Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Despre dimensiuni cauciucuri
Last Updated: May 24 2006 15:01, Started by
celebris3
, Oct 10 2005 08:35
·
0
#1
Posted 10 October 2005 - 08:35
Am un Opel Vectra 2.0i pentru care am cumparat cauciucuri de iarna sh. Cele cumparate, nu sunt de aceeasi dimensiune cu cele din carte, pentru ca cel de la care le-am cumparat la telefon mi-a zis ceva, in realitate era altceva, iar eu am vazut prea tarziu diferenta. Concret: in carte scrie 195/60 R14 iar cele montate acum sunt 175/80 R14 (daca am retinut bine). Oricum, sunt mult mai mari la diametru.
Inainte aveam pe fata 185/60. Am observat un lucru: la aceeasi turatie, parca am o viteza mai mare. Adica, la viteza a 3-a la 50-60km/h aproape 2000rpm si consum mic. La drum, in a 5-a inainte la 120/h aveam un consum de 5% iar acum de 6,5-7% la aceaasi viteza... Nelamuririle mele: o viteza imi este indicata corect? o are vre-o influenta faptul ca sunt alte dimensiuni ale cauciucului pentru functionarea masinii (cutie, franare, etc.)? o ce reprezinta numerele acelea? (presupun ca niste coduri sau dimensiuni, dar concret nu stiu)... |
#2
Posted 10 October 2005 - 09:25
primul numar e latimea, in milimetri. Al doilea e % din latime, si reprezinta talonul (de ex. 195/60 inseamna ca talonul e 195*0.6. Al treilea e raza, in toli (un tol=2.54 cm). Deci raza rotii e n3*2.54+n1*n2/100
Tu esti sigur ca ai 195/60 14 ? si nu e 15 ? acel R vine de la Radial, care e metoda de fabricare a rotilor (cea mai folosita azi...) BTW, stiati ca anvelopele radial se rodeaza si au efect de memorie ? daca a fost montata sa se roteasca intr-un sens, dupa aia nu e bine sa-i schimbi sensul. Multe au o sageata care indica un sens, pentru treaba asta. edit: tu ai consum mai mare pentru ca viteza e mai mare, si frecarea cu aerul se simte... ai grija la radar, ca te pacaleste vitezometrul Nu stiu ce influenta au asupra stabilitatii, insa accelerarea si franarea sunt slabite din cauza razei mai mari -> cuplu mai mic. Edited by dragos_avram, 10 October 2005 - 09:28. |
#3
Posted 10 October 2005 - 12:37
sigur astea sunt datele: 195/60 ZR 14
dragos tks pt raspuns. Deci sa inteleg ca nu este o problema ca am lungimea cauciucului mai mare? Eu am facut analogia ca la biciclete: la acelasi tip de pinion (16 dinti, sa zicem), o roara de 24 si una de 28: cea mai mica va merge la o viteza mai mica, la acelasi nr de rotiri ale pinionului fata de cea mai mare; nu stiu daca viteza integistrata de vitezometrul meu de la masina va indica corect, ca eu stiu ca el ia "semnalul" de la cutia de viteze (adica de la pinion). Gresesc undeva? Este sau nu viteza indicata eronata... |
#4
Posted 10 October 2005 - 12:41
este gresita...
calibreaza-te la radarul dintre casa presei si arcul de triumf ps. cum ai reusit sa montezi alte cauciucuri pe masina? |
#5
Posted 10 October 2005 - 13:56
Pai cauciucurile le-am luat de la un tip cu tot cu jante, la 1 mil bucata, care avea tot Opel, dar un model mai nou (care folosea astfel de caucuicuri). Jantele au tot 4 prezoane, deci n-a fost mare lucru
Ideea de a face o calibrare la piata presei este excelenta ...macar sa stiu la ce viteza am 50 km/h Tks all. |
#6
Posted 11 October 2005 - 21:42
Daca dimensiunea corecta (data in carte) este 195/60R14, atunci ce ai luat acum este sensibil mai mare (inaltimea la astea noi este 140mm fata de 117 la alea din carte)
Pe linga faptul ca poti avea probleme cu sistemul de directie (admitind ca nu iti atinge la caroserie sau ceva de genul asta) poti avea in schimb probleme cu politia daca aceasta dimensiune nu e trecuta in talon (si sint sigur ca nu e) De asemenea, chiar daca nici una din cele de mai sus nu se intimpla, trebuie sa verifici la producatorul cauciucului daca acea anvelopa merge pe latimea jantei tale (de ex sa vezi ca poate fi pusa pe jante intre 4.5J si 7J), unde janta ta probabil ca are latime 6J. Pt ca daca janta e prea lata, guma va sta "cracanata" ca sa spun asa si este posibil sa se deterioreze rapid si periculos. |
#7
Posted 14 October 2005 - 09:40
Zetics, cu politia n-am avut probleme pana acum, dar cred ca intr-adevar am probleme cu directia din cauza asta, in plus imi ating cauciucurile la viraje de caroserie.
Viteza de rulare fata de cea indicata de aparatele de bord este mai mare (creste progresiv), adica daca pe bord imi arata 50, eu am 55, daca-mi arata 70 am 80, daca-mi arata 120 am 135 (cel din urma exemplu calculat pe autostrada pe 10km, iar celelalte la Piata Presei). Demarajul este mai greoi, consumul ceva mai mare. CONCLUZIE: PUNETI PE MASINI ANVELOPELE CARE SUNT TRECUTE IN CARTE; nu degeaba au fost trecute alea, sunt calculate si sunt cele mai bune pentru masina (putere motor, directie, stabilitate, etc). Nu faceti ca mine, care am luat o "mica" teapa si acum trebuie sa mai scot din buzunar vre-o 3,5 mil pentru o per de cauciucuri (macar pe fata). TKS all pt raspunsuri si bafta tuturor! |
#8
Posted 16 October 2005 - 11:05
celebris3, on Oct 14 2005, 10:40, said: Viteza de rulare fata de cea indicata de aparatele de bord este mai mare (creste progresiv), adica daca pe bord imi arata 50, eu am 55, daca-mi arata 70 am 80, daca-mi arata 120 am 135 (cel din urma exemplu calculat pe autostrada pe 10km, iar celelalte la Piata Presei). Demarajul este mai greoi, consumul ceva mai mare. CONCLUZIE: PUNETI PE MASINI ANVELOPELE CARE SUNT TRECUTE IN CARTE; nu degeaba au fost trecute alea, sunt calculate si sunt cele mai bune pentru masina (putere motor, directie, stabilitate, etc). Evident, la acelasi nr. de rot/min, viteza periferica e mai mare datorita diametrului mai mare. La fel pentru demaraj, motorul trage mai greu de masina, e ca si cum ai monta o cutie de viteze cu treptele mai lungi (le iei mai de departe) sau ai pleca cu a 2-a de pe loc. |
#9
Posted 16 October 2005 - 19:07
#10
Posted 02 November 2005 - 11:02
akeem, on Oct 16 2005, 11:05, said: Evident, la acelasi nr. de rot/min, viteza periferica e mai mare datorita diametrului mai mare. La fel pentru demaraj, motorul trage mai greu de masina, e ca si cum ai monta o cutie de viteze cu treptele mai lungi (le iei mai de departe) sau ai pleca cu a 2-a de pe loc. ceea ce ai mentionat tu aici este foarte adevarat... la roti mai mari scade demarajul si automat iti creste consumul dar castigi la viteza maxima atinsa si eventual la confortul in oras pentru gropile nu te vor avecta la fel de tare... daca ai cauciucuri mai late decat initial fortezi si sistemul de directie mai tare si automat poti deteriora ceva pe acolo... la roti mai mici pierzi din viteza maxima a masinii dar castigi in demaraj si automat ai un consum mai bun in oras... cred ca vitezometrul tau indica acum viteza destul de bine pentru ca in general aparatura de bord are o variatie in plus peste viteza masinii... am observat ca de exemplu daca tu ai 90 de km/ora ceasul indica aprope 100 sau pe acolo... in testele pe care le ofera diferite reviste din Romania si aceasta diferenta este studiata... ar fi bine sa le schimbi totusi daca iti ating la viraje sau alte manevre de acest gen... Edited by akajohn, 02 November 2005 - 11:04. |
|
#11
Posted 03 November 2005 - 13:22
#12
Posted 08 November 2005 - 01:27
Cu cauciucuri de iarna masina o sa iti consume mai mult decit cu cauciucuri de vara!
|
#13
Posted 09 November 2005 - 12:57
#14
Posted 10 November 2005 - 01:48
moltit, on Nov 9 2005, 12:57, said: De ce? Cu bine, Din cauza rezistentei la rulare mai mare decit la cauciucurile de vara. Din urmatoarele cauze: Materialul, care are alte caractersitici fata de cel de vara. Pe asfalt uscat (fara zapada) se va uza mai repede decit cu cauciuc de vara. Profilul. Grosimea (adincimea) profilului e mai mare decit la cele de vara. Un cauciuc de iarna pe astfalt uscat "huruie" ca naiba, e mult mai zgomotos decit un cauciuc de vara. Un cauciuc de iarna e in general omologat pina la 190km/h. |
#15
Posted 01 December 2005 - 13:18
Depinde ce indice de viteza are cauciucul.
Eu am avut pe masina 215 / 55 R16 pentru vara si am pus 205 / 55 R 16 Ambele DUNLOP. Primele sunt SPORT 01 iar ultimele sunt SPORT M3. Sunt sensibil mai mici cele de vara si sunt conforme cu ceea ce e trecut in certificat, respectiv 205 / 55 R 16. Cauciucul anvelopelor de iarna este mai moale decit cel de iarna. Sunt oricum mai grele si e corect ca sunt mai zgomotoase. |
|
#16
Posted 05 December 2005 - 22:26
celebris3, on Oct 10 2005, 08:35, said: Am un Opel Vectra 2.0i pentru care am cumparat cauciucuri de iarna sh. Cele cumparate, nu sunt de aceeasi dimensiune cu cele din carte, pentru ca cel de la care le-am cumparat la telefon mi-a zis ceva, in realitate era altceva, iar eu am vazut prea tarziu diferenta. Concret: in carte scrie 195/60 R14 iar cele montate acum sunt 175/80 R14 (daca am retinut bine). Oricum, sunt mult mai mari la diametru. Inainte aveam pe fata 185/60. Am observat un lucru: la aceeasi turatie, parca am o viteza mai mare. Adica, la viteza a 3-a la 50-60km/h aproape 2000rpm si consum mic. La drum, in a 5-a inainte la 120/h aveam un consum de 5% iar acum de 6,5-7% la aceaasi viteza... Nelamuririle mele: o viteza imi este indicata corect? o are vre-o influenta faptul ca sunt alte dimensiuni ale cauciucului pentru functionarea masinii (cutie, franare, etc.)? o ce reprezinta numerele acelea? (presupun ca niste coduri sau dimensiuni, dar concret nu stiu)... 195/60 r 14 este corespondenta tehnica cu : 175/70 R14, 185/65 R14... viteza nu-i indicata corect pt ca anvelopa este mai mare.. suprafata desfasurata a anvelopei este mai mare.... bineinteles ca-ti fortezi motorul .... el fiind construit pt alti parametrii.... |
#17
Posted 08 December 2005 - 11:34
TKS all. Am rezolvat problema, le-am schimbat cu unele asa cum trebuie sa fie: ca in carte. Acum totul este OK. Inca o data multumiri. Toate cele bune si tuturor va doresc SARBATORI FERICITE!!!
|
#18
Posted 15 May 2006 - 15:20
dacuburebista, on Oct 10 2005, 13:41, said: este gresita... calibreaza-te la radarul dintre casa presei si arcul de triumf ps. cum ai reusit sa montezi alte cauciucuri pe masina? Radarul ala de pe sosea este vechi si iti indica cu aproximatie de 5-10 km/h viteza ta! Cel mai bun este sa vb cu un gabor care sta la panda si sa-l rogi sa faci testul asta cu ajutrorul radarului de pe Vento sau Passat ( asta dc e baiat finut) incearca toatusi!, si dupa aia vezi adevarul. A si inca ceva toate masinile au viteza indicata cu aproximativ 5-10 km/h denaturata pentru a fenta poesorii de masini. Rar sunt constructori care calibreaza viteza induicata cu cea reala insa radarul de politie e the best!Belive me! |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users