Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Autostrazile din Romania

* * * * - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
7044 replies to this topic

#5851
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,080
  • Înscris: 20.12.2007

View Postoaspetele, on 05 iulie 2022 - 12:43, said:

https://newsweek.ro/...-wjMEoeG7PwWXs4

UMB anunță încetarea lucrului pe 140 de km de autostradă. Înștiințarea nu a ajuns, oficial, la CNAIR

nu prea e de bine,
OUG 64/2022 a fost adoptata în mai parca dar nu au apărut normele de aplicare.

#5852
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,527
  • Înscris: 30.10.2003

View PostTarzy, on 05 iulie 2022 - 16:38, said:

Pai ar fi trebuit plantat acum 30 - 40 de ani.
Pe Bucuresti - Constanta ... deschisa incepand cu 2004 deabia acum 2003 se "simte" ceva ...
Vezi postul #5842. Daca chiar vrei se poate. Dar n-ai cu cine, bre, n-ai cu cine!

Edited by Bursul, 05 July 2022 - 19:10.


#5853
entwistle

entwistle

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 658
  • Înscris: 03.11.2008

View PostKokoshmare, on 05 iulie 2022 - 18:38, said:

OUG 64/2022 a fost adoptata în mai parca dar nu au apărut normele de aplicare.
Sunt zvonuri că ar apărea vineri.
Dar pe cei de la infrastructura mare, unde ponderea utilajelor și transporturilor este considerabilă, nu prea îi ajută. Pentru acestea, ajustarea e pe la 25%. Iar dacă ai licitat motorina la 4 lei, acuma o iei, în cel mai bun caz la 7. O creștere de 85%, care nu are cum să fie acoperită. Într-adevăr, ajustarea la materiale, îi salvează de la faliment  pe cei din construcțiile civile .Însă iar, coeficientul de ajustare se calculează după creșterea medie a prețutilor la toate materialele, care îi defavorizează pe drumari, unde prețul principalelor materiale au crescut cu mult peste media balansată publicată de INS.

#5854
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
Nota 10!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EArU0Eoa2YI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pe 28 iulie va fi data-n folosinta si centura Slatinei. Vor fi 40 de km de drum expres care vor ocoli Slatina si Bals.

Edited by Alecsandru010, 24 July 2022 - 18:58.


#5855
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
Asta va trebui sa fie gata la sfarsitul lui noiembrie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MJugnHNVl-M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si eu zic ca asa va fi tinand seama de lucrarile din santier. Primul lot din Pitesti-Sibiu care se va fi terminat de construit! Posted Image

Asta pare a fi an bun pentru infrastructura romaneasca. Si la cum se arata lucrurile si urmatorii vor fi la fel de buni. Poate chiar mai buni!

Edited by Alecsandru010, 30 July 2022 - 07:59.


#5856
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 06.02.2007
Video cu portiunea de 37 de km din lotul II (Robanesti - Slatina) din drumul Expres DEx12 Craiova - Pitești care cuprinte Centura Bals și Centura Slatina.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W3EudpYfBIc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5857
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
In sfarsit veni infrastructura si-n sudu' tarii! :D

#5858
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

 Alecsandru010, on 30 iulie 2022 - 11:52, said:

In sfarsit veni infrastructura si-n sudu' tarii! :D
Probabil nu ai aflat inca, dar prima autostrada in sudul tarii a aparut acum 50 de ani, Bucuresti - Pitesti in 1972. Dupa Revolutie, primele lucrari de autostrada au fost reabilitarea A1 Bucuresti - Pitesti in 2000 si apoi inaugurari de tronsoane noi pe A2 in 2004, deci tot in sud. Iar de atunci s-a lucrat constant ba la extinderea A1, ba la terminarea A2, ba la A3-ul muntean, ba la A4, iar in momentul de fata sunt 4 proiecte in desfasurare in sud, A0, A1, A7 si DX12.

Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3.

Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci?

#5859
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,337
  • Înscris: 08.01.2009

 utopium, on 31 iulie 2022 - 11:20, said:

Probabil nu ai aflat inca, dar prima autostrada in sudul tarii a aparut acum 50 de ani, Bucuresti - Pitesti in 1972. Dupa Revolutie, primele lucrari de autostrada au fost reabilitarea A1 Bucuresti - Pitesti in 2000 si apoi inaugurari de tronsoane noi pe A2 in 2004, deci tot in sud. Iar de atunci s-a lucrat constant ba la extinderea A1, ba la terminarea A2, ba la A3-ul muntean, ba la A4, iar in momentul de fata sunt 4 proiecte in desfasurare in sud, A0, A1, A7 si DX12.

Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3.

Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci? Baraje cred ca sunt destule si in Ardeal sau Moldova, nu are sens sa incepem sa le numaram.

Hai ca iar bati campii in stilu-ti caracteristic! Din moment ce avem un fluviu, Dunarea, care natura a facut sa fie la sud de Carpati, nu e normal sa cautam sa-l acem navigabil, asa cum fac toate tarile? Si atunci nu e normal sa facem un baraj pt a a-l face navigabil? Exista cumva vreun fluviu prin Ardeal pe care l-am lasat de izbeliste si am facut baraje doar pe niste raulete din sud? Canalul Dunare Marea Neagra intra in aceeasi logica, dar asta e alta poveste din cauza modului si sacrificiilor cu care s-au facut, nu intra in discutie. Centralele atomo-electrice se fac de obicei pe fluviile mari, este nevoie de o cantitate apreciabila de apa pt a racire, care e problema aici? Care e mega-fluviul din Ardeal care a fost vaduvit de o centrala atomo-electrica?  Dar Transfagaraseanul, daca nu stii inca geografie, are corespondent si in Ardeal, jumi-juma cu sudul. Tu vezi avantaj doar pt sud. CE Oltenia s-a facut pt valorificarea extragerii la scara larga a carbunelui din bazinul Motru-Tg Jiu, e chiar un lucru facut cu cap, nicidecum partinitor. Care e mega-exploatarea de carbune din Ardeal vaduvita de un CE (oricum exista una mare la Mintia, dar si in alte parti, chiar vrei sa le numaram?). Metrou? Care era orasul In Romania cel mai pretabil pt metrou? Clujelul tau pe care il strabati la pas intr-o ora sau o ora jumate? Da, fabricile auto sunt in sud, dar si in Ardeal s-au construit numeroase fabrici si uzine, iarasi, vrei sa le numaram?
Deci in final, au rams doar cunoscutele ineptii utopiene care nu e in stare sa judece ceva obiectiv cand vine vorba de Clujel, Ardeal, Skoda lui cu motor de bere la sticla de 0,33 ml, etc. ;)

#5860
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002

 Alecsandru010, on 30 iulie 2022 - 07:57, said:

Si eu zic ca asa va fi tinand seama de lucrarile din santier. Primul lot din Pitesti-Sibiu care se va fi terminat de construit! Posted Image

Asta pare a fi an bun pentru infrastructura romaneasca. Si la cum se arata lucrurile si urmatorii vor fi la fel de buni. Poate chiar mai buni!
Per total, trebuie sa fim realisti si sa admitem ca finalizarea completa a tururol loturilor de pe acest segment al A1 va durea spre zece ani.

#5861
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

 toniq, on 31 iulie 2022 - 12:53, said:

Hai ca iar bati campii in stilu-ti caracteristic!
Amice, lasa povestile istorice, toata lumea stie de ce a fost favorizat sudul pe vremea comunistilor, pentru ca marii sefi ai partidului (incepand cu Ceausescu si Elena) erau de acolo. Nu era nevoie sa faci doua fabrici auto in cam aceeasi zona, nu? Da, unele investitii au avut o logica sa fie in sud, dar evident ca s-a investit disproportionat. Iar la autostrazi sudul a fost din nou favorizat, nu doar istoric (adica a aparut prima autostrada cu 37 de ani mai devreme decat in Transilvania), dar si dupa Revolutie tot in sud au reinceput lucrarile la autostrazi. Abia apoi s-au trezit ca intram in UE si de fapt ne trebuie autostrazi in Transilvania ca sa putem ajunge in UE (de fapt au trebuit sa investeasca in coridoarele europene, ca le-a dat bani UE, si ala a fost unul din motivele pentru care s-a lucrat serios si in Transilvania la autostrazi si cai ferate) ... dupa Revolutie multi ani nordul tarii a fost complet ignorat din punct de vedere al infrastructurii, de ajunsesera drumurile varza prin judetele din nord.

Ideea era ca nu e cazul sa se planga colegul sudist ca "in sfarsit vine infrastructura in sudul tarii", chiar deloc! Mai ales ca exista 4 proiecte majore de autostrazi/drumuri express in desfasurare in sudul tarii, adica mai multe decat in tot restul tarii la un loc.

PS: Transfagarasanul e predominant in sud, nu e 50-50, eventual 70-30.

#5862
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Știm bistrițene, știm... Cluj, Octavia, Huawei...

#5863
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

 toniq, on 31 iulie 2022 - 12:53, said:

Deci in final, au rams doar cunoscutele ineptii utopiene care nu e in stare sa judece ceva obiectiv cand vine vorba de Clujel, Ardeal, Skoda lui cu motor de bere la sticla de 0,33 ml, etc. Posted Image

 ericmario, on 31 iulie 2022 - 14:45, said:

Știm bistrițene, știm... Cluj, Octavia, Huawei...
Baieti, lasati atacurile la persoana si frustrarile personale pentru mesaje private ... aici e despre autostrazi, nu despre Skoda mea sau Cluj.

Ideea e ca nu e cazul sa te plangi de investitiile in infrastructura rutiera din sud cand permanent statul a investit mai mult decat in alte parti si continua sa investeasca mai mult decat in alte parti in continuare ... mai ales cand o buna parte din investitiile din Transilvania in coridorul 4 (auto si feroviar) au venit de la UE.

#5864
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,288
  • Înscris: 05.08.2015

 utopium, on 31 iulie 2022 - 11:20, said:

Probabil nu ai aflat inca, dar prima autostrada in sudul tarii a aparut acum 50 de ani, Bucuresti - Pitesti in 1972. Dupa Revolutie, primele lucrari de autostrada au fost reabilitarea A1 Bucuresti - Pitesti in 2000 si apoi inaugurari de tronsoane noi pe A2 in 2004, deci tot in sud. Iar de atunci s-a lucrat constant ba la extinderea A1, ba la terminarea A2, ba la A3-ul muntean, ba la A4, iar in momentul de fata sunt 4 proiecte in desfasurare in sud, A0, A1, A7 si DX12.

Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3.

Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci?

ce tampenii...

km de autostrada, pe regiuni? orase conectate cu reteaua europeana de autostrazi [oradea, cluj, arad, timisoara, deva, alba-iulia, sibiu, targu-mures]?

dunarea trece pe unde trece si nici MN nu da semne s-o ia la deal, deci, Portile de Fier, Cernavoda, canalul D-MN, plm

Edited by Mount_Yerrmom, 31 July 2022 - 17:25.


#5865
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016

 utopium, on 31 iulie 2022 - 15:14, said:



Baieti, lasati atacurile la persoana si frustrarile personale pentru mesaje private ... aici e despre autostrazi, nu despre Skoda mea sau Cluj.

Ideea e ca nu e cazul sa te plangi de investitiile in infrastructura rutiera din sud cand permanent statul a investit mai mult decat in alte parti si continua sa investeasca mai mult decat in alte parti in continuare ... mai ales cand o buna parte din investitiile din Transilvania in coridorul 4 (auto si feroviar) au venit de la UE.

Sa vedem, in sud sunt momentan doar 4 orașe legate la autostrăzi (București, Pitești, Ploiești și Constanța)
In Transilvania ai Arad, Timișoara, Sibiu, cluj, Deva și Târgu Mureș.
Aici am pus doar orașele mari. Dacă vrei putem pune și orașele mai mici și o sa vezi ca tot nu ai dreptate.
A2 trece prin Călărași destul de mult dar reședință de județ nu e legata la autostrada, la fel și în cazul Dâmbovița.

#5866
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

 Mount_Yerrmom, on 31 iulie 2022 - 17:23, said:

km de autostrada, pe regiuni? orase conectate cu reteaua europeana de autostrazi [oradea, cluj, arad, timisoara, deva, alba-iulia, sibiu, targu-mures]?
Bravo, ai descoperit ca daca vrem sa fim conectati la reteaua europeana de autostrazi, trebuie sa avem mai intai autostrazi in Transilvania Posted Image Primele autostrazi din Romania care au unit orase resedinta de judet intre ele au fost Bucuresti - Pitesti, Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Ploiesti. Ce observi? Posted Image

Sibiu, Deva, Alba Iulia, Cluj si Targu Mures inca nu au legatura pe autostrada spre vest, pentru ca lipsesc cate una-doua portiuni prin anumite locuri. Si Oradea e discutabil, ca inca nu e realizata nici acolo centura care da in autostrada din Oradea, faci semnificativ mai mult din Oradea pana intri pe autostrada decat pana iesi pe autostrada din tara (cand am revenit in tara ultima data Waze mi-a zis undeva dupa Debrecen sa nu continui pe autostrada spre Oradea ca dureaza mai mult, mi-a recomandat sa o iau pe drumul national ca e mai rapid).

 MicroEdge, on 31 iulie 2022 - 17:42, said:

A2 trece prin Călărași destul de mult dar reședință de județ nu e legata la autostrada, la fel și în cazul Dâmbovița.
Cum sa nu fie legata? Si din Calarasi si din Slobozia, ambele resedinte de judet, ajungi din centru la fel de rapid la autostrada cum ajungi si din Cluj in A3. As zice ca si Targoviste e suficient de aproape de autostrada (34 de minute estimeaza Google Maps acum), adica faci cu 10 minute mai mult decat faci din Cluj pana intri pe autostrada. Sigur, in timpul saptamanii cresc timpii de acces la autostrada si la Targoviste/Calarasi/Slobozia, dar si la Cluj ... de aia e nevoie de conexiuni dedicate la autostrada, pe care nu le au nici unul dintre orase inca.

Iar Targu-Mures e doar teoretic legat prin autostrada de alte orase, practic inca nu e ca pentru ca lipseste o portiune de autostrada. La fel cum nici Deva/Sibiu si Timisoara/Arad nu sunt inca legate de fapt tot pentru ca lipseste o portiune (si in zilele aglomerate se pierde mult timp acolo).

Edited by utopium, 31 July 2022 - 18:09.


#5867
toniq

toniq

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,337
  • Înscris: 08.01.2009

 utopium, on 31 iulie 2022 - 14:17, said:

Amice, lasa povestile istorice, toata lumea stie de ce a fost favorizat sudul pe vremea comunistilor, pentru ca marii sefi ai partidului (incepand cu Ceausescu si Elena) erau de acolo. Nu era nevoie sa faci doua fabrici auto in cam aceeasi zona, nu? Da, unele investitii au avut o logica sa fie in sud, dar evident ca s-a investit disproportionat. Iar la autostrazi sudul a fost din nou favorizat, nu doar istoric (adica a aparut prima autostrada cu 37 de ani mai devreme decat in Transilvania), dar si dupa Revolutie tot in sud au reinceput lucrarile la autostrazi. Abia apoi s-au trezit ca intram in UE si de fapt ne trebuie autostrazi in Transilvania ca sa putem ajunge in UE (de fapt au trebuit sa investeasca in coridoarele europene, ca le-a dat bani UE, si ala a fost unul din motivele pentru care s-a lucrat serios si in Transilvania la autostrazi si cai ferate) ... dupa Revolutie multi ani nordul tarii a fost complet ignorat din punct de vedere al infrastructurii, de ajunsesera drumurile varza prin judetele din nord.

Ideea era ca nu e cazul sa se planga colegul sudist ca "in sfarsit vine infrastructura in sudul tarii", chiar deloc! Mai ales ca exista 4 proiecte majore de autostrazi/drumuri express in desfasurare in sudul tarii, adica mai multe decat in tot restul tarii la un loc.


Hai ca din toata pleiada de ineptii din postul anterior, ai mai ramas cu una: de ce s-au facut fabricile auto in sud? Continui comportamentul infantil de discutii in care dupa ce realizezi ca din 100 de chestii spuse de tine, 99 sunt prostii, gasesti salvarea intr-o gainarie - de ce domle s-au facut cele 2 fabrici auto in sud? De parca in Ardeal nu s-a facut nicio fabrica, nimic, doar in sud. Eu zic sa mai pui mana totusi pe niste carti de istorie, desi n-ar trebui sa le neglijezi nici pe cele de logica, fiindca la cate fracturi ai facut pe aici, banuiesc ca esti la reanimare, complet bandajat.
Nah, ce sa-ti mai explic, ca autostrazile au inceput in jurul celui mai mare oras al tarii, capitala tarii tale, orasul cu 2-3 milioane de locuitori din considerente evidente si pt cineva care e la liceu, poate chiar mai tanar? Nu e logic ca acolo unde traficul e de departe cel mai mare sa fie construite prima data soselele de capacitate sporita, autostrazile? Nu asa se intampla in orice tara? Nu in Cluj au aparut si primele sosele cu 2 benzi pe sens? Cea pana la Turda (4 benzi) e din vremuri stravechi, de ce nu s-a facut intre Bistrita si Reghin?

Quote

PS: Transfagarasanul e predominant in sud, nu e 50-50, eventual 70-30.

Hai, ca ai mai gasit o gainarie de 2 lei!!! Posted Image
Te mai intreb, cred ca a 100-a oara, tu nu gasesti nimic penibil in modul tau complet infantil de a argumenta? Posted Image

#5868
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,892
  • Înscris: 14.08.2007

 Mount_Yerrmom, on 31 iulie 2022 - 17:23, said:

km de autostrada, pe regiuni?
In momentul asta sunt functionali aproximativ 500 de km de autostrazi/drumuri express atat in Sud cat si in Transilvania.

 toniq, on 31 iulie 2022 - 18:12, said:

Nu e logic ca acolo unde traficul e de departe cel mai mare sa fie construite prima data soselele de capacitate sporita, autostrazile? Nu asa se intampla in orice tara?
Logic sau nu, nu schimba faptul ca am dreptate ca cele mai mari investitii de infrastructura/proiecte majore din ultimii 60 de ani s-au facut in sud Posted Image

Edited by utopium, 31 July 2022 - 18:18.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users

greuceanu35

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate