Autostrazile din Romania
#5851
Posted 05 July 2022 - 18:38
oaspetele, on 05 iulie 2022 - 12:43, said:
https://newsweek.ro/...-wjMEoeG7PwWXs4 UMB anunță încetarea lucrului pe 140 de km de autostradă. Înștiințarea nu a ajuns, oficial, la CNAIR nu prea e de bine, |
#5852
Posted 05 July 2022 - 19:10
#5853
Posted 05 July 2022 - 23:18
Kokoshmare, on 05 iulie 2022 - 18:38, said:
OUG 64/2022 a fost adoptata în mai parca dar nu au apărut normele de aplicare. Dar pe cei de la infrastructura mare, unde ponderea utilajelor și transporturilor este considerabilă, nu prea îi ajută. Pentru acestea, ajustarea e pe la 25%. Iar dacă ai licitat motorina la 4 lei, acuma o iei, în cel mai bun caz la 7. O creștere de 85%, care nu are cum să fie acoperită. Într-adevăr, ajustarea la materiale, îi salvează de la faliment pe cei din construcțiile civile .Însă iar, coeficientul de ajustare se calculează după creșterea medie a prețutilor la toate materialele, care îi defavorizează pe drumari, unde prețul principalelor materiale au crescut cu mult peste media balansată publicată de INS. |
#5854
Posted 24 July 2022 - 18:57
Nota 10!
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EArU0Eoa2YI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Pe 28 iulie va fi data-n folosinta si centura Slatinei. Vor fi 40 de km de drum expres care vor ocoli Slatina si Bals. Edited by Alecsandru010, 24 July 2022 - 18:58. |
#5855
Posted 30 July 2022 - 07:57
Asta va trebui sa fie gata la sfarsitul lui noiembrie.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MJugnHNVl-M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si eu zic ca asa va fi tinand seama de lucrarile din santier. Primul lot din Pitesti-Sibiu care se va fi terminat de construit! Asta pare a fi an bun pentru infrastructura romaneasca. Si la cum se arata lucrurile si urmatorii vor fi la fel de buni. Poate chiar mai buni! Edited by Alecsandru010, 30 July 2022 - 07:59. |
#5856
Posted 30 July 2022 - 11:44
Video cu portiunea de 37 de km din lotul II (Robanesti - Slatina) din drumul Expres DEx12 Craiova - Pitești care cuprinte Centura Bals și Centura Slatina.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W3EudpYfBIc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5858
Posted 31 July 2022 - 11:20
Alecsandru010, on 30 iulie 2022 - 11:52, said:
In sfarsit veni infrastructura si-n sudu' tarii! Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3. Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci? |
#5859
Posted 31 July 2022 - 12:53
utopium, on 31 iulie 2022 - 11:20, said:
Probabil nu ai aflat inca, dar prima autostrada in sudul tarii a aparut acum 50 de ani, Bucuresti - Pitesti in 1972. Dupa Revolutie, primele lucrari de autostrada au fost reabilitarea A1 Bucuresti - Pitesti in 2000 si apoi inaugurari de tronsoane noi pe A2 in 2004, deci tot in sud. Iar de atunci s-a lucrat constant ba la extinderea A1, ba la terminarea A2, ba la A3-ul muntean, ba la A4, iar in momentul de fata sunt 4 proiecte in desfasurare in sud, A0, A1, A7 si DX12. Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3. Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci? Baraje cred ca sunt destule si in Ardeal sau Moldova, nu are sens sa incepem sa le numaram. Hai ca iar bati campii in stilu-ti caracteristic! Din moment ce avem un fluviu, Dunarea, care natura a facut sa fie la sud de Carpati, nu e normal sa cautam sa-l acem navigabil, asa cum fac toate tarile? Si atunci nu e normal sa facem un baraj pt a a-l face navigabil? Exista cumva vreun fluviu prin Ardeal pe care l-am lasat de izbeliste si am facut baraje doar pe niste raulete din sud? Canalul Dunare Marea Neagra intra in aceeasi logica, dar asta e alta poveste din cauza modului si sacrificiilor cu care s-au facut, nu intra in discutie. Centralele atomo-electrice se fac de obicei pe fluviile mari, este nevoie de o cantitate apreciabila de apa pt a racire, care e problema aici? Care e mega-fluviul din Ardeal care a fost vaduvit de o centrala atomo-electrica? Dar Transfagaraseanul, daca nu stii inca geografie, are corespondent si in Ardeal, jumi-juma cu sudul. Tu vezi avantaj doar pt sud. CE Oltenia s-a facut pt valorificarea extragerii la scara larga a carbunelui din bazinul Motru-Tg Jiu, e chiar un lucru facut cu cap, nicidecum partinitor. Care e mega-exploatarea de carbune din Ardeal vaduvita de un CE (oricum exista una mare la Mintia, dar si in alte parti, chiar vrei sa le numaram?). Metrou? Care era orasul In Romania cel mai pretabil pt metrou? Clujelul tau pe care il strabati la pas intr-o ora sau o ora jumate? Da, fabricile auto sunt in sud, dar si in Ardeal s-au construit numeroase fabrici si uzine, iarasi, vrei sa le numaram? Deci in final, au rams doar cunoscutele ineptii utopiene care nu e in stare sa judece ceva obiectiv cand vine vorba de Clujel, Ardeal, Skoda lui cu motor de bere la sticla de 0,33 ml, etc. |
#5860
Posted 31 July 2022 - 13:26
Alecsandru010, on 30 iulie 2022 - 07:57, said:
Si eu zic ca asa va fi tinand seama de lucrarile din santier. Primul lot din Pitesti-Sibiu care se va fi terminat de construit! Asta pare a fi an bun pentru infrastructura romaneasca. Si la cum se arata lucrurile si urmatorii vor fi la fel de buni. Poate chiar mai buni! |
|
#5861
Posted 31 July 2022 - 14:17
toniq, on 31 iulie 2022 - 12:53, said:
Hai ca iar bati campii in stilu-ti caracteristic! Ideea era ca nu e cazul sa se planga colegul sudist ca "in sfarsit vine infrastructura in sudul tarii", chiar deloc! Mai ales ca exista 4 proiecte majore de autostrazi/drumuri express in desfasurare in sudul tarii, adica mai multe decat in tot restul tarii la un loc. PS: Transfagarasanul e predominant in sud, nu e 50-50, eventual 70-30. |
#5863
Posted 31 July 2022 - 15:14
toniq, on 31 iulie 2022 - 12:53, said:
Deci in final, au rams doar cunoscutele ineptii utopiene care nu e in stare sa judece ceva obiectiv cand vine vorba de Clujel, Ardeal, Skoda lui cu motor de bere la sticla de 0,33 ml, etc. ericmario, on 31 iulie 2022 - 14:45, said:
Știm bistrițene, știm... Cluj, Octavia, Huawei... Ideea e ca nu e cazul sa te plangi de investitiile in infrastructura rutiera din sud cand permanent statul a investit mai mult decat in alte parti si continua sa investeasca mai mult decat in alte parti in continuare ... mai ales cand o buna parte din investitiile din Transilvania in coridorul 4 (auto si feroviar) au venit de la UE. |
#5864
Posted 31 July 2022 - 17:23
utopium, on 31 iulie 2022 - 11:20, said:
Probabil nu ai aflat inca, dar prima autostrada in sudul tarii a aparut acum 50 de ani, Bucuresti - Pitesti in 1972. Dupa Revolutie, primele lucrari de autostrada au fost reabilitarea A1 Bucuresti - Pitesti in 2000 si apoi inaugurari de tronsoane noi pe A2 in 2004, deci tot in sud. Iar de atunci s-a lucrat constant ba la extinderea A1, ba la terminarea A2, ba la A3-ul muntean, ba la A4, iar in momentul de fata sunt 4 proiecte in desfasurare in sud, A0, A1, A7 si DX12. Stiu ca tu vrei sa ne sugerezi ca s-a lucrat prea mult in Transilvania in anii recenti, dar vezi tu, primii km de autostrada au aparut in Transilvania abia in 2009, adica 37 de ani mai tarziu decat in sud. Si sunt doar 2 proiecte in desfasurare, pe A1 si A3. Sudul a fost permanent favorizat in ultimii 60 de ani din punct de vedere a infrastructurii si a investitiilor statului (Portile de Fier, Canalul Dunare-Marea Neagra, Barajul Vidraru, Transfagarasanul, Metroul, fabricile auto Dacia/Oltcit, Casa Poporului, centrala atomoelectrica, CE Oltenia, etc), deci iti trebuie mult tupeu sa zici ca in sfarsit se investeste in infrastructura in sudul tarii. Bietii moldoveni, care au 16 km de autostrada, ce sa mai zica atunci? ce tampenii... km de autostrada, pe regiuni? orase conectate cu reteaua europeana de autostrazi [oradea, cluj, arad, timisoara, deva, alba-iulia, sibiu, targu-mures]? dunarea trece pe unde trece si nici MN nu da semne s-o ia la deal, deci, Portile de Fier, Cernavoda, canalul D-MN, plm Edited by Mount_Yerrmom, 31 July 2022 - 17:25. |
#5865
Posted 31 July 2022 - 17:42
utopium, on 31 iulie 2022 - 15:14, said: Baieti, lasati atacurile la persoana si frustrarile personale pentru mesaje private ... aici e despre autostrazi, nu despre Skoda mea sau Cluj. Ideea e ca nu e cazul sa te plangi de investitiile in infrastructura rutiera din sud cand permanent statul a investit mai mult decat in alte parti si continua sa investeasca mai mult decat in alte parti in continuare ... mai ales cand o buna parte din investitiile din Transilvania in coridorul 4 (auto si feroviar) au venit de la UE. Sa vedem, in sud sunt momentan doar 4 orașe legate la autostrăzi (București, Pitești, Ploiești și Constanța) In Transilvania ai Arad, Timișoara, Sibiu, cluj, Deva și Târgu Mureș. Aici am pus doar orașele mari. Dacă vrei putem pune și orașele mai mici și o sa vezi ca tot nu ai dreptate. A2 trece prin Călărași destul de mult dar reședință de județ nu e legata la autostrada, la fel și în cazul Dâmbovița. |
|
#5866
Posted 31 July 2022 - 18:03
Mount_Yerrmom, on 31 iulie 2022 - 17:23, said:
km de autostrada, pe regiuni? orase conectate cu reteaua europeana de autostrazi [oradea, cluj, arad, timisoara, deva, alba-iulia, sibiu, targu-mures]? Sibiu, Deva, Alba Iulia, Cluj si Targu Mures inca nu au legatura pe autostrada spre vest, pentru ca lipsesc cate una-doua portiuni prin anumite locuri. Si Oradea e discutabil, ca inca nu e realizata nici acolo centura care da in autostrada din Oradea, faci semnificativ mai mult din Oradea pana intri pe autostrada decat pana iesi pe autostrada din tara (cand am revenit in tara ultima data Waze mi-a zis undeva dupa Debrecen sa nu continui pe autostrada spre Oradea ca dureaza mai mult, mi-a recomandat sa o iau pe drumul national ca e mai rapid). MicroEdge, on 31 iulie 2022 - 17:42, said:
A2 trece prin Călărași destul de mult dar reședință de județ nu e legata la autostrada, la fel și în cazul Dâmbovița. Iar Targu-Mures e doar teoretic legat prin autostrada de alte orase, practic inca nu e ca pentru ca lipseste o portiune de autostrada. La fel cum nici Deva/Sibiu si Timisoara/Arad nu sunt inca legate de fapt tot pentru ca lipseste o portiune (si in zilele aglomerate se pierde mult timp acolo). Edited by utopium, 31 July 2022 - 18:09. |
#5867
Posted 31 July 2022 - 18:12
utopium, on 31 iulie 2022 - 14:17, said:
Amice, lasa povestile istorice, toata lumea stie de ce a fost favorizat sudul pe vremea comunistilor, pentru ca marii sefi ai partidului (incepand cu Ceausescu si Elena) erau de acolo. Nu era nevoie sa faci doua fabrici auto in cam aceeasi zona, nu? Da, unele investitii au avut o logica sa fie in sud, dar evident ca s-a investit disproportionat. Iar la autostrazi sudul a fost din nou favorizat, nu doar istoric (adica a aparut prima autostrada cu 37 de ani mai devreme decat in Transilvania), dar si dupa Revolutie tot in sud au reinceput lucrarile la autostrazi. Abia apoi s-au trezit ca intram in UE si de fapt ne trebuie autostrazi in Transilvania ca sa putem ajunge in UE (de fapt au trebuit sa investeasca in coridoarele europene, ca le-a dat bani UE, si ala a fost unul din motivele pentru care s-a lucrat serios si in Transilvania la autostrazi si cai ferate) ... dupa Revolutie multi ani nordul tarii a fost complet ignorat din punct de vedere al infrastructurii, de ajunsesera drumurile varza prin judetele din nord. Ideea era ca nu e cazul sa se planga colegul sudist ca "in sfarsit vine infrastructura in sudul tarii", chiar deloc! Mai ales ca exista 4 proiecte majore de autostrazi/drumuri express in desfasurare in sudul tarii, adica mai multe decat in tot restul tarii la un loc. Hai ca din toata pleiada de ineptii din postul anterior, ai mai ramas cu una: de ce s-au facut fabricile auto in sud? Continui comportamentul infantil de discutii in care dupa ce realizezi ca din 100 de chestii spuse de tine, 99 sunt prostii, gasesti salvarea intr-o gainarie - de ce domle s-au facut cele 2 fabrici auto in sud? De parca in Ardeal nu s-a facut nicio fabrica, nimic, doar in sud. Eu zic sa mai pui mana totusi pe niste carti de istorie, desi n-ar trebui sa le neglijezi nici pe cele de logica, fiindca la cate fracturi ai facut pe aici, banuiesc ca esti la reanimare, complet bandajat. Nah, ce sa-ti mai explic, ca autostrazile au inceput in jurul celui mai mare oras al tarii, capitala tarii tale, orasul cu 2-3 milioane de locuitori din considerente evidente si pt cineva care e la liceu, poate chiar mai tanar? Nu e logic ca acolo unde traficul e de departe cel mai mare sa fie construite prima data soselele de capacitate sporita, autostrazile? Nu asa se intampla in orice tara? Nu in Cluj au aparut si primele sosele cu 2 benzi pe sens? Cea pana la Turda (4 benzi) e din vremuri stravechi, de ce nu s-a facut intre Bistrita si Reghin? Quote PS: Transfagarasanul e predominant in sud, nu e 50-50, eventual 70-30. Hai, ca ai mai gasit o gainarie de 2 lei!!! Te mai intreb, cred ca a 100-a oara, tu nu gasesti nimic penibil in modul tau complet infantil de a argumenta? |
#5868
Posted 31 July 2022 - 18:17
Mount_Yerrmom, on 31 iulie 2022 - 17:23, said:
km de autostrada, pe regiuni? toniq, on 31 iulie 2022 - 18:12, said:
Nu e logic ca acolo unde traficul e de departe cel mai mare sa fie construite prima data soselele de capacitate sporita, autostrazile? Nu asa se intampla in orice tara? Edited by utopium, 31 July 2022 - 18:18. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
greuceanu35