Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...
 BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale
 Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier
 

Redresor auto achizitie

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Vine frigul si m-am gindit sa cumpar un redresor mai bun decit cel pe care il am din 1970 bricolat de cineva . Motivul e ca nu are nici o protectie , incarca de fierbe acc-ul ca sarmalele pe foc , practic distruge tot ce prinde .
M-am interesat de incarcarea optima a acc plumb/acid si am gasit ca incarcarea trebuie facuta la 0,05C , la un acc de 62A trebuie un curent de 62*0,05=3,1A . Am vazut pe forum ca procentul era altul , repsectiv 10% din puterea acc-ului - suporta discutii.
Am gasit diverse redresoare de la 0,8A la 40A dar mi-a atras atentia o firma suedeza ce produce redresoare inteligente in 4 sau 10 trepte de incarcare , CTEK de la care am ales doua modele : mxs 3,6 sau mxs 5.0 . Din cauza diferentei mici de pret m-as duce pe mxs 5.0 plus ca are functia de desulfatare si incarcarea in 8 trepte.
Astept un sfat de la cunoscatori .

#2
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,696
  • Înscris: 07.02.2003

View PosthemTT, on 07 octombrie 2012 - 11:28, said:

repsectiv 10% din puterea acc-ului - suporta discutii.
Asta e corect dar realmente nu prea conteaza mai ales cand este mai mult curent decat necesar, sa nu uitam ca masina baga la greu in acumulator, nu ca redresorul, e limitata doar in tensiune Posted Image

View PosthemTT, on 07 octombrie 2012 - 11:28, said:

Am gasit diverse redresoare de la 0,8A la 40A dar mi-a atras atentia o firma suedeza ce produce redresoare inteligente in 4 sau 10 trepte de incarcare , CTEK de la care am ales doua modele : mxs 3,6 sau mxs 5.0 . Din cauza diferentei mici de pret m-as duce pe mxs 5.0 plus ca are functia de desulfatare si incarcarea in 8 trepte.
Astept un sfat de la cunoscatori .
Ia unu chinezesc in 7 trepte in comutatie si uita de suedeji ca o sa coste de te rupe si nu face.
http://www.mivarom.r...e-5000ma-p-7550
Asta e produsul ideal pentru orice baterie cu acid intre 30 si 70Ah, merge si la baterii mai mici gen alea de UPS dar le incarca mai rapid, fara sa le strice. Daca ai aro sau utilaje cu baterii mai mari de 70Ah ia varianta de 10A.

Edited by andreic, 07 October 2012 - 13:14.


#3
Mircel

Mircel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,427
  • Înscris: 01.10.2005

View PosthemTT, on 07 octombrie 2012 - 11:28, said:

nu are nici o protectie , incarca de fierbe acc-ul
Până să te hotărăşti ce să cumperi, încearcă o încărcare a acumulatorului cu actualul redresor dar inseriat cu un bec de far cu cele 2 filamente în paralel.
Vezi dacă mai fierbe. Dar nu-l lăsa mai mult de 10 ore.
Măsoară, dacă ai cu ce, tensiunea în gol la ieşirea redresorului. Ar trebui să fie < sau = 14,5V.

Edited by Mircel, 07 October 2012 - 13:16.


#4
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011

View Postandreic, on 07 octombrie 2012 - 13:11, said:

Ia unu chinezesc in 7 trepte in comutatie si uita de suedeji ca o sa coste de te rupe si nu face.
Acela va fi cred in final , efectiv face aproape tot ce e pe mxs 5.0 doar carcasa si dimensiunile difera putin .
Multumesc de adresa , da , costa mai bine de jumatate din celalalt...


View PostMircel, on 07 octombrie 2012 - 13:12, said:

Până să te hotărăşti ce să cumperi, încearcă o încărcare a acumulatorului cu actualul redresor dar inseriat cu un bec de far cu cele 2 filamente în paralel.
Vezi dacă mai fierbe. Dar nu-l lăsa mai mult de 10 ore.
Măsoară, dacă ai cu ce, tensiunea în gol la ieşirea redresorului. Ar trebui să fie < sau = 14,5V.
Daca ajung sa nu mai pot porni nu e problema , am cu ce sa dau curent , mai mult am nevoie pentru intretinerea acc-ului, pe timp de iarna circul foarte putin cu masina personala .
Acel redresor vreu sa poata incarca si acc tip agm si gel , ce mi-a indicat @andreic este excelent . Am mai gasit de la bosch ceva apropiat dar tot la pret mare . Ramine "chinezismul" Posted Image

#5
spik1

spik1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,634
  • Înscris: 12.08.2012

View PosthemTT, on 07 octombrie 2012 - 17:41, said:

Acela va fi cred in final , efectiv face aproape tot ce e pe mxs 5.0 doar carcasa si dimensiunile difera putin .
Multumesc de adresa , da , costa mai bine de jumatate din celalalt...



Daca ajung sa nu mai pot porni nu e problema , am cu ce sa dau curent , mai mult am nevoie pentru intretinerea acc-ului, pe timp de iarna circul foarte putin cu masina personala .
Acel redresor vreu sa poata incarca si acc tip agm si gel , ce mi-a indicat @andreic este excelent . Am mai gasit de la bosch ceva apropiat dar tot la pret mare . Ramine "chinezismul" Posted Image

Nu-i mai simplu sa ai baterie buna si sa pornesti masina ,macar,15 min pe saptamana ? O mai dezmortesti un pic, mai vorbesti cu ea, ce naiba , o lasi de izbeliste toata iarna ?Posted Image

Edited by spik1, 07 October 2012 - 21:34.


#6
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Nu , nici chiar asa sa o las uitata in parcare , o pornesc cel mult la 10 zile si o las nu dupa ceas ci pina ajunge apa la temperatura maxima .
Am nevoie de redresor si pentru un acc tip agm , plus ca nu-mi plac redresoarele/incarcatoarele la care nu sti ce se intimpla sau mai pe scurt , pentru acc ni-mh de la aparatele foto folosesc un incarcator maha c9000 care da toate detaliile , are mai multe optiuni , regenerare acc etc iar pentru masina am o besica de redresor care incarca dupa starea vremii Posted Image , niciodata nu mi-a placut sa aplic "las ca merge si asa" , chiar daca nu e bine macar incerc iar ce mi-a recomandat @andreic nu este la un pret de sarit in apa iar raportat la un incarcator clasic de la Bosch sa spunem , de 6A cu traf este chiar mai ieftin - cele cu traf daca scade tensiunea sub 220V o iau pe aratura , cele in comutatie functioneaza ok si la 180V .
L-am comandat pe cel recomandat de andreic , multumesc . Revin cu impresii dupa prima utilizare , la rewiev-uri spun cei care l-au folosit ca merita nota 11 din 10 ...

Edited by hemTT, 08 October 2012 - 11:26.


#7
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
A sosit in perfecta stare . Mic, usor de folosit, manual in limba romana , nu biriie . L-am testat pe un acc de 55A montat pe masina , merge excelent . Mai jos atasez poze pentru a se vedea gabaritul, in pachet vin si 4 holsuruburi pentru montaj in masina sau in garaj pe perete, cost cu transport 156 lei. A sosit nesperat de repede din Alexandria avind in vedere ca am ales PTTR-ul.

Edited by hemTT, 11 October 2012 - 19:57.


#8
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Aparatul a fost verificat pe mai multe tipuri de acumulatori intre timp :
-nu trebuie scoase dopurile de pe elementi in timpul incarcarii, nu fierbe nimic
-programele se deruleaza in mod automat fara interventie exterioara
-este primul redresor care chiar incarca un acumulator si asta se simte pe termen lung , respectiv 10 zile de cind urmaresc
-am lasat 2 zile un acumulator sub tensiune de mentinere fara sa-mi fac griji
- am reusit sa resuscitez un acc de ups care aparent era de aruncat, pus apa pina la nivel , inchis si pus la incarcat. Desi era de 7A l-am pus fara griji dupa sfatul lui @andreic - l-a incarcat rapid fata de un acc auto dar calitativ perfect.
La contra pot pune doar ca nu poti incarca rapid un acumulator , sa spunem 30 minute si sa pleci la serviciu si timpul destul de lung de incarcare daca acc este de 70A si descarcat, trece de 14 ore.

#9
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,696
  • Înscris: 07.02.2003
Iata si poze de interior pentru cine e curios si nu vrea sa demonteze Posted Image Primele doua de ansamblu, a treia este o modificare facuta de mine, 100uF@200V in loc de 47uF pentru o stabilitate mai buna a intrarii (adica mai mult de chi chi, la alea de 10A se pune 150uF), ultima senzorul terminc RT1, cand trece de 50-50 grade pleaca ventilatorul.

Attached Files


Edited by andreic, 20 October 2012 - 12:48.


#10
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am ramas placut surprins ca desi e "chinezism" arata bine lucrat si are piese, chiar are piese Posted Image nu e cheala , comparat asa la repede are mai multe piese ca o sursa de calc no name si aia scoate vreo 3,4 tensiuni .

#11
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am gasit azi la Lidl un redresor dragut , mic, cu posibilitate comutare 6/12 volti - pentru cine doreste ceva ieftin si (cred) util , costa 79,9 lei

#12
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,696
  • Înscris: 07.02.2003
Am inteles ca ala are un minim de automatizare, chiar daca nu e complex ca ala chinezesc limiteaza tensiunea la incarcare ceea ce e oki. Daca-l testezi mai mult sau ai un manual al lui detaliat posteaza-l.

#13
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

M-am interesat de incarcarea optima a acc plumb/acid si am gasit ca incarcarea trebuie facuta la 0,05C , la un acc de 62A trebuie un curent de 62*0,05=3,1A . Am vazut pe forum ca procentul era altul , repsectiv 10% din puterea acc-ului - suporta discutii.
Pai nu suporta discutii. Teoria e clara. La un acumulator complet descarcat (tensiunea in gol sa nu scada sub 10,8V) se porneste cu 10%. Daca esti curios sa vezi ce si cum, o sa observi ca la un grad de descarcare mare a bateriei, tensiunea la bornele redresorului va fi destul de scazuta, poate sa stea si pe 12V sau chiar sub 12V. In acelasi timp, insa, curentul absorbit de baterie va fi foarte mare. Aici intervine "inteligenta" redresorului, care nu trebuie sa lase curentul mai mare de o valoare apriori stabilita. Pentru bateriile auto, este recomandabil un 6,5 A maxim. Nu sariti, stiu ca e sub aia 0,1C. E, pe masura ce bateria se incarca, tensiunea la borne va creste, iar curentul absorbit va scadea. Pana unde va scadea ? Aici intervine iarasi "inteligenta" lui, care-i spune ca atunci cand tensiunea masurata la borne este de 14,4 V, redresorul taie incarcarea si mai lasa pe baterie un curent de mentinere de 100mA, sa zicem. Exact aia nu facea redresorul tau din 1970. Dar prin anii 80 a parut parca in tehnium, daca nu ma insel, o schema cu componente discrete care costa mult mai putin decat acel redresor de la mivarom, asta tinand cont ca ai deja transformatorul. Bine, acolo iti trebuie si cineva care sa ti-o manufactureze si sa ti-o calibreze.


Oricum, daca se respecta acea forma de unda data si in manual, dar si pe eticheta produsului, cred ca per total, merita banii. Mai merita si prin prisma gabaritului si a greutatii. Dar nu stiu cate baterii o sa desulfatezi tu de-a lungul timpului.


Problema este insa si de alta natura: o sa te ajunga daraua mai mare decat ocaua cu montatul si demontatul bateriei. In scurt timp o sa-ti dai seama ca e mai productiv sa-ti iei o baterie noua care te va tine lejer 4 ani, decat s-o incarci pe asta. Daca nu mergi cu masina, iarasi belea, este mai bine s-o pui in conservare intr-un loc mai calduros decat s-o lasi pe masina si s-o incarci din cand in cand, chipurile, pentru mentinere. Ea se va sulfata incet-incet si nici mama redresorului in n-spe mii de trepte/stagii n-o va mai resuscita.

Edited by cristi.r, 03 November 2012 - 12:11.


#14
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am vreo 3 sau 4 montaje facute din Tehnium dar ... la unul trebuie setat manual voltajul , la altul nu decupleaza altul inca e in stadiul de schema "paianjen" (fara cablaj) , trebuie sa leg ampermetru in serie sa vad ce se intimpla la el etc , asa ca am cautat ceva mic, util si inteligent. De doua ori pe an verific acumulatorul de la a la z , la 1300 am avut o baterie varta de 55 care a mers fara probleme vreo 8 sau 9 ani . Pentru frig am facut husa la acumulator aproape de cind am luat masina . Nu circul mult cu ea dar de cind ma stiu nu mi-a placut sa las masina defecta in parcare , indiferent de temperatura sau nefolosire trebuie sa plece la prima cheie ca de nu bucati fac tot motorul Posted Image . La doua saptamini dupa ce am luat-o nu a pornit nici dupa 7-8 chei . nu stiam de forumul dedicat marcii asa ca am dat :injectoare, capac culbutori , motoras pas cu pas ...juma de motor pina un cunoscut mi-a spus de acel senzor de volanta , da nu m-am lasat pina nu a mers asa cum vreau , mor cind vad masini la care trebuie sa dai la automat 5 minute sa plece motorul . La aia mare cind sunt -15/-20 grade porneste fara sa spuna mic la prima cheie si atunci sa te lasi la un motoras dinasta mic sa faca pe smecherul ? Si mai am o pasarica , nu-mi place sa montez nimic din categoria consumatorilor electrici care nu au venit cu masina, gen :beculetela picioare, becuri suplimentare , becuri de alt wattaj , nu dau curent la nimeni de la masina personala/nu iau curent de la nimeni, efectiv ma duc si cumpar o baterie noua si nu spun la nimeni nimic, ma grabesc undeva , nu-i nimic , iau taxiul si rezolv dupa.

#15
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Palmares :
4 acumulatoare Rombat intre 45- 75Ah "fara intretinere" resuscitate - merg perfect. Ghilimelele sunt puse pentru ca in fiecare am bagat apa de la 200ml pina la 500ml
un acc Varta de 90Ah resuscitat si merge de 4 luni fara probleme pe un suv
peste 10 de acc pentru ups si motocicleta
Deci - acest incarcator isi merita banii fata de alte minuni gasite prin comert

Intrebare : cum scot eu capacele la un acumulator Rombat Premier ? ( tot fara intretinere) , intreb ca asta e mai cu schepsis  .
Am primit o suma considerabila pe al meu optima yellow si o dau dar vreu sa-mi iau un Premier de 65Ah si cum imi place sa stiu de la inceput ce are inauntru intreb ca sa nu ma apuc sa stric ceva la ea Posted Image

Edited by hemTT, 29 January 2013 - 18:57.


#16
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Foarte bun review-ul asta, pentru cine este interesat de aspect.

Capacele la premier sunt bagate prin "clic", deci nu prea stiu cum o sa le scoti, fara sa afectezi plasticul din zona. Bateria are arestor de gaze pe lateral, deci nicio grija in privintele

Sper sa nu pun intrebare tampita, dar ce te astepti sa gasesti inauntru ? Este noua bateria, sau ?

#17
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Inauntru - ma refer la iesirea din garantie cind o pot desface sa verific electrolitul si daca e necesar sa mai pun apa distilata .
"Este noua bateria" azi o cumpar de la reprezentanta Rombat Cj.Posted Image , dar asa imi place mie sa stiu ce si cum Posted Image

#18
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am luat Rombat Premier 65Ah/640A(en), original a venit cu 62Ah/540A(en)
Am disperat vinzatorul Posted Image in sensul ca i-am pus o tona de intrebari, de exemplu :
care e diferenta de fabricatie intre premier si calciu ?
cu ce-i mai buna premier ca si calciu ?
care e data de fabricatie a acumulatorului si cum se citeste codul ?
de ce scrie "fara intretinere" cind acumulatorul e cu acid lichid in el si prin proces chimic/caldura are o pierdere de 2% apa/element
raspunsurile au fost evazive , la diferente mi-a spus ca amperii si bacul ; la calitate premier , de ce ? pentru ca e mai noua tehnologia , nu mi-a dat "codul" de citire al stantarii de pe baterie dar mi-a spus ca e prin octombrie 2012 , aici va rog daca stiti sa-mi spuneti cum decodific 9225D1.
La ultima raspunsul e : nu exista acumulator cu acid lichid liber in element fara pierdere !
Desi nu trebuie am pus-o pe incarcator pina miine sa vad dupa ce analizeaza ce spune , pina acum a stat pe pragul "3"(incarcare ) 20 minute ceeace arata ca acumulatorul e incarcat , a venit cu 12,59 volti inainte de incarcare .
Nu vreau sa cred ca e mai veche de 6 luni ... ca miine sunt la (pe) el la magazin - l-am rugat frumos inainte sa o iau . Oricum are garantie si de-i mai veche o pun pe aia mare si dau la automat pina o scurcircuitez Posted Image (desi nu cred ca-i in stare sa invirta un 12V de 36000)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate