Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#703
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Elf e cel mai usor de gasit pentru mine ca-l gasesc in orice supermarket, nu-i nevoie sa fac comenzi.

Am pus de doua feluri si nu stiu care e mai potrivit.
https://www.la-becan...f0aApZwEALw_wcB



https://www.racinglu...nt-bidon_de_1_l



Lincurile sunt pentru informatie, nu-l iau de acolo.

Edited by vinciun, 11 November 2018 - 18:04.


#704
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Elf moto race are un punct de aprindere înfiorător de ridicat. E pur și simplu crimă să bagi așa ceva în motorină. Scooter Street este mult mai rezonabil. Caută un ulei în primul rand cu punctul de aprindere cât mai scăzut, ideal sub 100 grade. Ăsta e primul criteriu când alegi un ulei 2t pentru motorină. Pe locul doi vine partea cu cenușa de sulf, ideal cât mai mult sub 0,1%

Edited by TLGTLC, 11 November 2018 - 19:35.


#705
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Pai la acell scooter street e 114 temperatura de aprindere iar cenusa 0,07. Motorina are punctul de aprindere in jur de 70 parca, deci va face mai rau acel elf, nu?

La shell vsx advance e 132.

Vad ca shell advance ultra pare mai interesant cu 102º temperatura de aprindere si -50 de curgere ( majoritatea am vazut ca au in jur de -20) doar sulfate ash e 0.11

#706
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Mașina mea este foarte sensibilă la chestia cu punctul de aprindere. Același lucru l-au sesizat și alți prieteni cu care disecam chestiunea uleiului 2t. Shell Advance VSX mi-a dat un mers fin, corecții bune, dar am sesizat un consum ușor crescut și a devenit un pic mai bleagă.
Când Liqui Moly 1052 avea punct de aprindere de 65 de grade mașina parcă prindea aripi. Când au schimbat formula și au dus punctul de aprindere la 100 nu mai era așa vioaie. Bine, se poate corecta chestia asta cu un Diesel Speed Additiv (asta e varianta cea mai ieftină).
Wolf Synt 2t cu punct de aprindere la 88 grade nu pune nici o problema în privința puterii.
Probabil, având motor mai mare vei simți mai puțin, posibil deloc, scăderea de putere.
Totuși este bine să cauți să iei un ulei cu punct de aprindere scăzut pentru că este o garanție a faptului că arde mai bine. Uleiul îl iei să te ajute nu să te pună să demontezi periodic egr-ul pentru a-l curăța. Un prieten a demontat de curând un egr după 2 ani de mers cu 2t și era impecabil în condițiile unui mers preponderent urban. Când fac rost de poze le postez aici.

#707
Thomas

Thomas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.12.2003

View PostTLGTLC, on 11 noiembrie 2018 - 22:46, said:

Mașina mea este foarte sensibilă la chestia cu punctul de aprindere. Același lucru l-au sesizat și alți prieteni cu care disecam chestiunea uleiului 2t. Shell Advance VSX mi-a dat un mers fin, corecții bune, dar am sesizat un consum ușor crescut și a devenit un pic mai bleagă.
Când Liqui Moly 1052 avea punct de aprindere de 65 de grade mașina parcă prindea aripi. Când au schimbat formula și au dus punctul de aprindere la 100 nu mai era așa vioaie. Bine, se poate corecta chestia asta cu un Diesel Speed Additiv (asta e varianta cea mai ieftină).
Wolf Synt 2t cu punct de aprindere la 88 grade nu pune nici o problema în privința puterii.
Probabil, având motor mai mare vei simți mai puțin, posibil deloc, scăderea de putere.
Totuși este bine să cauți să iei un ulei cu punct de aprindere scăzut pentru că este o garanție a faptului că arde mai bine. Uleiul îl iei să te ajute nu să te pună să demontezi periodic egr-ul pentru a-l curăța. Un prieten a demontat de curând un egr după 2 ani de mers cu 2t și era impecabil în condițiile unui mers preponderent urban. Când fac rost de poze le postez aici.
Si eu sunt fan Liqui Moly, folosesc aditiv de motorina mai ales la 2.5 diesel-ul de la Pajero, toarce.

#708
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@Thomas, uleiul mai trebuie și încercat. Dacă parcurgi topicul, același ulei s-a manifestat diferit în mașini diferite. E bine că ai găsit varianta optimă.

#709
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
In principiu volumul de aer ajuns comprimat intr-un cilindru diesel se invarte in jurul raportului 24;1 si prin cresterea presiunii (ce automat duce si la cresterea temperaturii) se ajunge uzual la valori de 700-900*C.
Ca punct de autoaprindere motorina se invarte in jurul valorii de 200*C.

Deci teoretic un ulei 2T n-ar trebui sa puna probleme chiar la un punct de inflamabilitate de 150*C (in fond motorul reuseste in cazul uzurilor sa "pape" si ulei din motor care in general are punct de inflamabilitate de vreo 200-220*C) - insa asta e la nivel teoretic.

Eu presupun ca, cu cat un ulei 2T are un punct de inflamabilitate mai ridicat exista o doza de risc de arderi incomplete cu predispozitie la depuneri in anumite conditii.

Oricat am fi de incantati de un anume ulei 2T adaugat in motorina, totusi sa nu uitam ca nu e destinat pt acest lucru si o spune atat manualul masinii cat si producatorul uleiului 2T.

Eu inca merg pe Wolf dar nu mai sunt convins ca el ar fi vinovat ca nu-mi poate da un sound "de plapuma".

Am vorbit cu un amic sa-mi aduca pt incercare "2 guri" de LM1052 sa vad daca mi se confirma o banuiala in sensul ca zgomotul motorului meu ar veni de la uzura pastile reglaj termic supape.
Masina are 220 mii km (ne luam dupa "ceas", cine stie citi km are de fapt masina in realitate, oricum suspectez ca cel putin vreo 350 mii) am luat-o pe la vreo 170 mii, fostul proprietar a mai rulat-o anterior 5 ani in Ro (hai sa zicem ca a mai rulat si el vreo 70 mii) dar sunt absolut convins ca nimeni n-a umblat sa verifice/corecteze jocul termic al supapelor (cel putin de cand e masina in Ro)
Inclin sa cred ca despre asta e vorba pt ca totusi nu poate fi Wolfu" chiar atat de diferit de LM si in plus, poate, cam vorbesc din amintiri legat de LM de aceea as vrea sa incerc acum o doza noua.
De altfel e si destul de greu de depistat daca imi trancanesc injectoarele sau pastilele reglaj tacheti pt ca in ambele cazuri toata treaba se intampla sub capacul motor.
Vorbesc strict doar de sound pt ca in rest motorul porneste si functioneaza foarte bine si nu se remarca vreun tachet "mai harnic" nici pe motor rece dimineata pe racoare si nici pe forja.

Oricum voi lasa iarna asta sa treaca asa pt ca verificarea/corectarea uzurilor acelor pastile e treaba migaloasa si nu e de stat cu mucii la nas (am un garaj dar nu e incalzit)

(pt cei care aveti dubii, motorul y17dt NU are reglaj joc supape in mod hidraulic ci mecanic.

- am cautat in manualul ce-l am (reparatii) valorile de joc pt supapele admisie/evacuare dar nu le-am gasit, posibil manualul sa fie incomplet dar din cautari fugitive pe internet am gasit ca jocul ar trebui sa se incadreze in 0,4 mm (4 zecimi pt acest motor) ....ceea ce mie mi se pare cam mult plus dubiozitatea de a fi la fel atat pe admisie cat si pe evacuare ....dar am timp toata iarna sa studiez)

Edited by ncu, 13 November 2018 - 09:03.


#710
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Am facut azi un drum mai lung cu dragul de el Wolf si presupusa uzura la joc supape.

Interesant, turatia de relanti e cea mai zgomotoasa si pe masura ce urc in ture se diminuaza din sound astfel incat la 2700-3000 ture pot afirma ca e chiar confortabil ....dupa care inspre 4000 iar se accentueaza (la 3000 ture am 130km/h, tr.5)
Bine, aici intra multi factori inclusiv uleiul motor dar ca fapt divers.

Oricum, am mai spus-o si o repet - ceva nu-i in clar cu Wofu' asta. Zici ca e aditiv cetanic, trage masina de mai mare dragul ...azi in coloana de plictiseala (tr,3 / 50km/h) tot piscam pedala si-mi placea cum masina "sarea" instant in fata dar din sound nu prea mi-a luat ci dimpotriva as spune, a "mai pus" in special pe turele mici (am alimentat EvoMol, motorina normala, parca -17*C, pret 6.02)

(inca n-am primit LM-ul de proba)

#711
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Am mers cu câteva bidoane de Wolf. Nu am remarcat nici cea mai mică creștere de putere  dar nici scădere. În schimb mașina era ok ca silențiozitate iar faptul că puneam mai puțin îl făcea rentabil. Toți prietenii mei care au tdi cr de la Vag au sesizat aceleași aspecte. Deci la tdi cr poate fi recomandat. Se pare că dti nu îl place. Mașinile sunt diferite și ciudate.
Văd că Mannol 2-takt plus se prezintă bine. Își face treaba, valorile sunt în regulă, nu nemaipomenite ca la 1052. Presiunea diferențiala pe dpf este ok, am câștigat 200 km în plus la regenerare. Poate fi luat în considerare iar prețul este foarte bun.
1052 încă rămâne un ulei de top cu toate că a fost reformulat.

#712
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Azi am remarcat un lucru ciudat... Stateam la povesti in spatele masinii pornite si brusc m-a lovit mirosul ala persistent din Wolf ...stiti voi, putoarea aia...

Ok, mi-am adus aminte ca am alimentat cu motorina de iarna si probabil asa miroase aditivul ala anti-inghet dupa ardere ...dar il recunosc, e acelasi miros gasit in Wolf !! Posted Image

...hai ca mai am 1 litru de Wolf si cativa ml din celalalt litru si trecem inapoi pe LM Posted Image

Edited by ncu, 14 November 2018 - 19:31.


#713
popsebi74

popsebi74

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 19.01.2017
Azi am pus 350 ml la 35 litri de motorina ulei Wolf 2synth+25 ml Aditiv PowerServices si am facut 30 km..Inca in afara de un zgomot ceva infundat al otorului nu am simtit nimik altceva..

#714
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Ce au facut "baietii", au scos LM 2T (1052) de pe piata ??? ...ca nu prea il mai gasesc !

Gasesc in schimb LM 2T (1504) la acelasi pret (vreo 40 lei, inflamabilitate la 66*C si marmelada la -15*C) - pare a fi vechiul (1052) cel albastru

....si mai gasesc LM 2t Basic (1619) la vreo 30 lei cu inflamabilitate la 123*C si inceteaza sa mai curga la -12*C.

Edited by ncu, 17 November 2018 - 09:03.


#715
popsebi74

popsebi74

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 19.01.2017
Wolf 2T synth testat de doua zile merge uns..zgomot foarte frumos, pornire usoara la rece.Raman pe acesta, nu mai vreau cu LM 1052.Am pus 600 ml la 50 l motorina + aditiv cetane boost 20 ml.+Rompetrol Efix 51.

#716
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
La magazinul de piese auto de la mine din oraș primesc comenzi pentru 1052 dar cer răbdare minim o săptămână. Nu au știut motivul dar au zis colegului meu care a făcut comanda că Limorom nu îl are pe stoc dar îl va aduce. Oricum, prețul este nesimțit.
Punctul de aprindere a crescut la un pic peste 100 de grade. Pe motor-talk.de am citit ca 1504 poate fi un înlocuitor al 1052 dar nu am avut curiozitatea să îl încerc.
Oricum, nu mă mai interesează Liqui Moly, dacă vreau să cheltui banii pe un ulei scump iau Valvoline SynPower 2t care mi-a plăcut din toate punctele de vedere.

#717
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
LM 2T (1052) bidonas albastru ...Oilmag nu-l mai are, Automoly nu, eMag nu, Autokarma zice ca pe comanda furnizor dar cred ca inca nu s-au prins ca nu mai este, "Compari" nu mai are ce compara ca nici unul dintre partenerii inscrisi nu-l mai au...

Deci probabil vom ramane cu cele 2 bidoane gri si aia e.

Punctul de aprindere a ramas acelasi la (1504) [>65] despre care am banuiala ca "e cam aceeasi Marie (1052) dar cu alta palarie" insa nu stiu de unde naiba au scos minunea aia de (1619 Basic) cu aprindere la 123 ! Posted Image

Edited by ncu, 17 November 2018 - 17:52.


#718
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postpopsebi74, on 17 noiembrie 2018 - 10:06, said:

Wolf 2T synth testat de doua zile merge uns..zgomot foarte frumos, pornire usoara la rece.Raman pe acesta, nu mai vreau cu LM 1052.Am pus 600 ml la 50 l motorina + aditiv cetane boost 20 ml.+Rompetrol Efix 51.

Multumesc frumos. Pai daca as baga si eu doza folosita de tine probabil as concura cu masinile electrice , ar ramane motorul fara sound Posted Image

Doza uzuala e de 5ml la 1 litru motorina adica un raport ulei / motorina de 1:200 ...ori tu ai folosit un raport de dublu si inca jumate' adica 2,4litri ulei la 200 litri motorina (2,4;200) + aditivul + probabil motorina premium (nu ma pricep la cei de la Rompetrol pt ca-i evit).

Desigur, esti liber sa bagi in masina ta cat ulei vrei sau ce doresti dar pt mine cel putin ar deveni total aiurea din punctul de vedere al costurilor avand in vedere ca si asa e nesimtit de scumpa motorina la noi. (am fost vara asta in Anglia si tot transformand si calculand din "pounds" in lei mi-a dat litrul lor de motorina undeva la vreo 7 lei (Shell). Si aici s-a terminat orice discutie despre Romania si preturile ei... )

Edited by ncu, 17 November 2018 - 18:30.


#719
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Nu stiu cat e in Ro dar in Franta am alimentat azi cu motorina buna, aditivata de la cea mai ieftina benzinarie cu 1.5 euro, la altele e mai scumpa.  Cu toate ingrdedientele descrise ajungi la 2 euro litru. Sincer nu stiu care-i scopul. Cat poti reduce din sunet.. La voi doar injectia face zgomot? Motorul nu lucreaza?


#720
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Al meu lucreaza saracu dar trancane si cica toata lumea zice ca asa e el de la mama natura ca e "tractoras".

Partea proasta este ca nu-i benzinar, la ala te culci pe motor si depistezi sunetele anormale. La asta a meu toate rapane ca o mitraliera ca nu mai intelegi nimic ! Posted Image

Si totusi in timp am ajuns sa izolez cumva sunetele si eu zic ca se aud de undeva din zona superioara, zona capac motor (acolo am si injectoare dar si reglaj joc supape). Asa, in fond, motorul mi-l cred destul de silentios (sa vezi ce circ face dimineata la prima cheie pana se stinge martorul ulei in 4-5 secunde !) si n-am sesizat batai de arbore, piston sau alte minuni. Practic nu bate, nu merge bolovanos ci chiar foarte ritmic dar e galagios. Zdrangane pur si simplu.

Am dedus ca e chestie de sistem injectie cand am vazut diferentele de sound cu ulei 2T si in plus, dea lungul anilor am experimentat vreo 5-6 sortimente ulei motor. Acuma nah, hai sa zicem ca nu-s mare specialist in uleiuri dar mah, si din prost noroc si tot nimeream unul (mai) bun. Variatiile de sound intre uleiuri au fost insa foarte mici.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate