Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Noua Dacia Sandero
Last Updated: Nov 21 2012 19:22, Started by
mateiuli
, Sep 18 2012 14:14
·
0
#127
Posted 20 November 2012 - 16:35
Mda, bine zis handicapat; banuiesc insa ca cei ce nu trec in ruptul capului de 3000rpm se vor bucura.
|
#128
Posted 20 November 2012 - 17:10
closchkutza, on 20 noiembrie 2012 - 16:15, said:
Cam handicapat motorul ala, de la 3500 rpm in sus isi da duhul iar si orice turare peste 4500rpm este risipa de benzina si timp. Pe de alta parte nici motorul pe care il inlocuieste nu e vreo piesa de arta, curba reala a cuplului este destul de dubioasa. 1.6.png Cu toate astea, avea vana de pe la 2000 rpm pana pe la 5000 rpm(de la 2000 la 3000 asa..mai fara tragere de inima). Eu n-am mai vazut o curba de cuplu ca asta, la 2500 e mai mare ca la 3000. Ce e cu valul ala de la inceput ? Dupa 5000 inteleg sa scada (o si face). Hai sa calculam 2000-3500 rot/min, ca mai ajungi si pe-acolo, asta ca sa nu se supere unii (care vor sa auda sunetul ragusit de fiara salbatica in 3 cilindri si capacitate cilindrica de motoreta a TCe 90-ului). La Tce 90 avem pe plaja 2000-3500 rot/min aprox: 35-67CP si 130-135NM La 1.6 avem tot pe plaja 2000-3500 rot/min aprox.: 30-58CP si 110-120NM |
#129
Posted 20 November 2012 - 17:19
Daca te uiti pe materialele promo scoase pe piate de producator intr-adevar, nu vezi chestia asta pentru ca au grija sa nu arate. Ce am pus eu este curba reala, masurata pe dyno. Si realitatea nu e prea roza. Valul de la inceput..probabil au incercat sa uniformizeze cat se poate curba aia de cuplu si asta este tot ceea ce le-a iesit. Oricum, la toate masinile este cam la fel, cuplul urca si coboara in functie de turatie (nu e ca in materialele promo, unde au grija sa "acopere" gaurile) chestia care conteaza este cat de mult variaza.
Da, clar ragusitul ala mic in 3 cilindri are vlaga mai multa in el pe plaja 2000-3500 rpm, problema este ca ramane fara dupa. Si asta este trist. Da, ca strict masina de oras este ok, insa daca vrei sa faci o depasire, se schimba treaba. Ala de 1.6 incepea sa traga cu adevarat unde asta termina de tras, aveai o rezerva de putere, chiar daca initial, pana la 3000-3500 nu facea mare branza (in comparatie cu asta mic, cel putin). Eu unul prefer un motor cu o valoarea de cuplu maxim nominala mai mica insa cuplul bine distribuit pe o plaja cat mai larga decat un motor care da tot ce poate in 1500rpm si apoi se duce la somn. Edited by closchkutza, 20 November 2012 - 17:21. |
#130
Posted 20 November 2012 - 17:31
N-as spune ca moare dupa 3500, de ce spui asta ? Daca te uiti atent de la 5000 more cuplul si cam de la 5500 puterea. La 5000 (mai sus n-are rost sa te duci, sa fim seriosi) ai 88 cai (de altfel si puterea maxima) si 125 NM. Ia uita-te la 1.6 sa vezi, la 5000 ai si mai putini cai, si mai putin cuplu. (vreo 82 cai si 115 NM).
Bine, ca sa fim corecti pana la capat ai spus ca la 1.6 datele nu sunt cele oficiale, ci cele reale, date de dyno. Pe semne ca si pe TCE daca-l pui pe dyno, altfel stau lucrurile (in rau). Pana acum nici la turatii mari, nici la turatii mici, 1.6-le nu invinge. La taxe si consum, clar nici acolo nu castiga. Mai ramane la capitolul fiabilitate, asta o sa vedem in viitor. Edited by Alex-Softpedia, 20 November 2012 - 17:31. |
#131
Posted 20 November 2012 - 17:42
Tine cont de faptul ca graficul prezentat de rino pentru ascutitoarea turbata nu tine cont de pierderile din transmisie, pe cand graficul de la 1.6 tine cont de asta. La capitolul asta doar la TSI-urile VAG-urilor am vazut putere/cuplu pe dyno la fel ca in brosura si asta pentru simplul fapt ca motoarele alea scot de fapt mai mult decat declara VAG-ul in brosura.
Legat de ceea ce ai zis tu, intr-adevar, pare sa fie o zona de la 2000 la 4500 rpm in care ai putea sa bagi depasiri. Pe de alta parte, este foarte posibil (aici chiar nu stiu) ca turbo-ascutitoarea sa fie echipata cu o cutie cu etajare mai lunga decat 1.6-le si...atunci e groasa treaba. Edited by closchkutza, 20 November 2012 - 17:46. |
#132
Posted 20 November 2012 - 20:51
eu unu am intrebat si pe forum si la vocea clientului rapoartele din cutie(daca sunt cele vechi sau sunt cele noi de la clio), tocmai pentru a vedea cum e etajata cutia. dar nici un raspuns, se pare ca sunt singurul care pun intrebari din astea stupide. oricum daca e cutia de pe noul Clio e lunga pentru a favoriza consumul. daca e cutia veche va fi un pic mai dinamica masina cu rapoartele putin mai scurte.
eu acum nu stiu care e dar nu ma deranjeaza nici o varianta, doar ca ma roade rau curiozitatea asta si nici nu pot testa masina ca sunt pe mare. dar vin eu acasa si pana atunci poate o sa imi raspunda si cei abilitati sa faca asta prin vocea clientului. ca daca nu vrei sa informezi clienti atunci cum speri sa vinzi ceva daca tu nu esti in stare sa oferi o informatie, cum sa imi rezolvi problemele de garantie, de litigiu intre mine client si service. |
#133
Posted 21 November 2012 - 09:46
Octavian___, on 19 noiembrie 2012 - 17:32, said: Mai bine o laie, si datele spun ca e mai lenes decat 1.6 mpi (E4) si se simte din plin cand bagi acc in podea. Dupa doua drive teste aminceput sa ma conving de ce poate 0.9 tce, e sub 1.6 mpi la performante. Il cotasem undeva peste, dar m-am inselat (prima data am mers cu masina incarcata si am crezut ca de aia e lenes). Daca nu-l turezi in 5000 rpm e varza. hemTT, on 19 noiembrie 2012 - 20:15, said:
Da s-o rod inca treaba ... ca acuma ma duc si ii scot doua pistoane la a mea si ii pun un ventilator de baie pe post de turbina . Motor excelent de oras dar cu 5 persoane si bagaje taitai la deal cu turbo cu tot. |
#134
Posted 21 November 2012 - 09:59
Tare rau, pe topicurile de BMW, sau Mercedes parca nu se discuta atat de motoare, cuplu, curbe de putere, momentul maxim, rapoarte cutii, dinti pinioane etc !!!
p.s. Ce-or conta atat datele astea nu stiu, doar vorbim de cea mai ieftina cutie din clasa ei ! Edited by tavktm, 21 November 2012 - 10:09. |
#135
Posted 21 November 2012 - 10:21
#136
Posted 21 November 2012 - 19:22
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users