Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Principiile jurisprudentei shiite
#19
Posted 03 December 2012 - 16:38
Ati pomenit crezul musulmanului - Shahada.
Si faptul ca ii credeti musulmani,sau mai bine zis ii acceptati muslmani pe cei ce afirma ca cred in Shahada. Vad aici o problema .Shahada spusa de marea majoritate a fetelor din Romania -daca ma raportez la ce cunoc mai bine-este cea sunita.Ea nu contine adaugarea: - "....si Ali este adjunctul Lui." Deci, la care Shahada v-ati referit ? Posibil ca acelas lucru sa e intample si cu jurisprudenta.Neexistand o perioada pregatitoare de cunoastere a islamului,noua convertita alege automat un drum,ca sa afle pe parcus ca mai exista unul,cel siit, care poate i se pare mai rational si a carui jurisprudenta poate ii ofera mai multe drepturi. Ca atare traducera in Romana mi se pare foarte importanta. Impreuna cu alt lucru care lpseste:Un indrumar practic al candidatulila convertre. Desigur nu ma refer la clasicele texte copy-paste despre superioritatea islamului plimbate din forum in forum si din blog in blog. Ma refer la un ghid practic. Drepturi,obligatii,atentionari si recomandari Edited by abbulafia, 03 December 2012 - 16:40. |
#20
Posted 03 December 2012 - 16:52
abbulafia, on 03 decembrie 2012 - 16:38, said:
Ati pomenit crezul musulmanului - Shahada. So manipulare abbulafia, on 03 decembrie 2012 - 16:38, said:
Ca atare traducera in Romana mi se pare foarte importanta. Impreuna cu alt lucru care lpseste:Un indrumar practic al candidatulila convertre. Jurisprudenta islamica este importanta musulmanilor Este pe post de alternativa la o jurisprudenta deja existenta in romania-cea laica Acum se pune intrebarea, cine doreste sa inlociuasca jurisprudenta deja existenta cu jurisprudenta islamica |
#21
Posted 03 December 2012 - 19:39
ThinkAbout, on 03 decembrie 2012 - 15:06, said:
Am primit si eu raspunsul la intrebarea mea Jurisprudenta se aplica lumii ori sunnita ori shiita Acum trebuie sa raspunda restul pentru cine este necesara jurisprundenta islamica tradusa in limba romana si promovata publicului daca in romania exista deja jurisprudenta laica? De ce traducem carti despre jurisprudenta japoneza din secolul al IV-lea daca nu se aplica Romaniei? Din interes intelectual si, ca musulman, pentru a-ti cunoaste religia si istoria ideilor in propria doctrina. Pentru nemusulmani, pentru a vedea ca principiile dreptatii, egalitatii, libertatii de exprimare, tolerantei etc sunt la fel ca si in legislatia occidentala, chiar daca altfel formulate si intemeiate. abbulafia, on 03 decembrie 2012 - 16:38, said:
Ati pomenit crezul musulmanului - Shahada. Si faptul ca ii credeti musulmani,sau mai bine zis ii acceptati muslmani pe cei ce afirma ca cred in Shahada. Vad aici o problema .Shahada spusa de marea majoritate a fetelor din Romania -daca ma raportez la ce cunoc mai bine-este cea sunita.Ea nu contine adaugarea: - "....si Ali este adjunctul Lui." Deci, la care Shahada v-ati referit ? Posibil ca acelasi lucru sa e intample si cu jurisprudenta.Neexistand o perioada pregatitoare de cunoastere a islamului,noua convertita alege automat un drum,ca sa afle pe parcus ca mai exista unul,cel siit, care poate i se pare mai rational si a carui jurisprudenta poate ii ofera mai multe drepturi. Ca atare traducera in Romana mi se pare foarte importanta. Impreuna cu alt lucru care lpseste:Un indrumar practic al candidatulila convertre. Desigur nu ma refer la clasicele texte copy-paste despre superioritatea islamului plimbate din forum in forum si din blog in blog. Ma refer la un ghid practic. Drepturi,obligatii,atentionari si recomandari Acea adaugare la care va referiti este o simpla adaugare, nu face parte din shahada propriu zisa. Ca sa fii musulman trebuie sa afirmi ceea ce se presupune ca ai studiat si inteles in prealabil, anume ca nu exista alta divinitate in afara de Allah, Dumnezeul cel Unic, si ca Muhammad este profetul Sau (alaturi de multi alti profeti). Va spun si contextul acelei adaugiri. In timpul lui Muawiya imamii trebuia sa il injure si blesteme pe imamul Ali as dupa fiecare athan sau rugaciune. Shiitii, ca sa contracareze imaginea negativa care i se crea imamului Ali, au adaugat aceasta afirmatie dupa shahada propriu zisa, dar ea nu face parte din shahada. Adaugarea ei la shahada arata ca esti sjhiit si recunosti imamah imamului Ali as, dar pentru a fi musulman e suficient sa declari doar cele doua afirmatii amintite mai sus. Despre mai multe despre persecutarea shiitilor si conturarea unei imagini negative a imamului Ali as va las acest text: Prin ruperea înțelegerii sale cu Ḥasan, Mu’awiyah a făcut clar faptul că nu va permite niciodată șiiților ținând de Casa Profetului să trăiască într-un mediu pașnic și sigur, să-și continue activitatea ca mai înainte, și a pus în fapt intenția aceasta. S-a relatat că el a mers atât de departe, încât a declarat că oricine va transmite vreo tradiție (ḥādīth) întru lauda virtuților Casei Profetului nu va avea nici un fel de imunitate sau protecție referitoare la viața sa, la marfa și proprietatea sa (Muruj al-dhahab, vol.III, pag. 5; Abu’l-Fida’, vol.I, pag.183). În același timp a poruncit ca oricine ar putea recita o tradiție (ḥādīth) laudativă pentru ceilalți însoțitori sau califi să i se dea răsplată îndestulătoare. Ca rezultat, în acea perioadă, au fost consemnate un notabil număr de tradiții (aḥādīth) lăudând pe însoțitori, tradiții din care câteva sunt de-o îndoielnică autenticitate (al-Nasa’ih al-kafiyah, pag.72, repovestit din Kitab al-ahdath.). A poruncit de asemenea ca, de la pupitrul moscheilor, în toate ținuturile islamice, să se facă tot felul de comentarii depreciative despre ‘Alī , în vreme ce el însuși a căutat să-l înjosească prin vorbe. Acest ordin a continuat să fie mai mult sau mai puțin în putere până la vremea califatului lui Umar ibn 'Abd al-'Aziz, când a fost abrogat (Ya’qubi; vol. II, pag.199 and 210; Abu’l-Fida, vol.I, pag.186; Muruj al-dhahab, vol.III, pag.33 și 35). Cu ajutorul agenților și reprezentanților săi, Mu’awiyah a făcut ca oamenii de elită, cei mai proeminenți adepți ai lui ‘Alī , să fie uciși și capetele unora să fie plimbate în vârfuri de lance prin diferite orașe (al-Nasa’ih al-kafiyah, pag.72-73). Șiiții, în majoritate, au fost obligați să-l tăgăduiască și chiar să-l blesteme pe ‘Alī, exprimându-și disprețul față de el, iar, dacă au refuzat s-o facă, au fost executați. abbulafia, on 03 decembrie 2012 - 16:38, said:
Posibil ca acelas lucru sa e intample si cu jurisprudenta.Neexistand o perioada pregatitoare de cunoastere a islamului,noua convertita alege automat un drum,ca sa afle pe parcus ca mai exista unul,cel siit, care poate i se pare mai rational si a carui jurisprudenta poate ii ofera mai multe drepturi. Ca atare traducera in Romana mi se pare foarte importanta. Impreuna cu alt lucru care lpseste:Un indrumar practic al candidatulila convertre. Desigur nu ma refer la clasicele texte copy-paste despre superioritatea islamului plimbate din forum in forum si din blog in blog. Ma refer la un ghid practic. Drepturi,obligatii,atentionari si recomandari Acesta este doar un articol despre usul al fiqh, nu fiqh, o scurta mentionare a principiilor care stau la baza jurisprudentei islamice shiite. Nu cred ca vom traduce carti efective despre jurisprudenta pentru ca noi avem un alt sistem, cel al marjelor, asadar fiecare shiit se informeaza despre regulile islamice direct de la marja sa, de pe siteul sau oficial. Poate noi traducem un set de reguli de la Fadlallah, sa spunem, dar shiitiilor care il urmeaza pe Sistani nu le va fi foarte util pentru ca ei urmeaza regulile lui. Putem sa traducem chestiuni unde exista unanimitate de opinie, de exemplu, cum sa faci ablutiunea , rugaciunea, hajjul, dar in detaliu fiecare shiit se raporteaza la marja sa. Este si aceasta o idee, mai incolo inshaAllah, acum incercam sa lamurim chestiunile legate de tawheed, de latura mistica indispensabila a shiismului, pentru ca acestea pun bazele intelegerii celorlalte aspecte. Daca iei religia fara mistica, iese o forma fara fond, intoleranta si agresiva. Intai musulmanii trebuie sa inteleaga ca, cel putin in islamul shiit (ca si in cel sufit), mistica e o parte integranta a religiei, autentica, acceptata, necesara. De ea se leaga si necesitatea existentei acestui sir de imami alesi divin care au pastrat interpretarea corecta a Coranului. Dar este o idee sa facem o carticica in care sa mentionam pe scurt ce presupune a fi musulman la nivel de viata practica. ThinkAbout, on 03 decembrie 2012 - 16:52, said:
Unde, ca nu pomeneste nicaieri pe topic? So manipulare Am pomenit. Edited by poarta-cunoasterii, 03 December 2012 - 19:40. |
#22
Posted 03 December 2012 - 19:48
poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 19:39, said:
Am pomenit. poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 19:39, said:
De ce traducem carti despre jurisprudenta japoneza din secolul al IV-lea daca nu se aplica Romaniei? Din interes intelectual si, ca musulman, pentru a-ti cunoaste religia si istoria ideilor in propria doctrina. Pentru nemusulmani, pentru a vedea ca principiile dreptatii, egalitatii, libertatii de exprimare, tolerantei etc sunt la fel ca si in legislatia occidentala, chiar daca altfel formulate si intemeiate. Jurisprudenta au construit-o oamenii, de aceea cate bordeie atatea obiceie. Cat priveste principiile egalitatii, libertatii si dreptatii pana veti ajunge sa le ocrotiti precum le ocrotesc democratiile ocidentale mai este |
#23
Posted 03 December 2012 - 19:54
ThinkAbout, on 03 decembrie 2012 - 19:48, said:
Unde, indica te rog fraza unde ai pomenit. Jurisprudenta nu te ajuta sa-ti cunosti religia, intrucat jurisprudenta nu ti-a fost revelata Jurisprudenta au construit-o oamenii, de aceea cate bordeie atatea obiceie. Cat priveste principiile egalitatii, libertatii si dreptatii pana veti ajunge sa le ocrotiti precum le ocrotesc democratiile ocidentale mai este Cauta tu, eu n-am timp, dar iti garantez ca exista. Te ajuta, pentru ca afli cum sa faci wudu, cand e ziua de eid, cand incepi postul, ce faci daca esti bolnav si nu poti tine Ramadan, ce faci cand mergi la Hajj, ce spui, ce ritualuri urmezi, cum te rogi in avion sau tren , ce drepturi ai cand te casatoresti etc. Este parte din religie si se bazeaza in mare parte pe hadithuri, e adevarat, pentru ca sunt chestiuni de detaliu. |
#24
Posted 03 December 2012 - 20:01
poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 19:54, said: Cauta tu, eu n-am timp, dar iti garantez ca exista. Ca sa vad ce valoare au garantiile tale indica-mi unde exista poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 19:54, said:
Te ajuta, pentru ca afli cum sa faci wudu, cand e ziua de eid, cand incepi postul, ce faci daca esti bolnav si nu poti tine Ramadan, ce faci cand mergi la Hajj, ce spui, ce ritualuri urmezi, cum te rogi in avion sau tren , ce drepturi ai cand te casatoresti etc. Este parte din religie si se bazeaza in mare parte pe hadithuri, e adevarat, pentru ca sunt chestiuni de detaliu. |
#25
Posted 03 December 2012 - 20:52
ThinkAbout, on 03 decembrie 2012 - 20:01, said:
Nu exista Ca sa vad ce valoare au garantiile tale indica-mi unde exista Vrei sa-ti repostez din nou mentiunile referitoare la jurisprundenta islamica scrise de tine referitoare la reglementarea averii publice si private ori la modul de administrare al statului? Chiar e prost cel care te baga in seama. Abu Lafia s-a contrazis de multe ori cu mine dar stie sa se opreasca dupa ce si-a expus ideile. Tu vorbesti oricat, orice doar ca sa te certi, fara sens. Te invidiez pentru timpul liber pe care il ai si te compatimesc pentru nevoia de comunicare. Nu se contrazice cu nimic din ceea ce am spus. Ai intrebat ce legatura are jurisprudenta cu religia si ti-am dat exemple. Normal. are de-a face si cu societatea. Acum chiar te pun pe ignore. Bye, bye! PS Ca sa nu raman dator, desi era foarte simplu de gasit: Postarea 17, acest topic, am spus: Quote noi intotdeauna i-am recunoscut ca musulmani pe cei care afirma ca cred in shahada. Edited by poarta-cunoasterii, 03 December 2012 - 21:15. |
#26
Posted 03 December 2012 - 20:58
poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 20:52, said: Chiar e prost cel care te baga in seama. Abu Lafia s-a contrazis de multe ori cu mine dar stie sa se opreasca dupa ce si-a expus ideile. Tu vorbesti oricat, orice doar ca sa te certi, fara sens. Te invidiez pentru timpul liber pe care il ai si te compatimesc pentru nevoia de comunicare. Nu se contrazice cu nimic din ceea ce am spus. Ai intrebat ce legatura are jurisprudenta cu religia si ti-am dat exemple. Normal. are de-a face si cu societatea. Acum chiar te pun pe ignore. Bye, bye! 1.Nu exista mentiunea respectiva 2.Tu spui ca exista si cand ti se cere sa arati unde garantezi ca exista dar nu o indici 3.Cand nu poti, insulti ---- Eu stiam ca abbulafia minte de ingheata apele Acum stiu ca si tu minti la fel, dar prezinti garantii de adevar. Per ansamblu asta-i valoarea voastra pe forum |
#27
Posted 04 December 2012 - 01:00
poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 19:39, said: Acea adaugare la care va referiti este o simpla adaugare, nu face parte din shahada propriu zisa. Ca sa fii musulman trebuie sa afirmi ceea ce se presupune ca ai studiat si inteles in prealabil, anume ca nu exista alta divinitate in afara de Allah, Dumnezeul cel Unic, si ca Muhammad este profetul Sau (alaturi de multi alti profeti). Am sa fac o singura remarca legata de utilitatea dialogului cu Dv. Eu,banuiesc ca si alti cititori ai sectiei Islam,avem cunostiinte sumare."Universitatea populara " ca sa ilustrez.Ori expunerile Dv par a se adresa unor cunoscatori, in vederea dezbaterii si aprofundarii,mai putin a informarii si popularizarii. Stiu,nu se poate face literatura dintr-o expunere istorica, pigmentata cu referiri religioase,insa cred ca trebuie gasita calea de mijloc,aceea care mentine atentia interlocutorulu in desfasurarea subiectului. Ca sa fiu si mai clara, vreau sa pun intrebari,dar ma retine lipsa de cunostiinte in a le formula cat mai elevat Edited by abbulafia, 04 December 2012 - 01:03. |
#28
Posted 04 December 2012 - 08:18
poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 20:52, said:
Nu se contrazice cu nimic din ceea ce am spus. Ai intrebat ce legatura are jurisprudenta cu religia si ti-am dat exemple. Normal. are de-a face si cu societatea. Acum chiar te pun pe ignore. Bye, bye! Jurisprudenta are legatura numai cu societatea, nicidecum cu religia. Scopul religiei este de a pune in valoare suflarea de viata din noi. Parte din Dumnezeu Jurisprudenta confisca tocmai acest lucru. Pentru ca orice sistem omenesc, tinde a inlocui pe Dumnezeu si a pune in locul lui pe om, daca ar pune umanismul ar fi bine, insa pune in loc anumiti oameni, conducatori de turme care dobandesc privilegii nemeritate De aceea sistemul religios a fost mereu pe failed, dezastruos chiar, cel islamic in cel mai puternic mod. Eu am respect pentru oameni care iubesc alti oameni si care cred in libertatea omului de alegere In calauzitorii de turme deghizati in fundatii culturale, fie ele islamice ori de alta natura nu simt decat dezgust Rolul lor nu este de a face bine ci este similar unei societati comerciale, de a face profit, numai ca profitul lor se cuantifica in oile adaugate turmei de pe urma carora asteapta sa castige capital fie politic, fie financiar. Un sufist musulman independent cauta fana, comuniunea cu Dumnezeu, relatia cu el fiind personala, plina de dragoste. Acesta stie ca daca face doi pasi catre Dumnezeu, Dumnezeu alearga spre om La Dumnezeul care exista in om ma refer, nu la entitatea abstracta care a creat tot ca sa-l adore, cultul personalitatii fiind apanajul tiranilor, Ei creaza toate problemele si aduc toate necazurile. Pentru ca manipuleaza, mint si per total sunt rai, nici macar nu sunt interesati sa-l iubeasca pe Dumnezeu, ei sunt interesati sa fie ei iubiti in loc de Dumnezeu Asa ca isi iau ca misiune apararea lui Dumnezeu, ca si cum realitatea sau absolutul, adica baza existentei ar fi ceva slab si neajutorat. Acesti oameni trec nepasatori pe langa un copil mort de foame insa cheltuiesc miliarde de dolari sa poarte razboaie ca sa ucida alti oameni sau cheltuiesc milioane ca sa ucida scriitori care in opinia lor au insultat un profet. Daca observa cea mai mica ofensa adusa lui Dumnezeu se inrosesc la fata, pun mana pe megafoane, aduna gloata si dezlantuie moartea Indignarea lor este teribila, o barbarie fara margini iar neclintirea lor inspaimantatoare Acesti oameni nu-si dau seama ca Dumnezeu trebuie aparat inauntrul sinelui si nu in afara lui Ar trebui sa-si indrepte mania impotriva lor, pentru ca raul ce se vede este o reflectare a raului interior care a iesit la suprafata. Acesti oameni sunt cei care nu cultiva campurile, nu spun povesti, nu produc nimic, nu sunt in stare decat de distrugere Acesti oameni sunt cei care produc jurisprudenta islamica ori de alta natura in scop de a domina Acesti oameni reglementeaza si edicteaza cum sa se imparta averea, cum sa gestioneze statul si cum sa se imbuibeze ei. Religia....deunazi am citit ceva hilar legat de ce inseamna religia in acceptiunea unora De exemplu nu conteaza ca in lumea islamica mor copiii de foame sau mor de glont, ca tot sistemul este facut praf si are nevoie de reforme care sa confere omului pace si sa-i restaureze demnitatea de om Problema stringenta este in ca in fotografia de mai jos [ http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/21700_128920897262449_816180317_n.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cu comentariul de rigoare Parul lor va fi precum cocoasa camilei. Stiti cocurile femeilor? Isi aduna parul tot in crestetul capului aducand exact forma cocoasei de camila. O descriere foarte detaliata si clara. Ce se va intampla cu aceste femei O, Profet al Lui Allah? Profetul (sallallahu aleihi wa sallam) spune: "Ele nu vor intra in Paradis, nici macar nu vor mirosi parfumul Jennei. Cu toate ca parfumul Paradisului poate fi simtit de la o distanta foarte mare." (Sahih Muslim) Si stau si va citesc si mai ales contemplu mizeria si distrugerea adusa de fanatism si ma intreb daca musulmanii normali, oameni ca noi restul vor gasi curajul, puterea si mai ales intelepciunea sa se debaraseze de voi, de interpretarea tendentioasa a religiei si sa inlocuiasca sistemul catastrofal in baza caruia prin jurisprudenta prezentata mai sus a fost confiscata fericirea omului si astfel sa-l regaseasca pe Dumnezeu din om Cel care nu are nevoie de jurisprudenta islamica sa se afle acolo si pe care nu-l intereseaza nici ce zice jafari, tabatai & altii Si care stie ca nu un om perfect infailibil va salva umanitatea, ci umanitatea se va salva atunci cand imperfectiunea umana nu devina infailibila ci se atenueaza prin bunatate. poarta-cunoasterii, on 03 decembrie 2012 - 20:52, said:
PS Ca sa nu raman dator, desi era foarte simplu de gasit: Postarea 17, acest topic, am spus: Edited by ThinkAbout, 04 December 2012 - 08:20. |
|
#29
Posted 04 December 2012 - 13:33
abbulafia, on 04 decembrie 2012 - 01:00, said:
Multumesc, este o clarificare care m-a facut sa inteleg ca cel putin ca BAZA ,CREZUL islamului este acelasi pentru toti. Am sa fac o singura remarca legata de utilitatea dialogului cu Dv. Eu,banuiesc ca si alti cititori ai sectiei Islam,avem cunostiinte sumare."Universitatea populara " ca sa ilustrez.Ori expunerile Dv par a se adresa unor cunoscatori, in vederea dezbaterii si aprofundarii,mai putin a informarii si popularizarii. Stiu,nu se poate face literatura dintr-o expunere istorica, pigmentata cu referiri religioase,insa cred ca trebuie gasita calea de mijloc,aceea care mentine atentia interlocutorulu in desfasurarea subiectului. Ca sa fiu si mai clara, vreau sa pun intrebari,dar ma retine lipsa de cunostiinte in a le formula cat mai elevat Am postat materiale accesibile si cei mai islamofobi s-au plans ca sunt intelepciuni de clasa a V-a. Lucrari de popularizare a islamului sunt peste tot, avem si noi cateva carticele mai simple pentru incepatori dar vrem sa facem ceva diferit pentru un public care vrea sa vada ceea ce e profund in islam, nu formalitatile ce se gasesc pe orice site islamic. Articolele sunt scrise la un anumit nivel si daca le traducem, nu le putem simplifica, dar eu zic ca am tinut totusi calea de mijloc. Puteti intreba orice doriti, nu are nici o importanta forma in care vorbim, ci ideea din spate. La ce bun un limbaj elevat si gaunos, doar de fatada sau care ascunde ganduri si atitudini mediocre? Sunt oameni agramati mult mai curati sufleteste si capabili de ganduri mult mai elevate decat cele ale unor asa zisi intelectuali. Nu neg ca exista si oameni agramati si aroganti cu a caror prostie nu te poti lupta. Imamul Ali as spunea: ''Nu am iesit niciodata decat invingator din discutiile cu oamenii inteligenti si niciodata nu am castigat in fata unui prost.'' Edited by poarta-cunoasterii, 04 December 2012 - 13:46. |
#30
Posted 04 December 2012 - 13:43
poarta-cunoasterii, on 04 decembrie 2012 - 13:33, said:
Am postat materiale accesibile si cei mai islamofobi s-au plans ca sunt intelepciuni de clasa a V-a. funkypair, on 08 octombrie 2012 - 10:42, said:
Ultima oara cand ai insirat un text ai recunoscut ca nici tu nu l-ai citit. Sa iti spun parerea mea despre ce-i mai sus . Texte pentru retarzi , texte pentru oamenii care au o problema pshihica care necesita un tratament subtil si adecvat . Nu poti sa traiesti in anul 2012 dupa astfel de scrieri . Pana si cei de la Miscarea de integrare spirituala in absolut au evoluat si au eliminta o mare parte din scrierile astea SF. Nu vreau sa va critic foarte mult pasiunea ci v-o critic de tot . Reveniti cu picioarele pe pamant si lucrati pentru spirit cum o fac cele cateva miliarde de oameni .Munca , o viata sociala , mai putina barfa si mai multa veselie . Este atat de greu ???Iar de viata vesnica nici nu vrea sa incep sa vorbesc ca imi iau 500 de puncte de penalizare si interdictie de a iesi din casa de la admini ... Daca spui ceva de religia pacii risti nu sa fii catalogat islamofob ci sa ti se ia gatul de pacifista ce este. |
#31
Posted 04 December 2012 - 22:52
#33
Posted 05 December 2012 - 13:42
Ascary, on 04 decembrie 2012 - 22:52, said:
Aveam impresia ca doar eu credeam acestea Ascary, on 03 decembrie 2012 - 20:17, said:
Intocmai,este cartea ce va [te] reprezinta. Scriitorii generatiei noastre sunt Hugo,Cervantes,Dumas,Dovstoieski,Sthendall sau Bronte,ai auzit de ei ? Parta cunoasterii o alta ignoranta care mimeza din vorbe 10 ani de studiu al arabei, de care nu s-a prins nimic Un parlit de plural la "dua" nu poate face, il romanizeaza, nestiind de doowa. poarta-cunoasterii, on 15 noiembrie 2012 - 19:31, said:
foarte evident in duaurile imamului Zain AL Abidin as. Ignoranta voastra este acceptabila, mai nashpa este ipocrizia. Oricum, toti userii softpediei si-au spus aici parerea asa ca texte copypastuite oricum nu spun mare lucru. Iar jurisprudenta islamica si de o traduceti in toate limbile pamantului putin probabil sa fie aplicata A fost un failed in statele locuite de musulmani Toate problemele lumii islamice pleaca de la jurisprudenta si de la ipocrizie. Intr-o lume instruita comparatia dintre bine si rau este mult mai facila Si poarta, pe forum softpedia poti sa ingnori spre bucuria mea Pe forumurile voastrea ati fi aplicat de mult banareea, intrucat va sta in caracter, doua chestii:intoleranta si incultura. Iar in lumea voastra ati fi aplicat moartea Edited by ThinkAbout, 05 December 2012 - 13:43. |
|
#34
Posted 05 December 2012 - 19:46
Deocamdata,pana am sa inteleg mai bine continutul,as vrea sa intreb privind cadrul.
Jurisprudenta este dinamica,se adaptaza cerintelor functie de noile situatii ce apar, de greselile ce se descopera si de noi interpretari mai exacte decat precedentele. Daca cadem de acord ca avem in fata ceva dinamic, intreb: Cum oare se poate implemena un sistem de jurisprudenta fara existenta unui forum cental,cel putin la nivel statal ? Edited by abbulafia, 05 December 2012 - 19:47. |
#35
Posted 05 December 2012 - 22:35
abbulafia, on 05 decembrie 2012 - 19:46, said:
Deocamdata,pana am sa inteleg mai bine continutul,as vrea sa intreb privind cadrul. Jurisprudenta este dinamica,se adaptaza cerintelor functie de noile situatii ce apar, de greselile ce se descopera si de noi interpretari mai exacte decat precedentele. Daca cadem de acord ca avem in fata ceva dinamic, intreb: Cum oare se poate implemena un sistem de jurisprudenta fara existenta unui forum cental,cel putin la nivel statal ? Da, jurisprudenta trebuie sa fie dinamica pentru ca societatile si culturile se afla in continua schimbare. Nu se vor schimba lucrurile legate de credinta, ne vom ruga la fel, vom crede in acelasi Dumnezeu, vom face hajj la fel, dar in cele legate de viata sociala exista numeroase adaptari necesare. Dupa cum v-am spus, la noi jurisprudenta care intereseaza musulmanul e una plurala pentru ca autoritatile religioase din shiism sunt si vor ramane plurale pana la venirea imamului Mahdi as. Centralitatea e data de surse, toate marjele se raporteaza la Coran, sunnah si traditia celor 12 imami dar in chestiunile practice au raspunsuri variate. La nivel statal nu putem discuta despre implementarea unei jurisprudente unitare si perfecte pentru ca asta ar depinde de existenta unui stat islamic care ar depinde cu necesitate de prezenta unui imam ales divin. Nu exista stat islamic adevarat fara sa fie condus de un imam ales divin ori asta nu se va intampla pana la venirea imamului Mahdi as. Restul sunt incercari mai mult sau mai putin reusite si care trebuie sa fie supuse permanent imbunatatirii si corijarii. Ca in orice alt sistem legal. |
#36
Posted 05 December 2012 - 22:50
poarta-cunoasterii, on 05 decembrie 2012 - 22:35, said: Da, jurisprudenta trebuie sa fie dinamica pentru ca societatile si culturile se afla in continua schimbare. Nu se vor schimba lucrurile legate de credinta, ne vom ruga la fel, vom crede in acelasi Dumnezeu, vom face hajj la fel, dar in cele legate de viata sociala exista numeroase adaptari necesare. Dupa cum v-am spus, la noi jurisprudenta care intereseaza musulmanul e una plurala pentru ca autoritatile religioase din shiism sunt si vor ramane plurale pana la venirea imamului Mahdi as. Centralitatea e data de surse, toate marjele se raporteaza la Coran, sunnah si traditia celor 12 imami dar in chestiunile practice au raspunsuri variate. La nivel statal nu putem discuta despre implementarea unei jurisprudente unitare si perfecte pentru ca asta ar depinde de existenta unui stat islamic care ar depinde cu necesitate de prezenta unui imam ales divin. Nu exista stat islamic adevarat fara sa fie condus de un imam ales divin ori asta nu se va intampla pana la venirea imamului Mahdi as. Restul sunt incercari mai mult sau mai putin reusite si care trebuie sa fie supuse permanent imbunatatirii si corijarii. Ca in orice alt sistem legal. aiurea ca te intitulezi.."poarta cunoasterii"! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users