Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Salarii vs SRL-uri

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003
Adaug acest subiect ca si alternativa adresata acelora care s-au saturat sa mai cotizeze la sanatate si pensii, si sa fie obligati in caz de boala sa plateasca suplimentar "cazarea de 5 stele" din spitale, sau care la pensie sa se bucure de cei 300 RON/luna dupa o viata de munca. Daca aveti ceva adaugat, astept si parerea voastra.

*********************************

Un prieten de-al meu se confrunta cu o situatie pe care voi multi o intampinati zilnic: salariile. Inca de cand am absolvit liceul sau facultatea, stim un singur lucru, si anume sa lucram uneori ca nebunii pentru un stil de viata scos parca la tipar pentru toti, si de care nu ne putem indeparta. Iata mai jos o idee profitabila pentru cei care doresc sa adauge un plus de valoare baniilor castigati cu titlul de SALAR. Din pacate aceasta idee se adreseza in special doar celor cu venituri medii si mari, si veti vedea de ce.

Care sunt costurile complete ale unui salar? Cel mai bine ar fi sa raspund la aceasta intrebare printr-un calcul exemplificativ.

Salariul brut de incadrare: 2112 RON
Salar net al angajatului: 1.500 RON
Contributii catre stat ale angajatului (diferenta): 612 RON
Contributii catre stat ale angajatorului: 602 RON

Practic, costurile totale ale firmei, pentru un angajat se ridica la 2.714 RON (1500+612+602). Vorbim aici exclusiv de cazurile in care toate veniturile si platile sunt reale si la vedere, nu la negru sau scoase de patroni din buzunarele “private” ale lor.

Cum se poate schimba situatia, si toti sa castige? Raspuns: Infiintarea unui SRL din partea salariatului si facturarea catre angajator ca si comision a urmatoarei valori: 2000 RON + TVA, adica 2.380 RON.

Angajatorului ii va conveni aceasta situatie, deoarece in loc sa suporte 2714 RON, va suporta 2380 RON, cu mentiunea ca 380 RON reprezinta TVA deductibil, iar in cazul in care va avea de plata TVA isi va rambursa si aceasta valoare. Asadar, intr-un caz fericit firma va cheltui in total cu angajatul 2000 RON, iar in cazul nefericit 2380 RON, orisicum ambele mult sub valoare totala a precedentului salar.

Fostului angajat ii va conveni si mai mult aceasta situatie deoarece in loc sa primeasca 1500 RON net, va factura catre vechiul angajator 2380 RON. Astfel, va castiga cu 880 RON mai mult decat inainte, asta in cel mai bun caz. Totul depinde acum de modalitatea in care acesti bani vor ajunge pana la urma in buzunarul salariatului deoarece exista si costuri aditionale:

- 100 RON o medie pentru plata unui contabil
- 380 RON TVA
- 320 RON impozit pe profit

Daca de contabil nu te poti feri, fiindca acesta este cel care te ajuta cu toate actele si declaratiile catre stat, TVA-ul si impozitul pe profit se pot fenta prin achizitia de bunuri ce se vor inregistra pe societate, masina personala, cheltuieli diverse, etc. Aici insa intervina maiestria contabilului.

Daca in cazul salariatului acesta ajunge la mila statului atat in ceea ce priveste sistemul de sanatate cat si cel de pensii, din cei 880 RON / luna (-100 RON contabil) se pot sustine pensii sau asigurari private care sa asigure o viata decenta.

Mentiuni. Acest exemplu de mai sus se poate aplica tuturor celor care doresc o schimbare si un plus de venit fata de modul traditional de salarizare, insa are si unele recomandari ce privesc in primul rand seriozitatea celui care va apela la astfel de metode, a vechiului angajator care sa accepte aceasta metoda, a contabilului, etc., dar si recomandari de eficienta a noului proiect (sa existe pe viitor bunuri care sa poate fi achizitionate pe numele noii firme, si binenteles necesitatea acestor bunuri).

#2
anknic

anknic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,961
  • Înscris: 12.10.2004
mda, cu mentiunea ca:
1. nu gasesti contabil pe 100 lei/luna
2. impozitul pe profit nu il poti fenta!

#3
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 anknic, on 29th March 2010, 15:40, said:

mda, cu mentiunea ca:
1. nu gasesti contabil pe 100 lei/luna
2. impozitul pe profit nu il poti fenta!

Contabil cu 100 RON/luna gasesti daca cauti bine, si iti face si munca de calitate. Impozitul il poti fenta exclusiv cu achizitii de bunuri, pentru a creste cheltuielile.

#4
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003

 solovastru, on 29th March 2010, 14:45, said:

Impozitul il poti fenta exclusiv cu achizitii de bunuri, pentru a creste cheltuielile.


Din proprie experienta iti spun ca nu poti acoperi luna de luna toata suma cu cheltuieli, mai ales ca trebuie sa si mananci (la piata nu iti da factura).  De asemenea, odata cu trecerea la impozitul pe profit, a scazut drastic numarul de cheltuieli deductibile (ex.: la un moment dat multa lume baga la greu bonuri de benzina, acum bagi cam degeaba).
Pe langa toate smecheriile pe care trebuie sa le faci pentru a beneficia de acei bani, trebuie sa mai ai in vedere faptul ca, pana la urma, NU SUNT BANII TAI! Sunt banii firmei. Mai mult, in cazul unui control risti sa ai multe probleme. Unde sunt banii?? Toate cheltuielile facute sunt acoperite de facturi? Atunci unde sunt produsele cumparate? De ce le folosesti in interes personal?

Concluzia mea dupa 6 ani de bataie de cap cu artificii d-astea: nu merita! Poate la un venit de cateva mii de euro pe luna. In mod cert nu pentru 2000 RON.

#5
virtualx

virtualx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,600
  • Înscris: 30.05.2005
tu vorbesti din stele ... mai bine inchide topicul !

pe langa cele 3 cheltuieli mai stii cate trebuie sa mai adaugi ? daca nu stii pune mana si citeste

la un amarat de srl ai multe taxe si impozite !


iar partea buna cu salariul e ca nu scapa usor angajatorul de tine in caz de rea credinta , daca ai pfa sau srl de luna viitoare inchide contractul care il are cu tine , vrei nu vrei

#6
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 virtualx, on 29th March 2010, 16:16, said:

tu vorbesti din stele ... mai bine inchide topicul !

pe langa cele 3 cheltuieli mai stii cate trebuie sa mai adaugi ? daca nu stii pune mana si citeste

la un amarat de srl ai multe taxe si impozite !


iar partea buna cu salariul e ca nu scapa usor angajatorul de tine in caz de rea credinta , daca ai pfa sau srl de luna viitoare inchide contractul care il are cu tine , vrei nu vrei

Referitor la ultima parte, ai dreptate, ca oricand "angajatorul" te poate expedia, fara probleme. Dar astept sa imi spui ce alte taxe mai sunt de achitat, nu de alta, dar inseamna ca cei 118 clienti ai mei de contabilitate si-au ales gresit partenerul.

#7
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003

 solovastru, on 29th March 2010, 15:34, said:

Totul depinde acum de modalitatea in care acesti bani vor ajunge pana la urma in buzunarul salariatului deoarece exista si costuri aditionale:

- 100 RON o medie pentru plata unui contabil
- 380 RON TVA
- 320 RON impozit pe profit

Daca de contabil nu te poti feri, fiindca acesta este cel care te ajuta cu toate actele si declaratiile catre stat, TVA-ul si impozitul pe profit se pot fenta prin achizitia de bunuri ce se vor inregistra pe societate, masina personala, cheltuieli diverse, etc. Aici insa intervina maiestria contabilului.
1) Ai uitat de impozitul pe dividende, inca 16%. Nu te atingi de bani pana nu achiti impozitul pe dividende, daca vine Garda si n-ai in buzunar ce-i in balanta, te-ai ars.
2) Masina personala, benzina, serviceul, piesele auto nu se deduc deloc.
3) Orice deduci trebuie sa fie pentru activitatea firmei. Asa ca daca-ti bagi chiloti pe firma atunci ar fi bine ca activitatea ta sa fie striptizul ca altfel la primul control ti se scoate cheltuiala si ti se iau majorari de intarziere pentru TVA-ul si profitul fentat cu chilotii. Daca ceri rambursare de TVA sau lichidarea firmei automat vine si controlul.

Din calculul tau, firma da 2.714 pe fundul angajatului. Daca e prin SRL:
- 433 e TVA-ul
- 365 e impozitul pe profit
- 306 e impozitul pe dividende
- 100 e contabilul (daca zici tu, desi toti stiu ca e minim dublu)

Cu cat ramai? 1510 lei fata de 1500 lei ca angajat. Castigi 10 lei si pierzi dreptul la somaj, asigurarea de sanatate, pensia, timp de intalnit lunar cu contabilul sa-i dai actele, stabilitatea veniturilor, etc. Daca nu-ti e platit salariul il parlesti imediat pe angajator prin ITM. Daca nu-ti e platita o factura, nici o problema, tu dai din buzunarul tau TVA-ul si impozitul pe profit la stat pentru factura neincasata, ceri insolventa firmei respective, stai vreo 2-3 ani prin tribunale si apoi primesti si tu niste oscioare ramase dupa dulaii care s-au hranit din lesul rahitic al firmei. Adica daca nu vrea sa-ti plateasca factura .... roaga-te sa ti-o inapoieze sa o poti anula, ca altfel nu iei doar teapa, dar mai aduci si bani de acasa.

Incamai sunt firmulite pe piata din pura "inertie", pentru ca pe vremea pesedistilor exista impozitul pe veniturile micro de 2% fata de 16%, ala pe dividende era 5% fata de 16% acum, etc. S-au schimbat lucrurile dar e munca sisifica sa scapi de o firma (si nici nu e recomandat o perioada). Dar daca-s multe ramase nu inseamna ca e si rentabil sa ai una.

Asa ca daca cineva poate alege si patronul accepta, munca la negru e cea mai rentabila.

Edited by Astor, 29 March 2010 - 19:04.


#8
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 Astor, on 29th March 2010, 19:56, said:

1) Ai uitat de impozitul pe dividende, inca 16%. Nu te atingi de bani pana nu achiti impozitul pe dividende, daca vine Garda si n-ai in buzunar ce-i in balanta, te-ai ars.
2) Masina personala, benzina, serviceul, piesele auto nu se deduc deloc.
3) Orice deduci trebuie sa fie pentru activitatea firmei. Asa ca daca-ti bagi chiloti pe firma atunci ar fi bine ca activitatea ta sa fie striptizul ca altfel la primul control ti se scoate cheltuiala si ti se iau majorari de intarziere pentru TVA-ul si profitul fentat cu chilotii. Daca ceri rambursare de TVA sau lichidarea firmei automat vine si controlul.

Daca ai cheltuielile egale cu venitul NU vei mai avea la ce sa platesti dividente. Masina personala se poate deduce, daca se achizitioneaza ulterior infiintarii firmei, pe leasing. Eu am mentionat ca aceasta masura merita numai daca cineva stie ca va avea multe cheltuieli deductibile conform activitatii ulterioare. Eu pe firma mea nu am dedus niciodata chiloti, prajitura sau alte aberatii, insa mi-am bagat linistit materiale de constructii (pentru amenajare sediu social), puteam chiar si pentru constructie sediu social (dar ulterior trebuie bagat imobilul pe firma), televizoare, cheltuielile de intretinere (acestea insa fara TVA fiindca sunt pe persoana fizica), chiar si pachete de servicii turistice.

Atat timp cat am depus declaratiile la timp la institutii, nu am avut nici o problema.

 Astor, on 29th March 2010, 19:56, said:

Din calculul tau, firma da 2.714 pe fundul angajatului. Daca e prin SRL:
- 433 e TVA-ul
- 365 e impozitul pe profit
- 306 e impozitul pe dividende
- 100 e contabilul (daca zici tu, desi toti stiu ca e minim dublu)

Valoarea de 2.714 RON se suporta de catre un angajator in cazul in care totul se face pe cartea de munca. Vezi ca ai incurcat cifrele, dragul meu. Citeste inca o data topicul meu.
In cazul facturarii pe firma, valoarea este de 2.380 RON, din care NU se scade decat contabilul (100 RON), asta in cazul in care veti avea facturi de bagat in contabilitate, si ma refer aici la facturi importante, nu ceva ici-colo amarat.

Probleme pot sa apara si cu firma care face plata serviciilor, insa iarasi va rog sa cititi bine topicul de start, in care am spus ca seriozitatea tuturor partilor conteaza, inclusiv a celui care face plata. Si te asigur, gasesti si contabil serios cu 100 RON, daca nu ai angajat pe firma. Daca ai, creste pana la 150 RON.

#9
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003

 solovastru, on 30th March 2010, 09:41, said:

Daca ai cheltuielile egale cu venitul NU vei mai avea la ce sa platesti dividente.
Legal, nu cred ca poti sa ai cheltuieli egale cu veniturile. Curentul il ai pe PF ca daca il bagi pe firma te palesc cu taxa tv de cateva ori mai mare si nu castigi nimic, benzina nu o poti deconta, mancarea nu, hainele nu, etc. Daca bagi luna de luna materiale de constructii pe firma o sa ai o mare surpriza la primul control.

 solovastru, on 30th March 2010, 09:41, said:

Valoarea de 2.714 RON se suporta de catre un angajator in cazul in care totul se face pe cartea de munca. Vezi ca ai incurcat cifrele, dragul meu. Citeste inca o data topicul meu.
Eu ti-am demonstrat ca si daca angajatorul da aceasi suma dar prin SRL, tu tot nu castigi nimic. La mintea cocosului ca daca reduce suma iesi serios in pierdere. Daca angajatorul da doar 2380 atunci dai taxe la stat si ramai cu 1411,2 din care iti platesti si contabilul tau superieftin, adica 1311,2 in final.

Edited by Astor, 30 March 2010 - 10:48.


#10
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 Astor, on 30th March 2010, 11:43, said:

Legal, nu cred ca poti sa ai cheltuieli egale cu veniturile. Curentul il ai pe PF ca daca il bagi pe firma te palesc cu taxa tv de cateva ori mai mare si nu castigi nimic, benzina nu o poti deconta, mancarea nu, hainele nu, etc. Daca bagi luna de luna materiale de constructii pe firma o sa ai o mare surpriza la primul control.

Eu ti-am demonstrat ca si daca angajatorul da aceasi suma dar prin SRL, tu tot nu castigi nimic. La mintea cocosului ca daca reduce suma iesi serios in pierdere. Daca angajatorul da doar 2380 atunci dai taxe la stat si ramai cu 1411,2 din care iti platesti si contabilul tau superieftin, adica 1311,2 in final.

Legal, iti pot spune ca poti sa ai cheltuielile egale sau chiar mai mari decat veniturile; si astfel esti pe pierderi. Curentul se baga pe firma, dar nu poti deduce TVA-ul la el, deoarece nu e emisa factura pe persoana juridica. Taxa radio-TV nu trebuie platita, si daca ai contabil bun iti va spune si de ce (exista si sentinte judecatoresti in acest sens). Adevarat, benzina si cheluielile nu le poti deduce, doar daca masina e pe firma, si ai un angajat (chiar pe tine) ca si agent de vanzari. Asa poti deduce aceste cheltuieli.

Mancare poti, in limita cheltuielilor de protocol, daca ai profit. Haine nu se poate. Materiale de constructii DA. Daca planuiesti sa iti faci o casa (ca si in cazul meu) ridici casa in rosu, o intabulezi pe persoana fizica (sa nu risti sa o treci pe firma ca in cazul in care dai chix sa nu iti pierzi casa) si apoi toate cheltuielile le faci pe firma ca si amenajare de sediu social (in prealabil faci un contract de comodat intre tine si firma). Fiscul nu va avea de ce sa se lege, fiindca totul e legal. Poti chiar si cheltuielile pana le faci cu casa in rosu, sa le bagi pe firma, daca te intelegi cu vanzatorul sa iti storneze facturile initiale pe PF si sa le refaca pe SRL.

Acum inteleg ce vrei sa spui cand te referi la acele valori. Dar nu reusesc sa pricep de ce te incapatanezi sa imi arati acest lucru, cand eu am spus clar ca merita sa iti faci firma DOAR DACA ai si cheltuieli care sa le introduci pe acea firma (masina, benzina, materiale constructii, calculatoare, etc). Da, nu ramai cu nimic in mana, sau chiar esti in paguba daca iti faci SRL si nu bagi nimic in contabilitate, dar NU asta am spus eu. Eu am spus ca aceasta metoda se adreseaza acelora care si au in plan diverse cheltuieli majore. Sincer, intelegi ce vreau sa spun?

Edited by solovastru, 30 March 2010 - 12:52.


#11
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003

 solovastru, on 30th March 2010, 13:48, said:

merita sa iti faci firma DOAR DACA ai si cheltuieli care sa le introduci pe acea firma (masina, benzina, materiale constructii, calculatoare, etc). Da, nu ramai cu nimic in mana, sau chiar esti in paguba daca iti faci SRL si nu bagi nimic in contabilitate, dar NU asta am spus eu. Eu am spus ca aceasta metoda se adreseaza acelora care si au in plan diverse cheltuieli majore.

Da, doar daca poti baga cheltuieli majore. Sa presupunem ca ai cheltuieli egale cu veniturile, inseamna ca ai castiga 350 lei pe luna din cei 2380 cu TVA (ca 150 zici ca dai la contabil pentru firma cu angajat, sa poti deconta benzina, etc). Ok, 350 lei suna bine dar pentru asta trebuie sa pierzi pensia, somajul, asigurarea de sanatate si ce am zis mai sus. In plus trebuie sa iti faci vila si sa-ti iei masina in leasing. Sa faci asa ceva pe timp de criza? Cu venituri de 2000 lei pe luna? Yeah, right.

Ce spui tu suna bine in teorie. In practica, poti "arde" integral si pe termen lung profitul doar in mod ilegal. Altfel, de acord cu @johnny bravo. Situatia expusa de tine e rentabila pentru extrem de putini salariati si doar pentru salarii foarte mari (>5.000 Euro, vila in constructie, leasing la Mertan, etc).

 johnny bravo, on 29th March 2010, 16:08, said:

Din proprie experienta iti spun ca nu poti acoperi luna de luna toata suma cu cheltuieli

In realitate, cea mai rentabila forma de munca e "la negru". Doar ca "negru" nu merge in servicii catre firme unde toti vor factura, ci doar in comert cu amanuntul si productie iar acolo evaziunea e la ea acasa de cand s-a inventat capitalismul. Nimic nou sub soare.

#12
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 Astor, on 30th March 2010, 23:34, said:

Da, doar daca poti baga cheltuieli majore. Sa presupunem ca ai cheltuieli egale cu veniturile, inseamna ca ai castiga 350 lei pe luna din cei 2380 cu TVA (ca 150 zici ca dai la contabil pentru firma cu angajat, sa poti deconta benzina, etc). Ok, 350 lei suna bine dar pentru asta trebuie sa pierzi pensia, somajul, asigurarea de sanatate si ce am zis mai sus. In plus trebuie sa iti faci vila si sa-ti iei masina in leasing. Sa faci asa ceva pe timp de criza? Cu venituri de 2000 lei pe luna? Yeah, right.

Ce spui tu suna bine in teorie. In practica, poti "arde" integral si pe termen lung profitul doar in mod ilegal. Altfel, de acord cu @johnny bravo. Situatia expusa de tine e rentabila pentru extrem de putini salariati si doar pentru salarii foarte mari (>5.000 Euro, vila in constructie, leasing la Mertan, etc).

In realitate, cea mai rentabila forma de munca e "la negru". Doar ca "negru" nu merge in servicii catre firme unde toti vor factura, ci doar in comert cu amanuntul si productie iar acolo evaziunea e la ea acasa de cand s-a inventat capitalismul. Nimic nou sub soare.

Vad ca tot nu ne intelegem cum trebuie. Daca primesti de la firma 2.380 RON si introduci in contabilitate facturi de intrari de 2.380 (TVA inclus) nu mai ai nimic de plata la stat, nici TVA, nici impozit. Ai doar contabilul de 100-150 RON. Atunci diferenta care iti ramane in buzunar este de: 2380 - 150 = 2230 RON - 1500 RON (salar precedent) = 730 RON

Castigi 730 RON din care iti poti face pensie facultativa sau asigurare de viata cu acumulare de capital, si care la batranete sa te scuteasca lejer de probleme. Si ce pierzi? Cei 116 RON care ii trimiti lunar la sanatate (si totusi trebuie sa plesti coplata si medicamentele, sau spitalizarea)? Sau cei vreo 80 RON care iti merg lunar in contul tau de pensii obligatorii pilonul 2, ca restul merg la actualul sistem de pensii?

Cum e mai rentabil?

#13
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003
Daca tu bagi facturi de 2380 inseamna ca ai cheltuieli de 2380 si nu-ti mai ramane nimic. Daca zici ca-ti raman 730 inseamna ca bagi facturi cu cheltuielile altora din banii altora. Si revii de unde ai plecat, legal nu o sa poti justifica toti banii incasati, decat daca bagi cheltuielile altora ceea ce nu e legal.

La pensie sa zicem ca poti renunta desi un minim nu strica nimanui, somajul e si el bun mai ales pe perioada de criza pentru salariati, dar la sanatate nu recomand deloc. Cred ca nu prea ai idee cat au ajuns sa coste pe hartie serviciile medicale. Sa-ti dau cateva exemple:
1) te duci la mare, faci baie la Costinesti si te alegi cu o banala otita. Reparatia o sa te coste "Otita medie si infectie a cailor respiratorii superioare cu CC -  1826 lei".
2) circuli cu transportul in comun si iei o infectie la plamani: "Infectii respiratorii/inflamatii fara CC - 2192 lei", daca e ceva mai grav "Diagnostic asupra sistemului respirator cu suport ventilator - 16.176 lei".
3) cazi la schi, iti rupi soldul "Artroplastia totala de sold, unilateral:  30.000 lei";
4) iti intra un ghimpe in deget, se infecteaza si necrozeaza: "Amputatie de deget: 2900 lei"
5) faci apendicita: "Apendicectomie 7.000 lei".

Asigurarile medicale private momentan sunt o gluma proasta, s-a mai scris pe forum, mult mai scumpe decat cele de stat iar in caz de nenorociri te fac pachet si te trimit la stat. Iar acolo, daca nu esti asigurat, te tin in viata si nu pun un gips, nimic reparator pana nu iti platesti operatiile. Adica trebuie sa fii nebun sa nu ramai angajat macar la firma proprie cu salariul minim. Si daca faci asta, incepe balciul declaratiilor la Sanatate, Pensii, Somaj, ITM, etc...

Ca o concluzie personala, daca as avea de ales intre salariu si SRL, as alege oricand salariul pentru sume mai mici de 1000-2000 Euro.

#14
solovastru

solovastru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 28.08.2003

 Astor, on 31st March 2010, 13:16, said:

Daca tu bagi facturi de 2380 inseamna ca ai cheltuieli de 2380 si nu-ti mai ramane nimic. Daca zici ca-ti raman 730 inseamna ca bagi facturi cu cheltuielile altora din banii altora. Si revii de unde ai plecat, legal nu o sa poti justifica toti banii incasati, decat daca bagi cheltuielile altora ceea ce nu e legal.

Dar de ce sa nu pot introduce cheltuieli d'ale mele, daca si asa voi avea astfel de cheltuieli? Si chiar daca prietenii achizitioneaza produse pe firma mea, ce e rau in asta? Dvereme ce factura este emisa pe firma, totul e OK. Acum stiu ca ANAF-ul s-ar lega de faptul ca am 12 LCD-uri si 4 frigidere pe care ar trebui sa le prezint la control, insa ajutorul in facturi de la prieteni eu l-am primit pe facturi cu materiale de constructii.

Eu chiar la SANATATE recomand aceasta metoda. Fiindca pe de o parte as avea asigurare de viata care m-ar proteja in caz de accident, si orisicum daca patesti ceva in spitalele noastre coplata si mita la doctori trebuie platita. Sincer, prefer sa stiu ca am asigurare de care sa beneficiez, decat sa platesc statului bani si cand ajung la doctori sa fiu nevoit sa dau mita, ca altfel nu primesc tratament. Sistemul de sanatate e INFECT, si toti stiu asta.

Eu prefer balciul declaratiilor la ITM, sanatate (fiindca se ocupa contabilul) si prefer sa raman cu bani in mana decat cu bani virati la stat.

#15
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003

 solovastru, on 31st March 2010, 16:07, said:

Dar de ce sa nu pot introduce cheltuieli d'ale mele, daca si asa voi avea astfel de cheltuieli? Si chiar daca prietenii achizitioneaza produse pe firma mea, ce e rau in asta? Dvereme ce factura este emisa pe firma, totul e OK. Acum stiu ca ANAF-ul s-ar lega de faptul ca am 12 LCD-uri si 4 frigidere pe care ar trebui sa le prezint la control, insa ajutorul in facturi de la prieteni eu l-am primit pe facturi cu materiale de constructii.
Daca tu ai prieteni care cumpara luna de luna frigidere, LCD-uri si materiale de constructii, succes. Esti deja constient ca e ilegal, daca tu vrei sa faci asta pe termen lung ... fiecare risca ce doreste.

 solovastru, on 31st March 2010, 16:07, said:

Eu chiar la SANATATE recomand aceasta metoda. Fiindca pe de o parte as avea asigurare de viata care m-ar proteja in caz de accident, si orisicum daca patesti ceva in spitalele noastre coplata si mita la doctori trebuie platita. Sincer, prefer sa stiu ca am asigurare de care sa beneficiez, decat sa platesc statului bani si cand ajung la doctori sa fiu nevoit sa dau mita, ca altfel nu primesc tratament. Sistemul de sanatate e INFECT, si toti stiu asta.
Nu e chiar asa. Cel de stat e dezastru, dar ala privat e un rahat turcesc in staniol. Din pacate in ultima vreme am avut de-a face cu amandoua iar daca ai o problema, spaga la stat ramane ramane sfanta. Ca sa nu mori cu zile, trebuie sa ai bani de spaga, 2-3 numere de telefon ale unor doctori buni si ai sanse sa scapi cu viata. La privat, oricati bani ai da, zambetul lor nu-ti trateaza boala. Ba doctorul e de garda la stat, ba nu fac nu stiu ce analize si te trimit la alt privat, ba te programeaza la 2 si intri la 5, ba nu ofera servicii de urgenta, etc. Rau la stat dar si mai rau la privat. Probabil nu ma crezi dar daca vreodata o sa ai nevoie de ei (si iti urez sa nu ai niciodata) o sa te convingi cum e de fapt sanatatea privata.

#16
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,574
  • Înscris: 20.10.2006
Dar la stat nu se pot face asigurari de sanatate, daca nu ai venit pe cartea de munca ? Parca se puteau, si se platea in functie de salariul minim pe economie.

Apoi, nu e mai avantajos un PFA in loc de salariu, decat un SRL ?

Edited by LunaCrystal, 01 April 2010 - 20:50.


#17
pointiv

pointiv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 610
  • Înscris: 18.03.2009

 LunaCrystal, on 1st April 2010, 21:48, said:

Dar la stat nu se pot face asigurari de sanatate, daca nu ai venit pe cartea de munca ? Parca se puteau, si se platea in functie de salariul minim pe economie.

Apoi, nu e mai avantajos un PFA in loc de salariu, decat un SRL ?

In distributie cica se mai practica PFA in loc de salariu (la firme mici ) si isi plateste fiecare un minim pe economie pt a fi asigurat
......asa am auzit... cei care lucreaza in distributie pot confirma sau infirma ce spun eu

nu sunt atatea acte ca la SRL etc...parca e si un topic pe tema asta (PFA) tot pe aici....

#18
anknic

anknic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,961
  • Înscris: 12.10.2004

 solovastru, on 29th March 2010, 16:34, said:

Referitor la ultima parte, ai dreptate, ca oricand "angajatorul" te poate expedia, fara probleme. Dar astept sa imi spui ce alte taxe mai sunt de achitat, nu de alta, dar inseamna ca cei 118 clienti ai mei de contabilitate si-au ales gresit partenerul.


am inteles ca tii contab.la medici de familie...si e "alta gasca-n alta traista" contabilitatea la un PF pt.profesiune liberala cu contabilitatea unui SRL.

si nu, nu gasesti contabil (autorizat sau expert) cu 100 lei pe luna!

Edited by anknic, 02 April 2010 - 12:47.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate