat si eu si m-am gandit de unde plusul de demaraj cu 2T si in afara de faptul ca se suplimenteaza prin 2T o doza calorica, la altceva nu prea m-a dus mintea.
Ar mai putea fi vorba nu de plus de putere ci de OPTIMIZARE in sensul ca fiind lubrifiate, pompa injectie si injectoarele lucreaza mai promt si mai precis.

Apoi ar mai fi un aspect si aici vorbesc doar de motorul meu - am reusit sa scad temperatura aerului din admisie (cu vreo 1-2-3 grade), sa cresc putin viteza si volumul aerului admis si sa minimalizez elasticitatea furtunelor turbina (e vorba despre niste valori obtinute foarte mici comparativ cu un motor similar dar existente totusi)

Rezultatul a fost o masina elastica, promta, vioaie si pe canicula, fasneata (pareri) dar toate astea au venit la pachet cu alte lucruri:

- uneori am senzatia ca aerul e in exces (sau prea rece / bogat in oxigen) desi ECU e la datorie cu dozajul motorina si asta in special iarna cand primii 3-5 km masina e tare mofturoasa si daca nu o sti mangaia corespunzator te serveste cu niste sughituri - si aici imi place mie sa cred ca intervine putin uleiul 2T care "parca" vine in intampinarea acelui mic exces de aer. Oricum, temperatura mediu optima la care am vazut ca motorul asta da tot ce poate este de +13 *C.

- filtrul aer stock la 5000 km e un gunoi
- crestere consum cu vreo 2 litri

Totusi in linii mari, inainte de a cauta dovezi ca 2T ajuta la demaraj cred ca ar trebui intai sa clarificam altceva...

Simtim majoritatea diferente "cu plus" in demaraj cand :

- inlocuim uleiul uzat din baie si filtrele ?
- se da jos un pasager si ne continuam drumul fara el ?
- "nimerim" o motorina buna ?
- tocmai ne-am reglat presiune in roti pt ca toate erau aiurea ?
- drumul coteste si nu mai avem vant din fata ci din spate ?
- trecem de la gume mai late la mai inguste sau de la gume iarna la vara ?

In toate aceste cazuri diferentele de demaraj sunt mici sau foarte mici si totusi 80% dintre noi le simtim. Probabil in teste de laborator si conditii ideale s-ar putea pune in evidenta si niste valori pt ca totusi nu cred ca 80% dintre noi suntem visatori !

Evident, nu pot veni cu o dovada matematica ca mi s-a imbunatatit demarajul cu 2T si ar fi pe undeva chiar un non-sens sa ma apuc sa obtin astfel de dovezi (folositoare cui ?) insa eu am ajuns la concluzia in 4 ani ca asupra motorului meu uleiul 2T are o influenta (pozitiva) vizibila.

...ciudat ....intram aici si scriem despre diferente gasite in manifestari cu diferite sortimente de uleiuri 2T (deci suntem capabili sa gasim diferente minuscule intre 2 uleiuri 2T) ....dar nu prea putem accepta ca la unii aduce plus de putere pt ca asa au ei senzatia. Posted Image

Repet - nu plus de putere ma intereseaza, nu asta astept de la uleiul 2T ci sa-mi reduca dracului din trancaneala aia de tractoras !

Faptul ca uleiul 2T ar incetini arderea in motorul diesel si de aici o scadere randament, nu stiu, dar nu-mi vine sa cred.

In doza de 3-5ml la 1 litru motorina, uleiul e cam fix-pix (pt necredinciosi, luati 1 l motorina si masurati 5 ml ulei si vedeti cu ochii proportiile). In plus, in ultima vreme cu LM 2t adaugam direct din flacon la nimereala (la ochi) ...uneori mergeam si cu doze de 15 ml la 1 litru motorina si n-am simtit vreo frana, dimpotriva !

Cred ca ar trebui luat in vedere ca discutam despre un ulei destinat sa se amestece cu combustibilul si destinat sa arda cat mai rapid fara a lasa mari reziduri in urma lui si pt un studiu teoretic ar trebui jonglat cu temperatura de ardere, inflamabilitate si autoaprindere.

PS - @vinciun - daca nu sti daca vei avea fum sau nu la esapament, e clar ca nu ai folosit niciodata ulei 2T in motorina. Ti-o pot spune ferm - vei avea tot atata fum cat ai avut si inainte sa adaugi 2T ...SAU CHIAR MAI PUTIN dar stiu ca nu ma vei crede.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   96.71K   18 downloads

Edited by ncu, 22 November 2018 - 11:29.


#734
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Desigur ca se simte cand dam jos un pasager sau cand punem roti mai late. Dar se vede foarte bine si la cronometru, adica diferenta e buna de asta o si simtim. Pe youtube masina care in mod normal facea 0-100 in 8s a facut 9 pentru ca mai era o persoana care filma. Au luat doua x5-uri cu performante poti spune identice si la unul i-au pus jante de 2o iar la altul de 17 sau 18 parca, acela cu roti mari a ramas mult in urma, distanta de cateva lungimi de masina.

De asta si mi-a starnit curioziate ceea ce spui. Fiindca, daca tu simti asa bine ca te misca mai rapid, plus vezi si acul de la turometru ca se misca mai repede atunci ar fi imposibil ca toate astea sa nu se vada la ceas.

Nu vreau sa intru in detalii cu argumente pro sau contra de nivel teoretica fiindva e absolut inutil. Nu putem sti exact ce se petrece. De asta ma intereseaza doar aspectul practic, efectul palpabil si masurabil.

Mi-am umplut rezervorul ochi, ieri, cu motorina buna total excelium ( din aia aditivata care curata si drege). O sa merg vreo 300 km dupa care o sa refac plinul sa vad cat mi-a consumat si o sa-i pun si vreo 500 ml ulei 2t, rezervorul e de 80. Dupa care o sa monitorizez iar consumul.

Corectiile injectoarelor le-am masurat. Cea mai mare e la nr 5 in jur de 3 si  pe locul doi nr 2 cu -2. In rest intre 0 si 1. Pana acum am dus evidenta consumului (real nu ce afiseaza in bord) si e in jur de 10 l la suta mers cam 50/50 oras/autostrada daca ne referim la nr de km, in timp e clar ca mai mult prin oras cu multe semafoare limitari la 30km/ora insa evit orele de varf cand sunt ambuteiaje mari.

La rece pornirea se efectuiaza la sfert de cheie, impecabil insa pana se incalzeste un pic motorul scoate fum alb, vara nu prea, acum pe timp de iarna e mai evident.
Cu motorul fierbinte, cand ii dau cheia, nu porneste la fel de rapid ca la rece, cam ciudat nu? Tot porneste bine insa invartese cam 2-3s pana o ia.

La relanti motorul lucreaza foarte bine fara vibratii insa da mici suturi din cand in cand.

Vreau sa-i testez si acceleratia cat de cat, cand am luat-o, dupa cum am spus, am facut 80-180 in 20 de s cu roti la 16. Acum am la 17. Problema e ca teama de a ramane fara permis e mai mare.

Am folosit ulei in motorina acum vreun an, din pacate nu prea e relevant ce am scris atunci fiindca aveam o problema cu electrovana de la turbo. O apuca cand dorea ea, asa ca nu puteam intelege ba lucra cum trebuie, ba scotea fum si nu tragea.

Ca tot am adus in discutie, cum va par corectiile? Nu-s prea mari? Tinant cont ca am schimbat injectoarele primavara trecuta cu unele recinditionate si verificate pe stand Bosch.

Edited by vinciun, 22 November 2018 - 12:37.


#735
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Corectiile sunt masurate la ralanti sau in sarcina?

#736
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
La relanti cu motorul la 90 de grade.

Daca apasam putin pedala incepeau sa se egaleze intre ele, apropiindu-se de 0.

Mecanicul mi-a spus ca fumul alb la pornire e cauzat de neetansietatea unuia sau a mai multor injectoare când motorul e oprit. Astfel ca se uda in cilindru iar la pornire se evapora acea motorina excesiva, de aici si fum alb cu miros intepator. Ciudat e ca nu au nici jumatate de an injectoarele si folosesc doar motorina buna, filtrele si uleiul le schimb intre 6000-9000km.

inca o ciudatenie e ca inainte de a le schimba exact asa scotea fum la pornirea la rece dupa care disparea.

Edited by vinciun, 22 November 2018 - 13:37.


#737
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Ciudati sunt mecanicii astia :) Mie la pornire imi scoate cerculete negre si cica tot de la motorina scursa in cilindru dupa oprire :) :)

#738
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Un prieten m-a ajutat să intru în posesia unui bidon de Monzol 5C. Am apucat să fac 400 km și nu pot să zic decât atât: este pur și simplu super!


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate