Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Monitor Samsung defect

- - - - -
  • Please log in to reply
193 replies to this topic

#163
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Am gasit ca se poate testa placa cu invertorul fara sa fie conectata la placa digitala. Banuiesc ca poate fi o problema legata de blocarea invertorului.
Uite o schita care  prezinta semnificatia pinilor la conectorul CN2 si modul cum se poate simula aplicarea comenzilor necesare.

Attached File  samsung_510n_540n_740n_power_supply_service_info.jpg   49.46K   371 downloads

#164
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007
Acum sa-mi explici, te rog, si cum sa fac asta!

#165
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Important este ca placa respectiva poate functiona si fara sa fie conectata la placa ''digitala''.
In acest scop nu e necesar  sa o testezi neaparat cu acel montaj, pur si simplu se scoate conectorul CN2 si se trimite semnal de "ON" cu o rezistenta de 270 ohmi conectata intre un punct de +5V si pinul 9 de  la CN2.
Eu cred ca vei obtine acelasi rezultat, ca si in situatia anterioara, asa ca lasa-l ca un test final.

Mai incearca doua lucruri simple. Inverseaza conectorii de la lampile CFL, prima data se face o rocada intre  ''albastru/negru '' si ''rosu/alb'', ulterior inverseaza lampile intre ele.(daca nu ajung firele, roteste placa). Acest test se va face cu toate conectoarele si placile montate.

#166
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

View Postmister_rf, on 1st October 2010, 17:44, said:

Mai incearca doua lucruri simple. Inverseaza conectorii de la lampile CFL, prima data se face o rocada intre  ''albastru/negru '' si ''rosu/alb'', ulterior inverseaza lampile intre ele.(daca nu ajung firele, roteste placa). Acest test se va face cu toate conectoarele si placile montate.
L-am schimbat intre ele, intre ele cu totul, ma rog, toate variantele si...tot nimic. Nici macar un licar inauntru!

#167
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Pana la urma toata problema a fost cauzata de defectarea unui tranzistor MOSFET. Asta in conditiile in care fara capacitatile de filtrare tensiunea a crescut probabil peste limita suportata de tranzistoare.
Schema de functionare a invertorului utilizeaza tranzistoare complementare MOSFET, intr-un montaj ''half-bridge''.

Attached File  Samsung_740_inverter.JPG   15.65K   332 downloads


Pentru obtinerea  unui randament ridicat, in aceasta aplicatie se folosesc cate doua tranzistoare N-channel si doua P-channel in paralel (practic doua circuite model AM4502CE in paralel).
Pentru rezolvare  a fost necesara inlocuirea unuia singur cu  primul circuit disponibil, adica  un  IRF7389, care desi are curentul maxim mai mic decat un  AM4502CE, isi face treaba cu succes.

Edited by mister_rf, 04 October 2010 - 15:49.


#168
rrandrax

rrandrax

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 30.11.2010
Am aceeasi problema Q201 si Q202 arsi.. insa nu cunosc tipul de tranzistori cu care sa ii inlocuiesc. Poate cineva sa ma ajute?

Edited by mister_rf, 30 November 2010 - 16:43.
quote inutil!!


#169
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Si nu am mentionat chiar in mesajul de mai sus?
AM4502CE

Attached File  DS_AM4502CE2.pdf   314.08K   233 downloads

#170
gabiscx

gabiscx

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 23.09.2009
help! am acelasi monitor cu aceiasi pb...C 820uf 3buc umflati si siguranta arsa . am schimbat condensatorii si siguranta.
rezultat : tuburile nu se aprind si ledul albastru de power se aprinde si se stinge la intervale de cateva secunde...on 3sec ,off 3 sec si tot asa.
tensiuni : bara de 5v ok , bara de 13v are 18v sau 15v in functie de stare - on sau off.
am scos siguranta si in gol , monitorul ramane permanent on -led albastru aprins , tensiune pe bara de 13v are 18v ,exista si imagine -fara lumina.
astept ajutor...multumesc!

#171
Radel

Radel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 28.07.2007
Salut!.
Tin sa multumesc foarte mult in primul rand lui mister_rf si apoi lui Dorel, fara ajutorul cărora nu as fi putut sa-mi repar monitorul. Mister_rf este un profesionist iar Dorel este un bun invățăcel. Am avut mare noroc ca nu am patit ca Dorel. Eu aveam pana asemanatoare, in sensul ca monitorul era negru, ziceai ca e stins, dar la o privire mai atenta se vedeau imagini. La mine s-a rezolvat prin schimbarea acelorasi condensatori ca cei pe care i-a schimbat Dorel (cei 3 de 850 microF) si schimbarea sigurantei fuzibile de pe ramura de 13V. De fapt siguranta nu am schimbat-o pentru ca nu am gasit. Am tras un fir (o liță) intre cele doua puncte de lipre ale sigurantei si monitorul functioneaza impecabil (rezistenta firului de lita este 0,06 ohmi sau asemanator, scriu din aminitiri acum:). As vrea totusi sa scot lița și sa pun o siguranță. Am gasit una ce pare a fi de ceramica si scrie pe ea 250V, 2A. O pun sau las lița?

Incă o dată mii de mulțunmiri celor care prin contribuția lor m-au ajutat să economisesc niște bani.

#172
a_dani_2011

a_dani_2011

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 27.02.2011
Buna seara! Am un monitor LCD marca SAMSUNG SyncMaster 940NW cu format imagine 16:9 si diagonala de...17" sau 19" nu mai retin asta.Rezolutia suportata maxima este de 1440 x 900.Il am cam de la sf.lui 2007.Din cate stiu,a iesit din garantie.3ani a avut si a fost luat din Media Galaxy din Carrefour Felicia,Iasi.Boon.Ce se intampla?
-Atunci cand inchid cu shut down pc si el ramane in stand-by,are pe butonul de pornit/oprit un cerculet,iluminat albastru care clipeste periodic.Cand e pornit si merge pc,sta aprins.Cand sting monitorul e stins.
-Acum de cateva saptamani am observat ca porneste ff greu.Rulez Ubuntu.Pe masura ce trece timupl creste timpul in care el porneste.Cand il pornesc nu-mi arata acum cateva sapt imaginea cu modelul placii de baza P5...etc.ci clipea ledul si deodata aparea "Startig up"cand se incarca ubuntu...bon.Timpul a trecut,l-am mai folosit si aveam surpriza sa se aprinda abia atunci cand imi apare useru "andrei"si sa-i pun parola.Apoi trece si aceasta vreme si am ajuns sa astept..2..3min,iar mai nou intre 5 si 10min ca sa se aprinda.Ce se intampla mai concret:in tot acest timp cand el se zbate sa porneasca acel led incepe sa clipeasca aperiodic 1aprindere de led,stingere apoi aprindere si stingere led ff scurta(rapida)si tot asa..in timp ce ecranul e negru de parca ar fi oprit..si in functie de cum falfaie acel led se aude in el un zgomot in partea de sus un tiuit (cam cum se aude la TV cu tub de la trf.de linii 12...14KHz)doar ca aici tiuitul apare si dispare in functie de cand se aprinde/stinge ledul......Odata aprins monitorul brusc,nu se mai stinge.Daca inchid pc si il deschid in 1-2min..in principiu o ia din loc..daca il deschid peste mai mult timp,dureaza mai mult pana porneste iar.....ce sa-i fac?Am intrebat la Nera computers pe mess si au zis ca posibil sa fie sursa lui de alimentare cu probl..n-am 100-150RON..sunt student si e mai greu cu punga..Ma poate ajuta cineva?Poate o fi un maruntai,condensator,ceva..si sa nu dau o caruta de bani pt o sursa noua..sau ma rog,ce o mai fi de vina....Inca un aspect:uneori cand apare imaginea,apare distorsionata,la rezolutie gen 800x600 si abia dupa ce-i dau restart isi revine..ori inainte nu se intampla asta.
Placa video e Palit,nVidia GeForce 7200/7300 PCI-express 128MB videoram.

Va multumesc

p.s.: cand desfaci un LCD,sunt tensiuni mari?gen cum era la tubul catodic 11kV sau 20..30kV?

#173
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009
suna la Samsung si intreaba-i p-aia ce cred si cam cat ar costa, nu la unii care cum vad un defect schimba tot si au terminat treaba.
iti spun ca e sursa de vina, se fac c-o schimba si peste 3 luni esti cu monitorul inapoi.

in principiu, daca are nevoie de un timp mare de pornire si ecranul se lumineaza greu, dupa parerea mea ar fi lampile CCFL de vina, adica neoanele.
daca si-a pierdut din luminozitate, cu atat mai mult.
probabil necesita un curent mai mare de pornire, de-aia si tiuie chopper-ul.

daca sunt neoanele de vina, vezi sa nu-i faci praf invertorul cu toate ca nu e foarte scump unul.
in orice caz daca tot vrei sa-ti bagi ghearele-n el (desi nu-ti recomand daca nu stii meserie) uita-te in primul rand la lampi.
slabe sanse sa scapi doar cu "un condensator, ceva".

View Posta_dani_2011, on 29th March 2011, 02:36, said:

p.s.: cand desfaci un LCD,sunt tensiuni mari?gen cum era la tubul catodic 11kV sau 20..30kV?

sunt destul de mari, de la invertoarele lampilor CCFL, dar nu chiar ca la tubul catodic.

inainte de a face orice altceva, pune-l si pe un alt pc indiferent de sistemul de operare, sa vezi cum se comporta.

Edited by dygey, 29 March 2011 - 03:57.


#174
Mircel

Mircel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,427
  • Înscris: 01.10.2005

View Posta_dani_2011, on 29th March 2011, 01:36, said:

Poate o fi un maruntai,condensator,ceva..
Da, eu asa cred.
Urmareste traseul de ~220V. Ajungi la o punte redresoare care poate fi monolit sau cu diode separate. la iesirea redresata exista un condensator electrolitic de aproximativ 100-150-200 microfarazi la 380-400V. Daca masori cu rabdare si cu grija tensiunea continua pe acest condensator vei observa cresterea lenta (in timpul acela de 10 minute de care spuneai) a tensiunii de ala 180 pana la 298-300V. Cand ajunge la 300V, monitorul porneste.
Schimba acel condensator.

Edited by Mircel, 29 March 2011 - 09:51.


#175
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Statistic acela e ultimul condensator care poate sa faca probleme. B)
Daca are rabdare, poate sa citeasca si  discutiile anterioare...

#176
a_dani_2011

a_dani_2011

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 27.02.2011
Cand porneste ,porneste cu imaginea luminata normal,adica cum a fost lasata data trecuta pe Movie/Game etc.Nu se aprinde greu cum se intampla la TV-uri cu tub catodic cu imaginea sau cu sunetul la radiourile pe lampi.Imaginea se vede exact la fel ca la inceput de clara si vioaie in culori.

Sa fie de la condensatori?Uscati/strapunsi?..

Aveti idee cam care ar fi cea mai mare tensiune (in medie)la un LCD?Ca sa stiu ce masuri de precautie imi iau,chiar daca e scos din priza,dar..nu de alta,poate mai ramane ceva,un condensator incarcat,banuiesc ca e sursa in comutatie si la astea se mai intampla asa ceva.

#177
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,571
  • Înscris: 17.09.2005
Dupa deconectare sint ceva peste 300 volti pe condensatorul de filtrare a tensiunii de retea.
Multe modele au o rezistenta (100..200K) in paralel pentru descarcare.
Dupa 10-15 secunde de la deconectare  se descarca la o tensiune nepericuloasa.
In timpul functionarii tensiunea pentru lampi poate fi intre 800-----1200 volti.

#178
a_dani_2011

a_dani_2011

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 27.02.2011
OK.Multumesc pt raspunsuri. :kisstogether:

#179
freeman2k11

freeman2k11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 30.11.2011
Multumesc mult mister_rf ...un topic foarte bun pe care l-am citit cap-coada (cu mare atentie) de minim 20 de ori. Aceasta "lectura" a fost un factor decisiv in a repara un monitor asemanator cu cel al lui dorel.
Povestea , daca se poate numi asa , este in felul urmator: un vecin avea acest monitor "aruncat" undeva prin casa ...dupa vreo 2-3 zile de googalit despre acest model 740N si de umblat pe forumuri , atat pe cele romanesti , cat si pe cele in limba engleza , in legatura cu cele mai comune probleme legate de acest model , am decis sa cer monitorul spre "investigatie" :rolleyes: . Zis si facut. Am vizionat filmuletul de pe youtube in care arata mura in gura despre cum se desface carcasa . L-am desfacut si am constat ca cei 3 condensatori (820uf 25v) aveau o mica burta , exact ca cei din imaginile pe care le-a postat si dorel. A 2-a  zi am dat fuga pe maica domnului , am cumparat un numar dublu de condensatori fata de ce aveam eu nevoie , 3 sigurante fuzibile (pentru mai multe rezerve :D ) . Am schimbat tot ce era de schimbat  , siguranta  de 3A de pe ramura de 13v am improvizat-o cu una din sigurantele de 3.15A pe care le cumparasem deja , si nimic. A urmat partea cea mai dificila ....tranzistorii MOSFET ...fuga pe maica domnului , la conex am gasit ultimele 4 bucati ( numar dublu fata de ce aveam nevoie)...o pompa de fludor si un letcon ordinar de 9 lei...dupa munci asidue , bibileli , tremuraturi de maini :lol:  si multa munca de chinez batran ...in total vreo 2 ore bune de holbat la 10 centimetrii de placa cu circuite , am reusit sa lipesc tranzistorii....tin sa mentionez ca am lipit cu mare atentie la temperatura , adica am topit intai sarma de fludor si apoi am pus destul de repede pe pinii tranzistorului.
In final am reusit , si monitorul functioneaza (momentan :lol: ).
Inca o data tin sa multumesc toturor celor care au avut un aport cat de mic in acest topic.

Edited by freeman2k11, 06 December 2011 - 00:09.


#180
junioru11

junioru11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 20.03.2006
Salut, am si eu o problema asemanatoare cu un monitor Samsung 940N, il aprind, ledul sugereaza ca ar fi pornit dar ecranul ramane negru, la o examinare atenta, luminat cu o lanterna, se vede imaginea foarte foarte slab. L-am desfacut, am gasit cei trei condensatori (820uF25V) umflati, i-am inlocuit cu unii 1000uF25V dar nici-o schimbare. Am masurat siguranta fuzibila (cea pe care scrie T3.15A250V) si imi arata 0.5ohm, atat cat imi arata si bornele aparatului daca le ating, diodele sunt ok, ceilalti condensatori nu prezinta urme „suspecte”.
Vad ca altii au rezolvat problema prin inlocuirea tranzistorilor MOSFET, eh...aici m-am pierdut, daca ati fi pus si niste poze inainte si dupa rezolvarea problemei, sa vad si eu cum arata, eventual niste detalii despre ei, m-as duce maine pe Str. Maica Domnului dar nu stiu ce sa cer...

PS: va rog, dati cu mila ca-s incepator, invat din mers :D

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate