Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Cum urci mai usor?

- - - - -
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#19
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,921
  • Înscris: 01.01.2010

 razvi007, on 3rd July 2011, 23:38, said:

Din cate am vazut la majoritatea bicicletelor foaia nu este niciodata egala cu pinionul.In plus daca ai vrea ipotetic sa obtii cea mai buna tractiune ar trebui sa faci foaia mai mica decat pinionul pentru ca la o rotatie a acesteia el sa faca doar jumatate de rotatie,sa zicem.Acum depinde de ce deal vrei sa urci.Sunt rampe la care poti folosi foaia din mijloc si altele la care trebuie sa treci pe foaia mica.Asta depinde si de conditia fizica dar si de felul in care doresti sa urci,respectiv sa dai mai mult din pedale(forta mai mica/cadenta mare) sau mai putin(forta mai mare/cadenta mica).
Nu as putea sa precizez exact, dar am avut una prin liceu, care avea pinionul mare aproape cat foaia mica, dar nu-mi mai amintesc exact.
Acum, ma gandeam la ce ai spus tu: la un raport de 1:2 in favoarea pinionului, nu cred ca mai apare forta centrifuga (daca aceasta este cea implicata in dilema mea) la un nivel la care atat biciclistul, cat si bicicleta sa ramana ...pe doua roti. Doar sa dai din pedale cu o viteza ametitoare, pentru a compensa viteza mica de rotatie a pinionului.

#20
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pai la o foaie de 22 de dinti si un pinion de 34 (exista desigur pe multe din configuratiile cu 9 viteze aceste doua valori) ai un raport intre foaie si pinion de 0.65. Deci la 3 ture de pedala se invarte roata doua ture (cu aproximatie). Eu am foaie de 22 si pinion mare de 32 si nu am nicio problema in a folosi acest raport pe pante abrupte si nici nu simt ca daca as avea 34 de dinti as avea probleme in a ramane pe doua roti.

Raspuns on-topic: Sunt doua elemente ce sunt luate in calcul cand pedalezi:
- cadenta
- forta

Astea doua reprezinta performantele tale ca ciclist. O cadenta mare duce la un ritm cardiac mai mare, deci nu poti sa cresti cadenta oricat, pentru ca la un moment dat, nu vei mai avea aer (ma rog, asta e senzatia). Practic, pulsul maxim nu-l poti mentine prea mult (pulsul maxim fiind 220 - varsta in ani ca si calcul aproximativ). Daca ai 30 de ani, ai un puls maxim de 190. Nu poti urca o panta 15 minute cu un puls de 190 constant, ca obosesti imediat, deci trebuie sa incetinesti ritmul de pedalare, adica scazi cadenta. Scazand cadenta, scade viteza de deplasare. In functie de tipul de antrenament pe care vrei sa-l obtii, ritmul cardiac trebuie sa stea in anumite limite.

O forta mai mare a pedalarii implica un efort mai mare din partea muschilor. La fel ca si la cadenta, exista limite. Poti sprinta timp de 20-30 de secunde si sa incepi sa simti cum iti ard muschii (se acumuleaza acid lactic, deci esti pe cale sa ti-i blochezi). Daca incepi sa simti ca muschii nu mai te "asculta", trebuie sa scazi forta. Asta o poti face trecand pe un raport mai mic de transmise, ceea ce inseamna ori ca iti cresti cadenta pentru a mentine viteza, ori mentii cadenta, si iti scade viteza datorita raportului mai mic de transmisie.

Asadar, depinde de fiecare sa gaseasca "sweet spot"-ul intre astea doua. Daca nu ai un antrenament cardio bun, nu poti mentine cadente ridicate, daca nu ai musculatura buna nu poti produce o forta suficient de mare. Usor e un termen relativ. Pentru unii e mai usor sa se ridice in pedale si sa foloseasca o forta mare si o cadenta mica, pentru altii e mai usor e sa stea in sa, sa aiba o cadenta mare.

Intrebarea "cum e mai usor" nu poate avea un raspuns clar, pentru ca depinde de la persoana la persoana.

#21
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

 YOUR_GOD, on 4th July 2011, 00:49, said:

Nu as putea sa precizez exact, dar am avut una prin liceu, care avea pinionul mare aproape cat foaia mica, dar nu-mi mai amintesc exact.
Acum, ma gandeam la ce ai spus tu: la un raport de 1:2 in favoarea pinionului, nu cred ca mai apare forta centrifuga (daca aceasta este cea implicata in dilema mea) la un nivel la care atat biciclistul, cat si bicicleta sa ramana ...pe doua roti. Doar sa dai din pedale cu o viteza ametitoare, pentru a compensa viteza mica de rotatie a pinionului.
M-am uitat de curiozitate la bita mea si intr-adevar cea mai mica foaie e mai mica decat cel mai mare pinion.Foaia mica are 24 de dinti in timp ce pinionul cel mai mare are 32 de dinti.Asta inseamna ca la o rotatie a foii,pinionul face trei sferturi de tura.Probabil ca pentru a avea tractiune buna raportul dintre foaie si pinion trebuie sa fie macar de 1:1.Un raport de 1:2 pentru pinion ar fi exagerat.

#22
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,742
  • Înscris: 21.08.2008
Daca se pastreaza aceeasi caseta de pinioane si anume 11/28 pentru o cursiera e diferenta foarte mare intre angrenajul dublu (53/39) si cel compact (50/34)? 5 dinti conteaza asa de mult in abordarea unei pante mai sanatoase?

#23
teoctist

teoctist

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 131
  • Înscris: 28.11.2005
Apropo de rampe/pante. Știe cineva o rampă greu de urcat în București? Până acum am încercat strada Ana Davila (pe la Academia Militara) dar nu e așa de grea.

#24
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008
Nu exista panta grea in Bucuresti. Exista cateva pante, gen Candianu Popescu, dar sunt prea scurte. Cel mai aproape de Bucuresti este o catarare la iesirea din Calugareni spre Uzunu, dar nici aia nu pune mari probleme, am urcat-o cu 27-28 la ora. Cea mai grea catarare pana sa ajungi la munte, este catararea de la Crama Seciu(Boldesti Scaieni), care are 3 km de chin. Cine o face pe aia e deja pe drumul bun.

Edited by Radu-S, 04 July 2011 - 13:54.


#25
bogdy2008

bogdy2008

    Moarte pentru hamsteri

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,910
  • Înscris: 29.07.2008
La mine in zona is destule(nu in oras, da la distante scurte)

Edited by bogdy2008, 04 July 2011 - 16:21.


#26
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008

 bogdy2008, on 4th July 2011, 17:21, said:

La mine in zona is destule(nu in oras, da la distante scurte)
Ei da, alta viata la Paltinis. :)

#27
bogdy2008

bogdy2008

    Moarte pentru hamsteri

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,910
  • Înscris: 29.07.2008
Nu-s la Paltinis. Fac doua ore cu masina pana acolo.

Dar am aproape:
1) Valea Sebesului
2) Drumul catre Daia,probabil cel mai idiot sat...
3) Padurea mare: cativa kilometrii de teren accidentat :X . Super!
4) Rapa Rosie: 2 pante destul de abrupte si ceva drum nu prea abrupt.

#28
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

 Radu-S, on 4th July 2011, 13:53, said:

Nu exista panta grea in Bucuresti. Exista cateva pante, gen Candianu Popescu, dar sunt prea scurte. Cel mai aproape de Bucuresti este o catarare la iesirea din Calugareni spre Uzunu, dar nici aia nu pune mari probleme, am urcat-o cu 27-28 la ora. Cea mai grea catarare pana sa ajungi la munte, este catararea de la Crama Seciu(Boldesti Scaieni), care are 3 km de chin. Cine o face pe aia e deja pe drumul bun.
Vii cu mine in Tineretului sa iti arat cateva pente grele, sa vad daca mai esti asa viteaz? Tacalie iti zice ceva?
Cat despre intrebarea initiatorului topicului nu exista un raspuns... Fiecare urca asa cum are picioare... Ai destule variabile aici: picoarele ciclistului, gradul pantei, lungimea ei, tipul... samd...

#29
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008
Chiar sunt curios unde e "Tacalia" asta. Sper ca e o strada(pentru ca despre asta este vorba in propozitie) si nu vreo panta offroad din parc.

#30
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
E o strada pe langa Academia Militara... Pantele off road din parc nu stiu sa aiba inca denumiri, dar nu e timpul pierdut :)
PS: in propozitie era vorba de rampe greu de urcat, nu de strazi ;)

Edited by Goofy, 05 July 2011 - 13:17.


#31
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008
Pai tocmai Tineretului e parc si pe acolo nu exista nici o urcare cat de cat grea, decat daca o iei abrupt pe pantele alea de langa lac. Poate consideri ca urcarea spre Polivalenta e grea nu stiu, lucru oricum hilar. Tacalia este in alt loc, nu am fost pe acolo(nu o recunosc nici pe harta), dar ma indoiesc ca poate depasi 10% pe o lungime de o suta-doua de metri, lucru care iar e amuzant.
Dar daca tot e sa vorbim discutii, cea mai abrupta strada intalnita de mine in Bucuresti este Mitropolitul Filaret in portiunea in care urca la intrarea in gara Filaret. Probabil ca are vreo 10-12%, dar este foarte scurta, ceva pana in 150 metri.

#32
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
eu vorbeam de acele pante de pe langa lac, si mai sunt cateva... Dar poate tu esti tatal cataratorilor, stiu eu? Si toate sunt usoare si amuzante...

#33
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008
Sa nu folosim vorbe mari.
Nu vreau sa ma cert cu tine, dar nu cred ca exista in Bucuresti vreo rampa pe asflat care sa puna vreo problema cuiva cu o minima pregatire. Spun asfalt pentru ca folosesc numai cursiera si pentru ca "in propozitie" era vorba de strazi. Teoctist daduse si un exemplu, strada Ana Davila.

#34
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
In propozitie era vorba de rampe grele... Ti-am zis, eu nu stiu ce pregatire ai tu, poate face mortirolo in fiecare zi si TF-ul seara... Fiecare isi stie forma lui...
Desi daca o catarare precum cea de la Crama Seciu ti se pare grea, si pe cursiera, ca vad ca nu urci pe MTB, nu stiu ce sa zic... Ideea e ca trebuie sa te raportezi la forma celui care pune intrebarea...
Spor la catarat!

#35
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008
Spor la pedalat si tie !
Nu ma pot abtine sa nu "pedalez" un pic pe logica ta. Daca eu care consider Seciu o catararea grea spun ca in Bucuresti nu gasesti nici o rampa(pentru ca e exclusa titulatura de catarare) cat de cat grea, cum ar putea unul care urca fluierand la Seciu sa sustina contrariul ?
Apropo pe ciclism.ro ma numesc thor66six. :)

#36
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Cine urca fluierand la Seciu?
Daca te-ai sui pe MTB si ai lua-o nitel pe pantele de care zic eu din Tineretului vei vedea ca nu sunt atat de demne de dispretul tau... Daca le faci pe bicla de cateva ori, eu zic ca te-ai scos cu ceva antrenament pe ziua respectiva...
Mie panta aia de la Seciu chiar mi s-a parut usoara in raport cu ce am patimit prin zona Sotrile-Nistoresti... Poate tie ti s-or parea alea usoare si panta de la Seciu grea...
PS: ciclismul nu e compus doar din sosea... :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate