Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?
 Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 

Trasee off-road "soft"

* * * * - 1 votes
  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#109
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
Pe la începutul lunii august, am petrecut câteva zile extraordinare în Munţii Rodnei. Despre acestea, mai multe şi pe larg puteţi citi aici.
http://www.carpati.o...ai_frumos/2786/

În penultima zi, am parcurs şi unul dintre cele mai solicitante trasee offroad pe care am mers până acum (asta dacă nu pun la socoteală urcarea pe creasta Iezerului de la lacul Râuşor). Traseul pe care l-am parcurs urcă mai întâi în pasul Rotunda din comuna Şanţ. În pasul Rotunda, la 1271, asfaltul lipseşte cu desăvârşire, dar posibilităţile de urcuşuri pe forestiere sun multiple. Spre vest, spre Şaua Găjii şi Lacul Lala, spre est spre culmile Suhardului cu Vârful Omu (1932m), spre nord coboară fie spre Borşa, fie spre Cârlibaba. Cum noi aveam în plan să ajungem la Lala, pornim pe forestierul spre Şaua Găjii, care urcă timp de 9km şi 550m diferenţă de nivel.

La început drumul este relativ lat, nu pune mari probleme, dar sunt încrucişări de punţi moderate şi şleauri, de multe ori şuntate direct pe iarbă. Apoi urmează o secţiune în care căpătăm brusc altitudine, printr-o succesiune de curbe strânse pe un drum cu pietroaie mari şi ascuţite. De pe la 1600 drumul merge vag pe curbe de nivel, este extrem de îngust, şi parcă miroase a Strategica. Pe alocuri trec cu roata stânga la mai puţin de o palmă de marginea abruptă a văii, cred că o maşină mai lată decât Yeti-ul meu (care are 1,780) ar avea probleme mari pe aici. În Şaua Găjii există un loc mic unde se poate întoarce din 6-7 mişcări, iar de aici până la lac se mai face vreo oră pe un drum uşor, frumos, care seamănă leit cu potecile prin Retezat şi este marcat cu punct roşu.

Întoarcerea am făcut-o pe acelaşi traseu.
Am uitat să precizez că în urcare, într-o curbă strânsă, am atins pe dedesubt un bolovan colţos. În maşină a răsunat destul de puternic lovitura, dar de curs n-a curs nimic, martori pe bord nu s-au aprins, de mers mergea ok, aşa că am continuat normal. Pe asfalt însă a început să se audă un huruit suspect, mai puternic în accelerări, dar care nu se auzea constant. A doua zi urma să ne întoarcem spre Bucureşti, dar fiind sâmbătă service-ul autorizat Skoda din Bistriţa era închis, aşa că am făcut un ocol pe la Cluj, unde, după trei probe de drum şi ceva ridicări din umeri oamenii s-au prins de cauza problemei: scutul de izolare termică a rezervorului se mototolise grav şi freca puternic pe axul cardanic. Cu trei ciocane s-a rezolvat temporar, cât să ajungem la Bucureşti. Săptămâna viitoare se rezolvă în service, cu o gaură în buget de 610 lei… grea e viaţa de şofer încă neexperimentat cu ofroudu’!

#110
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
CIUNGET – Valea Repedei – Piatra Tarnovului – Curmatura Oltetului – POLOVRAGI


Fiindca suntem la inceput de an, tuturor, in primul rand, La Multi Ani si cat mai multe trasee noi si spectaculoase in 2013, fara incidente! Si cu multa dragoste si grija pentru natura pe care ne-a daruit-o Dumnezeu si pe care noi avem privilegiul rar de a o cunoaste in acest fel si de a ne bucura de ea.
Din punct de vedere off-road, anul acesta s-a incheiat pentru noi ceva mai devreme decat ne-am fi dorit, dar s-a incheiat apoteotic! Din cauza asta nici nu prea stiam daca povestea de pe Piatra Tarnovului ar trebui inclusa la “trasee off-road soft” sau ar trebui sa o postez pe undeva in trasee off-road autentice… Balanta a inclinat cand intr-o parte cand in cealalta, dar am decis ca, avand parte de timp frumos cu ocazia excursiei, e bine sa ramana totusi la “soft”… Ca daca ar fi plouat cat de putin, cred ca intra direct la trasee off-road “super horror”!...
Deci, spre sfarsitul lui august, mai precis vineri 24, ne-am dat intalnire pe Varful Papusa, la Ranca. Chiar sus, la 2.136m., am ajuns trei echipaje, dl. Sorin Su(ru)baru de la Craiova, nenea Vali Mazda Tribute (Roverul a parasit echipa mai demult…) si eu, de asta data fara Allroad, care avea o perna pe spate cam rasuflata, dar cu un Tucson… un Hyundai Tucson. Cezar Outback a ajuns mai tarziu, asa ca nu mai era timp sa urce si el. Attached File  P1050231.jpg   39.1K   112 downloads Attached File  P1050251.jpg   86.24K   112 downloads Attached File  P1050244.jpg   75.2K   113 downloads Attached File  P1050264.jpg   59.61K   100 downloads

Ne-am intalnit cu totii pe asfaltul Transalpinei si am plecat impreuna spre statiunea Parang de unde a doua zi aveam sa urcam pe Vf. Parangul Mare – 2.519m., bineinteles pe jos! Iar duminica… ehehei, duminica… Ei bine, ne-am zis noi ca in drum spre casa sa ne umplem ziua cu un urcus pe Piatra Tarnovului, despre care Minitehnicus ne spusese mai demult ca ar fi un traseu potrivit pentru masinile noastre… Zis si facut! Am pornit prin Petrosani apoi Obarsia Lotrului, Voineasa si Ciunget. Pana in Ciunget cu vreo 2km. am traversat spre stanga podul peste Latorita si apoi am tinut in amonte cursul Repedei, pe acelasi traseu parcurs in sens invers dinspre Vf. Ursu cu o luna in urma. Era ora 14:50.

Attached File  P1050600.jpg   185.73K   122 downloads Attached File  P1050605.jpg   154.85K   126 downloads Attached File  P1050615.jpg   179.23K   131 downloads

Dupa vreo 7km. si cam 25 min. de mers am parasit firul apei intr-o rampa pronuntata spre dreapta.
Attached File  P1050618.jpg   97.39K   125 downloads Attached File  P1050621.jpg   134.54K   123 downloads

Am intrat direct “in paine” cum se spune… Urcari pieptise, curbe stranse, in ac de par, cu diferente mari de nivel intre intrare si iesire, bolovani mici si mari, chiar si sleauri din cand in cand, ce mai, nici timp sa respiram nu prea ne-am mai gasit. In plus, lipsa prelungita a ploii din ultima vreme lasase o asemenea uscaciune, incat fiecare masina ridica un nor urias de praf, astfel ca nu se mai vedea aproape nimic in jur! Ne-am oprit undeva mai sus sa ne mai tragem rasuflarea si sa ne impartasim primele impresii. Se prefigura intr-adevar un traseu mai greu decat tot ceea ce facusem noi pana atunci!
Attached File  P1050629.jpg   158.4K   116 downloads Attached File  P1050634.jpg   195.07K   108 downloads Attached File  P1050650.jpg   34.59K   105 downloads Attached File  P1050653.jpg   171.86K   109 downloads

Dupa aproape o ora, cam 600m. diferenta de nivel si nici macar 4km. parcursi am iesit oarecum “la lumina”, adica pe undeva intre stana Tarnovu Mic si stana Tarnovu Mare

Attached File  P1050669.jpg   141.31K   123 downloads Attached File  P1050670.jpg   154.5K   151 downloads

La o rascruce am luat-o catre dreapta, dar in scurt timp am realizat ca drumul duce catre stana lui Ceapa iar noi ar fi trebuit sa o luam de fapt catre stanga. Dl. Su(ru)baru s-a dus intr-o recunoastere, vreo 10-15min., timp in care noi ceilalti am luat o binemeritata pauza, admirand peisajele absolut superbe si sperand ca ce era mai greu a trecut… Sperante desarte!

Attached File  P1050676.jpg   159.69K   156 downloads Attached File  P1050679.jpg   128.49K   144 downloads  

Ne-am intors deci si, trecand pe langa stana Tarnovul Mic ne-am continuat traseul intrand din nou in padure

Attached File  P1050690.jpg   146.74K   127 downloads Attached File  P1050693.jpg   210.53K   125 downloads

Drumul tine pe curba de nivel la cca. 1500m., nu pune probleme prea mari si este foarte pitoresc, in special in locurile unde in dreapta se inalta peretii aproape verticali ai Pietrei Tarnovului

Attached File  P1050696.jpg   147.35K   159 downloads Attached File  P1050698.jpg   179.04K   159 downloads Attached File  P1050701.jpg   158.37K   152 downloads

iar in stanga, la doi pasi de drum, se casca prapastiile spre Valea Repedea.

Attached File  P1190521.JPG   573.81K   140 downloads Attached File  P1050699.jpg   175.28K   138 downloads Attached File  P1050708.jpg   158.16K   136 downloads

... Revin dupa o scurta pauza!

Attached Files



#111
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
Felicitări pentru tură şi la mulţi ani pentru 2013! La cât mai multe ieşiri şi locuri frumoase.

Abia aştept continuarea poveştii! (Mai ales că pauza nu e tocmai scurtă, sunt 2 săptămâni de la postare! Posted Image )

#112
b76bgaarh

b76bgaarh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 09.12.2010
anul asta nimic?

as merge si eu la o tura mai aproape de bucuresti.

#113
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
Intr-adevar, anul acesta am fost cam lenesi, nu atat la umblat cat la postat...
Ceva trasee am facut, dar echipa nu a mai fost atat de numeroasa ca in anii trecuti. Si farmecul este cu atat mai mare cu cat sunt mai multi participanti... Speram ca la anul vom relua excursiile in formula deja consacrata, iar noi coechiperi sunt bineveniti. Deci, am avut asa: o traversare de la Bradet la Vidraru, o urcare pe Malita cu coborare in Slatina, pe la cabana neamtului,
ceva foarte soft pe Valea Cheii si Fundatica cuplat cu o alta traversare de la Campulung la Slatina si apoi la Bradet prin Nucsoara, iar de aici pe Valea Valsanului pana la, din nou, Vidraru, iar de la Vidraru peste munte spre Caineni, o Strategica de la Ciunget prin Plaiul Poienilor spre Transalpina si coborare la Novaci pe Valea Gilortului.
Voi incerca sa le iau pe rand si sa pun cateva poze de pe fiecare traseu. Sper sa nu mai intarzii, postarea asta este asa, ca sa-mi forteze mana sa ma tin de cuvant...

#114
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
MrHaihui, eu unul abia aştept relatările. Şi poate cine ştie, la anul mă alătur şi eu trupei, mi-ar face mare plăcere să vă cunosc.

Pentru mine 2013 nu a adus prea mult offroad, am menajat micul Yeti pe cât s-a putut. Două trasee mai interesante ar fi de menţionat, ambele din Poiana Mărului (CS), pentru cine vrea să urce în Masivul Ţarcu:

1. Poiana Mărului - forestierul de pe Valea Şucu - Şaua Jigoriei. 11km, drum în general bun, fără probleme mari, doar de orientare, pentru că sunt intersecţii cu alte forestiere şi nu sunt marcate. Din Şaua Jigoriei mai sunt 5 km până la staţia meteo Cuntu, pe care nu m-am încumetat să-i fac cu Yeti, acolo e treabă mai serioasă, cu încrucişări de punţi urâte pe unele porţiuni.

2. Poiana Mărului - forestierul de pe Valea Bistra - sub şaua Iepii. 14km. L-am parcurs integral, drum bun pe 90% din suprafaţă. Am avut ceva emoţii la trecerea peste un pod de lemn improvizat (camioanele cu lemne o luau prin apă direct, printr-un vad, dar fără snorkel mai greu pentru un suvuleţ normal), şi pe ultimii doi km, cu mulţi bolovani, noroaie, şi o devălmăşie totală de lemne şi buşteni.

#115
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
După Obârșia Lotrului, pe Transalpina, dacă intri la dreapta - chiar în dreptul Cabanei Tărtărau - pe drumul forestier Valea Frumoasei (DJ106N), parcă ai trecut de porțile raiului. Brazii înalți și șipotul liniștit al Sebeșului parcă sunt la fel de îmbietoare ca și frumusețea fetei care le sucea mințile ciobănașilor din Cindrel.

continuare...

#116
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
Nu am avut parte de offroad nici prea mult, nici prea serios în 2015, dar totuşi ar fi câteva amănunte de semnalat.

În iunie am urcat pe forestierul care se desprinde spre dreapta din cel de Poiana Neamţului (drumul din Avrig spre Bărcaciu). L-am parcurs integral, de unde se pleacă spre Cabana Suru, cam 9 km. În afara unei porţiuni mai rele şi a unei secţiuni scurte de noroi, nu am avut probleme. Mai nasol a fost că la capăt se exploatează, erau utilaje şi se tăia în neştire, şi dacă-i prinzi pe forestieri la lucru e foarte complicat să-ntorci şi să mai şi laşi maşina într-o poziţie ferită.

În iulie - am urcat în Pasul Jiu Cerna. După ce se termină asfaltul la Câmpuşel urmează un forestier bun în proporţie de 90%, minus câteva zone scurte în care apa a săpat şi e nevoie de atenţie. Iniţial voiam să coborâm spre Cerna-Sat, Iovanul, dar din pricina vremii capricioase ne-am scurtat sejurul şi am lăsat Godeanul pe altă dată. Tot în iulie am urcat din Câmpul lui Neag spre Cabana Buta. Se poate merge cu atenţie până în locul denumit La Beciuri, de aici la cabană doar cu 4x4 serios. Chiar şi aşa, Yeti-ul meu s-a chinuit mult pe serpentinele care urcă din sat spre locul denumit La Fânaţe. Sunt mulţi bolovani şi pante măricele.

În august - ceva trasee uşoare prin Şureanu. Am urcat de la Oaşa la Cabana Şureanu (1735m) via Luncile Prigoanei. Drum bun, fără probleme, doar că destul de lung, peste 20km. Am urcat la Sarmizegetusa Regia - forestier impecabil, lat, bun pentru orice maşină. Am parcurs alte forestiere interesante către satul şi Peştera Cioclovina (vreo două porţiuni mai delicate, dar se trec) şi la Cetatea Piatra Roşie, din Luncani. Aici e mai delicat, în ultima parte drumul e înclinat, sunt multe pietre mai mari sau mai mici, viraje strânse, şi-i foarte, foarte îngust. De aici se ajunge şi-n cătunul Alunu.

#117
Tiby_med

Tiby_med

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,231
  • Înscris: 29.06.2010
Salutare.
De vre-o saptamana tot citesc topicul acesta, si acum am reusit sa il termin.
Imi place si mie foarte mult off-road-ul. Sunt un impatimit al drumetiilor, si umblu mult pe munti si paduri cu rucsacul in spate. Am avut o Alfa Romeo 147, cu garda la sol coborata, cu suspensii sport, insa si asa l-am bagat pe unde nu trebuia. Dorinta mea a fost sa imi cumpar un Duster, dar imi depasea cu mult bugetul, iar din pricina ocupatiei mele am avut nevoie de o masina combi. Asa am reusit sa imi schimb masina cu un Logan MCV 2012, diesel 90 CP, si sunt foarte multumit de masina. Mi s-au deschis noi drumuri cu ea, fata de Alfa Romeo.
Citind acest topic, mi-ar place foarte mult sa ma alatur voua, la off-road soft, atat cat se poate cu un Logan. Inclusiv iarna. Compensez lipsa 4x4 cu echiparea cu lanturi. Ce ziceti? :)

#118
b76bgaarh

b76bgaarh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 09.12.2010
up,

anul asta nimic?

#119
adytirla

adytirla

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 02.09.2016
Ceva trasee mai noi?

#120
raulitto

raulitto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 27.01.2005
Eu am fost lua trecuta pe Transcindrel (DJ106N). Din ce am vazut nu prea e cunoscut si daca nu dai zoom suficient nici nu-l vezi pe google maps. Este drumul care leaga Paltinisul de Transalpina. Drumul in sine nu e rau, nu sunt pante foarte abrupte si nici santuri adanci, am vazut si masini non 4x4 pe acolo, insa clar te simti mai comfortabil intr-o masina mai inalta si eventual 4x4. Singurele probleme apar in cele cateva zone (3 la numar) unde se exploateaza lemnul si unde sunt santuri adanci si mult noroi, insa daca nu a plouat de curand, se trece fara probleme, pt ca acele zone sunt si foarte largi, astfel ca se poate gasi usor o ruta ideala.

Eu am folosit acest drum atat pt ca stiam ca o sa am parte de peisaje frumoase, cat si pt ca nu am avut suficient timp sa ajung la Vf. Cindrel pe traseul "normal", adica sa plec din Paltinis cu rucsacul in spate si sa merg pe traseul de creasta vreo 6-7h. As fi avut 2 variante: sa car si cort + saci de dormit + mancare, sau sa ma intorc in aceeasi zi in Paltinis (alte 6-7h). Ca sa evit asta, si sa ma bucur de mai multe varfuri si lacuri in Muntii Cindrel, am mers pe Transcindrel pana la Serbanei (nu apare pe Gmaps, vezi pe harta asta), acolo am lasat masina si de acolo este traseu marcat (cruce albastra) de 1.5h pana la Refugiul Canaia. De la refugiu pana in Vf. Cindrel mai 1h - 1h30min. Deci mult mai lejer. Plus ca mare parte din traseul de la masina pana la refugiu este prin padure, ideal de parcurs chiar si intr-o zi calduroasa.

Ultima portiune a acestui drum forestier, inainte de a se injecta in Transalpina, se deschide larg si este foarte pitoreasca. Drumul devine foarte bun, iar peisajul superb (nu degeaba se numeste Valea Frumoasa), astfel ca acolo e mai mereu plin de turisti veniti cu tot felul de masini, corturi si rulote. Eu am campat mai sus, pt ca prefer linistea. De acolo se poate merge spre Oasa si continua pe alte trasee off road (am auzit ca ar fi multe in zona, dar inca nu am avut timp sa le testez).

Edited by raulitto, 20 August 2019 - 14:42.


#121
raulitto

raulitto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 27.01.2005
Am fost de curand pe DN66A, de la Campul lui Neag spre Cerna Sat. Drumul e destul de usor, forestier clasic cu cateva zone mai delicate, insa nimic de speriat daca se merge cu atentie.

Plusuri: inainte de a ajunge la lac (Acumularea Cerna cum e trecut pe Google Maps), pe partea dreapta, se vede un drumeag care coboara pe langa un pod. Se poate urma acest drum (eu am mers pe jos ca sunt doar vreo 2-300m), se trece podul mic de lemn si se ajunge la izvoarele Cernei. Pentru chestia asta a meritat tot drumul, intrucat locul este de basm.


Minusuri: intregul drum (si cel de la Campul lui Neag pana la Izvoarele Cernei si in continueare, spre Cerna Sat) este prin padure, o padure deasa incat nu se vede nimic. Practic stai cateva ore in masina si nu vezi niciun peisaj. Se ghiceste prin cate un loc o stanca faina, sau lacul, insa din cauza padurii dese efectiv nu vezi niciun cadru demn de prins intr-o poza.

Hint: sa nu va sperie baltile de pe drum: unele sunt destul de adanci, insa sunt scurte si baza este solida, asa ca nu e risc de a ramane impotmolit. Asta daca nu ploua si e tot drumul innoroiat.

Traseul:
https://www.google.c...d45.3074479!3e0

Attached Files


Edited by raulitto, 08 October 2019 - 09:19.


#122
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
Va salut cu respect, de anul trecut colind drumurile patriei cu un EcoSport, nu am facut prea multe trasee, amintesc doar urcarea din Rachitele-Ic Ponor-Padis (Apuseni), drum foarte denivelat, apoi Rogojel-Cabana Vladeasa, drum frumos, se poate ajunge de la cabana pana la Vf. Vladeasa si apoi cobori spre lacul Valea Draganului.
O sa urc in curand (cred ca 7-8 iunie) spre Curmatura Oltetului-lacul Galbenu- Iezerul Latoritei, stie cineva cum se prezinta drumul acum?

Edited by d-ardeleanu, 27 May 2020 - 14:27.


#123
maryqsel

maryqsel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 21.04.2008
https://adevarul.ro/...2664/index.html

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate