Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb

Father's Day

Clipboard files copy/paste, filen...
 Boardgame-uri despre cuvinte

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 

Principiile jurisprudentei shiite

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
121 replies to this topic

#55
nazdaq

nazdaq

    Feralia Genitalia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,089
  • Înscris: 24.11.2012

View Postmario_bril, on 07 decembrie 2012 - 12:58, said:

Prin modificarea traducerilor, este evident. Au modificat inclusiv cartile de referinta intrucat au preluat textele masoretice in loc de Septuaginta. Au tradus din koine apoi cum au vrut ei fara sa tina cont de anumite rigori. Rezultatul: peste 10.000 de diverse culte ce impartasesc doctrine diferite.
bun, si care-i argumentul tau referitor la postarea mea, care-i referitoare la postarea lui abbulafia, care-i cere sursa printr-o postare adresata lui thinkA?

#56
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 13:00, said:

bun, si care-i argumentul tau referitor la postarea mea, care-i referitoare la postarea lui abbulafia, care-i cere sursa printr-o postare adresata lui thinkA?
Postarea ta a fost asta:

Quote

Why don't Muslims adapt the Quran to the needs of the modern age
a.
The Quran states: there is no changing the words of God. (1)
The fact that it was sent down in the seventh century of the Christian aera, not the 20th, is irrelevant. We don't wear down a diamond by constant handling. And the passage of the centuries cannot erode the words of God.
The act - the revelation - is located in time, but it is in itself timeless.
(In Islamic theology: The Quran is uncreated, therefore eternal)
Si ti-am raspuns ca asta nu este un argument intrucat in toate religiile, recte crestinismul traditional, lucrurile stau exact la fel.

Edited by mario_bril, 07 December 2012 - 13:17.


#57
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Pana una alta, sa mai inveselim atmosfera cu intrebari inedite referitoare la normele islamice.
Articol publicat in Pakistan, ziarul Dawn, autor Nadeem F. Paracha si poate fi accesat aici:
www.dawn.com/2012/08/02/science-for-the-ummah/

Recent, un inginer si întreprinzător pakistanez a susținut că a inventat un automobilul al cărui motor poate funcționa alimentat doar cu apă.
Bucuroși de știre, oamenii de ștință din Pakistan și întreaga Ummah (comunitate) musulmană (și câțiva nord-coreeni), dr. Qadeem Khan, au aprobat și susținut invenția cerînd ca automobilul să fie numit “automobilul islamic.”
Desigur, fasciști liberali/lepădăturile societății/extremiști, au ridiculizat minunata invenție etichetând-o un produs de “pseudo-știință” și escrocherie tehnică.
Cu toții știm că aceste elemente vor ca Ummah musulmană să fie în continuă subjugare, dominare și exploatare de către știința seculară occidentalo-iudeo-creștină.
Puțini sunt cei care știu că dupa sfârșitul Marelui Calif - generalul Ziaulul Haq - Republica Islamică Pakistan este lider în dezvoltare, creștere și cu potențial dominant în “științe islamice.”
Acest lucru nu are nimic de-a face cu filosofii antici musulmani, astronomi și chimiști, care au fost pur și simplu prea influențați de știința și ideile grecilor din antichitate băutori de vin și idolatri.
Cel puțin, în teorie, vorbim despre știința islamică autentică care a reușit să stârnească gelozia lumii seculare occidentale iudeo-creștine, cu un număr de invenții uimitoare.
Exemplificăm aici câteva invenții…
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-mac899ina-al-car-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Deoarece automobilul ‘hoti hai’ (mașină la genul feminin – femeia musulmană nu poate ieși în public fără a fi acoperită) ‘Al-Car’ nu poate circula pe drum fără a fi acoperită, șoferii, pentru a o conduce, trebuie să-și folosească instinctele de navigație, iar în cazul în care aceștia sunt evlavioși, îngerii îi vor ajuta în această privință.
‘Al-Car’ nu folosește combustibil convențional, ci merge doar cu apă. Pentru că Pakistanul nu vrea să disturbe economia bazată pe petrol a Arabiei Saudite, țară care îi este și soră în islam, inventatorii masinii ‘Al-car’ s-au asigurat că automobilul rulează numai cu apă ‘Aab-e-Zamzam‘, apă care este disponibilă numai în țara soră, Arabia Saudită.
Pentru început automobilul ‘Al-car’ va fi pus doar la dispoziția Ummah. Mai precis, doar bărbaților din Ummah. Inventatorii s-au gândit și la femei, acestea vor putea călători în portbagaj, unde vor putea sta foarte comod.
Pakistanul intenționează să prezinte - prezinte in sens figurat, desigur - această minune auto de îndată ce statul va da un miliard de dolari inventatorului și îl va elibera pe Arsalan Iftikhar. Astfel încât aceast tânăr și dinamic geniu musulman în antreprenoriat îl va putea ajuta pe inventator la construirea unei fabrici profitabile (care să nu implice perceperea de dabândă – legea islamică, shaira, interzice dobânda).
De preferință în Monte Carlo - după ce va fi cucerit de către generalul Zaid Hamid și după ce populația sa va fi convertită la islam (în direct la TV) de către Mujahidan Maya Khanam.

Energie ‘Genie’ (și/sau de energie electrică obținută din Djinni)
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-energie-genie-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Acest lucru este cel mai interesant și unic proiect sfânt științific: obținerea energiei electrice din Djinni (Djinnii sunt făpturi ale lui Allah create din flăcările focului. Ele nu sunt vizibile în mod obișnuit, dar pot lua orice înfățișare voiesc - oameni, animale, în special șerpi, câini, insecte. Printre djinni existã comunități musulmane și comunități care au îmbrățișat alte religii.).
Această teorie a fost prezentată pentru prima dată în anul 1985 AD, de geniul somalez în chimie, dr. Mabuto bin Kambata.
După ce a fost ridiculizat de oamenii de știință occidentalo-iudeo-creștini seculari și vrăjitorii păgânii din Africa, bin Kambata a fugit în Pakistan, unde i s-a oferit protecție de către Khalifa Ziaulul Haq.
Bin Kambata l-a convins repede pe Ziaulul să organizeze un seminar internațional și conferințe pe tema științelor islamice.
Cu mult de ajutor din Arabia Saudită, dar fară suficientă energie electrică, Ziaulul fost de acord și conferința a fost organizată în Islamabad. Peste o mie de alchimiști și oameni de știință din lumea musulmană au fost invitați – excepție făcând Dr. Parvez Hoodbhoy – acesta fiind indoctrinat cu idei iudeo-creștine din Vest.
Punctul culminant al conferinței a fost prezentarea generatorului de energie construit de către dr. Mabuto bin Kambata, generator care adună Djinnii și apoi obține energie electrică cu ajutorul acestora.
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-prajitor-de-paine-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Generatorul funcționează după ce este conectat la o priză electrică, iar curentul a fost convertit din AC (electricitate Ahmadi – Ahmadiyya este o mișcare musulmană reformistă, fondată în India, sub dominație Britanică la sfarsitul sec XIX de Mirza Ghulam Ahmad (1835–1908). Mișcarea este considerată o erezie, iar membrii ei nemusulmani de către majoritatea musulmanilor) în MC (electricitate musulmană).
Generatorul trebuie folosit cu mare atenție. Este posibil ca uneori generatorul să adune Djinni nemusulmani. Dacă acești Djinni nu sunt convertiți (în direct la TV) de către Mujahidan Maya Khanam, nu pot fi folosiți pentru a genera energie electrică. Cu toate acestea, astfel de Djinni pot fi folosiți pentru a răpi hinduși cu ajutorul covoarelor zboarătoare.
Oameni de știință renumiți, cum ar fi Dr. Amir Ummah Liaqat (MBBS/doctorat/DDT) și Dr. Azmat Ali au declarat că Pakistanul va avea peste o mie de generatoare Mabuto până în 2013 AD.
Ne îtristează faptul ca Dr. Mabuto nu mai poate sărbători împreună cu noi această bucurie.
A murit în 2001, electrocutat în timp ce își usca părul cu ajutorul unui uscător de păr în baie. Se crede că moartea sa a fost cauzată de AC (electricitate Ahmadi), considerată element ostil.

Halal-o-Meter
În timp ce oamenii de știință seculari din occidentul iudeo-creștin sunt ocupati pierzind timp, bani și efort pentru a măsura cutremure și valuri tsunami, noi am inventat Halal-o-Meter.
Instrumentul a fost creat de către celebrul și piosul predicator-bucatar (celebru la TV), Farkhunda bint-e-Dalda (alias Qaum ki Sabzi). Halal-o-Meter este un instrument inovator, care măsoara nivelul de alcool (sau lipsa acestuia) în parfumuri, pasta de dinti, apa de gura, etc.
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-halal-o-meter-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cu atât de multe produse seculare din occidentul iudeo-creștin care ne înconjoară, Halal-o-Meter poate fi un instrument extraordinar pentru credinciosul adevărat. Tot ce el/ea trebuie să facă este să scufunde Halal-o-Meter în apa de gura/parfum/pasta de dinti/etc.
Dacă produsul conține alcool, Halal-o-Meter, cu o voce puternică, va atenționa frenetic: “Haraam, Haraam!” (Interzis!)
D-na Farkhunda consideră că milioane de suflete musulmane pot fi salvate de la pedeapsa veșnică cu acest instrument. Nu este păcat mai mare pentru un musulman decât acela de a utiliza apa de gura și parfum care conțin alcool.
Ea cere guvernului să depună toate eforturile cât și banii necesari în construirea unor astfel de instrumente și de asemeni cere dreptul de unic distribuitor.
De asemenea, mai spune că guvernul poate cuntifica numărul sufletelor care pot fi salvate cu ajutorul acestui instrument prin contabilizarea sumelor de bani pe care ea le va câștiga. Ea promite că va fi un milionar conform cerințelor legii Sharia.


Adulterilatorul (și/sau distrugătorul automat de femei adultere)
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-adulterilatorul-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Preocupat de creșterea cazurilor de adulter (în rândul femeilor), fizicianul pakistanez Sangsar Abbasi, susține că a inventat o “mașinărie inteligentă pentru aruncarea pietrelor.”
Sangsar a numit mașina Adulterilator și afirmă că aceasta (mașina) (construită din lemn de curmal fin din Arabia Saudită) are senzori speciali, care pot detecta femeile adultere (chiar și pe cele care vor comite adulter în viitor) și este programată să arunce cu pietre și bolovani în ele.
Atunci când unii fasciști liberali au întrebat de ce masina detectează doar femei nu și bărbați  care comit adulter, foarte convingător Sangsar a explicat că bărbații musulmani sunt prin natura lor nevinovați și doar femeile sunt cele care săvârșesc pacatul, în special cele care umblă neacoperite cu hijab sau burqa.
Când acești fasciști liberali au refuzat să accepte raționamentul său, Sangsar a apelat la CJP (Ministrul Justiției din Pakistan) să ia măsuri suo moto împotriva ‘nemernicilor’. Ministrul Justiției i-a catalogat pe acesti (fasciști liberali) ‘nemernici’ ca dăunători constituției.

Contra HAARP - Proiectul BURRP
HAARP este un program de cercetare asupra frecvențelor aurorale active desfășurat pe teritoriul Statelor Unite ale Americii - un program de cercetare ionosferic finanțat în comun de US Air Force, Marina Americană, Universitatea din Alaska, Defence Advanced Research Projects Agency (o agenție a Departamentului Apărării al Statelor Unite) și o grupare de raufăcatori judo-karatiști seculari occidentali.
Este vorba despre același program care a cauzat în 2005 Uraganul Katrina în New Orleans, cutremurul din 2011 din Japonia și tsunamiul Imran Khan din 2011.
Multi oameni de știință musulmani, în special din Pakistan, cred că proiectul HAARP este în mare măsură îndreptat împotriva regiunilor majoritar musulmane având ca scop distrugerea populației musulmane prin manipularea efectelor meteorologice extreme.
Dar un grup de oameni de stiinta Übermensch Ummah (Übermensch – supraom; Ummah – comunitatea tuturor musulmanilor) din Pakistan au creat un proiect ambițios pentru a contracara HAARP.
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-contra-haarp-proiectul-burrp-300x224.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Proiectul a fost denumit BURRP. O explozie creată cu ajutorul tehnologiei de vârf, dată de Allah, anulează cu succes efectele daunatoare ale HAARP. Poate  - anulează chiar și indigestia. Genial, nu?

Prima cămilă trimisă pe lună.
Un grup de ingineri pakistanezi din domeniul aeronautici (meteorologi, de fapt), susțin că au găsit o nouă modalitate de a ajunge pe Lună.
Aceștia afirmă că, întrucât iudeo-creștinii seculari din occident au reușit să trimită un om pe Lună, ei vor merge un pas înaintea acestora și vor debarca prima cămilă.
“Acest lucru va fi în conformitate cu tradiția și estetica (noastră) arabă,” a explicat un inginer.
El a mai spus că, spre deosebire de americani care au folosit rachete, ei vor folosi un alt  mijloc de transport.
Când a fost întrebat mai exact cum au de gând să trimită o cămilă pe Lună, dacă nu cu ajutorul unei rachete, inginerul a spus cu încredere: “Cămila este racheta!”
[ http://www.raspunsislamului.ro/wp-content/uploads/2012/11/c899tiinc89ba-islamica-camila-trimisa-pe-luna-300x225.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#58
Ascary

Ascary

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 16.01.2007

View PostThinkAbout, on 06 decembrie 2012 - 23:39, said:

Mecanismele decurg din religia propriu zisa insa ei pun egalitate intre sunnah si Quran
Pana atunci uite niste repere legate de Dumnezeu
Islamul mărturiseşte existenţa unui singur Dumnezeu etern, care în limba arabă se numeşte „Allah”, aceasta într-un fel este echivalentul termenului „God” în engleză, „Deus” în latină ori „Dumnezeu” în română. Totuşi, scolasticii islamici protestează împotriva traducerii engleze a termenului „Allah” cu Dumnezeu, considerând-o inadecvată. De altfel, termenul Allah, pentru Dumnezeu în limba arabă era folosit cu mult timp înainte de era islamică şi mai este folosit astăzi, de către cele 12 milioane de creştini, vorbitori de limbă arabă. De asemenea, Biblia tradusă în limba arabă foloseste termenul „Allah” pentru Dumnezeu.(1)
Termenul Allah este alcătuit din două cuvinte arabe: „Al” şi „Ilah”. „Al” este articolul hotărât şi „Ilah” se traduce  „dumnezeu”. Astfel, Allah s-ar traduce „Dumnezeul”. Deşi în prezent termenul semnifică un  nume, în perioada primară nu se referea la un nume, ci doar avea în vedere pe unul dintre cei 360 de dumnezei cărora li se închinau arabii. Cu toate că Allah nu era singurul dumnezeu căruia i se închinau, anumite triburi îl considerau superior celorlalte zeităţi.
După cum s-au desfăşurat lucrurile, este cert faptul că Mahomed a dorit să încorporeze religia musulmană sub numele lui Avraam, aşa cum este în iudaism şi creştinism. Cu toate că evidenţele istorice sunt împotriva acestei idei, una din tradiţiile orale spune că Avraam a venit la Mecca şi a construit Kaaba, în timp ce altă tradiţie spune că atunci când Avraam a alungat-o pe Agar şi Ismael, ea a mers până la Mecca, unde s-ar fi stabilit împreună cu fieul ei, Ismael. Ambele tradiţii sunt lipsite de dovezi istorice, dar în ce priveşte cea din urmă, nu corespunde, în primul rând, adevărului din Biblie şi, în al doilea rând, distanţa între locul unde locuia Avraam şi Mecca este foarte mare, drumul trecând prin cinci deşerturi.(2)
Totuşi, luând în considerare această pretenţie a lui Mahomed, apare întrebarea: acest dumnezeu (monoteist), căruia i se închinau arabii, este acelaşi căruia i s-au închinat Avraam, Moise, David şi care s-a revelat la împlinirea vremurilor prin Isus Christos, ori este doar un motiv folosit de arabi, pentru a-şi justifica religia, pe de o parte, iar pe de altă parte, să-i deschidă o posibilitate lui Mahomed de-a intra în succesiunea profeţilor lui Dumnezeu. Din istoria vieţii lui Mahomed se observă faptul că dorinţa sa de a fi inclus în lista profeţilor Vechiului Testament, care la musulmani se încheie cu Isus, a fost factorul de bază ce a condus la destrămarea relaţiilor dintre Mahomed şi evrei. De altfel, persoanele care l-au ajutat cel mai mult pe Mahomed la început au fost evreii, care au devenit duşmanii cei mai periculoşi din punct de vedere religios, atunci când nu au acceptat revelaţia sa şi s-au împotruvit dorinţei lui de a fi pus alături de Moise, David şi alţi profeţi din Vechiul Testament.
Astfel, afirmând faptul că Dumnezeul lui Avraam este diferit de Allah, căruia i se inchină cei din lumea islamică, este binevenit argumentul lui George Houssney, ce susţine că înainte de Mahomed au mai existat cel puţin doi ori trei profeţi, care au încercat să introducă închinarea înaintea unui singur dumnezeu, acela fiind Allah, fără a mai face referinţe la Avraam.(3)
Caracteristicile lui Allah în viziunea islamului
Dumnezeu este unul (la singular)
Ori de câte ori musulmanii folosesc noţiunea „unul”, nu înţeleg ceea ce înţeleg creştinii prin aceasta. „Unul” pentru creştini se referă la unicitatea lui Dumnezeu, la faptul că Dumnezeu este singurul Dumnezeu (Isaia 43; Ioan 1), în timp ce musulmanii înţeleg „unul” ca Dumnezeu la numărul singular. În primul rând, explicaţia vine de la un  termen din limba arabă:  „Ohed” ori „Ahady” – singular, şi, în al doilea rând, acest concept este o reacţie împotriva doctrinei despre „trinitate” la creştini. Dar, cu toate aceastea, există evidenţe precum că, pe lângă Allah, Mahomed lua în considerare încă trei zeiţe, despre care i-ar fi vorbit îngerul Gabriel, idee pe care mai târziu el a negat-o, spunând că a zis aceste lucruri fiind posedat de Satan.  De altfel, „unul”, la musulmani, nu înseamnă că nu există alţi dumnezei, ci semnifică natura sa singualră şi nu trinitară. Această reacţie împotriva trinităţii reiese din ideea că trinitatea este rezultatul relaţiei dintre Dumnezeu, Isus şi Gabriel.(4)
Transcendenţa lui Allah
Deşi transcendenţa lui Dumnezeu este împărtăşită şi de creştini, conceptele se deosebesc foarte mult unul de altul. În primul rând, pentru musulmani aceasta înseamnă că Allah nu poate fi cunoscut sau între Allah şi om nu există legătură.
Datorită acestui concept, musulmanii nu se roagă niciodată lui Allah, ci înaintea lui Allah şi, ori de câte ori rostesc rugăciunea, care este una din „practicile” musulmane, nu aşteaptă nici un răspuns din partea lui Allah. O astfel de rugăciune este una arbitrară, ca şi cum ar fi aruncată o nadă la peşte.
Pe de o parte, rugăciunea conversaţională este privită ca o blasfemie pentru musulmani, iar pe de altă parte, ea este o învinuire adusă creştinilor, evreilor şi păgânilor, ea nu subliniază o relaţie, deoarece Allah este transcendent, ci reprezintă una din datoriile pe care le are un musulman. În felul acesta, transcendenţa pentru musulmani este mai aproape de conceptul hindus, pentru care transcendenţa este egală cu vidul.
Şi creştinii fac referinţă la „transcendenţa lui Dumnezeu”, dar, totuşi, Îl numesc pe El Tată (nu in sens fizic), înţelegând prin aceasta faptul că Dumnezeu este atotputernic şi de necuprins prin inteligenţa umană, dar nu faptul că El nu poate intra în relaţie cu omul.
Impersonalitatea lui Allah
Unul dintre savanţii musulmani, Hussein Heical, autorul cărţii: „Viaţa lui Mahomed”, dedicată publicului nemusulman, menţionează că este o pierdere de timp să cauţi o relaţie personală cu Allah, deoarece el este impersonal:
„Nu pierde timpul, căutând o relaţie cu Allah, spunea el. Singurul mod în care poţi avea relaţie cu El, este prin judecată. Allah te va judeca din cauza că nu te-ai performat prin practicile musulmane”.(5)
O excepţie de la acest concept fac musulmanii sufiţi, dar ideea lor subliniază mai degrabă anihilarea personalităţii umane printr-o fuziune cu „Fiinţa Supremă”, decât emanciparea ei în urma unei relaţiei personale cu Allah. De altfel, conceptul sufist este unul panteist, care nu-L vede pe Allah ca persoană, aşa cum este văzut în creştinism şi iudaism, ci doar ca pe o forţă superioară impersonală.
Urmările acestei idei au câteva consecinţe înspăimântătoare. În primul rând, fiind impersonal, Allah nu poate face ceva pentru tine, familia ta ori semenii tăi, şi, în al doilea rând, faptul că Allah este impersonal, duce la negarea revelaţiei de Sine a lui Allah, prin care El intră în relaţie de părtăşie cu omul, revelându-i doar îndatoririle şi obligaţiunile pe care le are de îndeplinit, susţine autorul citat mai sus.
Prin urmare, făcând o paralelă între Coran şi Biblie, este cert că ideea impersonalităţii lui Dumnezeu derivă din învăţătura şi experienţa lui Mahomed însuşi. În timp ce Dumnezeu s-a descoperit unui şir de martori, aşa cum este scris în epistola către Evrei 1:1-2, şir care se încheie cu o revelaţie specială prin Isus Hristos, Mahomed nu a avut niciodată o întâlnire personală cu Dumnezeu, astfel încât el citează în Coran:
„Dumnnezeu nu vorbeşte în mod direct omului, ci El îşi trimite revelaţia (Wahy) printr-un mesager (înger), prin care-Şi descopere voia şi calea Sa. (6)
Allah şi legea abrogării
Termenul „Coran” în limba arabă provine de la cuvântul „qura”, şi înseamnă „a repeta” ori „a recita” şi se crede că acest termen i-a fost revelat lui Mahomed în timp ce medita în peştera Hira, unde i s-a arătat îngerul Gabriel, care i-a poruncit să repete ceea ce avea să devină mai târziu „Coranul”, fiind considerat şi cea mai perfectă poezie, lipsită de greşeală şi contradicţii, unde atât sensul, cât şi rima trebuiau transmise cu exactitate aşa cum erau pronunţate de îngerul Gabriel, de altfel, sensul şi rima fiind factorii care constituie inspiraţia Coranului. Şi, deşi araba în care a fost scris este cea din secolul al VII-lea, Coranul continuă să fie considerat cea mai frumoasă poezie arabă a tuturor timpurilor.
Totuşi, Dr. George Houssney, arab de origine, susţine că, în pofida faptului că musulmanii apreciază Coranul cea mai reuşită poezie arabă, mulţi arabi sunt dezamăgiţi de această pretenţie.
Din cele prezentate până în prezent această pretenţie, precum şi altele, este una exagerată, dovada cea mai grăitoare, fiind traducerea Coranului în diferite limbi. Şi, deşi orice filolog poate afirma că prin traducere se pierde foarte mult atât din rimă, cât şi din sens, confuzia este prea mare pentru a nu lua în seamă problemele legate de Coran.
De altfel, George Houssney are perfectă dreptate, atunci când spune că problema „Coranul” nu se limitează doar la pretenţia de a fi poezia perfectă, ci continuă cu o mulţime de texte lipsite de sens, care vin în contradicţie cu alte pasaje din Coran, chiar în limba arabă. Prin urmare, este interesant faptul cum comentează musulmanii aceste contradicţii.
Pentru a face faţă acestor probleme, musulmanii au indrodus „legea abrogării” în baza „voii absolut arbitrare a lui Allah”, prin care se menţionează că orice pasaj care pare a fi în contradicţie cu altul nu este de fapt, ci Allah a trimis profetului o revelaţie nouă, prin care se abrogă revelaţia anterioară. Astfel toate contradicţiile din Coran, inclusiv păcatele profetului împotriva deciziilor luate de el anterior cum ar fi: legea cu privire la căsătorie, unde fiecare musulman poate avea până la partu neveste, profetul ajungând la 13, şi chiar căsătoria sa cu nevasta fiului său adoptat, pe care a plăcut-o într-atât încât fiul său adoptat a divorţat de ea, pentru ca profetul s-o poată lua de nevastă, precum şi multe altele, sunt îndreptăţite prin revelaţiile suscesive.(7)
Este cert că „legea abrogării” îşi are originea, în primul rând, în comportamentul imoral al profetului; şi, în al doilea rând, a fost introdusă cu scopul de a scăpa de întrebările capcană în legătură cu contradicţiile care apar în Coran. Ea îşi are rădăcinile în alegerea arbitrară a lui Allah, conform căreia Allah nu este obligat să-şi ţină cuvântul. În ceea ce l-a privit pe Mahomed, el s-a conformat caracterului lui Allah, care de altfrel nu poate fi confundat cu Dumnezeul Sfintelor Scripturi, motivând orice schimbare cu o revelaţie nouă. De asemenea, această lege îl ajută pe un Imam să devieze de la ceea ce a spus Allah însuşi lui Mahomed la începutul misiunii sale:
„O, Muhammad, dacă nu-ţi este clar despre cele spuse, consultă Tara şi Ingil, adică Vechiul şi Noul Testament”.
Atunci când un musulman este provocat să citească în Biblie, după sfatul lui Mahomed dat de Allah, el zice că această lege a fost abrogată.
Legea abrogării este susţinută de multe versete din Coran. În partea introductivă a „Coranului cel sfânt”, tradus în limba română, este scris: „Metoda abrogării constă în anularea unei legi revelate anterior şi înlocuirea ei printr-o prescripţie superioară. Allah Preaînaltul a grăit:
„Am trimis noi profeţi şi mai înainte de tine. Şi le-am dat lor soaţe şi urmaşi. Însă nici-un trimis nu a putut să aducă vreun semn decât cu voia lui Allah. Şi fiecare soroc a fost scris într-o carte. Allah şterge sau întăreşte ceea ce voieşte şi la El se află mama Cărţii.(8)
Numele lui Allah
Sunt 99 de Nume (Atribute) ale lui Allah, care se împart în două categorii:
1). Numele (Atributele) glorioase ale lui Allah.
În numărul lor intră: majestatea Sa, atotputernicia Sa şi atotcunoaşterea Sa.
2). Numele (Atributele) înfricoşătoare ale lui Allah.
Din această categorie fac parte numele prin care Allah se relaţionează la oameni ca un judecător suveran şi fără milă, atitudine evidenţiată în toate actele teroriste făcute în numele lui Allah. Şi, deşi Coranul începe cu expresia că Allah este milostiv, conceptul despre milă este la dispoziţia alegerii Sale arbitrare; de altfel ideea de milă, aşa cum este ea înţeleasă de creştini, nu are nici un sens în islam, deoarece ei cred că Dumnezeu poate să-şi schimbe părarea în orice clipă.

(1) Glory E. Dharmaraj, Jacob S. Dharmaraj, Christinanity and Islam, published by Rev. Ashish Amos by the Indian Society for Promoting Cristian Knowledge (ISPCK), DELHI, 1999, pag. 76.
(2) Georges Houssney, The God of Islam, curs audio, Horizons International, PO Box 18478 Boulder, CO 80308-1478
(3) Ibidem
(4) Ibidem
(5) Ibidem
(6) Coranul cel Sfânt
(7) Coranul cel Sfânt, unde revelaţia  din sura 33: 37-38 este abrogată de de o nouă revelaţie din aceeaşi sură cu alte versete 33: 49.
(8) Sura 13:38-39, Coranul cel Sfânt şi traducerea sensurilor în limba română, Timişoara, Editura Islam, 1999 pag. XXIV.
Sa punem sursa ca sa nu se creada ca tu ai scris :)

http://www.raspunsis...nezeu-in-islam/

#59
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View PostAscary, on 07 decembrie 2012 - 16:12, said:

Sa punem sursa ca sa nu se creada ca tu ai scris Posted Image

http://www.raspunsis...nezeu-in-islam/
Eu nu scriu cu diacritice.
Si am mentionat deja ca este un copy paste.

#60
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postmario_bril, on 07 decembrie 2012 - 00:57, said:

Nu stiu daca este chiar asa. Sa il lasam pe poarta cunoasterii sa ne lamureasca acest aspect.

P.S. Pe viitor da direct link-ul respectiv si nu mai fa copy-paste intrucat un mesaj lung este greu de citit. E doar un sfat. Posted Image


Bineinteles ca este o diferenta mare intre Coran si hadithuri, duduca Think About vorbeste fara sa aiba un minim de cunostinte despre islam. Coranul este singura carte autentica a musulmanilor, noi, musulmanii shia, nu propunem nici o carte de hadithuri ca fiind complet autentica in continutul sau. Oferim culegeri de hadithuri care sunt discutabile, analizate, clasificate de catre savanti. Coranul este Cuvantul lui Allah transmis Profetului sawas, hadithurile sunt spusele Profetului sawas transmise de catre oameni iar oamenii pot gresi, intelege incorect, uita, reinterpreta etc. Deci orice hadith trebuie verificat in detaliu si criteriul de raportare e Coranul, nici un  hadith nu poate fi autentic daca contrazice Coranul sau ideile expuse in Coran, chiar daca isnadul, lantul relatatorilor, e perfect.

#61
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 07 decembrie 2012 - 17:56, said:

Bineinteles ca este o diferenta mare intre Coran si hadithuri, duduca Think About vorbeste fara sa aiba un minim de cunostinte despre islam. Coranul este singura carte autentica a musulmanilor, noi, musulmanii shia, nu propunem nici o carte de hadithuri ca fiind complet autentica in continutul sau. Oferim culegeri de hadithuri care sunt discutabile, analizate, clasificate de catre savanti. Coranul este Cuvantul lui Allah transmis Profetului sawas, hadithurile sunt spusele Profetului sawas transmise de catre oameni iar oamenii pot gresi, intelege incorect, uita, reinterpreta etc. Deci orice hadith trebuie verificat in detaliu si criteriul de raportare e Coranul, nici un  hadith nu poate fi autentic daca contrazice Coranul sau ideile expuse in Coran, chiar daca isnadul, lantul relatatorilor, e perfect.
Aceste hadith-uri sunt un fel de dogme crestine?

#62
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Daca ar fi asa nu ati face apel la hadith-uri in jurisprudenta islamica.
Daca Quranul ar fi infailibil nu ar exista abrogare in el.

#63
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 12:37, said:

Why don't Muslims adapt the Quran to the needs of the modern age
a.
The Quran states: there is no changing the words of God. (1)
The fact that it was sent down in the seventh century of the Christian aera, not the 20th, is irrelevant. We don't wear down a diamond by constant handling. And the passage of the centuries cannot erode the words of God.
The act - the revelation - is located in time, but it is in itself timeless.
(In Islamic theology: The Quran is uncreated, therefore eternal)
b.
As Muslims we ask, not how the book can be adapted to our lives in the world of today, but how our daily lives can be adapted to the Quran - that is the real problem.

am incheiat citatul.
sursa: http://www.livingisl...qir_e.html#top1

Aici vorbeste despre Coran, nu despre jurisprudenta. Normal ca nu se schimba Coranul, e considerat o carte sacra, infailibila. Musulmanii nu se vor ruga peste 2000 de ani o data sau de 7 ori pe zi, ci tot de cinci ori, in acelasi mod, aceste chestiuni legate de credinta sunt imuabile. Si nici crestinii nu vor avea peste 3000 de ani  alta poveste despre Iisus AS, crucificare si reinviere.
Dar ceea ce tine de viata sociala, interactiunea cu ceilalti oameni etc au la baza reguli care se modifica in functie de circumstante. De exemplu, sclavia a fost abolita si regulile din vremea Profetului sawas nu mai au relevanta in acest context, directivele Profetului sawas fiind oricum date pentru a se ajunge la aceasta desfiintare a sclaviei. Sau, alt exemplu, daca in acea vreme la o calatorie pe o anumita distanta intra in vigoare o regula care iti permitea sa combini rugaciunile intr-un anumit mod, astazi distantele s-au schimbat datorita noilor mijloace de transport si inerent regulile sunt diferite. De aceea shiitilor le e interzis sa urmeze o marja care a murit. Marja, specialistul in jurisprudenta pe care il urmezi trebuie sa fie in viata, sa cunoasca conditiile actuale, mentalitatile, efectele regulilor islamice in noul context pentru ca se poate ca insistand sa aplici ad literam o regula islamica, ignorand contextul, sa ajungi la un efect contrar celui intentionat initial. Scopul e sa aduci dreptate prin legile islamice, nu sa le aplici indiferent de circumstante si efecte, orbeste. Aici intervine rolul marjei.

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 12:49, said:

mario, biblia are nenumarate variante, traduceri, a suferit numeroase reforme iar noul testament il modernizeaza pe cel vechi. koranul legifereaza ca koranul nu se schimba,neam (scuzati cacofonia, e absolut intentionata). un lucru imposibil de reformat va ramane la stadiul timpului in care a fost scris (adica 600 era noastra). ergo, nu poti interactiona modern cu civilizatia inspirata de acest document.

kilometri de copy-paste-uri nu-si au sensul. ce-i scris acolo e "bun"-scris, asa ca reconcilierea islamului cu alte religii pe picior de egalitate nu este permisa.

Da, Coranul este neschimbat, dar ceea ce difera este interpretarea sa care se schimba de la o orientare islamica la alta, e un proces continuu de aprofundare si interpretare, intelegere in noi contexte sociale.

View Postmario_bril, on 07 decembrie 2012 - 18:00, said:

Aceste hadith-uri sunt un fel de dogme crestine?

Nu tocmai. Sunt spusele Profetului sawas, relatarile despre ce acesta a facut, spus, aprobat. SI ele sunt relatate prin intermediul altor oameni care au inteles si ei conform nivelului lor de inteligenta, memoriei lor, contextului lor de viata. De aceea noi nu preluam in chestiunile esentiale decat hadithuri relatate de Ahlul Baiyt, membrii alesi ai familiei Profetului sawas. Chiar si asa, trebuie verificat lantul de relatatori si continutul hadithurilor pentru a fi siguri ca avem de-a face cu un hadith autentic, iar Coranul este norma absoluta, hadithurile sunt acceptate si analizate doar in relatie cu principiile definitorii din Coran.

Edited by poarta-cunoasterii, 07 December 2012 - 18:23.


#64
nazdaq

nazdaq

    Feralia Genitalia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,089
  • Înscris: 24.11.2012

View Postpoarta-cunoasterii, on 07 decembrie 2012 - 18:23, said:

Da, Coranul este neschimbat, dar ceea ce difera este interpretarea sa care se schimba de la o orientare islamica la alta, e un proces continuu de aprofundare si interpretare, intelegere in noi contexte sociale.

deci, iar sos de limba.
intrebare clara: este islamul considerat de koran (care nu se schimba) ca fiind EGAL cu celelalte religii, abrahamice sau nu?
alta intrebare: ca statut au agnosticii, ateii si alti sceptici in koran?

Edited by nazdaq, 07 December 2012 - 20:46.


#65
Ascary

Ascary

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 16.01.2007

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 20:45, said:

deci, iar sos de limba.
intrebare clara: este islamul considerat de koran (care nu se schimba) ca fiind EGAL cu celelalte religii, abrahamice sau nu?
alta intrebare: ca statut au agnosticii, ateii si alti sceptici in koran?

nu
necredinciosi,normal

#66
nazdaq

nazdaq

    Feralia Genitalia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,089
  • Înscris: 24.11.2012

View PostAscary, on 07 decembrie 2012 - 21:04, said:


nu
necredinciosi,normal

asa, atunci, daca jurisprudenta islamica DISCRIMINEAZA oamenii in functie de ceea ce cred, unde-i corectitudinea acestei jurisprudente? nu cumva trebuie s-o aruncam in recycle bin (laden) pentru a stopa acest apartheid religios?

#67
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 20:45, said:

deci, iar sos de limba.
intrebare clara: este islamul considerat de koran (care nu se schimba) ca fiind EGAL cu celelalte religii, abrahamice sau nu?
alta intrebare: ca statut au agnosticii, ateii si alti sceptici in koran?

''Deci'', sariti de la o intrebare la alta intrebare, fara sa intelegeti raspunsul.
Islamul recunoaste toate religiile ca izvorand din aceasi sursa, avand acelasi sens metafizic. Nu exista mai multe religii, exista o singura religie, aceea a abandonarii omului in fata lui Dumnezeu, adica, etimologic, islamul, repet, in sens etimologic, al semnificatiei, nu in sens de religie constituita intr-o anumita forma acum 1400 de ani.

Ce statut ati dori sa aiba? Necredincios e cel care stie adevarul, il intelege cu sufletul, dar il neaga pentru ca isi urmareste anumite interese in aceasta lume.

#68
Ascary

Ascary

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 16.01.2007

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 21:09, said:

asa, atunci, daca jurisprudenta islamica DISCRIMINEAZA oamenii in functie de ceea ce cred, unde-i corectitudinea acestei jurisprudente?
vrei sa zici ca crestinul nu-l discrimineaza pe evreu,ori evreul nu se simte superior oricarui alt om ce nu este de aceeasi credinta cu el ?
Asa stau lucrurile si in Islam si este NORMAL ca musulmanul sa creada ca credinta lui este desavarsita.

#69
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 21:09, said:

asa, atunci, daca jurisprudenta islamica DISCRIMINEAZA oamenii in functie de ceea ce cred, unde-i corectitudinea acestei jurisprudente? nu cumva trebuie s-o aruncam in recycle bin (laden) pentru a stopa acest apartheid religios?

Dvs confundati grav anumite notiuni, incurcati Coranul cu jurisprudenta, metafizica cu organizarea sociala. Chiar daca metafizic, in orice religie, nu doar in islam, ci absolut in orice religie, cel care crede are alt statut decat cel care nu crede, la nivel social islamul nu face discriminari, toti suntem frati intru umanitate si ne bucuram de aceleasi drepturi in aceasta lume si fiecare e liber sa isi reglementeze viata conform regulilor religiei proprii.

#70
nazdaq

nazdaq

    Feralia Genitalia

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,089
  • Înscris: 24.11.2012

View Postpoarta-cunoasterii, on 07 decembrie 2012 - 21:19, said:


Dvs confundati grav anumite notiuni, incurcati Coranul cu jurisprudenta, metafizica cu organizarea sociala. Chiar daca metafizic, in orice religie, nu doar in islam, ci absolut in orice religie, cel care crede are alt statut decat cel care nu crede, la nivel social islamul nu face discriminari, toti suntem frati intru umanitate si ne bucuram de aceleasi drepturi in aceasta lume si fiecare e liber sa isi reglementeze viata conform regulilor religiei proprii.

poarto, raspunde-mi clar, prin DA sau NU. e un ateu, agnostic, crestin, evreu, budist, hindus, pastafarian egal cu un musulman in jurisprudenta islamica?

View PostAscary, on 07 decembrie 2012 - 21:18, said:

vrei sa zici ca crestinul nu-l discrimineaza pe evreu,ori evreul nu se simte superior oricarui alt om ce nu este de aceeasi credinta cu el ?
Asa stau lucrurile si in Islam si este NORMAL ca musulmanul sa creada ca credinta lui este desavarsita.

dupa cum vezi pe forum..."discriminari" exista si intre evreu si crestin. am pus ghilimele, pentru ca nu-s realmente discriminari, ci preconceptii de ambele parti. dar ambele religii stau cuminti sub laicitate, pe cand islamul mai zvacneste cateodata. epileptic, as zice.

#71
Ascary

Ascary

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 16.01.2007

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 21:30, said:

dar ambele religii stau cuminti sub laicitate, pe cand islamul mai zvacneste cateodata. epileptic, as zice.
asa deci,cuminti ? Au musulmanii au prigonit evreii in timpul celui de al doilea razboi mondial ?
Au nu oare evreii sunt cei ce prigonesc musulmanii din Palestina ?

#72
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postnazdaq, on 07 decembrie 2012 - 21:22, said:

poarto, raspunde-mi clar, prin DA sau NU. e un ateu, agnostic, crestin, evreu, budist, hindus, pastafarian egal cu un musulman in jurisprudenta islamica?

Nu te poti concentra ca sa intelegi un raspuns nuantat si complex? Da, in jurisprudenta islamica toti oamenii sunt egali, nu sunt judecati in functie de religie, ci de faptele lor, asa cum istoria a si demonstrat, daca iti aduci aminte ca evreii se adaposteau de persecutiile crestinilor chiar in tarile islamice. Daca existau relatii de razboi intre ele, atunci, in functie de acestea si nu de religie, interveneau anumite sisteme de protectie.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate