Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...
 

Autostrazile din Romania

* * * * - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
7049 replies to this topic

#5869
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,337
  • Înscris: 08.01.2009

 utopium, on 31 iulie 2022 - 18:03, said:

Sibiu, Deva, Alba Iulia, Cluj si Targu Mures inca nu au legatura pe autostrada spre vest, pentru ca lipsesc cate una-doua portiuni prin anumite locuri. Si Oradea e discutabil, ca inca nu e realizata nici acolo centura care da in autostrada din Oradea, faci semnificativ mai mult din Oradea pana intri pe autostrada decat pana iesi pe autostrada din tara (cand am revenit in tara ultima data Waze mi-a zis undeva dupa Debrecen sa nu continui pe autostrada spre Oradea ca dureaza mai mult, mi-a recomandat sa o iau pe drumul national ca e mai rapid).

Extraordinar, daca 2-3% nu ai autostrada, in rest ai 98%, inseamna ca nu esti conectat la vest. Posted Image

Mai ai ineptii, sau le tii pt mai pe seara? Oradea si fara a avea absolut niciun cm de autostrada pe teritoriul Romaniei si tot se putea considera conectat la reteaua de autostrazi europene.

Quote

Cum sa nu fie legata? Si din Calarasi si din Slobozia, ambele resedinte de judet, ajungi din centru la fel de rapid la autostrada cum ajungi si din Cluj in A3. As zice ca si Targoviste e suficient de aproape de autostrada (34 de minute estimeaza Google Maps acum), adica faci cu 10 minute mai mult decat faci din Cluj pana intri pe autostrada. Sigur, in timpul saptamanii cresc timpii de acces la autostrada si la Targoviste/Calarasi/Slobozia, dar si la Cluj ... de aia e nevoie de conexiuni dedicate la autostrada, pe care nu le au nici unul dintre orase inca.

Deci dupa logica ta ortopedica, Sibiu nu e legata de autostrazile europene pt ca lipsesc circa 2-3% din autostrada A1, insa Calarasi si Slobozia sunt legate.

Quote

Iar Targu-Mures e doar teoretic legat prin autostrada de alte orase, practic inca nu e ca pentru ca lipseste o portiune de autostrada. La fel cum nici Deva/Sibiu si Timisoara/Arad nu sunt inca legate de fapt tot pentru ca lipseste o portiune (si in zilele aglomerate se pierde mult timp acolo).

Alte ineptii!! Sigur, daca din Tg Mures sau Sibiu merg pana la Viena lipsesc vreo 3-4 % din autostrada, inseamna ca nu sunt conectat.  Posted Image

#5870
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 24.06.2006

 utopium, on 31 iulie 2022 - 11:20, said:

Sudul a fost permanent favorizat
here we go again...

 utopium, on 31 iulie 2022 - 14:17, said:

PS: Transfagarasanul e predominant in sud, nu e 50-50, eventual 70-30.
ce sa-i faci daca Ceausescu si Elena au pus Carpatii mai pe sud!

 utopium, on 31 iulie 2022 - 18:17, said:

Logic sau nu, nu schimba faptul ca am dreptate
vii si indelungate aplauze

 utopium, on 31 iulie 2022 - 18:03, said:

Primele autostrazi din Romania care au unit orase resedinta de judet intre ele au fost Bucuresti - Pitesti, Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Ploiesti. Ce observi?
capitala tarii, toate drumurile duc la Roma? ceva nou sub soare?

#5871
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,307
  • Înscris: 05.08.2015

 utopium, on 31 iulie 2022 - 18:03, said:

Ce observi?

Alte tampenii. Daca era favorizat sudul / capitala, autostrazile ar fi trecut intai Carpatii inainte sa ajunga la Arad sau Oradea.

#5872
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 dan210, on 31 iulie 2022 - 22:22, said:

capitala tarii, toate drumurile duc la Roma? ceva nou sub soare?
Ideea e ca nu e cazul sa se planga colegul ca in sud nu se investeste in infrastructura cand undeva pe la 75% din proiectele mari din ultimii 60 de ani au fost in sud si doar dupa intrarea in UE a inceput sa se investeasca mai serios in Transilvania (si asta pentru ca UE finanta rutele spre UE, adica in principal coridorul 4).

Adica na, ar fi buna un pic de decenta, daca nu fata de ardeleni, macar fata de moldoveni...

#5873
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 24.06.2006

 utopium, on 31 iulie 2022 - 23:28, said:

Ideea e ca nu e cazul sa se planga colegul ca in sud nu se investeste in infrastructura cand undeva pe la 75% din proiectele mari din ultimii 60 de ani au fost in sud si doar dupa intrarea in UE a inceput sa se investeasca mai serios in Transilvania (si asta pentru ca UE finanta rutele spre UE, adica in principal coridorul 4).

Adica na, ar fi buna un pic de decenta, daca nu fata de ardeleni, macar fata de moldoveni...
ca tot i-ai amintit pe moldoveni, vorba lui Creanga: nu stiu  altii cum sunt, dar eu ma bucur cand se investeste sau mai apare o realizare in Romania, indiferent in care parte a ei

#5874
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 dan210, on 01 august 2022 - 00:08, said:

ca tot i-ai amintit pe moldoveni, vorba lui Creanga: nu stiu  altii cum sunt, dar eu ma bucur cand se investeste sau mai apare o realizare in Romania, indiferent in care parte a ei
Lasa Romania, ca nu functioneaza asa lucrurile, e ca si cum ai zice ca se fac reabilitari blocului in care locuiesti, dar la parter se fac terase pentru toate apartamentele cu acces spre gradinile/aleile din jurul blocului, la ultimul etaj se izoleaza acoperisul, iar la restul etajelor doar se varuieste ... dar factura se imparte la toata lumea in mod egal ... trebuie investit peste tot, nu 75% intr-un loc, 20% in altul si 5% in altul. Pentru 99% din moldoveni drumurile expres din Oltenia sunt irelevante. Hai ca poate la o autostrada de la Tg Mures la Oradea se bucura si ei, ca stiu ca o pot folosi cand merg spre vest ... dar tot mai tare se bucura daca au autostrada de la Iasi la Bacau.

Romania e doar un concept "abstract", majoritatea au 4-5 judete prin care ajung mai des ... in jurul localitatii in care locuiesc adica. Eu sunt constient ca s-ar putea sa nu ajung niciodata in viata mea pe DX12. Nu inseamna ca zic ca nu trebuie facut, ci doar ca nu ma prea intereseaza subiectul. Dar ma intereseaza A3 spre Oradea sau Tg Mures, care insa e putin relevanta pentru cei din Slatina sau Alexandria.

Edited by utopium, 01 August 2022 - 00:51.


#5875
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,299
  • Înscris: 24.06.2006

 utopium, on 01 august 2022 - 00:51, said:

Romania e doar un concept "abstract"
hm, ok

 utopium, on 01 august 2022 - 00:51, said:

Eu sunt constient ca s-ar putea sa nu ajung niciodata in viata mea pe DX12. Nu inseamna ca zic ca nu trebuie facut, ci doar ca nu ma prea intereseaza subiectul.
deci in fond si la urma urmei ne reducem la dorintele personale, tu vrei mai multa investitie in Transilvania, forumistul de mai sus doreste mai multa investitie-n sud

#5876
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 dan210, on 01 august 2022 - 01:07, said:

deci in fond si la urma urmei ne reducem la dorintele personale, tu vrei mai multa investitie in Transilvania, forumistul de mai sus doreste mai multa investitie-n sud
Exact, si e perfect normal sa fie asa ... asta e valabil inclusiv la nivel de cartier, adica daca primaria imi face baza sportiva in capatul meu de oras ma bucur, daca face in celalalt capat de oras unde stiu ca nu voi ajunge in mod normal, doar imi zic ca e normal sa le faca si lor, dar stiu ca mie nu imi va folosi probabil la nimic. Nu pot sa pretind ca ma bucur la fel de tare daca firma imi mareste mie salariul sau daca il mareste colegului, nu? Hai sa nu fim ipocriti.

Doar ca forumistul de mai sus se plange ca cica nu prea s-a investit prin sud, ceea ce evident e fals ...  as fi inteles daca zicea doar de Oltenia, dar in sud chiar nu e cazul sa se planga.

#5877
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,931
  • Înscris: 31.03.2003

 Mount_Yerrmom, on 31 iulie 2022 - 22:33, said:

Alte tampenii. Daca era favorizat sudul / capitala, autostrazile ar fi trecut intai Carpatii inainte sa ajunga la Arad sau Oradea.
Poi nu, ca asa-i favorizau si pe aia care se afla peste Carpati.
Posted Image

 ericmario, on 31 iulie 2022 - 14:45, said:

Știm bistrițene, știm... Cluj, Octavia, Huawei...
Ce-i puiut, deranjam??
Nu-i bai, ca putem zice 'La revedere'!!
Ah, am uitat ca ai zis tu primul.
Posted Image

#5878
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

 utopium, on 01 august 2022 - 00:51, said:


trebuie investit peste tot, nu 75% intr-un loc, 20% in altul si 5% in altul. Pentru 99% din moldoveni drumurile expres din Oltenia sunt irelevante.

Nu și dacă se însoară cu oltence :D

Serios acuma, tu ai auzit de priorități? Statul nu are bani să facă autostrăzi peste tot, iar dacă ar împărți efortul egal ar ieși niste cioturi. Așa că se aleg câteva 2-3 axe importante și pe alea se alocă banii.. A1 din cate știu e prioritate. Că trece sau nu pe la tine prin zonă, este irelevant

Voi aveți A3. O sa se facă și aia cândva. Pt noi bucureștenii A3 este absolut necesară, sa mergem la munte la Brașov , dar uite că nu o avem..

#5879
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,088
  • Înscris: 07.07.2006
Da fapt, primul proiect de autostradă după 89 a fost A3. A1 și A2 erau pornite dinainte de 89.
Pentru amuzament amar, sau curiozitate, sau iritare, uite cam care erau prioritățile în 91:
https://legislatie.j...iiDocument/1912
Evident, pînă în 2003 cînd a început Turda - Cluj, nu s-a făcut mai nimic din planul ăla.
Iar București - Giurgiu pare o idee abandonată pentru moment.

#5880
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 toniq, on 31 iulie 2022 - 18:22, said:

Alte ineptii!! Sigur, daca din Tg Mures sau Sibiu merg pana la Viena lipsesc vreo 3-4 % din autostrada, inseamna ca nu sunt conectat.  Posted Image
Inseamna ca poti pierde si o ora extra cand e mai aglomerat ... o fi bine, o fi rau? E totuna daca faci cu o ora in plus pana la Budapesta? Eu zic ca nu. De la Cluj da, am teoretic autostrada aproape completa pana la Viena pe la Sebes, doar ca, ce sa vezi, cand fac o simulare pe Google Maps nu ma duce pe acolo pentru ca fac cu 10 minute (si 140 km) in plus pe autostrada fata de varianta pe la Oradea. Nu e suficient sa ai autostrada pana la granita daca drumul ocoleste (in cazul asta 140 de km) fata de alte drumuri.

 Flat, on 01 august 2022 - 06:48, said:

Serios acuma, tu ai auzit de priorități? Statul nu are bani să facă autostrăzi peste tot, iar dacă ar împărți efortul egal ar ieși niste cioturi.
Ba da, eu doar am zis ca nu era momentul sa se planga ca nu se investeste suficient in sud. Si, cu toate prioritatile, nu trebuia sa se ajunga la 500 de km de autostrazi/drumuri expres in Sud si in Transilvania si 16 km in Moldova. Pana si moldovenii ar fi acceptat acele prioritati fara probleme daca erau mai echitabile, gen 430+430+150 ... pentru ca da, populatia si suprafata Moldovei e mai mica, PIB-ul e si el semnificativ sub medie, sunt mai departe de UE deci e mai probabil ca ei sa aiba de trecut prin Transilvania cand merg undeva in Europa si nu invers, etc.

Edited by utopium, 01 August 2022 - 12:00.


#5881
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
autostrăzile nu se fac pentru că au unii localnici de trecut spre nu știu unde, autostrăzile se fac în primul rând pt traficul de marfă, TIR-uri

ce astfel de trafic este în Moldova? importuri din Rusia? nu vrem, merci
acum cu atât mai puțin, Rusia devenind țară non-grata pe harta lumii, conexiunile cu aceasta sunt complet inutile

prioritatea României era (este) legarea portului Constanța de ieșirea spre vest
și de asemenea conexiuni spre sud, tot ce vine dinspre Turcia prin bulgaria, Ruse, București

eu încă sunt uluit de faptul că pe DN5 Buc Giurgiu TIR-urile trebuie să cedeze trecerea la sensuri giratorii improvizate unde erau intersecții cu drumuri sătești
deci vii tu din Turcia, vamă, bagi 90 pe tahograf și ajungi în Uzunu sau Adunații Copăceni unde iese nea gigi cu o dacie papuc de pe câmp și să-i dai prioritate

 utopium, on 01 august 2022 - 11:52, said:

sunt mai departe de UE deci e mai probabil ca ei sa aiba de trecut prin Transilvania cand merg undeva in Europa si nu invers, etc.

au avioane pt asta. Wizz e ieftin.

costurile unei autostrăzi prin Carpații orientali sunt nesustenabile acum pt România.. nu le-am făcut nici pe alea prin meridionali încă.. efectiv avem două de făcut urgent. valea oltului și valea prahovei.  mai vorbim peste 25-30 de ani , eu cred că dacă în 2050 avem măcar una din astea gata (probabil A1), suntem bine.. aia spre Brașov nu cred că va mai fi vreodată făcută, valea prahovei e doomed la sărăcie și stagnare

 abancor, on 01 august 2022 - 10:12, said:

Da fapt, primul proiect de autostradă după 89 a fost A3. A1 și A2 erau pornite dinainte de 89.
Pentru amuzament amar, sau curiozitate, sau iritare, uite cam care erau prioritățile în 91:
https://legislatie.j...iiDocument/1912
Evident, pînă în 2003 cînd a început Turda - Cluj, nu s-a făcut mai nimic din planul ăla.
Iar București - Giurgiu pare o idee abandonată pentru moment.

ce vremuri frumoase și romantice... să tot faci bani ca politician atunci

comisia de specialişti
yup, comisii, comitete
numita de ministrul transporturilor
Posted Image
a analizat ofertele firmelor
lol
hotărăşte: Se încredinţează
mișto, viață

#5882
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 Flat, on 01 august 2022 - 14:26, said:

autostrăzile nu se fac pentru că au unii localnici de trecut spre nu știu unde, autostrăzile se fac în primul rând pt traficul de marfă, TIR-uri

ce astfel de trafic este în Moldova? importuri din Rusia? nu vrem, merci

prioritatea României era (este) legarea portului Constanța de ieșirea spre vest
Marfa trebuie sa mearga si catre Iasi, Suceava, Bacau, etc. Iar legarea portului Constanta de vest nu foloseste la nimic, ca nu aduce nimeni marfa in Romania ca sa o duca apoi cu tirul in Austria, sa fim seriosi, trebuie sa fie batut in cap sa faca asa ceva. Daca vrea sa duca marfa in Austria o duce via Trieste sau pe-acolo. Din Trieste catre centrul Austriei face 4 ore pe autostrada, din Constanta face 16. Iar de la iesirea din Canalul Suez pana la Constanta nu face mult mai putin decat pana la Trieste (si oricum daca o duce mai mult pe mare si mai putin pe autostrazi iese mai ieftin cu transportul).

N-are nimeni vreme de prostii ca sa duca marfa in vest prin Constanta (nu mai zic ca probabil ii cer si turcii extra taxe de trecut prin stramtorile lor). Prin Constanta aduci marfa pentru Romania.

#5883
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
cred că glumești
Ruta spre Trieste e mai lungă, deci adaugă timp pe navă, plus că portul ăla a fost ceva în istorie, acum e nesemnificativ

Constanța e considerată hub regional pentru intrarea în UE din partea asta de lume. de ce crezi că s-au băgat bani de la UE în linia de tren cu viteză 160?
autostrăzile sunt și ele esențiale pt import bunuri în EU, deocamdată suntem noi leneși praf corupți dar dacă aveam A1 gata era beton pt transportatori.. așa își asumă întârzierea, care să fim serioși nu e mare.. adică na valea oltului și CB îți adaugă cu TIR-ul încă 2-3 ore.. A0 se construiește deci în ~1 an TIR-ul va putea trece blană de bucurești, deci se va diminua pierderea întimp la 1h prin munți, atât

 utopium, on 01 august 2022 - 15:58, said:

Marfa trebuie sa mearga si catre Iasi, Suceava, Bacau, etc.

ajunge, pe E85
e suficient, momentan.

#5884
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

 Flat, on 01 august 2022 - 16:17, said:

cred că glumești
Ruta spre Trieste e mai lungă, deci adaugă timp pe navă, plus că portul ăla a fost ceva în istorie, acum e nesemnificativ
E la fel de "nesemnificativ" ca si Constanta, adica ambele se invart pe la 55-65 de milioane de tone in ultimii ani si 600-800.000 de containere (Trieste are cu vreo 20% mai multe containere, Constanta are cu vreo 20% milioane de tone mai mult pe 2021). Iar italienii mai au si altele mai mari Posted Image

"Trieste, a deep-water port, is a maritime gateway for northern Italy, Germany, Austria and Central Europe. It is considered the end point of the Maritime Silk Road, with its connections to the Suez Canal and Turkey."

Constanta e "hub" pentru Romania in principal si ocazional pentru tari mici din jur legate la Dunare, Serbia, Ungaria, Slovacia. Asta daca duci marfa mai departe pe Dunare. Cu trenul de marfa prin Romania mori incet Posted Image Pe ansamblu in UE (deci nu toata Europa), Constanta are 2% din trafic. In conditiile in care Romania are cam 4.5% din populatia Uniunii, nu stiu despre ce hub vorbesti daca avem doar 2% din traficul UE de marfa prin porturi la 4.5% populatie. Suntem bine sub media europeana la trafic per capita.

Edited by utopium, 01 August 2022 - 17:12.


#5885
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,337
  • Înscris: 08.01.2009

 Flat, on 01 august 2022 - 16:17, said:

cred că glumești

Din pacate pt el, chiar nu glumeste! Utopium e doar un obsedat, devenit penibil pe forum prin toate prostiile debitate cand e vorba de Ardeal, Cluj sau Skoda lui cu motor de 0,33 ml. Ai mai sus niste mostre de ineptii infantile, el fiind chipurile un adult serios. Asa ca nu te astepta sa recunoasca ceva in favoarea Constantei, va incerca permanent sa diminueze totul.
In opinia lui, UE sunt niste tampiti ignoranti cand au hotarat sa bage miliarde de euro in conectarea Constantei pe autostrada si cale ferata moderna la restul Europei. Toti vad ceva, doar utopium nu vede nimic.
Constanta e deja o certitudine, cel mai mare hub regional cel putin pe zona de cereale, cele mai mari producatoare de cereale sunt in zona (Ucraina, Romania, Ungaria, Serbia, etc). Insa se fac investitii si pt hidrocarburile care sosesc pe Marea Neagra din zona Caspica unde sunt zacaminte uriase. Dar, nah, utopium trebuie ori sa puna mana pe carte sa se informeze ca e cam praf (nu mai zic de logica lui ortopedica care ne-a oripilat pe toti), ori sa se trateze medical de frustrare.

Quote

TOP 15 cele mai mari porturi maritime din Europa:
Rotterdam (Olanda) – 466,363 milioane de tone
Anvers (Belgia) – 208, 423 milioane de tone
Hamburg (Germania)  137,824 milioane de tone
Amsterdam (Olanda) – 95 milioane de tone
Marsilia (Franța) – 81,920 milioane de tone
Bremen / Bremerhaven (Germania) – 73,447 milioane de tone
Novorossisk (Rusia) – 73,328 milioane de tone
Valencia (Spania) – 69,601 milioane de tone
Le Havre (Franța) – 68,289 milioane de tone
Izmit (Turcia) – 64,628 milioane de tone
Primorsk (Rusia) – 59,606 milioane de tone
Trieste (Italia) – 57,161 milioane de tone
Constanța (România) – 56,337 milioane de tone
St. Petersburg (Rusia) – 51,513 milioane de tone
Genoa (Italia) – 51, 299 milioane de tone

Se vede mai sus cat de ”neinsemnat” este portul Constanta, se bate cu cel mai mare port al italienilor, Trieste.Posted Image

Si, oricum, se fac investitii seriose in ultimul timp in capacitati portuare.

Potop de investiții în portul Constanța. Se nasc noi capacități de operare și sunt modernizate cele vechi

#5886
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016

 Flat, on 01 august 2022 - 16:17, said:

cred că glumești
Ruta spre Trieste e mai lungă, deci adaugă timp pe navă, plus că portul ăla a fost ceva în istorie, acum e nesemnificativ

Constanța e considerată hub regional pentru intrarea în UE din partea asta de lume. de ce crezi că s-au băgat bani de la UE în linia de tren cu viteză 160?
autostrăzile sunt și ele esențiale pt import bunuri în EU, deocamdată suntem noi leneși praf corupți dar dacă aveam A1 gata era beton pt transportatori.. așa își asumă întârzierea, care să fim serioși nu e mare.. adică na valea oltului și CB îți adaugă cu TIR-ul încă 2-3 ore.. A0 se construiește deci în ~1 an TIR-ul va putea trece blană de bucurești, deci se va diminua pierderea întimp la 1h prin munți, atât



ajunge, pe E85
e suficient, momentan.

Ai ceva probleme. Ca o nava sa ajungă în Constanța trebuie sa treacă prin bosfor, adică sa aștepte programare etc (timp pierdut).
Este mai ușor și comod sa meargă pana la Trieste și de acolo marfa sa ajungă în Europa Centrală.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate