Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Trasee off-road "soft"
Last Updated: Jun 12 2020 11:59, Started by
MrHaihui
, Aug 28 2010 13:49
·
0
#37
Posted 23 September 2010 - 12:56
minitehnicusro, on 11th September 2010, 12:48, said: Vaideeni - Romani - Ursu - Repedea - Ciunget - Continuare Coboram prin padure, drumul este ok si la un moment dat, dupa o curba in loc drumul incepe sa urce usor si sa apara in fata monstrul: megasleaul. Cam 100m de santuri pline cu apa si noroi, intrerupt pe alocuri de pietre mari si colturoase si radacini de copaci. Frumos. Greu. Privelisti. Liniste. Tot ce-ti poti dori. Stiam ca traseul fusese facut cu 2 sapt in urma de un Jimny stoc cu anvelope de oras, asa ca nu era extrem. Pentru offroadere adevarate drumul nu ridica probleme deosebite, dar la 20cm garda a fost chiar fun. 4x4 a meritat tori banii. Google Earth priceless. Sunt atatea intersectii incat fara track gps/harta/google earth doar prin intamplare ajungi la capat. Mai vreau odata, poate chiar anul asta, daca gasesc pe cineva amator de senzatii tari (care are cu ce). Sa va fie de bine. Traseul asta l-am facut si eu cu Jimny (stock) la inceputul lui august. Pentru masini 4x4 nu sint probleme, iar eu am prins traseul ceva mai uscat si mai curatat (pe portiunea aia cu lemne) decit l-ati prins voi. |
#38
Posted 24 September 2010 - 12:06
#39
Posted 14 October 2010 - 21:48
O alta propunere (cred ca a mai fost mentionat undeva pe forum acu' cativa ani): lacul Pecineagu. In Podul Dambovitei, chiar la intrare (venind dinspre Bucuresti) se face la stanga pe Dambovita (nu Dambovicioara!) spre Satic; se trece pe langa un lac (terminat acu' 4 ani cica), se ajunge la hidrocentrala; de aici incep noroaiele. Daca e uscat afara, e ok; altfel, trebuie doar un pic de garda la sol si cauciucuri decente.
Dupa ce ati ajuns la baraj, nu treci barajul (desi probabil se poate si pe acolo, dar e mai greu) ci continui pe malul drept si se urca pe Dambovita; la un moment dat am ajuns la un drum care parea abia construit de taietorii de lemne, se vedeau urme de lama de excavator, iar dedesubt nu era piatra ci pamant. Fiindca venea ploaia, m-am temut si m-am intors... lemnarii din zona zic ca nu mai continua mult, dar pe de alta parte pe vreme buna ar trebui sa fie usor de continuat pe jos spre izvorul Dambovitei. Dupa ce ati depasit capatul lacului poate fi destul de confuz fiindca sunt multe drumuri laterale care par la fel de bune fiindca se exploateaza lemn la greu; recomand cu caldura un GPS care are Dambovita desenata corect. Daca nu, rule of thumb: daca scrie 'drum forestier blabla', nu e pe-acolo :-) Problema: la un moment dat, mult inainte de Pecineagu, la stanga sunt 2 drunuri pe care zice: la primul spre cabana Voina 8-9 ore, iar pe al 2-lea 5-6 ore prin Papusa. La asta ultimul, era bariera lasata si dincolo de bariera niste ciupercari care ziceau ca se poate ajunge la Voina cu masina (fiindca ei de acolo vin); desigur, asteptau padurarul sa deschida bariera. Intrebarea ar fi: daca intr-adevar asa e cum ziceau ciupercarii, unde naiba iese drumul ala la Voina, ca eu nu stiu nici un astfel de drum acolo... In orice caz, tema pentru la anul si bani de spaga la padurar. |
#41
Posted 15 October 2010 - 10:05
Pana aici am ajuns pe Dambovita: N45.50899 E24.95736
Pe GPS pare ca mai sunt inca ~ 3km pana la izvor. |
#42
Posted 15 October 2010 - 23:30
Problema: la un moment dat, mult inainte de Pecineagu, la stanga sunt 2 drunuri pe care zice: la primul spre cabana Voina 8-9 ore, iar pe al 2-lea 5-6 ore prin Papusa. La asta ultimul, era bariera lasata si dincolo de bariera niste ciupercari care ziceau ca se poate ajunge la Voina cu masina (fiindca ei de acolo vin); desigur, asteptau padurarul sa deschida bariera. Intrebarea ar fi: daca intr-adevar asa e cum ziceau ciupercarii, unde naiba iese drumul ala la Voina, ca eu nu stiu nici un astfel de drum acolo...
In orice caz, tema pentru la anul si bani de spaga la padurar. [/quote] hartile pe care le avem sunt destul de vechi si nu mai reflecta realitatea... chiar e interesant drumul respectiv; poate daca ai pile la armata, cu ceva harti s-ar putea sa descoperi drumuri necunoscute. eventual ca se poate iesi de la coada lacului Pecineagu pe raul Doamnei (e doar o supozitie). oricum, tine-ne la curent. |
#43
Posted 05 January 2011 - 22:23
Impreuna cu bunii mei prieteni Cezar ‘Cezarm’ cu Subaru Outback, Dan ‘MrHaihui’ cu Audi Allroad si cu un nou posesor de Subaru Forester ‘Florin’ am petrecut un revelion minunat la Rasinari. Nu ne-am putut abtine si dupa ce am facut o scurta recunoastere in prima zi (30 decembrie), pe 2 Ianuarie am pornit pe traseul Paltinis – Gatul Berbecului – Valea Frumoasei –Transalpina.
Ideea era mai veche si fiind o zi foarte frumoasa am plecat cu gandul ca macar merita incercat. Nu ne asteptam sa fie un traseu usor, am hotarat sa merg eu in fata pentru ca aveam masina cea mai pregatita pentru acest gen de traseu ( diferentiale autoblocante, reductor si in special pentru ca eram singurul din grup cu cauciucuri de Off-Road). Pana la Gatul Berbecului traseul nu a pus mari probleme iar peisajele au fost minunate. A urmat cea mai grea portiune din traseu Gatul Berbecului – Seaua Steflesti, cu sleauri foarte mari de la utilajele taietorilor de lemne, si cu cateva pante acoperite in totalitate de gheata care cu greu puteau sa fie urcate si pe jos. Pe langa multele opriri pentru a admira imprejurimile, una a fost facuta pentru a sarbatori evenimentul cu o sticla de sampanie de Cricova (sampanie facuta dupa reteta frantuzeasca , timp de trei ani sticlele sunt rotite manual din doua in doua zile). Traversand Parcul Natural Cindrel ajungem in Seaua Steflesti, unde am avut parte de o priveliste de vis, cu Vf. Cindrel 2.245 m si Vf. Steflesti 2285m de o parte si de alta (cele mai mari varfuri din muntii Cindrel). Peisajul este completat de reţeaua hidrografică care îşi are obârşia în spaţiul Parcului Natural Cindrel, de sub şeaua Ştefleşti izvorând Sadu, care curge spre est şi Frumoasa spre vest cu fermecătoarele ei poieni de altitudine. Am coborat pe Valea Frumoasei unde zapada era mai mare dar drumul mult mai bun, in unele locuri chiar cu semene de circulatie si parapeti. La intersectia cu Transalpina , dupa traditionala poza cu masinile noastre, am urmat traseul Jina–Saliste-Sibiu-Rasinari. Attached Files |
#44
Posted 06 January 2011 - 15:04
Sorin a facut deja un rezumat al minunatului traseu strabatut la inceput de an si nu as mai avea prea multe de adaugat. Vreau doar sa mentionez cateva repere pentru cei care ar dori sa strabata acest drum. Pare paradoxal, dar pe timp de vara s-ar putea sa fie mai dificil decat acum si ma refer in special la portiunea cuprinsa intre Gatul Berbecului si urcarea spre Saua Steflesti. In urma camioanelor de transportat busteni au ramas sleauri adanci, care pe timp de ploaie sau chiar dupa (drumul fiind prin padure cred ca ar fi mai mult noroios decat uscat) ar reprezenta un obstacol greu de trecut pentru masini ca ale noastre, cu garda la sol de cel mult 21cm. Acum pot spune ca am avut sansa ca sleaurile sa fie cat de cat incarcate cu zapada batuta iar solul inghetat bocna, deci tare. Grija principala a fost sa gasim trasa cea mai potrivita, adica rotile de pe o parte (fie stanga, fie dreapta) in sleau, iar cele de pe partea cealalta sus, pe mijloc. N-a fost chiar usor, exista riscul ca rotile de sus sa alunece (uneori mergeam doar pe o jumatate din latimea anvelopei, cealalta fiind in aer), iar cele din sleau sa loveasca marginea inalta si de multe ori foarte colturoasa. Am atins de cateva ori sub masina, dar fiind vorba de zapada n-au existat "victime".
Din punct de vedere orientare pe teren, nu e chiar complicat. Din Paltinis, pe langa partia veche, pornim catre Gatul Berbecului. Intalnim cateva raspantii pe ici-colo, drumul principal este insa usor de recunoscut. Odata ajunsi jos, la cabana ascunsa printre brazi, in stanga, traversam pe pod raul Sadu si oprim in mijlocul unei frumuseti ireale: raul incremenit spre maluri, covor nesfarsit de cristale de gheata si copaci impovarati de omat. P1100517.JPG 434.95K 113 downloads P1100518.JPG 289.42K 120 downloads Pornim spre dreapta in amonte, pe langa rau, intr-o urcare usoara de cativa kilometri, P1100529.JPG 240.91K 75 downloads P1100531.JPG 320.29K 82 downloads IMG_0781.JPG 594.74K 110 downloads dupa care iesim spre golul alpin si Saua Steflesti (1.750m.) P1100552.JPG 329.04K 80 downloads P1100563.JPG 431.09K 82 downloads P1100564.JPG 428.8K 107 downloads Aici, la exact 25km. de la plecarea din Paltinis, imaginile inzapezite ale Vf. Cindrel si Vf. Steflesti te lasa practic fara grai... Incepem o coborare suberba catre Valea Frumoasei, cu care mergem alaturi (de asta data raul coboara in aceeasi directie cu a noastra) IMG_4595_copy.jpg 124.2K 69 downloads IMG_0841.JPG 513.45K 77 downloads Pe Valea Frumoasei este mult mai lejer (si mult mai frumos!) decat pe Valea Sadului. Desi suntem la o altitudine de cca. 1.300m. valea este atat de larga P1100598.JPG 437.26K 96 downloads incat, daca n-ar fi brazii, ai crede ca te afli undeva mult mai jos, la campie. Incepem sa intalnim primele semne de civilizatie P1100594.JPG 463.42K 99 downloads mai aruncam o ultima privire catre Varful Steflesti P1100595.JPG 437.87K 85 downloads P1100597.JPG 353.25K 94 downloads dupa care ne indreptam, cu sufletele pline de incantare, catre vechea noastra prietena, Transalpina. |
#46
Posted 09 January 2011 - 20:57
Profitand de ultimele zile de vacanta , joi 6 Ianuarie m-am dus pana la Ranca pentru o zi de sky.
Daca in urma cu patru zile pe 2 ianuarie ,cand cu Cezarm , MrHaihui, Florin si sotiile noastre am facut traseul Paltinis-Gatul Berbecului-Seaua Steflesti-Valea Frumoasei-Transalpina, nu am putut sa incercam o urcare de la Obarsia Lotrului pana la Muntiniu pentru ca era destul de tarziu, m-am gandit sa incerc eu de data aceasta in sens invers Ranca-Vf. Papusa-Urdele. (Vf. Papusa 2135m, are forma de piramida si se poate vedea si in primele doua poze, inainte de intrarea in Ranca si de la baza partiei). Drumul Novaci - Ranca se prezenta in conditii destul de bune, era acoperit de zapada dar bine intretinut pana la indicatorul de la iesirea din statiune cu “Drum inchis circulatiei”. Dupa care urma o zona de cca 50-100 m in care zapada era batatorita, de numeroasele tentative ale altor soferi de a urca spre Vf. Papusa. In continuare zapada era afanata si cu urme mai vechi ,probabil de la ATV-uri, peste care se asternuse inca un strat de zapada. Eu cunosc zona si drumul destul de bine si nu reusam sa imi dau seama pe unde era strada sau santurile de pe margine, era totul alb. Zapada era viscolita, in unele locuri depasea 50-60 cm, in alte locuri de numai 10-15 cm, am inaintat usor, usor, prin locurile unde zapada era mare a trebuit sa mai dau in spate sa imi iau un pic de avant ca sa trec mai departe, practic nivelam zapada. Am ajuns pana la 200-300 m de Vf.Papusa, puteam merge mai departe dar m-am oprit, am admirat peisajul … ma astepta o zi minunata de sky. Attached Files |
|
#48
Posted 28 January 2011 - 10:04
dan84, on 25th January 2011, 19:42, said: Ce motor are Subaru ala? Masina este un Subaru Forester 2.0X si are un motor de 2000 cm pe benzina ,130 Hp. Ca echipare de Offroad are: reductor, diferentiale autoblocante LSD cu vasco-cuplaj, Self Levelizer - Sistem de mentinere constanta a garzii la sol. Edited by Mr_sorintudosie, 28 January 2011 - 10:20. |
#49
Posted 03 March 2011 - 15:54
Vreau si eu Subaru Foooorester!
Mai postati si trasee abordabile cu un 2x4 va rog! |
#51
Posted 07 June 2011 - 14:38
salut! am un subaru forester 2009,2.5T,230hp,225mm garda,scuturi otel motor,cutie,diferential.iata citeva trasee soft-mediu
1. creasta muntilor baiului sau garbova-cu urcare din secaria si coborire in busteni pe creasta zamora sau invers. ceva probleme-citeva rampe grele si lungi,bolovani mari si colturosi,pe alocuri noroi,drum ingust. PEISAJE MAGNIFICE!! se vad bucegii in toata splendoarea lor,muntii grohotis,valea prahovei,salbaticie! cred ca sint in jur de 25km.am facut de 3 ori acest traseu din ambele parti.recomand cu caldura. 2.in muntii lotrului urcare din voineasa pe valea voinesita pina in poiana buceciu-drumul se continua pina in valea frumoasa parca.superb! 3.tot in lotrului urcare pe piriul pietrii pina la fostul asa zis castel Dobrun-de fapt o casa de vinatoare din perioada interbelica a unui doctor-Bokor. acum e in paragina,parasita,devastata,plina de buruieni.drum foarte frumos,cu peisaje de vis,cam 20km. |
|
#52
Posted 08 June 2011 - 22:01
dansoare, on 7th June 2011, 15:38, said: salut! am un subaru forester 2009,2.5T,230hp,225mm garda,scuturi otel motor,cutie,diferential.iata citeva trasee soft-mediu 1. creasta muntilor baiului sau garbova-cu urcare din secaria si coborire in busteni pe creasta zamora sau invers. ceva probleme-citeva rampe grele si lungi,bolovani mari si colturosi,pe alocuri noroi,drum ingust. PEISAJE MAGNIFICE!! se vad bucegii in toata splendoarea lor,muntii grohotis,valea prahovei,salbaticie! cred ca sint in jur de 25km.am facut de 3 ori acest traseu din ambele parti.recomand cu caldura. 2.in muntii lotrului urcare din voineasa pe valea voinesita pina in poiana buceciu-drumul se continua pina in valea frumoasa parca.superb! 3.tot in lotrului urcare pe piriul pietrii pina la fostul asa zis castel Dobrun-de fapt o casa de vinatoare din perioada interbelica a unui doctor-Bokor. acum e in paragina,parasita,devastata,plina de buruieni.drum foarte frumos,cu peisaje de vis,cam 20km. Intre timp am parcurs traseul : Deva -Geoagiu-Bacaia (apa cezara)-Cib (cheile cibului)- Zlatna-Bucium (aici am urcat la Detunata )-Mogos -Negrileasa (Poiana Narciselor)-Ponor-Ramet sat (de aici am coborat de deasupa cheilor pana jos la manastire) Este nevoie de 4x4 si sa fie uscat daca vreti sa urcati din Bucium Sasa (cazare) la Detunata, la Ghetar si la "Vetalau"nepotul lui FEFELEAGA(pe bune). Noua ni s-a spus ca anul acesta nu s-a urcat cu masina pana sus , in rest traseul poate fi parcurs si cu 2x4 ,poate doar la coborarea din Ramet sat la manastire avei nevoie de o garda mai mare Edited by 4rings, 08 June 2011 - 22:05. |
#53
Posted 09 June 2011 - 21:02
In formula deja consacrata : eu cu Subaru Forester, Dan(MrHaiHui) cu Audi Allroad, CezaM(de data asta fara masina lui Subaru OutBack) la care s-au alaturat: verisorul meu Cristi cu Subaru OutBack(identic cu al lui CezarM) , Vali cu Land Rover Freelander si doua echipaje din partea locului cu Suzuky Samuray si Aro 10 , care ne-au fost si ghizi.
Locul de intalnire a fost pensiunea Liana din Bughea de Jos, pe care o recomand cu caldura. Sambata dimineata am plecat de la pensiune si in Campulung ne-am intalnit cu cele doua “echipaje locale”. Am continuat drumul spre Brasov iar la sensul giratoriu de la fabrica de ciment Holcim, spre Targoviste pana la indicatorul cu Valea Badenilor unde se vireaza stanga pe drumul comunal. Am mers drept apoi am intrat pe drumul forestier care este destul de bine intretinut. Dupa cativa km apare prima provocare :drumul este blocat de bustenii taietorilor de lemne si a trebuit sa urcam o movila de pamant destul de abrupta. In continuare am intalnit sleauri cu noroi de 20-30 cm si zone cu denivelari unde incrucisarile de punti nu au putut fi evitate. Usor,usor am ajuns in golul alpin unde am putut sa admiram Bujorelul de munte (zis si Smârdar dar si “Viagra romaneasca”), care incepuse sa infloreasca. In zare se putea observa Varful Leaota 2133m, nu am rezistat tentatiei si am incercat o “speciala” urmat de colegul cu Suzuky Samuray. Urcarea s-a dovedit a fi destul de dificila ,dar frumoasa si am avut ocazia sa solicitam aproape la limita cele doua masini. La un moment dat nu am mai putut inainta nici eu nici Samuray-ul si a trebuit sa ne intoarcem si sa urmam cursul drumului pana la baza varfului Leaota unde colegii de expeditie au lasat masinile si au preferat o plimbare pe jos. De data aceasta urcarea a fost mult mai usoara doar cu cateva zone care au creat ceva probleme dar in final am ajuns cu Forester-ul si Samuray-ul pe varf. Dupa ce am admirat peisajul si am facut nenumarate fotografii, am coborat, am dechis o sticla de sampanie (care este deja nelipsita la fiecare iesire) si ne-am intors pe unde am venit(la baza varfului drumul se termina). Ne-am abatut un pic pentru ca pe versantul stang am zarit o stana , unde am mancat cate ceva preparat de ciobani si am avut ocazia sa vedem o sursa de energie INFINITA !!! – asa credeau ciobanii (acumulator –invertor-redresor). Credeau ca o sa aiba curent la stana tot anul. Cu greu i-am convins ca pana la urma se va termina. Am coborat al baza muntelui si dupa traditionala poza de grup ne-am intors la pensiunea Liana unde am serbat semicentenarul lui Dan pana spre dimineata. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6Twu3irovCU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached Files |
#54
Posted 13 June 2011 - 09:04
De data asta, datorita unor probleme de servici nu am putut veni motorizat: nevasta-mea era in pericol de a fi chemata la spital pentru o pacienta si mi s-a parut stupid sa mergem cu 2 masini diferite la munte. Asa incat nu am fost decat un simplu pasager: m-am bucurat pe jumatate de incursiune, am admirat muntele dar nu am avut emotia mersului cu masina in off-road. Era interesant sa fac fotografii pe munte cu 2 masini identice Subaru Outback, 2,5 MT, albastre amandoua! Modelul asta este destul de discret pe drumurile romanesti. Interesant este ca si la masinile nevestelor am semanat cu colegul cu outbacku’: amandoua au Suzuki SX4. Si toate astea fara sa ne fi cunoscut inainte!
Traseul este frumos si accesibil desi in 2 zone cu un crossover esti cam la limita. Am avut noroc de vreme frumoasa, in mod miraculos ne-a ocolit o furtuna (foto 8). Ca fapt divers, am observat ca drumul figureaza in Nokia Maps! Oricum Sorine, cred ca totusi puteam sa urc pe varful Leaota cu masina! Attached FilesEdited by cezarm, 13 June 2011 - 09:05. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users