Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
INSTALATIE GPL
Last Updated: Sep 05 2023 09:23, Started by
iimmarcos
, Jan 03 2012 17:50
·
10
#1
Posted 03 January 2012 - 17:50
AS VREA SA MONTEZ O INSTALATIE GPL PE MASINA .AM UN WV.PASSAT 1,6 DIN 99.CE MA SFATUITI?
|
#2
Posted 03 January 2012 - 18:24
Ia si puneti. Daca poti sa iti pui instalatie Multipunct e si mai bine.
O sa ajunga pana la vara litru de benzina 6lei. La noi la la nimeni... |
#3
Posted 03 January 2012 - 18:28
#4
Posted 03 January 2012 - 18:30
Da' litrul de GPL e 3 lei. E aproape la jumate.
Si nu se uzeaza motorul. |
#5
Posted 03 January 2012 - 18:59
Nu este nici o uzura suplimentara, este FOLCLOR (a spus chiar faimosul inginer Iustin Capra), nu este nici o pierdere de putere, am mers pe gpl si poti sa ma crezi.
|
#7
Posted 31 January 2012 - 20:00
Salut!
Mai multe informatii despre GPL si instalatiile auto GPL poti gasi pe GPL-NLP . Pentru orice nelamuriri sau intrebari, nu ezita sa ne intrebi aici sau pe site. Iti vom raspunde cu cea mai mare placere si seriozitate. Promotie pentru toti utilizatorii de pe forum care sunt din Bucuresti! Daca detii un autovehicul ce ruleaza pe benzina si are norma de poluare EURO 5, iti poti monta o instalatie GPL de la NLP numai cu 900 ron (montaj inclus)! Pentru oferta, contactati-ne aici! Grabeste-te, oferta este limitata! Imi cer scuze moderatorilor, nu vreau sa sune asa tare a reclama. Pe site sunt doar informatii legate de GPL si instalatii GPL, iar oferta poate fi binevenita tuturor cititorilor dumneavoastra. Va multumesc! |
#8
Posted 09 March 2012 - 22:54
iimmarcos, on 3rd January 2012, 17:50, said: AS VREA SA MONTEZ O INSTALATIE GPL PE MASINA .AM UN WV.PASSAT 1,6 DIN 99.CE MA SFATUITI? da, ai consumul cu cca. 1-1,5 l in plus fata de benzina.economia pe care o faci este intre 20-35%in functie de nr. de km parcursi la5000km am calculat ca am economisit cca.22% fata de folosirea benzinei.am luat in calcul in ambele variante reviziile periodice,gpl+benzina,respectiv benzina. iarna de la-20 de grade vei merge pe benzina,dar din practica poti merge si la -22grade.trecerile de pe benzina pe gpl se fac instaneu si automat fara sa se simpta in mers. |
#9
Posted 10 March 2012 - 00:04
horia100, on 9th March 2012, 22:54, said: am logan1,4 pe gpl nu se simte diferenta intre mersul pe benzina si gpl.vei avea la revizia anuala sau in functie de citi km faci 2-300 de lei in plus schimbul de filtre.o sa ti se dea un grafic cu reviziile pe care trebuie sa le faci. da, ai consumul cu cca. 1-1,5 l in plus fata de benzina.economia pe care o faci este intre 20-35%in functie de nr. de km parcursi la5000km am calculat ca am economisit cca.22% fata de folosirea benzinei.am luat in calcul in ambele variante reviziile periodice,gpl+benzina,respectiv benzina. iarna de la-20 de grade vei merge pe benzina,dar din practica poti merge si la -22grade.trecerile de pe benzina pe gpl se fac instaneu si automat fara sa se simpta in mers. Datorita instalatiilor secventiale de ultima generatie, tot ce a zis Horia100 este adevarat. Mai pot adauga ca trecerea de pe benzina pe gpl poate fi setata sa se faca si la alti parametri. Totul se face din calculator. |
#10
Posted 28 December 2012 - 17:07
Am o Laguna 2.0T 170cp pe care am si Unichip montat, harta optimizata oferind o putere de 200cp masurati pe dyno. Masina a fost cumparat de noua si acum dupa 7 ani are doar 107000km. Cum nu se stie daca taxa de poluare va fi eliminata iau in calcul si aspectul montarii unei instalatii GPL. Ca atare am vorbit cu mai multe firme si pentru motorizarea mea ar fi pretul de 2700 lei sau hai sa spunem rotund 3000 lei (poate iau rezervorul cel mai mare si cel mai bun). Intrebari:
- avand in vedere ca am doua harti (stock si optimizata), in cazul in care folosesc GPL instalatia preia datele din calculatorul masinii sau si din Unichip? - de ce trebuie neaparat sa se treaca pe GPL de la o anumita temperatura? - care sunt costurile cu reviziile si filtrele intr-un an? Asta e important pentru a vedea daca e rentabil. Unii au spus ca e mai delicat ca am injectie indirecta de benzina si turbina dar la firmele la care am vorbit erau cateva TFSI proprietate (injectie directa in schimb) care mergeau fara probleme. Socrul meu are si o Corsa 1,2 GPL Tech (cu instalatie din fabrica) si parca pornirea o face si pe gaz daca la oprirea motorului era pe gaz... nu-s sigur dar parca asa ceva. Cert e ca injectoarele sunt sensibil mai zgomotoase la relanti cand functioneaza pe GPL, pana si-a dat seama care-i cauza a durat ceva... |
|
#11
Posted 30 December 2012 - 17:55
Incerc sa-ti raspund eu :
- nu conteaza cate harti ai , ECU GPL ia semnalul direct din injectoarele benzina , deci am putea spune indirect din ECU benzina - GPl nu poate fi vaporizat eficient decat dupa 40-50 grd , de asta trebuie sa astepti sa se incalzeasca si apoi comutarea se face automat - la mine de ex ( Tomasetto Stag 200 ) 100 ron costa 2 fltre inclus manopera si se face o data pe an ( recomandat la 10.000 km aprox , depinde de unde bagi gaz ) Asta in service sa pastrez garantia , daca vrei sa le schimbi singur iesi mai ieftin.... Nu stiu cum e la Corsa dar la toate instalatiile de pe piata din Ro nu mai ai nici o grija , comutarea benzina-GPL si viceversa se face automat , functie de cum ti-ai setat parametrii in ECU GPL. Parerea mea : estimarea de 2700 ron e destul de optimista pt ca la un motor turbo e un pic mai dificil , recomandarea mea ar fi sa mergi la un instalator care a mai facut asa ceva si nu face experiente pe motorul tau De ce ai ales unichip , care este avantajul fata de un remap clasic ? Cei 200 CP sunt masurati sau estimati ? Consumul a crescut dupa remap , in aceleasi conditii de sarcina ? Edited by alc2, 30 December 2012 - 18:04. |
#12
Posted 31 December 2012 - 11:02
Probabil ca instalatia va fi montata la un service/atelier de genul asta:
http://www.instalati...-efectuate.html care are comentarii pozitive atat despre personalul muncitor cat si in ce priveste ordinea in atelier. La ei pretul e cca 3000-3500 lei pentru BRC (care e mai scump ca Landi Renzo) si ei oricum erau mai scumpi cu 300 lei fata de acelasi produs oferit de atelierul de langa orasul meu. Referitor la Unichip: am vrut in primul rand sa evit pierderea hartii originale (sunt destui care au avut probleme cu remaparea) iar acum comut instant din selector ori pe harta originala ori pe cea optimizata. Nu mai spun ca la ITP merg cu harta stock... Harta optimizata o folosesc doar cand am nevoie/chef dar de regula cum merge mai mult sotia masina e pe harta stock. Apoi am vrut sa se faca o harta optimizata in timp real pentru motorul meu, la remapare se ia o harta si se suprascrie pentru aceeasi motorizare fara sa se tina cont ca exista diferente intre motoare. Avand in vedere ca optimizarea s-a facut pe dyno, puterea este cea masurata si se simte, cuplul a crescut de la 260 la 330Nm. De 4 ani nu am probleme, consumul e in functie de cum o calci dar daca se pastreaza conditiile de sarcina in mod normal ar trebui sa scada insa este insesizabil. |
#13
Posted 03 January 2013 - 15:44
Pana la urma in cazul meu (cu doua calculatoare) e posibil sa folosesc GPL pentru ambele situatii sau nu? Nu cumva instalatia de GPL va fi legata la ECU original si eu sa folosesc harta optimizata doar pe benzina?
|
#14
Posted 03 January 2013 - 19:38
Cele 2 calculatoare au un singur "output" , mai exact injectoarele de benzina ( sigur ECU comanda si actuatorul VGT , EGR ,etc, insa nu despre asta vorbim acum ) iar ECU Gpl de acolo va lua semnaul , pacalind ECU benzina in acelasi timp si facandu-l sa creada ca injectoarele benzina sunt inca acolo si functioneaza.....scuze pt exprimarea atehnica. Scenariu : treci de la mapa stock la unichip , in afara de presiune turbo , presiune injectie , etc si alti 100 parametri care se modifica , deci timpii de injectie modificati ( indiferent ce senzori si ce ECU este folosit ) vor fi cititi de ECU GPL si comandati ca atare.
Daca vrei more info , lasa-ma sa dau un search , nu mai stiu pe ce forum am gasit o discutie cu un nivel tehnnic ceva mai ridicat , revin..... Edited by alc2, 03 January 2013 - 19:38. |
#15
Posted 03 January 2013 - 19:53
Ar fi ok mai ales ca nu sunt sigur de un lucru: acest aspect sa fie cunoscut si de mesterii care pun instalatia. Am sunat la o firma din Buzau (Veresti) care are cateva duzini de masini de toate marcile facute si cucoana de acolo mi-a spus ca e posibil sa mearga doar cu harta stock (aia din ECU masinii). Acum daca ei stiu unde "sa se intepe" in circuit (a.k.a inaintea injectoarelor de benzina) treaba e ca si rezolvata, voi putea avea si harta optimizata pe GPL. Nu ca m-ar deranja in mod special deoarece 95% merg cu aia originala dar e bine sa stiu ca sa nu fiu pacalit. Multumesc anticipat.
|
|
#16
Posted 03 January 2013 - 20:49
Nu stiu unde am citit de GPL pe turbo , aici e ceva pe aproape dar nu ce vrei tu . Dar daca se poate unichip + GPL pe aspirat inseamna ca se poate si pe turbo ,nu ? Exemplu
1, 2 L.E. 1 Oricum mai priceputi ca la Vernesti nu gasesti , deci e cam singura optiune LE. 2 Daca ai timp sa citesti un topic stufos ,cu mult off topic dar prin care mai gasesti 10% info utila , aici . Eu am folosit metoda descrisa acolo pt a "seta" ECU Gpl mai bine decat stia instalatorul . Cred ca ar fi bine sa continuam pe mess ( daca nu ai id-ul trecut la profil , da-mi un PM te rog ) aici am cam monopolizat discutia Edited by alc2, 03 January 2013 - 20:51. |
#17
Posted 03 January 2013 - 21:01
Eu cu 100€ am luat o instalație care bagă un ulei special pentru protecția supapelor, gazul fiind uscat supapele sunt expuse și se mănâncă în timp. E singura chestie la care trebuie atenție.
Am multipunct pe modeo mk2 combi 1.6, merge de rupe. Iarna merg 2-3 km pănă trece pe gaz din cauza temperaturii, vara aproape că uit de benzină. Dacă nu aveți instalație din aia de ungere, mai dați din când în când benzină. Numai bine și drumuri ieftine! |
#18
Posted 03 January 2013 - 21:14
Oricum pornirea e pe benzina si la cca 1000km se recomanda un 50km de mers pe benzina.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users